Qlimax 2012 - Mixed by Psyko Punkz
23 december 2012
FeestQlimax
OrganisatieQ-dance Site
ArtiestPsyko Punkz Site
LabelBe Yourself Music
Net als bij vele anderen is ook de carrière van Psyko Punkz pijlsnel omhoog geschoten. Het is anders wel uitzonderlijk dat twee Nederlanders via een Belgisch label bekendheid verwierven. Sinds Dirty Workz hen ontdekte is het heel snel gegaan. Nu draaien Sven en Wietse mee op het hoogste niveau. Een van de redenen dat ze dit jaar de cd release van Qlimax mochten mixen.

Maar het bekijken van de tracklist zorgt nog niet voor kippenvel. Psyko Punkz staan wel bekend om hun mainstream hardstyle (dat her en der wel wat ruiger klinkt dan bij andere producers, maar verder wel in hetzelfde laatje blijft liggen), en het lijkt erop dat ze dat ook willen benadrukken op deze Qlimax cd. De opener van de mix, tegelijk ook het Qlimax 2012 anthem nummer, komt van hun eigen hand en is een steengoede track zonder meer. "Fate Or Fortune" straalt helemaal de Qlimax sfeer uit en kan veel mensen bekoren. In deze tijden van hardstyle-overvloed kan dit zeker een geslaagde track genoemd worden.

Maar daarna gaat het lichtelijk bergafwaarts met de mix. Enkel de grootste namen in de scene krijgen een plekje in de mix en het gaat van de ene break naar de andere binnen enkele minuutjes. Noisecontrollers, Code Black, Zatox, ... het springt er niet echt uit. Zeker "Struggle For Pleasure" is een miskleun. Gelukkig is daar dan wel "Timeless" van Wildstylez. Hij is een van de weinige mainstream producers (samen met Frontliner, hier met "Halos") die nog steengoede hardstyle ten berde kan brengen.

Maar daarna zijn we weer terug bij af. Een overvloed aan eigen producties en remixes en vooral het Italiaans geweld, dat is wat de luisteraar nog te horen krijgt. En zowel Psyko Punkz als Technoboy hebben al veel betere producties afgeleverd in het verleden. Pas zodra Ran-D & Redixx door de luidsprekers schalt, begint het weer aangenamer voor het oor te worden. De raw hardstyle lijkt deze mix alsnog te gaan redden.

Technisch en productioneel gezien steekt alles netjes in elkaar, maar de liefde en de passie voor de muziek druipen er niet meer af. En dat komt de kwaliteit niet ten goede. Het feest zelf mag dan zoals gebruikelijk een schot in de roos geweest zijn, deze release is dat zeker niet. Op enkele tracks na ("Fate Or Fortune", "Timeless", "No Cure" en "Mysterias") is dit maar een middelmatige cd.

Score: 64/100

Mixed by Psyko Punkz
  1. Psyko Punkz - Fate Or Fortune (Qlimax 2012 Anthem)