door , gepubliceerd op , waardering: 73/100
Cerf, Mitiska & Jaren – Give Me A Sound
9 september 2012
ArtiestenCerf & Mitiska Site
Jaren
LabelArmada Music
Cerf, Mitiska & Jaren hebben eigenlijk geen introductie meer nodig, ze zijn immers één van de meest geliefde en productieve trio's in de scene. Na 6 jaar van knallende producties werd het toch weleens tijd voor een debuutalbum. En zie hier 'Give Me A Sound' hun album onder het welbekende Armada label. Dit album is alleen via de digitale snelweg te bemachtigen (iets wat steeds vaker gebeurd tegenwoordig) en bevat collabs van wereldklasse met onder andere Rank 1, Dash Berlin, Audien en vele anderen. Eens kijken of de chemie van dit trio ook terug te vinden is op hun hagelnieuwe album.

We openen met de titeltrack van het album. 'Give Me A Sound' gaat meteen al wat dieper door de rollende beats en de herkenbaarheid van de stem van Jaren. Direct daarna komt 'Circles', een plaat met een wat disco/80's gevoel. De track is een zeer vloeiend geheel en de vocalen passen zeer goed. 'Ready To Go' bevat wat simpele vocalen en deze plaat is minder geslaagd in zijn uitwerking. De eerste echte collab op het album is 'Starting Right Now' samen Chris Jones. Deze plaat is een prima voorbeeld dat mannelijke en vrouwelijke vocalen elkaar perfect kunnen aanvullen in zo'n met emoties beladen productie. 'Our Neighborhood' start met een relaxte guitaar en deze plaat laat eveneens zien hoe creatief en divers dit trio kan zijn. De pompende beats gefuseerd met de rock georiënteerde guitaar strings, creëren voor Jaren een hele nieuwe muzikale omgeving en haar stem heeft geen enkele moeite om zich daarin aan te passen. 'Play Our Lives' (samen met Audien) is een plaat die duidelijke geïnspireerd is op de warme zomermaanden. Daarna vormt Jaren een team met haar zus Josie en de chemie tussen deze twee vocalisten van formaat zorgt voor een prachtige plaat genaamd 'Lets Run Away'. Neem van mij aan je hoeft niet weg te rennen alleen maar te luisteren naar deze twee schoonheden. 'Part Of Me' is een hartverwarmende ballad met bloedmooie vocalen.

Hoe kan het ook anders, 'Beggin You' staat ook op dit album. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit een prima plaat is, maar na het vele horen van de Armin van Buuren remix weet het origineel mij niet echt meer te bekoren. Voor het bijna grijsgedraaide 'Man On The Run' geldt ook dat die plaat gaat vervelen. Zowel 'Beggin You' als 'Man On The Run' zijn geen slechte platen, alleen had ik liever een twee hagelnieuwe producties gezien. Het recent uitgekomen 'Witness', geproduceerd met het dynamische duo Rank 1, is er eentje waar het hart sneller van gaat kloppen. 'Another World' is ook geen nieuwe plaat, maar op de één of andere manier blijft deze plaat hangen in je hoofd na een keer luisteren. Heerlijk aanstekelijk. We sluiten af met 'Our Little Secret', geproduceerd samen met Pulser.

Cerf, Mitiska & Jaren brengen ons met 'Give Me A Sound' een zeer gevarieerd album, maar toch mist er iets. Veel van de tracks neigen net iets te veel naar poppy trance, iets wat niet bij iedereen in de smaak zal vallen. Een aantal eerder genoemde platen zijn al zo vaak gedraaid op onder andere de radio, dat ze een beetje zijn gaan vervelen. Desalniettemin is 'Give Me A Sound' een prima album geworden.

Score; 73/100

1. Cerf, Mitiska & Jaren – Give Me A Sound
  2. Cerf, Mitiska & Jaren – Circles