Partyflock
 

Slam! FM presents Clubbin' - Best of 2010

door , gepubliceerd op , waardering: 65/100
Slam! FM presents Clubbin' - Best of 2010
10 december 2010
OrganisatieCloud 9 Music Site
ArtiestEric van Kleef
LabelCloud 9 Dance
Het is weer december, de eerste sneeuwvlokken zijn alweer gevallen, Sinterklaas is weer terug naar Spanje en de Kerstman is zich al klaar aan het maken voor de kerstdagen. Dit alles zijn elk jaar terugkerende fenomenen. Het einde van het jaar nadert en dat betekent dat we gaan kijken welke artiesten de wereld hebben veroverd in 2010. We nemen de “Clubbin’ - Best of 2010” compilatie onder de loep, gemixt door Eric van Kleef, de host van Clubbin' die ons elke week op Slam! FM voorziet van de nieuwste pareltjes op het gebied van house, techhouse en trance (en alles wat daar tussenin zit).

CD1
We trappen af met Tim Berg’s “Seek Bromance” (Avicii’s Vocal Extended). Tim Berg, aka Avicii, is een dj die voor verrassingen heeft gezorgd dit jaar. Eerder dit jaar bestormde zijn track “Bromance” de charts en heeft het grote publiek kennis kunnen maken met dit Zweedse talent. “Seek Bromance” is qua melodie hetzelfde als 'Bromance', maar met een vocale toevoeging. De vocalen bij dit nummer geven de originele track een extra dimensie, waardoor deze track nog beter tot zijn recht komt. Op de eerste cd komen we een verscheidenheid aan grote hits tegen van zowel de oude rotten in het vak als nieuw opkomend talent. Eén van die talenten die de muziekwereld heeft laten zien dat hij geen eendagsvlieg is, dat is Riva Starr. Zijn remix van Reboot’s “Enjoy Music” bevat een heerlijke groovy feeling en dat zorgt ervoor dat deze track lekker wegluistert. Gedurende de mix is het te merken dat Eric van Kleef een ervaren dj is en hij weet de platen goed aan elkaar te mixen. Hij neemt geen risico en mixt zeer degelijk, al had het wel iets gewaagder gemogen!

Dennis Ferrer heeft voor een muzikale aardverschuiving gezorgd met zijn track “Hey, Hey”. Deze keer onder handen genomen door Vandalism en dit geeft deze muzikale maestro een 'techhousy' feeling. Dit is op zich niet verkeerd. Maar waarom Eric het origineel niet heeft gekozen is mij een raadsel? Het origineel spreekt toch meer aan namelijk. Aan het einde gooit Eric alle remmen los, onder andere met een remix van hemzelf. Hij heeft namelijk “Blow Ya Mind” van Lock ’n Load een typische Dutch twist gegeven. We komen Afrojack ook nog tegen met zijn megahit “Take Over Control”, vocaal ondersteund door Eva Simmons. We sluiten de eerste cd af met het ruige “Showrocker” van The Partysquad vs Bassjackers.

CD2
Eric van Kleef begint de tweede schijf rustig met drie platen die perfect zijn om een beetje op te warmen. Dat klassiekers in een nieuw jasje ons nog steeds kunnen bekoren, bewijst Joris Voorn met zijn remix van Nalin & Kane’s “Beachball”. Joris Voorn’s interpretatie van deze klassieker valt goed in de smaak, het is een relaxte techhouse plaat. Vervolgens Tensnake’s “Coma Cat” (Round Table Knights Remix), een plaat die geïnspireerd is door disco, funk en de stijlen van nu. Als derde volgt het meer latin georiënteerde “Your Friend” van Gregor Salto feat. Chappell. Eenmaal opgewarmd wordt het tempo van de mix opgeschroeft met “Tweet It” van Tim Berg, Norman Doray en Sebastian Drums.

Eric van Kleef wil ons eindejaarsfeestje nog even een extra boost geven met een productie van zijn hand, getiteld “Like What”. Helaas heeft deze track niet de power om zijn mix een echt 'Eric van Kleef tintje' mee te geven. Tijdens het luisteren lijkt het dat hij het idee had om een lekkere instrumentale housetrack te maken, alleen het idee niet helemaal uit de verf gekomen. Er zit potentie in, maar het mist power! (misschien meer Danoontje eten?). Vanaf nummer twaalf gaan we meer op de trance tour en komen we als eerste het anthem van “Energy: The Network” tegen, namelijk “Classified” van Jochen Miller. Dat de dancescene niet alleen maar rozengeur en maneschijn is, hebben we meegemaakt op de Love Parade dit jaar. Om deze reden hebben Paul van Dyk, Paul Oakenfold en Armin van Buuren de handen ineengeslagen voor “Remember Love”. Dat de heren heel erg meeleven met de nabestaanden van de slachtoffers, is te merken aan de emotionele lading die dit nummer herbergt. Dit is nu met hart en ziel produceren! Eric van Kleef sluit de tweede schijf af met “Fucking Society” van Ellrich en Plaice, een mooie knipoog naar de hedendaagse maatschappij.

Conclusie
Dat het jaar 2010 veel muzikale hoogtepunten kende, dat mag duidelijk zijn. Eric van Kleef heeft een zeer degelijke mix neergezet, verdeeld over twee cd’s. Het mixwerk is goed, maar niet gewaagd. Hetzelfde kan gezegd worden over zijn producties. Kortom een leuke compilatie voor de mainstream danceliefhebber, maar als je wat dancemuziek betreft veeleisender bent aangelegd, kan je deze release wellicht beter overslaan.

Score: 65/100


www.slamfm.nl
www.myspace.com/ericvankleef
www.cloud9dance.nl

Tracklists

CD1
  1. Tim Berg - Seek Bromance (Avicii's Vocal Extended)
  2. Gramophonedzie - Why Don't You (Bingo Players Remix)
  3. The Shapeshifters - Helter Skelter (Daddy's Groove Magic Island Rework)
  4. Fierce Ruling Diva - Rubb It In (Chocolate Puma Remix)
  5. Firebeatz - PUNK!
  6. Reboot - Enjoy Music (Riva Starr Remix)
  7. Ricky L feat. M:Ck - Born Again (The Cube Guys Remix)
  8. Asino vs DJ Jean - Yo DJ
  9. Bingo Players - Get On The Move
  10. Africanism feat. DJ Gregory - Block Party (Alvaro Remix)
  11. Steve Angello - Knas
  12. Dennis Ferrer - Hey Hey (Vandalism Remix)
  13. Quintino - Drop The Beat
  14. Laidback Luke & Gregor Salto feat. Mavis Acquah - Step By Step
  15. Benny Benassi feat. Kelis, Apl.de.ap and Jean-Baptiste - Spaceship (Fedde Le Grand Remix)
  16. Axwell feat. Errol Reid - Nothing But Love (Classix Mix)
  17. Lock 'n Load - Blow Ya Mind (Eric Van Kleef Mix)
  18. Afrojack feat. Eva Simmons - Take Over Control
  19. Sidney Samson feat. Lady Bee - Shut Up And Let It Go (Chuckie Remix)
  20. The Partysquad vs Bassjackers - Showrocker
CD2
  1. Nalin & Kane - Beachball (Joris Voorn Remix)
  2. Tensnake - Coma Cat (Round Table Knights Remix)
  3. Gregor Salto feat. Chappell - Your Friend
  4. Tim Berg, Norman Doray, Sebastien Drums - Tweet It
  5. Koen Groeneveld & Addy van der Zwan - Do It Do It
  6. Firebeatz & JoeySuki feat. Max C - Hidden Sound (This Beat Is Got Me)
  7. Eric Van Kleef - Like What
  8. Roog & Phonic Funk - KTDNG
  9. Erick Morillo & Eddie Thoneick feat. Shawnee Taylor - Live Your Life (Chuckie Remix)
  10. Fedde Le Grand - Rockin' High (Nicky Romero Remix)
  11. Nicky Romero - Growl
  12. Jochem Miller - Classified
  13. Marco V - Reaver
  14. Marcel Woods - The Bottle
  15. Ferry Corsten Pres. Pulse - Festival
  16. Dash Berlin feat. Emma Hewitt - Waiting
  17. Armin van Buuren vs Sophie Ellis-Bextor - Not Giving Up On Love
  18. DJ's United - Remember Love
  19. Sander van Doorn - Renegade
  20. Ellrich & Plaice - Fucking Society (Ellrich & Plaice Mix)

18 opmerkingen

Worden er ooit wel eens onvoldoendes gegeven bij een CD? Dit cijfer is zo'n beetje het laagste cijfer wat ik ben tegengekomen de laatste tijd, en het is alsnog een gewone voldoende.
laatste aanpassing door een beheerder
Ja, plus dat het vaak allemaal dezelfde soort reviews zijn (uitzonderingen daargelaten).

'We trappen af met hit A, die het deze zomer lekker deed, opgevolgd door B, C, en D, waarvan D in de DJ X remix, goede keuze, dan gaan we verder met E, die lekker overgemixed wordt in F. Daarna kabbelt het wat voort, waarna de CD weergaloos afsluit met het nummer P'.

Misschien ben ik gewoon een ontzettende zeikstraal, maar dit soort eenzijdige formule-reviews kan ik weinig mee. Natuurlijk komt het ook wel door het feit dat het een eenzijdige formule-CD for the masses is. Wat kun je nou zeggen over een stuk of 40 hits van verschillende genres die iedereen met een computer en ableton in elkaar kan mixen? Dan is het ook niet verwonderlijk dat de mixtechniek 'degelijk' is.

Ik snap ook wel dat de banden met Slam FM onderhouden moeten worden en je deze CD niet kan uitsluiten voor reviews (en je ook moeilijk 2en en 3en uit kan gaan delen), maar voor de iets verder kijkende danceliefhebber zijn reviews van dit soort voor 90% uit dezelfde tracks bestaande hitparades niet echt een pageturner.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Partyscratsjer op maandag 13 december 2010 om 09:42:
Dit cijfer is zo'n beetje het laagste cijfer wat ik ben tegengekomen de laatste tijd, en het is alsnog een gewone voldoende.
Heb je de cd beluistert en kun je oordelen of jij dit een voldoende of onvoldoende waard vind?

Ik vind het zelf overigens een leuke compilatie, met name de eerste cd. Natuurlijk is het commercieel/mainstream, maar op zijn tijd kan ik zo'n overzichtje wel waarderen (Y) Je moet een release als dit objectief en vanuit de juiste doelgroep bekijken. Dat heeft deze recensent dan ook gedaan naar mijn idee, iets wat hij ook nog beargumenteerd in zijn conclusie.

Uitspraak van De Rode Schoentjes op maandag 13 december 2010 om 10:37:
Ik snap ook wel dat de banden met Slam FM onderhouden moeten worden
Wat een onzin :D
Het is je zeker niet opgevallen dat we de voorgaande Clubbin' releases van dit jaar niet besproken hebben, en dat dit pas de eerste uit de reeks is die we bespreken?
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 december 2010 om 11:05:
Heb je de cd beluistert en kun je oordelen of jij dit een voldoende of onvoldoende waard vind?

Nee. Ik bedoel ik inhoudelijk niet of dit een goede cd is of niet. Het gaat mij er dus om dat (wat ik tegen ben gekomen) er nooit wordt gezegd: Deze CD is gewoon kut, score van 36/100 of zoiets.
 
Uitspraak van Partyscratsjer op maandag 13 december 2010 om 11:44:
Het gaat mij er dus om dat (wat ik tegen ben gekomen) er nooit wordt gezegd: Deze CD is gewoon kut, score van 36/100 of zoiets.

Heb je gelijk in, en is al eens vaker aangekaard en uitgelegd. Als Partyflock zijn we een onafhankelijk orgaan, dat zelf bepaald welke cd's of dvd's wij bespreken. We maken zelf van te voren een selectie welke cd's we willen bespreken en welke niet. Dat houdt echter wel in dat je daardoor inderdaad veelal positieve recensies zult tegenkomen. Je kunt vooraf namelijk al redelijk inschatten of een cd zal aanspreken of niet. Natuurlijk besteden wij onze vrije tijd liever aan het bespreken van een cd die ons goed lijkt, dan eentje waarvan je bij voorbaat al kan verwachten dat het weinig soeps is. Dat geeft dan wel inderdaad een wat eenkennig beeld, hoewel het nog steeda af en toe kan voorkomen dat een cd tegenvalt, iets wat we dan ook gewoon zullen zeggen. Al geef ik toe dat het merendeel positief is.
Wij bespreken eigenlijk het overgrote deel van producten dat ons ter review wordt aangeboden. Gezien wij heel goed kunnen inschatten wat een interessante release voor onze leden zou kunnen zijn, bespreken we meestal niet de meest cliché-matige releases die inhoudelijk altijd hetzelfde bieden. Al storten wij ons soms juist wel op zo'n product, omdat wij vinden dat iedere release een kans moet krijgen beoordeeld te worden.

Of deze Clubbin' inhoudelijk ok is weet ik persoonlijk niet, maar ik en het PF recensieteam twijfelen niet aan de deskundigheid en inschattingsvermogen van onze recensenten.

Gezien wij een breed publiek trekken op Flock en er voor iedere cd wel een grote doelgroep is, kom je hier niet zo snel een onvoldoende tegen. Daarin zijn wij simpelweg genuanceerd. :)


Maar beweren dat we nooit onvoldoendes geven is onzin, dan wordt er niet goed gekeken.
Uitspraak van De Rode Schoentjes op maandag 13 december 2010 om 10:37:
plus dat het vaak allemaal dezelfde soort reviews zijn (uitzonderingen daargelaten).

Ons team bestaat uit ervaren en minder ervaren recensenten.
Zij die nog weinig hebben gereviewd moeten de kans krijgen hun eigen stijl te ontwikkelen. Op de lange termijn komt dat altijd goed.
Werkzaam bij Partyflock
Uitspraak van De Rode Schoentjes op maandag 13 december 2010 om 10:37:
'We trappen af met hit A, die het deze zomer lekker deed, opgevolgd door B, C, en D, waarvan D in de DJ X remix, goede keuze, dan gaan we verder met E, die lekker overgemixed wordt in F. Daarna kabbelt het wat voort, waarna de CD weergaloos afsluit met het nummer P'.

Kritiek geven is prima, maar je geeft niet aan het volgens jou wel zou moeten. Beetje jammer!
laatste aanpassing
 
Misschien een idee om eens in de zoveel tijd een release overzicht te maken van albums. Kun je meerdere cd's onder de aandacht brengen ipv een keuze maken.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 december 2010 om 16:29:
Misschien een idee om eens in de zoveel tijd een release overzicht te maken van albums. Kun je meerdere cd's onder de aandacht brengen ipv een keuze maken.

Maar om iets zinnigs over die cd's te kunnen zeggen moet je ze toch eerst luisteren en beoordelen? Kortom, eigenlijk hetzelfde wat we nu doen.
Een overzicht maken is zo gedaan natuurlijk, maar als er geen beoordeling bij komt kijken, dan heeft het weinig meerwaarde vind ik.
Ja, en dan alleen de aangeleverde persinfo erbij plaatsen zeker?

Dat zijn al met superlatieven overgoten, subjectieve stukjes die objectief moeten overkomen. Daar gaan wij niet aan beginnen. ;)
Rare tracklist van CD2 als je het mij vraagt..

..maar goed, misschien werkt het.
Uitspraak van Partyscratsjer op maandag 13 december 2010 om 11:44:
Het gaat mij er dus om dat (wat ik tegen ben gekomen) er nooit wordt gezegd: Deze CD is gewoon kut, score van 36/100 of zoiets.

Lijkt me dat een ieder die hier recensies schrijft dat wel in zijn/haar muzikale straatje doet, dus...dan zal je al gauw een recensie gaan schrijven over iets dat bij voorbaat al wel hoge kans heeft op een voldoende.

Ik zou ook wel (nou ja misschien ook niet :P ) een recensie kunnen schrijven over een R&B-CD, dan kom ik wrsch op 9/100, en een recensie met een hoop KUT! en allerlei gebral, maar dat levert voor mensen die...misschien wel van R&B houden...nou ook niet een nuttige bruikbare recensie op. Kortom, het is waarschijnlijk best goed dat iemand die van techno houdt een recensie schrijft voor een techno CD, iemand die van trance houdt dat doet voor een trance plaat, etc enz. Natuurlijk zou het wel aan te moedigen zijn dat de recensie-schrijvers misschien eens een hokje naast hun muzikale straatje een kijkje (luistertje :P ) nemen..

Maar ja we kunnen ze niet dwingen he.. and then again, dit zijn slechts de woorden van iemand die hier zelf geen recensies schrijft ;)
Uitspraak van Vage Nico op maandag 13 december 2010 om 14:27:
Ons team bestaat uit ervaren en minder ervaren recensenten.
Zij die nog weinig hebben gereviewd moeten de kans krijgen hun eigen stijl te ontwikkelen. Op de lange termijn komt dat altijd goed.

:)
 
its nice!
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op maandag 13 december 2010 om 17:52:
Natuurlijk zou het wel aan te moedigen zijn dat de recensie-schrijvers misschien eens een hokje naast hun muzikale straatje een kijkje (luistertje ) nemen..

Dat doen we beslist :) We luisteren allemaal ook naar andere genres. Alleen het beschrijven ervan, dat houden we (in de regel) binnen ons eigen specialisme.

Ik als voetballiefhebber zou ook geen commentaar bij een basketbalmatch moeten geven. De geïnteresseerden in die sport hebben daar helemaal niks aan. (En zouden waarschijnlijk lichtelijk geïrriteerd raken dat ik telkens 'hands!' roep)
Uitspraak van schwingg op dinsdag 14 december 2010 om 17:31:
Ik als voetballiefhebber zou ook geen commentaar bij een basketbalmatch moeten geven. De geïnteresseerden in die sport hebben daar helemaal niks aan.

Maar je kan die wedstrijd ook kut vinden. Dat mis ik een beetje in de recensies sorry. Het feit dat iedereen vaak zijn/haar genre beoordeelt hoeft niet te betekenen dat het meteen een goede CD is;) Maar goed, het is verder een keuze van Partyflock, maakt ook niet uit
 
Uitspraak van Partyscratsjer op donderdag 16 december 2010 om 11:15:
Maar je kan die wedstrijd ook kut vinden.

Ja maar vind je het dan kut omdat het gewoon je stijl niet is, of omdat het objectief bekeken gewoon een mindere cd is?
Dat kan lastig te bepalen en te beargumenteren zijn als het je stijl niet is. Als schwingg als trancefanaat een minimal cd zou bespreken, en dan aangeeft dat hij het een saaie cd vind en hij de warme zweefmomenten mist, dan kun je je afvragen of hij de geschikte persoon is om een cd als deze te bespreken.

Ik denk dat het gewoon het beste is als iedereen de stijl bespreekt waar hij of zij het meest vanaf weet en de meeste feeling mee heeft :)
 
Kom op, een voldoende voor zo'n schijt-CD.... da's hetzelfde als dat een recensent in de Volkskrant 3/5 sterren geeft voor een film van Uwe Boll.... :x
 
Ik had m beter niet aan kunnen zetten :S Niet echt mijn ding