Partyflock
 

Trance Legends

door , gepubliceerd op , waardering: 49/100
Trance Legends
OrganisatieCloud 9 Music Site
LabelCloud 9 Dance
Genre: classics, trance
trance
Je herkent het wel. Zo nu en dan trek je de hedendaagse sounds even niet meer en belandt je voor de zoveelste keer in die onvermijdelijke nostalgische bui. Je duikt je muziekarchief in en luistert die nummers waarvan je de titel nog wel herkent, maar de beats zelf wel weer eens een afstofbeurt kunnen gebruiken. Om de trance fans wat naslagwerk te besparen en omdat het ‘vroegâh’ natuurlijk altijd beter was, brengt [label=488]{element is niet toegankelijk} een verzameling aan belegen en bewezen, aan elkaar geplakte klappers op twee schijven onder de naam Trance Legends uit. Bij zo’n verwachtingsvolle titel sieren dan ook de gebruikelijke, voor velen verheven goden als Armin van Buuren, Paul van Dyk en Above & Beyond niet alleen met hun naam maar ook met hun beeltenis de cover. Om een groot publiek aan te spreken is dan ook gekozen voor de klappers van, pak ‘m beet, de laatste tien jaar. Dat betekent dus dat de hele trance voorgeschiedenis (de opbrengst uit beginjaren in de trance bakermatten België en Duitsland), genegeerd is.

Een type compilatie als deze staat natuurlijk niet op zichzelf. Bij dit soort initiatieven denk je al snel aan de voorbeeldige Godskitchen en Cream Anthems CD’s die om de zoveel tijd een nieuw deeltje kennen. Ondanks dat deze reeksen behoorlijk in herhaling vallen qua inhoud zijn ze in hun uitvoering toch altijd wel verzorgd te noemen. Dat kun je van Trance Legends helaas niet altijd zeggen.

Legendarische Trance

Verwachtingsvol begint mijn luistersessie met CD1 dat zich, ondanks de op het eerste gezicht wat incoherente volgorde van tracks, hoofdzakelijk laat kenmerken als een progressive/trance mix. Nu vraag je je al luisterend bij aanvang wel meteen af of de uitverkoren tracks van Kaskade & deadmau5 (#1; "Move For Me") en Tiësto (#2; "Escape Me") ook die nummers zijn die je persoonlijk had geselecteerd voor een compilatie als dit. Desondanks klinkt het beginstuk wat de sound betreft aardig, alleen wil het mixtechnisch allemaal maar niet vlotten. Ik haalde hierboven niet voor niets die Engelse classic-compilaties aan, want Trance Legends komt duidelijk routine en bekwaamheid te kort en lijkt hiermee vergeleken al snel op een nonchalante zondagmiddag mix: zo’n losse, hier en daar onsamenhangende aaneenschakeling van fijne plaatjes die je maakt als het buiten regent of wanneer je probeert de zwarte gaten in je korte en lange termijn geheugen weg te poetsen met diverse goede herinneringen uit het (recente) verleden. Bovendien is de mix redelijk vlot te noemen en dat valt voornamelijk op bij de progressievere nummers die net een tikkeltje te snel afgedraaid worden. Het zou dit initiatief behoorlijk meer luistergenot opgeleverd hebben als de tracks in hun volgorde beter bij elkaar hadden gepast, want de logica/lijn/samenhang is soms ver te zoeken, zeker de eerste helft van deze eerste disc. Naar mate het einde nadert, wordt het mixwerk wel wat beter maar nog steeds niet je van het. En wat wil nou? Precies hetzelfde is aan de orde op CD2, al weet de vreemde combinatie “For An Angel”/”Pulvertum 2.0”/”Castles In The Sky” het wel erg bont te maken en lijkt er zelfs in de wekelijkse Lotto trekking meer logica en voorspelbaarheid te zitten.

En dat is jammer te noemen want er is eigenlijk vrij weinig mis met de 40 geselecteerde tracks op zich. Uiteraard is daar het weerzien met dé classics der classics (zeker CD2 heeft hier een handje van), en het is voor de luisteraar een persoonlijk zaak of hij/zij de klassiekers in kwestie nu al kots beu is of eigenlijk nooit genoeg kan krijgen van een juweeltje op zijn tijd. Opvallend is de bescheiden portie aan ‘nieuwe classics’, waartoe bijvoorbeeld “Big Sky”, “Till The Sky Falls Down” en “Rogue” zeker behoren, maar je bij “In And Out Of Love” en “One More Night Out” wel je vraagtekens kunt zetten. Laat staan de enkele sounds die je misschien niet zo één-twee-drie in het hokje ‘trance’ kunt of wilt plaatsen. Niettemin zijn het wel producties die het de opgeleverde exposure zeker verdient hebben en een bepaalde toon wisten te zetten. Het muzikale aanbod deed mij dan ook hier en daar verrassen. Deze dubbelaar mag zich dan wel zelfverklaard ‘een achtbaan down to memory lane’ noemen, de kans is aanzienlijk dat er een paar nummers voorbij komen die je of niet zo snel bij de naam kon noemen of zelfs nog nooit gehoord hebt. Het spreekt in het voordeel van de makers dat van iedere uitverkoren ‘trance legend’ niet in elk geval zijn/hun allergrootste hit ten gehore wordt gebracht en dat maakt het luisteren van deze compilatie er wel wat interessanter en minder clichématig op. Zo werd ik bijvoorbeeld positief verrast door het origineel (dus niet de welbekende Aly & Fila Remix) van Roger Shah’s wonderschone “Back To You”. Hierbij moet aangetekend worden dat iedere track in de originele versie is meegemixt, tenzij dus anders vermeld staat in de tracklist. Het nadeel van het (her)kennen van al die klappers van weleer is dat het jammergenoeg opvalt wanneer er een licht (en naar mijn bescheiden mening onnodig) ingekort nummer voorbij komt (o.a. “Cherry Blossom”; “Devotion”; “7 Days And One Week”; "Synaesthesia"). Het is tekenend voor de onsamenhangendheid en wispelturigheid die beide mixen treft. Want waarom wel al deze tracks hinderlijk kortwieken, maar de bijna 7 minuten durende "As The Rush Comes" wel ongeschonden laten? Dit soort zere plekken hadden met meer aandacht en gevoel makkelijk voorkomen kunnen worden.

Trance Legentragisch

Ook bij mij ontstaat zo nu en dan het vurige verlangen naar het luisteren van zo’n typische ‘classic compilatie’. Trance Legends is feitelijk gezien zo’n product, maar het zal ondanks de leuke en niet eens zo clichématige tracklist de binnenkant van mijn CD-speler amper te zien krijgen. De uitvoering is daarvoor simpelweg te ver onder de maat. Het mixwerk vliegt meer dan eens behoorlijk uit de bocht, de volgorde van de nummers is qua stijl en sound te vaak te onlogisch (zeker in het begin van beide CD’s, later wordt het beter) en de hier en daar wat ingekorte tracks maken het luistergenot er ook niet beter op. En dit gezamenlijk maakt deze ‘rollercoaster back to memory lane’ net zo wispelturig als een nukkige vrouw tijdens de overgang. En dat is nou net niet de manier waarop je je goede, oude herinneringen opnieuw wilt beleven.

Score: 49/100


www.cloud9dance.com

Tracklists

CD1
Dresden Remix)
CD2
Remix)

39 opmerkingen

Waarschuw beheerder
Hmmm beetje standaard tracklist inderdaad, met enkele platen die ik niet echt fantastische classics vind :(
 
Waarschuw beheerder
donateur
Door wie is deze dan in elkaar gemixt eigenlijk?
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tracklist spreekt me niet aan, ik heb die platen allemaal al 10.000 keer gehoord, of vind ze niet eens vet, zoals die van Dash Berlin, Deadmau5 en SVD, das gewoon totaal mijn stijl trance niet.
Waarschuw beheerder
beetje prutscd. paar écht goeie nrs. voor de rest voor eenmalig luisterplezier
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 mei 2010 om 19:05:
Door wie is deze dan in elkaar gemixt eigenlijk?


Bij de credits staat ene Jazper
Waarschuw beheerder
Na het lezen van Trance Legends had ik een cd met classic trance verwacht... niet zo'n hitjes cd en paar "nieuwere" ertussen :P
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
jammer is ook dat ze bijv. van Superstring de Rank1 remix hebben gekozen... niet dat die slecht is, maar het origineel uit 1993 is de classic, die Rank1 remix slechts een ode aan het origineel.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 25 mei 2010 om 14:07:
die Rank1 remix slechts een ode aan het origineel.


De dub versie vind ik overigens nog vetter. :9
Waarschuw beheerder
+1
Beetje jammer dat op het hoesje de foto van Ferry Corsten, toch wel de grootste trance legend, ontbreekt...
 
Artiest {SHOWLIST artist 51833, 65138}
Waarschuw beheerder
donateur
WAT een slechte CD zeg. Belabberde mixen! Hoe kun je zulke klassiekers zo verkrachten zeg :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dancemania op woensdag 26 mei 2010 om 13:15:
Beetje jammer dat op het hoesje de foto van Ferry Corsten, toch wel de grootste trance legend, ontbreekt...


Inderdaad! Die zat ik ook al te zoeken! :O

Verder lijkt het me een standaard hitjes (sommige wel écht klassiekers, sommigen totaatl niet) cd..

No thanks..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 mei 2010 om 16:48:
Toch niet https://vip.partyflock.nl/artist/27824:Jazper?
Die kan van wat ik hem gehoord heb wel lekker mixen namelijk...


Dat kan ie zeker, maar hij draait/produceert de laatste tijd geen trance meer....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Dancemania op woensdag 26 mei 2010 om 13:15:
Beetje jammer dat op het hoesje de foto van Ferry Corsten, toch wel de grootste trance legend, ontbreekt...


welnee, verdiep je eens in de trance geschiedenis, ferry is er veel later ingestapt, maw voortborduurt op wat er al was, meer toegankelijk gemaakt, puur commercieel
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Trance Legentragisch

Geniaal Martin! :lol: :respect:
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van schwingg op zondag 30 mei 2010 om 15:59:
Doe jij dat inderdaad maar.


ouwehoer niet zo slap, als iemand ferry de grootste trance legende noemt, weet die duidelijk niet waar die het over heeft, hij is aan boord gestapt (rond 96/98), toen de sound eigenlijk al over zijn hoogtepunt heen was, hij is dus een volger, daarnaast zijn zijn mixing skills vrij matig (niet uitzonderlijk), producties houden ook niet over, en ja hij is wel populair maar dat is zoals we weten geen maatstaf voor kwaliteit maar eerder voor commercie en vervlakking van kwaliteit
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Love is the answer op zondag 30 mei 2010 om 21:57:
ouwehoer niet zo slap, als iemand ferry de grootste trance legende noemt, weet die duidelijk niet waar die het over heeft, hij is aan boord gestapt (rond 96/98), toen de sound eigenlijk al over zijn hoogtepunt heen was, hij is dus een volger


Ik heb toch ook nergens gezegd dat hij de 1e was, of wel dan? ;) En ik ben het absoluut niet met je eens dat de sound rond 96 / 98 al over z'n hoogtepunt heen was. Ik denk dat het hoogtepunt van trance toch wel voornamelijk in de periode 1999 / 2001 was.

Iemand die trance klappers gemaakt heeft zoals Out Of The Blue, Carte Blanche, Galaxia, Tenshi, Solstice, Exhale, Gouryella, Sweet Sorrow, Air, Sublime etc. en verder nog geweldige trance remixen voor o.a. BT, William Orbit, U2, The Thrillseekers, Faithless, Moby, Matt Darey, OceanLab enz. enz. gemaakt heeft, mag ZEKER een trance legende genoemd worden wat mij betreft.

Ferry hoort (naar mijn idee) eerder op het hoesje thuis met een foto dan bijvoorbeeld een (met alle respect) Sander van Doorn.

Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 29 mei 2010 om 18:40:
verdiep je eens in de trance geschiedenis, ferry is er veel later ingestapt


Waarom mogen Above & Beyond, Markus Schulz en Sander van Doorn dan wel op het hoesje? ;)

Nogmaals, ik heb nergens gezegd dat Ferry de 1e was, maar kom op, dat hij niet op het hoesje staat is op z'n minst een beetje vreemd te noemen.
Ik zal er overigens niet slechter om slapen, vond het alleen nogal opmerkelijk, zeker voor iemand die nog steeds al zijn producties zelf doet, in tegenstelling tot sommige andere "trance legends" op het betreffende hoesje ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 00:22:
1e was,


ik zeg dat als argument waarom hij geen held is

Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 00:22:
Ik denk dat het hoogtepunt van trance toch wel voornamelijk in de periode 1999 / 2001 was.


nope, toen werd het juist ontzettend commercieel, als dat is wat je aanspreekt dan was dat het hoogtepunt, de vervlakking zette toen hard in, en trance werd steeds meer een formule, waarbij ook nog eens de dj-worshipping begon

het is is wat je vaker hoort, veel mensen leerde toen pas trance kennen, terwijl het dus al jaren bezig was

Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 00:22:
Waarom mogen Above & Beyond, Markus Schulz en Sander van Doorn dan wel op het hoesje? ;)


eerlijk gezegd vind ik dat geen van allen trance helden, maar platvloerse, commercieel, ego gedreven figuren, die dus mijlenver weg staan van een heldenstatus en dan die vreselijke pseudo hippe techtrance producties en overdreven dj aanbidding

wie dan wel? dat zijn voor mij de mannen die de sound in eerste instantie hebben ontwikkeld, zoals hartfloor, cosmic baby, sven vath, zij maakten hypnotiserende muziek die je in 'trance' bracht, die sound is rond 97 dood gegaan, waarna je platte trance kreeg, zoals oa clubtrance van Enrico, maar ook toegankelijke zoals Ferry die maakte, melodieus goed, fijn geproduceerd maar het mist 'karakter' en 'ziel'
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 14:15:
eerlijk gezegd vind ik dat geen van allen trance helden, maar platvloerse, commercieel, ego gedreven figuren, die dus mijlenver weg staan van een heldenstatus en dan die vreselijke pseudo hippe techtrance producties en overdreven dj aanbidding


Kijk, allemaal leuk en aardig die 'vroeger was alles beter' instelling van je, maar de trance van het laatste decennium is allang niet meer de trance uit de beginjaren, de pioniersfase. Veel van de artiesten uit bovenstaande tracklist zijn weldegelijk de grote mannen die het nieuwe geluid wereldwijd op de kaart hebben gezet de laatste jaren en terecht de credits krijgen. Helaas spelen veel jouw oude helden daarin geen rol meer.

Trance Legends is natuurlijk gewoon een heel erg commercieel product dat zich focust op de grote massa, zij die niet beter weten dan dat bovenstaande artiesten dé trance dj's van weleer zijn of zij die gewoon fan zijn van de nieuwe sounds. Daar is in principe niets mis mee natuurlijk. Ik had het trouwens persoonlijk wel interessanter gevonden als er ook 1 of 2 cd's gericht waren op de oldschool trance. Dat wilde ik trouwens ook nog kwijt in mijn recensie, maar vond het niet relevant genoeg (what's in a name) gezien het concept van deze compilatie wel duidelijk mag zijn. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 14:15:
ik zeg dat als argument waarom hij geen held is


Ten 1e, ik heb Ferry nergens een held genoemd, maar een legende. Heb je niet goed gelezen dus ;)
Bovendien vind ik niet dat iemand geen held kan zijn omdat hij niet de 1e is, Pele was een top voetballer, een echte legende, maar was hij de 1e? Nee, maar daarom is hij wel een legende in de ogen van veel mensen. Kortom, ik vind het geen goed argument.

Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 14:15:
het is is wat je vaker hoort, veel mensen leerde toen pas trance kennen, terwijl het dus al jaren bezig was


Ik ben eind 1997, begin 1998 trance muziek gaan ontdekken. Het maakt mij niet zo uit dat hte al jaren bezig was, ik vind veel dingen goed, ook uit de begintijd, maar er komen nu nog steeds coole producties uit. Al moet ik wel zeggen dat de producers van tegenwoordig af en toe toch wel wat originer mogen zijn ;)

Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 14:15:
hartfloor


Hardfloor ;)

En als je het over "platvloers" en "commercieel" hebt, dan moet je ook even kijken wat Ramon Zenker (de ene helft van Hardfloor) ook nog allemaal gemaakt heeft: Fragma, Bellini, Phenomania etc. ;)

Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 14:15:
ook toegankelijke zoals Ferry die maakte, melodieus goed, fijn geproduceerd maar het mist 'karakter' en 'ziel'


Ben ik niet helemaal met je eens, luister dan maar eens naar o.a. "Albion - Air", "Ferry Corsten - Sweet Sorrow", "Moonman - Galaxia", "Vimana - We Came" en "Ferry Corsten - Sublime". Maar goed, over smaak valt niet te twisten, misschien vind je het wel niks, dat kan natuurlijk, maar ik blijf er bij dat Ferry een legende is en wat mij betreft daarom toch wel mist op het hoesje van deze CD.
Waarschuw beheerder
-3
Uitspraak van Vage Nico op maandag 31 mei 2010 om 14:32:
allemaal leuk en aardig die 'vroeger was alles beter' instelling van je, maar de trance van het laatste decennium is allang niet meer de trance uit de beginjaren, de pioniersfase. Veel van de artiesten uit bovenstaande tracklist zijn weldegelijk de grote mannen die het nieuwe geluid wereldwijd op de kaart hebben gezet de laatste jaren en terecht de credits krijgen. Helaas spelen veel jouw oude helden daarin geen rol meer.


hmm, ik vind dat er nog steeds goede muziek wordt gemaakt, alleen in trance is het erg dun gezaaid

dat er een boel vd oude helden zijn afgehaakt heeft alles te maken met de platvloerse, commerciele kant die het op een gegeven moment op ging, sven vath is niet voor niks met trance gestopt, ander vb cosmic baby

zij maakte de muziek vanuit het oorspronkelijke gevoel, veel producers later (waaronder ferry) kopieerde die sound, paste het aan, aan de tijdgeest maar snappen niet het gevoel wat er achter steekt en dat hoor je in de producties

tegenwoordig (eigenlijk laatste jaren) is alles formule achtig of kunstmatig worden er pseudo hippe elementen aan toegevoegd zoals bij techtrance

Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 14:46:
Ben ik niet helemaal met je eens, luister dan maar eens naar o.a. "Albion - Air", "Ferry Corsten - Sweet Sorrow", "Moonman - Galaxia", "Vimana - We Came" en "Ferry Corsten - Sublime". Maar goed, over smaak valt niet te twisten, misschien vind je het wel niks, dat kan natuurlijk, maar ik blijf er bij dat Ferry een legende is en wat mij betreft daarom toch wel mist op het hoesje van deze CD.


je geeft zelf aan pas in 98 de scene, trance hebt leren kennen, daarmee geef je zelf al aan niet te weten wat het verschil is tussen de oude trance en de nieuwe, dus het is naast een kwestie van smaak ook een kwestie van onwetendheid
de tracks die je noemt zijn 'mooi' maar raken niet, en dat is nou net het verschil, ze zijn gemaakt door iemand die weet hoe die moet produceren, welke trucs daarvoor nodig zijn, iemand die bijv. een album moet afmaken

Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 14:46:
En als je het over "platvloers" en "commercieel" hebt, dan moet je ook even kijken wat Ramon Zenker (de ene helft van Hardfloor) ook nog allemaal gemaakt heeft: Fragma, Bellini, Phenomania etc. ;)


die commercie valt in het niet bij wat ferry (of andere zgn. dj sterren) doet/n, zij zijn een marketingmachine geworden, waarbij het nog nauwelijks om de muziek gaat, als je bijv. Tiesto's interviews leest geeft hij ook aan dat hij het eigenlijk maar niks vind (veels te smal draaien)

Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 14:46:
Ten 1e, ik heb Ferry nergens een held genoemd, maar een legende. Heb je niet goed gelezen dus ;)


dude, dat is mij om het even

Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 14:46:
Bovendien vind ik niet dat iemand geen held kan zijn omdat hij niet de 1e is, Pele was een top voetballer, een echte legende, maar was hij de 1e? Nee, maar daarom is hij wel een legende in de ogen van veel mensen. Kortom, ik vind het geen goed argument.


het is wel een goed argument want daarmee geef ik aan dat hij een volger is, in 93/94 maakte hij gewoon hardcore (waar hij zich nu vreselijk voor schaamt), pas toen de hardcore scene minder werd, is hij overgestapt, vervolgens heeft hij de sound geupdate (door het platvloerser,dus slechter, dus geen legende) te maken, hij snapt daardoor de essentie niet, dat zie je ook bij andere producties, zoals bij superstring

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 25 mei 2010 om 14:07:
maar het origineel uit 1993 is de classic,


hier ben ik dus 100% mee eens

Uitspraak van Vage Nico op maandag 31 mei 2010 om 14:32:
Trance Legends is natuurlijk gewoon een heel erg commercieel product dat zich focust op de grote massa, zij die niet beter weten dan dat bovenstaande artiesten dé trance dj's van weleer zijn of zij die gewoon fan zijn van de nieuwe sounds. Daar is in principe niets mis mee natuurlijk. Ik had het trouwens persoonlijk wel interessanter gevonden als er ook 1 of 2 cd's gericht waren op de oldschool trance. Dat wilde ik trouwens ook nog kwijt in mijn recensie, maar vond het niet relevant genoeg (what's in a name) gezien het concept van deze compilatie wel duidelijk mag zijn. :)


Trance is commercieel. Dus zo'n cd is idd logisch. De djs gedragen zich alsof ze Goden zijn, het draait helaas allang niet meer om de muziek. Wat iemand hierboven ook al zei, de tracks worden vaak niet eens meer door de djs zelf gemaakt maar wel onder hun naam uitgebracht. Echte legendes doen zoiets wat mij betreft niet.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 17:05:
je geeft zelf aan pas in 98 de scene, trance hebt leren kennen, daarmee geef je zelf al aan niet te weten wat het verschil is tussen de oude trance en de nieuwe, dus het is naast een kwestie van smaak ook een kwestie van onwetendheid


Euh, hallo, dat geef ik N-E-R-G-E-N-S aan, misschien toch maar eens wat beter lezen? ;)

En dat ik eind 1997 begonnen ben met luisteren naar trance, wil dus automatisch zeggen dat ik de tracks van voor 1997 niet ken? :lol: Laat me niet lachen, ik heb een muziek collectie met ontzettend veel oude trance releases op labels zoals Platipus, Hooj Choons, Eye Q, Bonzai etc. etc. Ik werk al sinds 1993 als vrijwiliger bij een lokale radio omroep aan een dance programma, sinds 2001 schrijf ik voor Trance.nu en doe veel interviews en sinds een aantal jaren ben ik ook voor m'n werk dagelijks bezig met (vooral) trance muziek. Ik ben al liefhebber van EDM muziek sinds eind jaren 80, dus ga me aub niet zeggen dat ik niet weet wat het verschil is tussen oude trance en nieuwe trance! :lol: En "onwetendheid", grapjas! ;)


Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 17:05:
ie commercie valt in het niet bij wat ferry (of andere zgn. dj sterren) doet/n


Ok, dus een Fragma en Bellini is minder commercieel dan een System F of Gouryella project? :lol:


Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 17:05:
dude, dat is mij om het even


Mij dus niet, een held en een legende is heel wat anders, dus een wezenlijk verschil... dude! ;)


Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 17:05:
het is wel een goed argument want daarmee geef ik aan dat hij een volger is


Nee, het is geen goed argument, wat maakt het nou uit of iemand een volger is ja of nee? Marco van Basten is ook een legende, maar hij werd pas bekend na voetballers zoals Cruijff en Pele, is hij dan geen legende? Natuurlijk wel, het maakt (vind ik) dus niks uit of je nou de 1e bent ja of nee.


Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 17:05:
in 93/94 maakte hij gewoon hardcore (waar hij zich nu vreselijk voor schaamt),


Dat is klinkklare onzin, Ferry schaamt zich helemaal niet voor z'n hardcore periode (in tegenstelling tot sommige andere producers, die er helemaal niks meer mee te maken willen hebben!). Ferry's hardcore periode komt nog regelmatig terug in diverse interviews, sterker nog, hij haalt het zelf nog aan ook, dus waar je dat vandaan haalt, geen idee, maar er klopt niks van...

Nog een voorbeeld als bewijs: http://www.trancesound.net/divershtml/news/news/2007/interview_with_ferry_corsten.html
Ik wil er nog wel meer voor je opzoeken hoor, zeg 't maar ;)


Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 17:05:
Wat iemand hierboven ook al zei, de tracks worden vaak niet eens meer door de djs zelf gemaakt maar wel onder hun naam uitgebracht. Echte legendes doen zoiets wat mij betreft niet.


Klopt, veel DJ's hebben tegenwoordig 1 of meer "co-producers" die het grootste gedeelte van hun studio werk opknappen. Ferry doet lekker alles zelf in tegenstelling tot sommige andere grote namen ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 17:47:
Dat is klinkklare onzin, Ferry schaamt zich helemaal niet voor z'n hardcore periode (in tegenstelling tot sommige andere producers, die er helemaal niks meer mee te maken willen hebben!). Ferry's hardcore periode komt nog regelmatig terug in diverse interviews, sterker nog, hij haalt het zelf nog aan ook, dus waar je dat vandaan haalt, geen idee, maar er klopt niks van...


geen onzin, want hij noemt het snelle 'trance', wat onzin is en duidelijk een signaal dat hij er liever niet aan herinnerd wordt, blijkbaar ben je niet op de hoogte


Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 17:47:
Nee, het is geen goed argument, wat maakt het nou uit of iemand een volger is ja of nee? Marco van Basten is ook een legende, maar hij werd pas bekend na voetballers zoals Cruijff en Pele, is hij dan geen legende? Natuurlijk wel, het maakt (vind ik) dus niks uit of je nou de 1e bent ja of nee.


wat je door elkaar haalt is dat voetbal en muziek produceren niet te vergelijken zijn, mvb en cruyff zijn idd beide legendes omdat ze beide excellent waren, hier gaat de vergelijking met ferry en de oude garde dus mank

ik heb hier boven al duidelijk uitgelegd dat

Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 17:05:
dat er een boel vd oude helden zijn afgehaakt heeft alles te maken met de platvloerse, commerciele kant die het op een gegeven moment op ging, sven vath is niet voor niks met trance gestopt, ander vb cosmic baby

zij maakte de muziek vanuit het oorspronkelijke gevoel, veel producers later (waaronder ferry) kopieerde die sound, paste het aan, aan de tijdgeest maar snappen niet het gevoel wat er achter steekt en dat hoor je in de producties


Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 17:47:
Mij dus niet, een held en een legende is heel wat anders, dus een wezenlijk verschil... dude! ;)


grapjas, voor 99 van de 100 mensen is het niet een wezenlijk verschil

Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 17:47:
Laat me niet lachen, ik heb een muziek collectie met ontzettend veel oude trance releases op labels zoals Platipus, Hooj Choons, Eye Q, Bonzai etc. etc. Ik werk al sinds 1993 als vrijwiliger bij een lokale radio omroep aan een dance programma, sinds 2001 schrijf ik voor Trance.nu en doe veel interviews en sinds een aantal jaren ben ik ook voor m'n werk dagelijks bezig met (vooral) trance muziek. Ik ben al liefhebber van EDM muziek sinds eind jaren 80, dus ga me aub niet zeggen dat ik niet weet wat het verschil is tussen oude trance en nieuwe trance! :lol: En "onwetendheid", grapjas! ;)


je kennis blijkt anders totaal niet, en onwetendheid blijkt wel uit je opmerkingen zoals dat je ferry de grootste legende noemt, is toch ronduit belachelijk als je meent dat je er veel van af weet

als je het kwaliteitsverschil niet hoort tussen de oude en nieuwe trance dan moet je maar weer eens wat oude plaatjes er bij pakken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kerel sorry maar zie jij zelf echt niet in dat je maar wat aan elkaar aan het lullen bent? Ik heb niet veel kennis over de geschiedenis van de trance scene oid maar wat Twan aangeeft klopt wel.

Omdat jij Ferry niet als een legende (of een held, WHATEVER) ziet betekend niet dat hij het niet is.

Ook grappig dat je op alles van Dancemania reageert behalve;

Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 17:47:
Ok, dus een Fragma en Bellini is minder commercieel dan een System F of Gouryella project? :lol:


Waarschuw beheerder
Uitspraak van Smoking Monkey op maandag 31 mei 2010 om 22:00:
Ik heb niet veel kennis over de geschiedenis van de trance scene oid maar wat Twan aangeeft klopt wel.


je geeft zelf al aan dat je er weinig van weet, dus kan je het ook niet beoordelen

Uitspraak van Smoking Monkey op maandag 31 mei 2010 om 22:00:
Omdat jij Ferry niet als een legende (of een held, WHATEVER) ziet betekend niet dat hij het niet is.


want? ik geef duidelijke argumentatie, dancemania niet of nauwelijks

zelfs in de top 100 heeft hij nooit op 1 gestaan, waren er altijd wel 'betere' trance djs als tiesto, pvd en armin
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 14:46:
Ik ben eind 1997, begin 1998 trance muziek gaan ontdekken


Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 17:47:
Euh, hallo, dat geef ik N-E-R-G-E-N-S aan, misschien toch maar eens wat beter lezen?


Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 17:05:
je geeft zelf aan pas in 98 de scene, trance hebt leren kennen,


Dus dat wil dan automatisch zeggen dat ik geen verstand heb van trance muziek van voor 1997? :lol:
Wat een onzin zeg, wederom een argument van niks.

Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 20:54:
geen onzin, want hij noemt het snelle 'trance', wat onzin is en duidelijk een signaal dat hij er liever niet aan herinnerd wordt, blijkbaar ben je niet op de hoogte


Als hij er niet aan herinnerd wil worden, waarom haalt hij het dan aan in het interview? Nogmaals, er zijn wel meer interviews waarin hij het zelf aanhaalt. Ik zoek ze graag voor je op, aangezien je blijkbaar nogal moeite hebt om iets aan te nemen en vooral graag dingen wil verdraaien ;)


Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 20:54:
grapjas, voor 99 van de 100 mensen is het niet een wezenlijk verschil


http://nl.wikipedia.org/wiki/Held
http://nl.wikipedia.org/wiki/Legende


Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 20:54:
je kennis blijkt anders totaal niet, en onwetendheid blijkt wel uit je opmerkingen zoals dat je ferry de grootste legende noemt, is toch ronduit belachelijk als je meent dat je er veel van af weet

als je het kwaliteitsverschil niet hoort tussen de oude en nieuwe trance dan moet je maar weer eens wat oude plaatjes er bij pakken


Zoals ik al eerder aangaf, over smaak valt niet te twisten. Ferry is voor mij de grootste legende op trance gebied. Dat je het daar niet mee eens bent, prima, we leven in een vrij land, ik slaap er niet minder om :) En ik zeg nergens dat ik alles (beter) weet, maar ik vind wel dat ik vanmezelf kan zeggen dat ik vrij veel over EDM weet en dan met name op trance gebied. En ja, ook de oudere releases van Sven Vath, Cygnus X, Oliver Lieb, Binary Finary, Jam & Spoon etc. etc.



Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 1 juni 2010 om 11:19:
zelfs in de top 100 heeft hij nooit op 1 gestaan, waren er altijd wel 'betere' trance djs als tiesto, pvd en armin


Het is een populariteitspol. Niet een 'beste', iemand zoals jij met super veel verstand van trance muziek zou dat toch moeten weten. Valt me wel tegen van je ;)

Bovendien is de DJ Mag Top 100 een pol over DJ's, het ging hier toch over de muziek zelf en niet over draaien? Wel op blijven letten hoor ;) Kortom, wederom een argument van niks.


Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 1 juni 2010 om 11:19:
ik geef duidelijke argumentatie, dancemania niet of nauwelijks


:lol:


En ik wacht nog op je reactie over het Fragma en Bellini gebeuren, of ben je dat vergeten? ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 17:47:
Uitspraak van Love is the answer op maandag 31 mei 2010 om 17:05:
je geeft zelf aan pas in 98 de scene, trance hebt leren kennen

Euh, hallo, dat geef ik N-E-R-G-E-N-S aan, misschien toch maar eens wat beter lezen? ;)


Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 17:47:
En dat ik eind 1997 begonnen ben met luisteren naar trance,


Uitspraak van Dancemania op dinsdag 1 juni 2010 om 12:24:
Dus dat wil dan automatisch zeggen dat ik geen verstand heb van trance muziek van voor 1997?


yep, je hebt zelf aangegeven dat je pas rond 98 trance bent gaan luisteren, ik vind dat er een verschil is tussen thuis een plaatje luisteren (en ook nog eens jaren later dan die is uitgebracht) of in een zaal op het moment dat die vers van de pers was

Uitspraak van Dancemania op dinsdag 1 juni 2010 om 12:24:
Als hij er niet aan herinnerd wil worden, waarom haalt hij het dan aan in het interview? Nogmaals, er zijn wel meer interviews waarin hij het zelf aanhaalt.


als er gevraagd wordt wat hij produceert, dan kan hij er niet om heen, als hij hardcore benoemd als snelle trance is dat geen indicatie op trots maar geeft die aan met die scene weinig te maken wil hebben

Uitspraak van Dancemania op dinsdag 1 juni 2010 om 12:24:
Het is een populariteitspol. Niet een 'beste', iemand zoals jij met super veel verstand van trance muziek zou dat toch moeten weten.


indicatie dat hij in de trance wereld niet gezien wordt als de beste c.q. grootste

Uitspraak van Dancemania op dinsdag 1 juni 2010 om 12:24:
En ik wacht nog op je reactie over het Fragma en Bellini gebeuren, of ben je dat vergeten? ;)


toch duidelijk dat ik het niet heb over zijn commerciele projecten, maar over zijn trance producties, die vind ik legendarisch

kom eens met argumenten !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Heren, volgende keer graag onder een review van MIJ discussiëren en daarmee het aantal reacties opvoeren.

Nu krijgt Martin een veel groter kerstpakket dan ik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 1 juni 2010 om 12:55:
yep, je hebt zelf aangegeven dat je pas rond 98 trance bent gaan luisteren, ik vind dat er een verschil is tussen thuis een plaatje luisteren (en ook nog eens jaren later dan die is uitgebracht) of in een zaal op het moment dat die vers van de pers was


En wat is dan precies het verschil? Klinkt de muziek dan ineens helemaal anders of zo? Leg het me eens uit met duidelijke argumenten, ben nou toch wel heel benieuwd wat het oh-zo-mega-grote verschil dan toch is.


Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 1 juni 2010 om 12:55:
als er gevraagd wordt wat hij produceert, dan kan hij er niet om heen, als hij hardcore benoemd als snelle trance is dat geen indicatie op trots maar geeft die aan met die scene weinig te maken wil hebben


Waar precies benoemd hij hardcore dan als snelle trance? Ik kan het namelijk niet terug vinden in het interview wat ik heb gepost, dus dat mag je even voor me opzoeken.
En nogmaals, als hij er echt niets mee te maken zou willen hebben, dan noemt hij het toch niet zelf in interviews? Ferry heeft van alles geproduceeerd, van drum & bass tot ambient, van electro house tot trance en van club muziek tot hardcore. Trance vond hij het leukste om te maken en daar is hij toendertijd ook vooral mee doorgegaan. Hij heeft er NOOIT een geheim van gemaakt dat hij hardcore heeft geproduceerd en hij schaamt zich er ook niet voor. Waarom zou hij ook?


Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 1 juni 2010 om 12:55:
indicatie dat hij in de trance wereld niet gezien wordt als de beste c.q. grootste


Maar wel als 1 van de beste / grootste. Ferry staat al 7 jaar in de Top 10 van de DJ Mag Top 100, dus je kunt niet ontkennen dat hij niet bi je meest populaire DJ's hoort. Maar goed, het ging over producties toch? En niet over draaien? ;)


Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 1 juni 2010 om 12:55:
toch duidelijk dat ik het niet heb over zijn commerciele projecten, maar over zijn trance producties, die vind ik legendarisch


Ik vind Ferry's producties van System F, Gouryella, Moonman, Veracocha etc. ook legendarisch. Kortom, dat is MIJN mening. Jij mag dus blijkbaar wel een mening hebben, maar als ik dan met mijn mening kom dan heb je er van alles op aan te merken dat het niet klopt enzo? Erg vreemd...


Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 1 juni 2010 om 12:55:
kom eens met argumenten !


Leer eens om goed te lezen :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van schwingg op dinsdag 1 juni 2010 om 12:56:
Nu krijgt Martin een veel groter kerstpakket dan ik.


Je hebt nog een paar maanden ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dancemania op dinsdag 1 juni 2010 om 13:59:
Je hebt nog een paar maanden ;)


En een Tiësto hits collection :x .

Voor de rest ben ik het hier helemaal met Twan eens
Waarschuw beheerder
Oei oei..
Een discussie voeren met iemand die dénkt ergens verstand van te hebben is altijd zo vermoeiend!
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dancemania op maandag 31 mei 2010 om 17:47:
Euh, hallo, dat geef ik N-E-R-G-E-N-S aan, misschien toch maar eens wat beter lezen?


Doe geen moeite, de man heeft een bijna psychopatische hang naar discussie. Gevalletje 'ik heb zelf een behoorlijk zinloos leven dus ik ga lekker anderen afzeiken'. Het mooie is dat iedereen die wél psychisch in orde is en ook nog eens verstand van muziek heeft, hem een ongelooflijk vermoeiend persoon blijkt te vinden. Maar laat hem lekker zn geblaat de wereld inslingeren, heb laatst weer de negeerfunctie bij hem aangezet en dat bevalt prima, misschien een goede tip ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
@Charly Rocks Haha, ja, aangezien ik niks meer heb gehoord ga ik er maar vanuit dat ie zich bedacht heeft, alleen het vergeten is om hier even te melden! :p
Waarschuw beheerder
In het begin van dit interview heeft Ferry het zelf nog even over hoe hij begon met dingen zoals gabber etc: