Partyflock
 
Poll op voorpagina, geopend op zaterdag 6 augustus 2005, gesloten op vrijdag 12 augustus 2005, looptijd van 8.0 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Stel: Jij (of je partner) schijnt nu zwanger te zijn... Wat zou je doen?

838230%
Houden, maar dan wel in overleg en instemming met je partner zodat jullie een gelukkig gezinnetje kunnen vormen
306611%
Houden, ook al wil je partner het niet houden
13815%
Het weg laten halen, want kinderen zijn niets voor jou
604522%
Het weg laten halen, ivm onzekerheden over de toekomst, maar wel later weer een kans hopen te krijgen om kinderen te krijgen
533119%
Geen idee!
348113%
Ik ben zelf nog een kind!

734 opmerkingen

Waarschuw beheerder
ik ben tegen abortus dus houden!!!
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Martin Akbar op zaterdag 6 augustus 2005 om 19:06:
Op jeugdige leeftijd kan je een kind ook als een soort van SOA zien. Het is misschien hard maar het is wel zo.


vind ik wel ver gezocht een soa is toch ff anders dan een kind. Als je besluit een soa te houden heb je daar alleen jezelf mee (en eventueel je partner) Als je op jeugdige leeftijd zwanger bent en je bent er om welke reden dan ook niet klaar voor is het soms het beste om weg te laten halen. Maar er zijn ook genoeg jonge meisjes die nu moeder zijn of worden en die kunnen het heel goed aan.
 
Waarschuw beheerder
donateur
op mijn 16e ja :) thnx :D

thnx chantal, zn echte naam is jermaine.. maar hij is nog zo klein ;)
Waarschuw beheerder
Jezus Christus
Spoor jij wel helemaal lekker in je bovenkamer
een soa is toch wel heeeeeeeel wat anders van een vrucht of kind
dit slaat toch echt wel alles


Ik hoop dat je nog wel goed kan lezen door je zwangerschap, maar er staat KAN. Een kind KAN net zo ongewenst zijn als een SOA, VIND ik. Als je geen kinderen wil is het toch lullig als je er 1 krijgt, dus IK vind de vergelijking wel redelijk, niet perfect, maar redelijk. En ik ben heel blij dat je de mogelijkheid hebt in nederland om voor jezelf te kiezen of je het wil houden. EIGEN keus dus.
Als je besluit een soa te houden heb je daar alleen jezelf mee (en eventueel je partner)


Kind heb je toch ook jezelf mee en je partner!? :vaag:
Waarschuw beheerder
ik pas.
ik denk dat het gewoon een verotte moeilijke keuze is en dat alle keuzes gevolgen met zich mee brengen. ik zelf zou het niet willen maar ik kan begrijpen dat het voor de vrouwen heel zwaar is om het te laten weghalen. daarom toch maar op en top veilig en respecteer ieders keuze!
Waarschuw beheerder
weetje al die fucking kut mensen die hun kind laten weg halen zijn moordenaars!!!!!!!
ik d8 dat ik ook zwanger was maar dat was niet zo ik schrok wel maar ik zou hem noooooooit weg laten halen!!!!!!! mijn jeugd is mischien dan wel weg maar je hebt dan wat moois in de plaats en er zijn vast wel mensen die willen oppassen iik weet het ckr!! ik weet 1 ding 100% ckr ik zou hem houden kan me niks schelen wat andere mensen er van zeggen ik doe wat ik zelf wiol en niet wat iemand anders zegt ik ga mijn eigen gang....

ik heb het er laatst met mijn ouders over gehad en als ik zwanger zou raken dan zouden mijn ouders het verbieden om het weg te laten halen ze helpen me dan met het opvoeden en dat ik mijn diploma`s kan halen zo zijn mijn ouders je groeit er mee op ik hou gewoon van kinderen~!!


als je er wat tege hebt dan moet je het zegge
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Martin Akbar op zaterdag 6 augustus 2005 om 19:06:
Op jeugdige leeftijd kan je een kind ook als een soort van SOA zien. Het is misschien hard maar het is wel zo.


Nou dit slaagt echt boven alles, hoe kan je een kind nou als SOA zien, een kind is een leven en een soa kan je goed ziek van zijn, en daar komt niks moois uit.
 
Waarschuw beheerder
weetje al die fucking kut mensen die hun kind laten weg halen zijn moordenaars!!!!!!!


Zolang je er maar op tijd bij bent!!!!
Ik Zou het gelijk weg laten halen.. ik wil voorlopig echt nog geen kinderen moet er niet aan denken ga nog volop feesten of wat dan ook en om je kind nou ieder weekend te dumpen bij je ouders of een andere opas omdat jij nog wil feesten beetje krom toch :vaag: ???
Als je zo jong bent nog op school zit of fulltime werkt maar b.v. nog niet genoeg verdient om voor een kind te zorgen bied je je kind toch geen goede toekomst????
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Martin Akbar op zaterdag 6 augustus 2005 om 21:10:
Als je besluit een soa te houden heb je daar alleen jezelf mee (en eventueel je partner)

Kind heb je toch ook jezelf mee en je partner!?


als je vind dat je niet voor je kind kan zorgen zou je ook je kind daarmee hebben. Waarmee ik dus nogmaals wil zeggen dat ik niet tegen abortus ben in sommige gevallen. Maar om het nou te gaan vergelijken met een ziekte... Vind ik persoonlijk erg ver gaan.
 
Waarschuw beheerder
ja , houden natuulk.. je gaat je eigen kind of dan toekomstige kind niet vermoorden..

als je wel lekker kan vrijen moet je ook voor de consequenties staan ! punt !
Waarschuw beheerder
ik zou het kind houden trouwens ik heb een kind en ik moet nog 18 worden ik was 15 toen mijn dochterje werd geboren zij heeft niet om het leven gevraagt maar ik heb er voor gekosen om het kind te houden dus iedereen die zegt dat ze het weg zouden laten hallen zijn moordennaars die zullen later geen kinderen meer kunnen krijgen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ben het helemaal met je een manelia!!
als je wat doet moet je voor de concenkwenties in staan!!!!!

ik ben gvd nog maar 15 en gek op kinderen
maar jah.. sommige mensen zijn gewoon zoooooo dom het zijn wel mensen die je zelf hebt gekweekt!!!

als je zo volwassen ben om te neuken ben je ook volwassen genoeg om voor een kind te zorgen!!

denk er eens bij na als jou ouders abortus
hadden gepleegd dan was jij er niet geweest!!!!
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *~~manelia~~* op zaterdag 6 augustus 2005 om 23:07:
ik zou het kind houden trouwens ik heb een kind en ik moet nog 18 worden ik was 15 toen mijn dochterje werd geboren zij heeft niet om het leven gevraagt maar ik heb er voor gekosen om het kind te houden dus iedereen die zegt dat ze het weg zouden laten hallen zijn moordennaars die zullen later geen kinderen meer kunnen krijgen


Je hebt ervoor GEKOZEN, dus je zegt het zelf al.. het is een KEUZE, en iedereen is vrij om zelf zijn of haar keuze te maken. En een moordenaar ben je dan niet, een abortus is een verantwoord iets en niet tegen de wet.

als je zo volwassen ben om te neuken ben je ook volwassen genoeg om voor een kind te zorgen!!


Bullshit uitspraak, voorbehoedsmiddel of niet.. Het kan altijd onverwachts komen.

denk er eens bij na als jou ouders abortus
hadden gepleegd dan was jij er niet geweest!!!!


Ik ben zelf een ongelukje geweest, dus hoe moet ik dan denken? Als ik er niet geweest was had ik dat ook niet gemerkt.
Waarschuw beheerder
als je je kunt laten neuken en laten verneuken kun je ook wel een kind op voeden aleen voor de mensen die zwaar aan de drugs zitte moeten het wel halen
en anders had je ne sow dom moeten zijn

ik zou het zelf wel houden ook al wil me partner het niet zoon kind kan er niks aan doen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
leuke stelling zo kom je nog es wat te weten :)
 
Waarschuw beheerder
Ik vind dat iedereen respect moet hebben voor zijn of haar keuze. Als iemand er nog helemaal niet klaar voor is, moet je geen kind op de wereld zetten. Abortus is geen moord en dat het iemands eigen schuld is, ligt eraan hoe het is gegaan natuurlijk.. Als je geen voorbehoedsmiddel hebt gebruikt, ben ik het er mee eens dat het iemands eigen schuld is, maar dan nog, als iemand zo onverantwoordelijk is, is die waarschijnlijk ook niet verantwoordelijk genoeg om een kind op te voeden.
Ik zou zelf geen abortus plegen, omdat ik denk dat het toch wel goed komt. Ik weet dat ik alle steun van mijn ouders zou krijgen en ik denk dat ik het alleen ook wel red. Ook al zou mijn vriend het niet willen houden (wat waarschijnlijk niet zo is), dan zou ik nog voor het kindje kiezen. Klinkt misschien egoistisch, maar ik zou graag kinderen willen. Liever niet nu, maar als het gebeurt, dan moet dat zo zijn.
Uiteindelijk denk ik pas echt dat je het antwoord weet als het eenmaal zover is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 augustus 2005 om 17:58:
Sjah euhm wel leuk enzo...maare het moet natuurlijk wel leuk blijven...je kan het beter weg laten halen dan em te verneuken...omdat je dan perse een kind wil..opvoeden is niet zomaar iets lijkt mij


qua formulering is het niet je van het maar je maak je standpunt duidelijk..en een goede (Y)

Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 04:41:
Als iemand er nog helemaal niet klaar voor is, moet je geen kind op de wereld zetten. Abortus is geen moord en dat het iemands eigen schuld is, ligt eraan hoe het is gegaan natuurlijk.. Als je geen voorbehoedsmiddel hebt gebruikt, ben ik het er mee eens dat het iemands eigen schuld is, maar dan nog, als iemand zo onverantwoordelijk is, is die waarschijnlijk ook niet verantwoordelijk genoeg om een kind op te voeden.


daar ben ik het volledig met je eens :respect:

vele benaderen het bijzonder makkelijk..ik ben tegen moord in elke vorm dus ook in feite abortus...dat wil niet zeggen dat je dan maar een kind op de wereld brengt en zeker niet als je daar de capaciteiten er niet voor heb.

een moeder zijn is niet alleen maar kindje eten geven en luiers verschonen en liefde geven,op dat moment van de eerste moment dat je je kind aankijkt heb je zijn leven in jou handen tot dat ie volledig zelfstandig is.

sorry hoor maar op je 15 kan je geen kind opvoeden...als tie 5 a 6 is en naar de kleuterschool gaat ben je 20,21 jaar dan heb je 5 a 6 jaar moederschapservaring das iets heel anders als levenservaring....

die 5 jaar is waarschijnlijk de belangrijkste periode uit je leven en bepaald wat voor leven je tegemoet komt.

als vervolgens je kind die leeftijd bereikt van 16 jaar kan jij m nauwelijks waardevolle ervaringen overbrengen omdat je die gewoon weg niet heb.

stel voor je kind vraagt hoe is het om in de puberteit te zitten?
-weet niet,liefie want jij was er al,en was er geen ruimte meer voor puberaal gedrag.

ik kan later in geur en kleur vertellen tegen me zoontje hoe tie een leuke meid aan de haak slaat en dingen die ik in mijn jeugd deed en wat allemaal nog meer,dat vind tie geweldig om te horen hoe zijn vader was toen ie jong was.en zo ook met moeders en dochters.maar ook nuttige levenservaring,waar tie op moet letten en dergelijke.

als je niet over die info beschikt kan je het al helemaal niet geven aan je kind.
zo kan ik m ook bijbrengen dat die het ten alle tijde veilig vrijt,zodat ie niet op zijn 16 papa hoeft te zijn.
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
absolut funk Ik ben het met je eens, ik vind dat mensen niet te licht moeten denken over abortus. Dat zitten natuurlijk ook soms nare bijwerkingen aanvast.
Maar idd een kind opvoeden is zwaar. Mijn zoon is nu ruim een maand en ik ben tot nu toe alleen nog maar bezig geweest met voeden, luiers verschonen en troosten en dan doen we het nog met z'n 2en. Ik had het niet gekund op mijn 16e. Maar tis wel een geschenk uit de hemel en ik zou het zo weer doen.
Waarschuw beheerder
Beetje late reactie.... maar een morning after pil is tegenwoordig gewoon verkrijgbaar bij de drogist. (voor de mensen die zich schamen om ervoor tegenover de dokter te zitten)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 09:52:
absolut funk Ik ben het met je eens, ik vind dat mensen niet te licht moeten denken over abortus. Dat zitten natuurlijk ook soms nare bijwerkingen aanvast.
Maar idd een kind opvoeden is zwaar. Mijn zoon is nu ruim een maand en ik ben tot nu toe alleen nog maar bezig geweest met voeden, luiers verschonen en troosten en dan doen we het nog met z'n 2en. Ik had het niet gekund op mijn 16e. Maar tis wel een geschenk uit de hemel en ik zou het zo weer doen.


wat leuk!! gefeliciteerd bij deze :kots:

ik ben ook blij dat je ervoor uitkomt dat je druk bezig bent met het kind...met 2 personen nog wel en alle 4 de handen vol...en zo hoort het ook! (Y)

en niet ieder kind is bevoorrecht om door 2 ouders te worden opgevoed maar op zon jonge leeftijd rond 16 jaar...:no:

je heb het kind niet veel te bieden misschien op korte termijn maar op lange termijn ...no way
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 augustus 2005 om 18:30:
Ben ik het mee eens, iedereen heeft zijn eigen mening en ik heb bv gekozen om mijn zoon op de wereld te zetten omdat ik er in alle opzichten klaar voor was, maar er zijn genoeg jonge mensen die dat niet zijn en daarom besluiten de zwangerschap te stoppen. Ik heb respect voor mensen die hun kindje houden maar ook voor de mensen die om watvoor reden dan ook de zwangerschap stoppen.


:respect:
Fijn ook zulke dingen van een moeder te horen :yes: (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 10:33:
Fijn ook zulke dingen van een moeder te horen


ja top!!

petje af jetje :respect::respect:

je staat in iig met beide benen op de grond...en wil en kan de waarheid onder ogen zien(Y)

helemaal goed!!
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 09:52:
Mijn zoon is nu ruim een maand en ik ben tot nu toe alleen nog maar bezig geweest met voeden, luiers verschonen en troosten en dan doen we het nog met z'n 2en


sowieso is het heel erg wennen op het begin.. Het lijkt er ook maar op dat je alleen maar aan het voeden bent en verschonen ( om de 3 a 4 uur eten + bij elke voeding verschonen) en een kindje kan lang over 1 voeding doen dus het is zeker tijdrovend! Op den duur vind je daar een weg in. nu is het ook nog erg klein om echt mee te spelen..
Mijn dochtertje heeft tot 9 mnd bijna van voeding tot voeding geslapen.. ik had er dus niet zoveel aan ( best saai! whaha) nu is ze ouder.. slaapt ze overdag niet zo heel erg veel meer en moet ik veel met haar spelen. Gelukkig speelt ze ook veel zelf

Ik heb het ook wel eens moeilijk.. soms geen zin om met haar bezig te zijn. Dan mis je inderdaad een partner die het van je overneemt. Ik woon thuis, dus af en toe neemt iemand anders het oer ( soort vaderrol)

Ik was absoluut geen kinderfreak en sta versteld hoe ikben geworden haha
Waarschuw beheerder
eey terror maaike ik wou dat mijn ouders dat zouden zeggen ruilen ;) maarja voor de gasten die het weg zouden laten halen wees blij dat je kinderen kunt krijgen hoeveel mensen die een kind willen krijgen kunnen ze niet krijgen dus wees trots.ik wil zelf graag jong kinderen zoeizo voor me 25e en k ben nu 19 dus als je iets anders vind hoor ik 't wel
 
Waarschuw beheerder
echt nog geen kinderen he...
later wel maar nu cker nog niet!
 
Waarschuw beheerder
ik zou never nooit een abortus laten plegen, ik heb zelf ook een zoontje van 2 jaar maar ik kwam er pas achter dat ik zwanger was toen ik al 36 weken zwanger was maar als ik het van het begin al had geweten had ik het nooit weg laten halen.. en ik heb een uitkering en woon nog bij me ouders maar red het prima zo..
Waarschuw beheerder
Sparky citeer 5 augustus 2005 11:02
Pas over een paar jaar wil ik kinderen krijgen.
Dus stel ik heb een vriendin en ze raakt zwanger dan wil ik dat ze het weg haalt. En als ze dat niet wilt weet ik genoeg dan houdt zij niet veel van me.


pardon?? whaha .. triest mannetje .. Je doet het toch met z'n 2-en .. Ze raakt niet zomaar zwanger hoor .. en zij zegt dan toch ook niet : we houden het , en als je het weg wil laten halen hou jij niet genoeg van mij ?

jezus zeg .. pff ..
Artiest Jows
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wizard Sleeve op zaterdag 6 augustus 2005 om 11:30:
ik heb het al eerder aangegeven maar stel dat je kind eentje is met een hoog iq...je wil hem wel het beste geven wat er is en op zijn 17e is tie klaar met gymnasium,jij inmiddels 35...nauwelijks iets opgebouwd...en het kindje wil optimaal zijn talenten benutten en de beste scholen zijn in amerika en engeland maar een studie kost een slordige 50.000 dollar,hoe ga je dat ophoesten?


Daar heb je leningen voor ;) Mijn broer gaat nyenrode doen (30.000 euro voor 12 maanden). Ook daar zijn perfecte leningen voor te krijgen bij meerdere banken. Hetzelfde idee als een opleiding tot piloot. Mijn moeder gaat dat echt niet betalen voor hem hoor! Soms moet je ZELF investeren in je toekomst.

Maar back on topic:

Voor de wijsneuzen: een vrouw kan zelfs zwanger worden na een sterilisatie. Dus als je geen kinderwens meer hebt en je wordt toch nog zwanger? Ook dan mag een abortus zeker niet? Of mag het dan wel, omdat je al een paar etters op de wereld heb gezet?

Als mijn vriendin nu zwanger zou worden, dan denken we er allebei serieus over om het weg te halen. Mensen die dat moord noemen, adviseer ik eens te discussieren met de beste artsen op deze aardkloot.

Als een mens een kasplantje is en geen bewustzijn (meer) heeft en je haalt de stekker eruit omdat het toch geen goed leven kan lijden, is dat dan ook moord? Of doe je dat uit liefde voor die betreffende persoon? Ik denk het laatste, ook al zou het een onzettende moeilijke keuze zijn!

Kijk, als je voor de tweede keer (ongewenst) zwanger wordt (met / of zonder protectie), dan moet je eens goed achter je oren krabben. Maar als het een keer ongelukkig is en je bent er nog niet aan toe, dan moet je gewoon een abortus kunnen doen (is immers volkomen legaal).