Partyflock
 
Poll op voorpagina, geopend op zondag 22 mei 2005, gesloten op donderdag 2 juni 2005, looptijd van 10.8 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

1 Juni - Europese grondwet, wat ga jij stemmen?

2059059%
Nee! Ben er tegen!
464713%
Ik ben er nog niet uit!
20386%
Ja, geloof er wel in!
388411%
Ik ga niet stemmen!
357310%
Ik mag nog niet stemmen!

1056 opmerkingen

Waarschuw beheerder
Wat 1 Duitsland moest wezen is nu 1 Europa!
Er komt een derde rijk!
Maar t stemmen doe k niet kwil 1 groot Nederland en GEEN 1 Europa thats 4 sure!!!
Artiest {SHOWLIST artist 29986, 118935, 70978}
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga stemmen maar stem tegen die onzin en als je niet stemt is al helemaal niet goed want dan wordt het als een ja bekeken dus ga allemaal nee stemmen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dave op woensdag 25 mei 2005 om 20:07:
Kijk naar Engeland, economisch gaat het daar meer dan voor de wind en doet niet mee aan al die onzin. Toeval?


Kerel, Engeland zit al vanaf 1973 bij de EU!

Uitspraak van The Mastermind aka The Freestyle Kings op donderdag 26 mei 2005 om 01:34:
waarom hij heeft wel gelijk stem maar tegen want anders bestaat NEDERLAND niet meer en dat willen we niet hebben


Hij vergelijkt Europa met het 3e rijk van Hitler en jij vraagt je af waarom dat een domme opmerking is???? :S
Nederland blijft gewoon bestaan als Nederland, de banden met andere EU landen worden versterkt voor een betere samenwerking op bepaalde gebieden!
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GFunk op maandag 23 mei 2005 om 14:23:
Uitspraak van Teknix op zondag 22 mei 2005 om 19:28:
Er is met Europa 1 fout gemaakt, het volk laten beslissen. Het domste wat ze hebben kunnen doen.


Vind ik wel grappig dat je dat zegt... Je wilt dus eigenlijk de democratie afschaffen?


Het volk beschikt niet over alle informatie en is niet in staat om te kunnen beslissen over dit soort ingewikkelde zaken. Dat blijkt al uit alle tegen 'argumenten'...


En denk je niet dat de politiek verantwoordelijk is die informatie te geven?

Stem tegen btw...


Beetje late reactie, zie het net pas. Of ik de democratie wil afschaffen? Niet geheel maar ben wel steeds meer voor meer technocratische invloeden. Dit referendum is het ultieme voorbeeld van een falende democratie. Niet omdat mensen tegenstemmen maar de redenen waarom. De helft van de tegenstemmers doet het om redenen die niet kloppen of niets met de grondwet te maken hebben terwijl dit toch wel een belangrijke kwestie is.

Ik vind ook dat de overheid de informatie beschikbaar moet stellen maar zijn die er niet dan? Je moet zelf wat voor de informatie doen, de burgers willen een democratie, laat ze er dan ook wat voor doen. Niet iedereen zo maar napraten, dan kun je beter een technocratie hebben.
 
Waarschuw beheerder
Tegen :yes:
Artiest Adline
Waarschuw beheerder
ckerz tegen. laat nederland zijn identiteit behouden!!!
 
Waarschuw beheerder
Wat een emotiecultuur zeg, waar hebben we het over? Wij Nederlanders zijn dé grondleggers van Europa en dan tegenstemmen?? De euro staat er totaal los van en we houden onze eigen grondwet, dus verlies van identiteit als reden heeft geen nut, immers het klopt niet. Deze nieuwe grondwet is juist een erg goede stap voor de toekomst van Europa, we zullen alleen maar op een betere en efficiëntere manier samen gaan werken zónder het verlies van onze territoriale integriteit en onafhankelijkheid! Verdiep je erin voor je tegenstemt, want aan drogredenen heeft niemand iets!
 
Waarschuw beheerder
hooooooooij
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: MissBehaviour :bounce: op zondag 22 mei 2005 om 19:29:
als je niet wilt dat nerderland naar de klote word geholpen stem je tegen, het is dalijk dus gewoon zo dat wij ook met textiel op ons hoofd mogen gaan lopen, zie ik toch niet zo zitten


eigenlijk moet ik hierop niet reageren,
maar jij kunt nog altijd beter 'textiel' op je hoofd doen, dan eruit zien zoals je er nu uitziet, beangstigend...
ik stem nee, we zijn geen verenigd europa, we zijn te verschillend...
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nee! Ben er tegen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DemonSquad op maandag 23 mei 2005 om 12:01:
Volgens mij weten de meeste mensen hier geen eens wat alles precies inhoudt.
Hebben jullie dat boekje wel helemaal door gelezen wat bij heel NL in de brievenbus gevallen is?


ik stem voor!


dat staat vol leugens...
Waarschuw beheerder
"2 Holland Hardcore-2 > Kom eens met echte feiten in plaats van dom gelul..
Jij stemt tegen omdat je blijkbaar tegen buitenlanders bent, maar weet je ook wat over de rest..? Volgens mij niet namelijk!""

Echte feiten te zien op o.a http://nederlandsbelang.web-log.nl,http://www.grondwetnee.org/,sp.nl,groepwilders.nl.

www.grondwetnee.org :

De Europese Grondwet is een onleesbare bulk papier

In een Grondwet staan gewoonlijk de belangrijkste spelregels van een land. Maar in deze onleesbare Europese Grondwet staat van alles wat er helemaal niet in thuishoort. Zoals uitgangspunten voor het economisch en militair beleid: daar moeten landen gewoon zelf in democratische verkiezingen over kunnen beslissen. In een Grondwet hoort alleen de verhouding tussen de burgers en de overheid te staan.


Met deze Grondwet zitten we vast aan een ondemocratisch Europa

Europa is niet democratisch en wordt niet democratisch met deze Grondwet. In Europa wordt veel over onze hoofden heen beslist. We mogen het Europees Parlement kiezen, maar dat heeft weinig macht. De Europese regeringsleiders en de ondemocratisch gekozen Europese Commissie blijven de echte macht houden. Als er al een Grondwet moet komen, dan moet die democratisch zijn. We zitten er immers nog jaren aan vast.


Deze Grondwet is niet goed voor mens en milieu

In de Europese Grondwet gaat de vrije markt vóór alles. Goede arbeidsomstandigheden, voldoende werk en sterk sociaal beleid zijn minder belangrijk. Het is een keus voor het recht van de sterkste, terwijl een Grondwet juist bescherming moet bieden. Ook dieren en het milieu komen er bekaaid van af. De bio-industrie, stierengevechten en drijfjacht kunnen met deze Grondwet gewoon blijven bestaan. In deze Europese Grondwet staat verder dat de landbouw meer moet produceren. Maar er wordt nu al veel te veel geproduceerd. De wereldmarkt wordt overspoeld met Europese landbouwoverschotten. Daardoor gaan veel boeren hier en in ontwikkelingslanden failliet.


Deze Grondwet maakt Europa niet veiliger

In de Europese Grondwet staat dat landen hun militaire capaciteiten moeten verbeteren. Dat is koren op de molen van de wapenindustrie. Er staat ook in dat Europa overal ter wereld oorlog mag voeren. Zonder dat de Verenigde Naties daarover het laatste woord krijgen. Als een land het daar niet mee eens is mag het dat niet altijd meer zeggen, want internationaal moet met één mond worden gesproken. De oorzaken van onveiligheid worden niet aangepakt. Op de kwaliteit van ontwikkelingshulp wordt beknibbeld en vluchtelingen worden steeds minder als mens behandeld.


Een ander Europa is nodig: sociaal, rechtvaardig en democratisch

Het referendum op 1 juni gaat niet over de vraag of we voor of tegen Europa zijn, maar of we deze Grondwet willen. Comité Grondwet Nee is voor een sociaal, rechtvaardig en democratisch Europa. Daar draagt deze Europese Grondwet niet toe bij.
Waarschuw beheerder
LUISTER NIET NAAR DE LEUGENS VAN LINKS, WIJ WORDEN AL 55 JAAR BEDROGEN EN VOORGELOGEN.
 
Waarschuw beheerder
TEGEN!!!!
laatste aanpassing
Artiest Sauron
Waarschuw beheerder
Ik ga ja stemmen, ik weet heel goed dat er nadelen zijn en dat de politiek natuurlijk nogal wat steken laat vallen, maar het gaat om de toekomst van onze kinderen en onze kleinkinderen.
Wat is nou eindelijk het uiteindelijke doel van een verenigd Europa...onze welvaart behouden en kunnen concurreren met de grote industriële landen. Dat is natuurlijk een hele lange en complexe weg...wij gaan het succes en dus de voordelen niet meer meemaken, wist je bijv. dat de USA er 1,5 eeuw over heeft gedaan om van allerlei losse staten tot 1 land te komen; de bedoeling is dat na te streven met 1 Europa, het is natuurlijk onmogelijk dat dat ff in een paar jaar gaat omdat de situatie nogal verschilt met die van Amerika. De belangrijkste reden voor mij om ja te stemmen is dus simpelweg de toekomst!

Wat zou het betekenen als we nee gaan stemmen....dan wordt het onmogelijk om onze welvaart te behouden dat kan ik jullie vantevoren garanderen. Die 480 euro per inwoner is natuurlijk veel, maar in een economie die steeds internationaler wordt met steeds meer mogelijkheden, wordt de keus voor Nederland steeds onaantrekkelijker voor bedrijven. Weet je hoeveel geld dat ons als burger wel niet gaat kosten om de werkgelegenheid en de sociale zekerheid te kunnen waarborgen....als we uit Europa stappen gaat dat ons veel meer als 480 euro op jaarbasis kosten. Of we moeten onze sociale zekerheid over de boeg gooien en allemaal minimaal 15% van ons nettoloon afhalen...nou, dan lijkt mij de keuze niet moeilijk!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van esepecen op donderdag 26 mei 2005 om 13:33:
http://nederlandsbelang.web-log.nl,http://www.grondwetnee.org/,sp.nl,groepwilders.nl.

www.grondwetnee.org :


Echte feiten vindt je daar niet! Dit zijn gewoon antigrondwet sites. Kijk dan tenminste op objectieve sites. ff zoeken op internet en je hebt er zo een paar.

www.referendumwijzer.nl bijvoorbeeld
www.eu.nl voor info over de EU

Uitspraak van esepecen op donderdag 26 mei 2005 om 13:37:
LUISTER NIET NAAR DE LEUGENS VAN LINKS, WIJ WORDEN AL 55 JAAR BEDROGEN EN VOORGELOGEN.


Alsof jij het zo lekker weet allemaal, je kom pas net om de hoek kijken man! En voor de grondwet zijn het niet alleen de linkse partijen die voor zijn. Ook een aantal rechtse partijen zijn voor net zoals er linkse partijen zijn die tegen zijn!
Waarschuw beheerder
je gaat toch uberhoud niet stemmen op van die zakkenvullers.
pff!
Terreur tot op het bot alles moet kapot!
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 mei 2005 om 14:36:
je gaat toch uberhoud niet stemmen op van die zakkenvullers.
pff!
Terreur tot op het bot alles moet kapot!


>> Je hebt het recht om te stemmen, gebruik dat dan ook!!! Hoe meer mensen NEE stemmen, hoe harder de toon aankomt in Den Haag !!!!!
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 mei 2005 om 14:41:
Uitspraak van Kaaskop D-waas! op donderdag 26 mei 2005 om 14:36:
je gaat toch uberhoud niet stemmen op van die zakkenvullers.
pff!
Terreur tot op het bot alles moet kapot!


>> Je hebt het recht om te stemmen, gebruik dat dan ook!!! Hoe meer mensen NEE stemmen, hoe harder de toon aankomt in Den Haag !!!!!


ja dus ik stem tegen die basterds!
laatste aanpassing
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 4609, 3979}
Artiest {SHOWLIST artist 66148, 28210}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Harold op zondag 22 mei 2005 om 19:43:


en zo is het!
Waarschuw beheerder
Ik ga voor de volle 100% nee stemmen. En dan komt er ook nog op nu.nl te staan dat:
Bolkestein zou de VVD niet hebben geadviseerd om voor de euro te stemmen, als hij had geweten dat het stabiliteitspact niet gehandhaafd zou worden. Dat zei de oud-eurocommissaris Interne Markt woensdagavond in het televisieprogramma Nova.

In het stabiliteitspact spraken de twaalf landen die de euro invoerden af, dat ze hun begrotingstekorten niet hoger zouden laten oplopen dan 3 procent van het bruto binnenlands product. Frankrijk en Duitsland haalden dat niet, maar dat had geen gevolgen. De regeling is onlangs versoepeld.


"Als ik toen geweten had wat ik nu weet, had ik mijn partij niet geadviseerd om voor die muntunie te stemmen", zei Bolkestein die zich vorig jaar heftig verzette tegen het besluit van de Europese Commissie om af te zien van sancties.

Dagboek

Bolkestein die donderdag zijn kritische dagboek presenteert over zijn tijd als eurocommissaris in het bureaucratische Brussel, benadrukte echter dat dit punt voor hem geen reden is om tegen de Europese grondwet te stemmen.

Hij vertelde verder momenteel de laatste hand te leggen aan een scenario voor een televisiefilm. De film gaat over een staatssecretaris en een moord, verklapte hij, maar het gaat niet over de actuele politiek. Elke gelijkenis met bestaande situaties en personen berust op toeval.


Dat geeft alleen maar meer aan dat iedereen tegen moet stemmen. Want als een minister al spijt heeft van het invoeren van de euro. Wat voor spijt gevoelens krijgen ze achteraf dan wel niet van een grond wet.
Waarschuw beheerder
als de BPM verdwijnt en de sigaretten goedkoper worden stem ik voor..

maar aangezien dat niet gebeurt ... stem ik lekker TEGEN!!!
Waarschuw beheerder
ik stem tegen, omdat als er 1 europa komt, het ook betekend dat elke inwoner uit europa in nederland zou kunnen gaan werken.. maar er is gewoon geen werk..dus die mensen 'kapen' onze banen, omdat zij werken voor minder geld en meer uren maken.

en denk maar niet dat er nederlanders zijn die in Polen gaan werken ofzo..

Ik zie het nut er niet van in, laat nederland eerst zelf maar eens uit de financiele problemen komen!
 
Waarschuw beheerder
tegen!!!!!!
 
Waarschuw beheerder
donateur
Eerst had ik nog de twijfels...alleen al door deze poll goed door te lezen, (en uiteraard alle andere info) ben ik er uit..ik stem voor!!! Alle voorstemmers onderbouwen hun punt erg goed (stof tot nadenken) bij het lezen van alle tegens word ik dus erg bedroefd....er word totaal niets onderbouwd en ik merk dat er lekker veel agressie bij los komt....en dat is iets waar ik al helemaal tegen ben...(ieder z,n eigen mening, respect hoor, maar ik ben er echt aan uit)
Waarschuw beheerder
"Ook een aantal rechtse partijen zijn voor net zoals er linkse partijen zijn die tegen zijn!"

Ik wist wel dat een aantal linkse partijen en mensen tegen zijn en weet ook waarom. Van rechtse partijen die voor zijn heb ik niets over gehoord.