Partyflock
 
Forumonderwerp · 742792
 
Artiest Buck
ik heb voor een paar dagen geleden een opel corsa 1.5 diesel uit 1992 gekocht, toen ik weg reed bij de garage reed de auto nog goed, toen ik de volgende ochtend de auto wou starten deed hij het niet meer de man van de garage heeft er naar gekeken en heeft hem door middel van slepen weer aan gekregen, maar die ochtend daar op was het weer klote hij wou weer niet starten :S

wie weet wat het probleem is?
zou het kunnen dat er te wijnig ampere op de accu zit? er zit nu een 55 ampere accu in.

het is iig geen lege accu want die heb ik al vervangen
Startmotor?
Bougies?
Artiest M@ck
Je zou zeggen de accu gezien je problemen. Maar die heb je al vervangen.
Maakt de bekabeling niet ergens sluiting zodat de accu leegloopt?
 
Als de accu leeg zou zijn, zouden je lichten het ook ni doen!
 
accu of je startmotor
laatste aanpassing
maakt die auto helemaal geen geluid meer als je de sleutel omdraaid, en branden je lampjes wel op het dashbord als je de auto op contact zet?

chek dat eerst eens.
 
ik zou zeggen: breng je auto terug, en eis dat ze hem onmiddelijk opnieuw nakijken. laat ze ook wat kabeltjes nakijken, die verbinding maken met je motor, een contact probleem zie je zo over het hoofd (ik heb er ervaring mee)

het is niet echt normaal, dat je auto het meteen al niet meer doet, een dag na aankoop. dan hebben ze de auto niet nagekeken, voordat jij hem kwam halen!
 
auto maakt zeker wel geluid, lampjes op dashboard branden ook, en de lampen branden ook, wel is er een kabel gesmolten bij de accu volgens mijn pa is dat de massa kabel (ik heb er geen bal verstand van :9)
genaaid!
ik heb voor een paar dagen geleden een opel corsa 1.5 diesel uit 1992 gekocht


Amando 27 januari 2005 21:02
Startmotor?
Bougies?


Vooral die Bougies :s
 
het is niet echt normaal, dat je auto het meteen al niet meer doet, een dag na aankoop. dan hebben ze de auto niet nagekeken, voordat jij hem kwam halen!


Tegenwoordig is het juist niet meer normaal als je een auto koopt die het wel blijft doen :P
mijn auto doet het ook nogsteeds :D maar dies een stuk jonger:p
 
ja het slaat ook zeker nergens op dat hij niet wil starten als je hem net gekocht heb, hij zei nog dat alles nagekeken was enz. enz.
 
ik rij in een diesel uit 1999...

doet het prima, en heb er nooit problemen mee, maar ja, die komt ook bij de 'echte' dealer vandaan, en is geen goedkope occassion...
 
bougies zitten er niet in een diesel dus dat kan het niet zijn
 
hij zei nog dat alles nagekeken was enz. enz.


1 tip, geloof NOOIT wat ze je vertellen bij een garage, vooral niet als je een occassion koopt. zorg dat je er zelf bij staat, als ze hem zogenaamd 'nakijken'. en als je het helemaal zeker wilt weten, neem je hem tijdens je proefrit mee naar een anwb garage, en laat je de auto daar nakijken. neem het "advies" wat ze je geven, mee naar de garage waar je je auto wilt kopen, en kijk wat hun zeggen. Dan weet je zeker dat je genaaid word!
 
ja dat zal ik de volgende keer ook zeker doen, maar weet niemand hier precies wat de oplossing is?
 
opel corsa 1.5 diesel uit 1992


ehm misschien gewoon een nieuwe auto kope, of een andere garage zoeken, want zij zouden dit wel moeten weten... verder kan het aan de bekabeling liggen...
 
terugbrengen die bak,
dat pik je toch niet!
Een paar dagen in bezit en dan al zoveel gelul!
Je hebt toch zeker wel enige vorm van garantie?!
 
Ik zou de oplossing gaan zoeken bij de garge waar jem vandaan heb..
 
je hebt toch geen garantie tot aan de deur, want dan is er meestal iets niet goed...
 
ik ga ook zekers terug, maar wil toch wel weten wat er precies aan de hand is voordat hij mij naait, want hij kan me van alles aanpraten want ik heb er heel weinig verstand van, maar als hij mij goed naait dan steek ik die garage in de fik :9 :[
toen ik de topic titel las dacht ik al aan 1 ding :d


tis vast een opel 8)

en jawel:d
 
Ik vind dat je al genaaid bent.
Doormiddel van slepen de auto weer aan de gang krijgen?!
Lekker betrouwbaar. Daar heb je wat aan als je langs de weg staat. Je moet gewoon een wagen hebben die je kan vertrouwen, ik zou hem sowieso terugbrengen.
Hoeveel heeft ie gelopen?
 
ik dacht dat hij zoiets rond de 60000 had gereden maar dat durf ik niet zeker te zeggen
 
sure, zeker ook geen garage maar een handelaar ;)

Gewoon dat wrak terug brengen en je geld terugeisen.
 
Hij moet hem ook maken niet het probleem verhelpen door aan te slepen. draait de motor wel rond als je de sleutel om draait?
 
maken?
En wat gaat er morgen dan kapot?

Een auto moet betrouwbaar zijn, vind ik dan ;)
 
ja kijk hij start wel maar hij slaat niet aan
 
vreemd dat je hem wel kan aanslepen dan.
 
ja vond ik ook maar zoals ik al zei ik heb de ballen verstand van autoos dus dacht van het zla wel goed zijn
 
Dan zou ik het ook niet weten
 
Hij start wel, maar slaat niet aan.

Dus hij start niet ;P
 
je koopt een auto en weet niet hoeveel die gelopen heeft ?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????
 
je koopt een auto en weet niet hoeveel die gelopen heeft ?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????


ja tuurlijk heb ik daar wel naar gekeken toen ik hem kocht maar ik weet nu niet zo uit mijn hoofd hoeveel precies maar het eerste cijfer is zowiezo een 6 ;)
 
k zou zeggen kijk voor een betrouwbare garage/auto
Ik heb mijn 1e en 2e auto gekocht bij een garage in Pijnacker, en die gasten zijn echt goud. Na 1 jaar starte die niet, accu op (die was 6jr oud), kreeg gratis een nieuwe! (was ook een occasion) Dat zijn nog mensen die echt aan klantenbinding willen doen en hele goede service verlenen. Perfect...
alleen als t niet bij je in de buurt is, is t lastig natuurlijk. Ze hebben nu bijvoorbeeld een leuk Starletje staan voor een mooie prijs
http://www.autofind.nl/peugeot%20NL%20Retail%20Site/details.asp?vehsysid=186413&pagestart=0
een diesel werkt door zelf ontbranding
er wordt alleen lucht in de cilinder samen geperst en dat bereikt op het eind van de compressie ongeveer een tempratuur van 600 graden en daarna wordt de diesel ingespoten wat spontaan ontbrand...

als het koud is kan het zijn dat de juiste eindtempratuur niet bereikt wordt.

dit kun je oplossen door te gloeien (voorverwarmen)

het kan ook zijn dat er een te lage compressie is waardoor de druk niet hoog genoeg wordt en de tempratuur ook niet hoog genoeg oploopt

het kan ook zijn dat je accu niet goed meer functioneert en daardoor de motor te langzaam ronddraait (lage eindtempratuur)

als de motor gewoon start als hij warm is dan moet het aan 1 van deze punten liggen.

en anders zou ik het luchtfilter, brandstof filter nakijken en het inspuitsysteem ontluchten.

:)
 
kijk dat is goede info
 
Een Diesel uit 1992 die 60.000 km heeft gelopen.
Dit ruikt naar louche praktijken.
Maar goed, zo snel mogelijk terug gaan en de garage aansprakelijk stellen. Neem meteen een kenner mee zodat de handelaar je niet probeert af te schepen.
Een Diesel uit 1992 die 60.000 km heeft gelopen.
Dit ruikt naar louche praktijken.


dat hoeft niet.. als je teller weer bij 0 begint als hij bij de 99.999 is dan ken je er rustig een 1 of een 2 voorzetten o:)

de mijne komt uit 90 en heeft er bij 84.000 opstaan ;)
 
Juist heb je een teller met 5 cijfers dan is ie zeker rond geweest. Wie rijdt er nou diesel als je gemiddeld 5000 per jaar rijdt?! Die moet rond geweest zijn of teruggedraaid.
Ik vermoed het eerste dus 160.000 (missch 260.000)
 
thx speedy-wezep dat is betere info (Y) ik verwacht dus zelf dat de accu (55 ampere) te weinig stroom levert zodat de motor te langzaam rond draait en dat ik er dus een zwaardere accu in moet zetten.

accu word ook wel betaalt door garage daar zal ik hem dan naar toe dwingen :[
 
Hehe ;)
Ik zou trouwens buiten het vervangen van die accu wat toch al gebeurd is er met me poten vanaf blijven. Dealers grijpen eigenmatig op treden in dit soort gevallen altijd aan om onder hun verplichtingen uit te komen.
ik denk dat je accu een nieuwe auto nodig heeft :p
Laat je gloeibougies maar eens controleren...
ik denk dat je accu een nieuwe auto nodig heeft


whehehe

:respect: