Geachte mevrouw/meneer,
In antwoord op uw reactie met betrekking tot het dance-event 'Hard
Bass', waarvan de strekking is dat Den Haag steeds strengere regels
hanteert en dat het feest het afgelopen weekend twee uur eerder moest
sluiten, twee uur eerder dan velen dachten.
De oorzaak daarvoor moet niet worden gezocht bij de gemeente Den Haag
maar bij de organisatie van dit evenement UDC. Eind november , begin
december verleden jaar werd via Internet al geadverteerd voor dit feest
met als eindtijd zeven uur. De aanvraag voor het evenement was toen nog
helemaal niet binnen bij het stadsdeel dat verantwoordelijk is voor de
vergunningverlening. Uiteindelijk kwam de aanvraag half december binnen.
Vanaf begin af aan is de organisatie mede gedeeld dat de aangevraagde
eindtijd van zeven uur, die ook in de reclamecampagne werd gebruikt,
voor eigen risico was omdat het beleid van de gemeente Den Haag er
steeds meer op gericht is dit soort evenementen niet langer dan tot vijf
uur te laten duren. De beslissing daarover wordt uiteindelijk genomen in
breed overleg met brandweer, politie en GGD en de bestuurlijk
portefeuillehouder. In de vergaderingen die na de aanvraag met de
organisatie werden belegd ter voorbereiding van het feest is telkenmale
gewezen op het gevaar om door te gaan met de suggestie dat het feest tot
zeven uur zou kunnen duren.
Na afweging van alle feiten werd een week voordat het evenement zou
plaatsvinden besloten dat vijf uur de eindtijd zou zijn. Het is niet de
gemeente Den Haag die verantwoordelijk is voor het uitleggen aan de
deelnemers van deze eindtijd, maar de organisatie, die zelf ten volle
verantwoordelijk is voor hetgeen er is gebeurd.
Wij adviseren u om niet de gemeente Den Haag, maar de organisatie hier
op aan te spreken.
Met vriendelijke groet,
Wilma Fuhrmann
Gemeentelijk ContactCentrum
In antwoord op uw reactie met betrekking tot het dance-event 'Hard
Bass', waarvan de strekking is dat Den Haag steeds strengere regels
hanteert en dat het feest het afgelopen weekend twee uur eerder moest
sluiten, twee uur eerder dan velen dachten.
De oorzaak daarvoor moet niet worden gezocht bij de gemeente Den Haag
maar bij de organisatie van dit evenement UDC. Eind november , begin
december verleden jaar werd via Internet al geadverteerd voor dit feest
met als eindtijd zeven uur. De aanvraag voor het evenement was toen nog
helemaal niet binnen bij het stadsdeel dat verantwoordelijk is voor de
vergunningverlening. Uiteindelijk kwam de aanvraag half december binnen.
Vanaf begin af aan is de organisatie mede gedeeld dat de aangevraagde
eindtijd van zeven uur, die ook in de reclamecampagne werd gebruikt,
voor eigen risico was omdat het beleid van de gemeente Den Haag er
steeds meer op gericht is dit soort evenementen niet langer dan tot vijf
uur te laten duren. De beslissing daarover wordt uiteindelijk genomen in
breed overleg met brandweer, politie en GGD en de bestuurlijk
portefeuillehouder. In de vergaderingen die na de aanvraag met de
organisatie werden belegd ter voorbereiding van het feest is telkenmale
gewezen op het gevaar om door te gaan met de suggestie dat het feest tot
zeven uur zou kunnen duren.
Na afweging van alle feiten werd een week voordat het evenement zou
plaatsvinden besloten dat vijf uur de eindtijd zou zijn. Het is niet de
gemeente Den Haag die verantwoordelijk is voor het uitleggen aan de
deelnemers van deze eindtijd, maar de organisatie, die zelf ten volle
verantwoordelijk is voor hetgeen er is gebeurd.
Wij adviseren u om niet de gemeente Den Haag, maar de organisatie hier
op aan te spreken.
Met vriendelijke groet,
Wilma Fuhrmann
Gemeentelijk ContactCentrum

















