Partyflock
 
Forumonderwerp · 701270
 
Als het gaat om sportwagens?
4 cilinders, 6 in lijn of V6, V8, v10, V12 of W12
Japans, Amerikaans, Engels
Ongeblazen, turbo of compressor.
Wat is de allerfijnste motor qua geluid, prestaties, koppel, etc?

Ik vind het geluid van een dikke Yankee V8 top maar die nieuwe V10 van BMW lijkt me echt een beul.
nou jah teleurstellen doe je me niet hoor!
dat wist ik niet dat van die nieuwe m5 maar goed.
ze ziin allebei in ieder geval erg rap.
ik moet zeggen dat die ford gt ook wel erg geil is.
vooral dat geluid.
en jah die caddilac....tering he.
meer gas meer cilinders die erin komen.
 


Deze motor gebruikte BMW eind jaren 80 in de F1.
het is een 1500 cc 16v 4cilinder met een max. vermogen van 1000 pk.
De ingenieurs zijn er zelfs in geslaagd om 1470 pk te halen, uit een fokking 1.5.
die skyline :respect:

dacht even dat hij al op zijn top zat...trap hij hem nog even lekker in :D

enige wat ik niet tof vind van zulke filmpjes is dat ik mijn eigen auto een stuk minder ga waarderen
laatste aanpassing
ik ben ook voor de amerikanen...
altijd leuk als er een Ford Mustang voorbij komt
tijd terug naar een meeting gewwest waar een opgekrikte mustang dragster stond...
het mooie van die amerikanen is , is dat als je voor de auto staat dat je alleen het luchtfilter hoort sissen, zodra je je naar de uitlaten richt hoor je dat lekkere gepruttel :respect:
 
http://www.arinahnell.com/other/EIP_R32_600_HP_0001.wmv

Nog een leuke. Golf R32 met turbo van EIP Tuning. Ongeveer 600 pk.
-Golf Dahlback 900 pk
-Maserati BiTurbo (die uit de Godfather reeks)
-Skyline R34 beetje opvoeren en je hebt zo 1000 pk
-V8 Musclecars zijn qua geluid natuurlijk onovertreffelijk!
een standaard slk op toeren maakt ook een lekker geluidje!
wijs fimpje vinzz :yes:
Artiest Razer
dammm lekkere skyline :D
Artiest M@ck
Golf Dahlback 900 pk


Is dat niet die met een twee vr6 motoren er in?
Nee, met een 2.1 of 2.3 liter I5 uit de Urquattro.

Edit, 2.1 liter dus:

http://www.dahlbackracing.se/english/projekt/golf_rs1.html
laatste aanpassing
Mijn eigen VR6 Highline :d
Ik heb 't al ff opgezocht. Deze bedoel ik:

http://www.dubsport.com/projects.asp#mk32xvr6

2x400 PK
Ik vraag me alleen wel af hoe lang (of beter: hoe kort) zo'n motor mee gaat als je'm zo ver oppept...
Dat is de grote vraag idd :)

Van die dual VR6 heb ik echter ook wel een filmpje gezien en met zo'n ronkend, trillend, warmte uitstralend blok vlak achter je rij je echt geen 50.000 km per jaar :)
Vond dat ding op Discovery wel vet!! die ging door de geluidsbarierre heen!! :P
The next project following the Golf RSI is now underway. This time the basis will be an Audi A4 with 4-wheel drive, tube chassie, carbon fibre body and a 3.3 litre biturbo V8 midengine.


 
Ik de3nk dat met die dubbele VR6 amper te rijden is, vanwege de verstoorde gewichtsbalans.
Van 0-100 lijkt me het een beest, Lambo-killer...
Niet alleen amper te rijden, ik denk dat je ook wel een paar goeie oorbeschermers op mag zetten.
hoe zwaar zal dat ding wel niet zijn dan?
niet echt acceleratie-vriendelijk.
 
met 2 x 400 pk zul je daar weinig last van hebben lijkt me...
 


Een Hondaatje Civic met turbinemotor...
rofl hehhe
zag laatst weer een Rolls Royce Phantom :kwijl:
de motor daarvan hoor je niet eens.... alleen een zacht gezoem van de banden. (wat je wel van zo'n auto verwacht)
was voor mn werk bij VW garage.. [ben meer van de seat :P ] maar damn damn.. der stond een Pheaton W12, nokkie vol daar onder de motorkap :9 en wat een geluidje :9
 
Ik hoorde net die Nissan 350 Z langsscheuren, damn wat een mooi geluid voor een standaard wagen
 
t mooiste geluid blijft toch de 6-inline.t liefst de 3 liter Twin-Turbo uit de Supra, de RB26DETT van Nissan en t blok uit de TVR Speed Six
v-8 5,7 liter sherry bom er onder het ouwe amerikane geluid
Honda k20 motor met ITB's uiteraard.
Verder: alle vtec motoren van Honda.
 
V12 natuurlijk, in verschillende vormen. Van 3L tot aan 7L

Aston Martin
Ferrari
Lamborghini
laatste aanpassing
en dan vooral de 575 Maranello!!!
 
Een ouwe conventionele amerikaan
 
Een stationair draaiende Amerikaan :yes:

Maar een Ferrari F40 die vol accelereert mmmmmm
 
Ouderwetse V8 Met open Pijpen
laatste aanpassing
 
idd V8 ruleert :)

paps heeft een 82ér Corvette... 5.7 V8

andere pijpies en je hebt een heerlijk geluid :D

dat overtreft al dat gebrom van die ricers volkomen :D :D
 
als het maar japans is :)
RB26DETT
JZA-80
en alle VTEC motoren
ITR met turbo :)
3500 rpm turbo wssssss
5000 rpm VTEC er bij bleeeeer
mooiste geluid
sweet! :)
ojaa en de musclecars natuurlijk
alleen voor het geluid
je hoordt de benzine gewoon wegpruttelen
:)
auto's zijn tof!
laatste aanpassing
 
Precies, fuck het milieu
 



Mitsubishi Lancer Evo VIII MR FQ-400
28 oktober 2004 · Tekst Nic de Boer



Het klinkt als een wiskundige formule, maar in de praktijk betekent het dat je gauw aan de kant moet als deze auto in de achteruitkijkspiegel opduikt. Zelfs als je een Pagani Zonda rijdt. Deze Lancer Evo VIII is namelijk getuned. En niet zo´n klein beetje ook…



Om te vieren dat Mitsubishi 30 jaar actief is in Groot-Brittannië stuurde de importeur aldaar een Lancer Evo VIII naar de tuner. Daar werd de standaard 2,0-liter turbomotor zo aangepakt dat hij in plaats van zijn standaard 265 pk voortaan 405 pk levert . Het maxium koppel groeide van 350 naar 481 Nm.
Voortaan sprint de auto in 3,5 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid ligt boven de 280 km/u. De Britse importeur levert de auto voor 46.999 pond. “Een Porsche Carrera GT kost hier 330.000 pond en sprint van 0 naar 100 in 3,9 seconden. Een Pagani Zonda doet het in 3,7 seconden. Een BMW M3, toch wel het ijkpunt voor een superauto voor alledag, heeft er 5,3 seconden voor nodig,” aldus een trotse Engelse Mitsubishi importeur.
Aan het project MR FQ-400 deden verschillende bedrijven mee die zijn gespecialiseerd in tunen en het prepareren van race-auto´s. Uiteindelijk wordt de auto gebouwd bij Rampage Performance Motorparts. Om de Evo VIII zo veel sneller te maken, zijn onder meer speciaal voor deze auto een turbo en een uitlaatsysteem ontwikkeld.
Mitsubishi Groot-Brittannië laat 100 exemplaren van de Evo VIII MR FQ-400 bouwen. Kopers krijgen er gratis een rij-training bij. Nog meer goed nieuws: omdat het een product is van de Britse Mitsubishi importeur, zit op deze auto gewoon 3 jaar of 58.000 km garantie.



best rap dus :)
laatste aanpassing
de W12 (dubbele V6) :D:D ligt nu in de audia A8l
zal ff foto'tje zoeken



The A8 6.0 L quattro requires less than six seconds to sprint from 0 to 100 km/h; the most powerful German twelve-cylinder car of the modern age reaches its electronically governed top speed of 250 km/h after scarcely 38 seconds.

Audi is currently the only manufacturer to use a twelve-cylinder engine in the form of a double "V" or "W" in series production. This design principle has one inestimable advantage: despite the larger number of cylinder units, despite a clearly higher displacement, the W12 is as compact as a V8 and thus has much smaller dimensions than a conventional V12 engine.

laatste aanpassing
 
Dezelfde motor ligt ook in de Bentley GT, alleen heeft ie daar nog een paar turbootjes extra.
Die heb ik dan liever...
 
tering ja W12 + turbo
ach laten we eens gek doen;shroef de druk nog eens lekker hoog op en zet er maar wat NOS op
dan komt ie tenminste een beetje fatsoenlijk weg
pfff
had ik maar geld
ik vraag me af wat er zou gebeuren als je die W12 aan de mannen van exvitermini zou schenken!
 
hahaha
tja
volgens mij moet je dan zoiets als piloot zijn om er dan nog mee om te kunnen gaan
volgens mij haalt ie de 100 niet eens.
bij 50km/h zullen de banden wel aan flarden liggen.
maar in 38 sec op de 250 :O:O dat vin ik aardig tempotje voor zo'n zware bak
 
Bentley Continental GT
dik 2500 kg, van 0 - 100 km/u in 4,8 seconden

Bye bye Impreza, Lancer Evo VIII, Porsche 911, BMW M3, Mercedes AMG or whatever
Evo VIII MR FQ-400...

bye bye Bentley Continental GT

seconde sneller :D
 
niet die evo 8 die ik ietsje boven had gepost
Mitsubishi Lancer Evo VIII MR FQ-400
die FQ-400 was ook op Top Gear afgelopen zondag (BBC2)
 
kut niet gezien
wou hem wel horen
:)