Met de BPM calculator kunt u uitrekenen met hoeveel BPM (en BTW) de aanschafprijs van een personenauto belast is.
Deze calculator is handig om uit te rekenen hoeveel BPM u moet afdragen bij invoer van een auto uit het buitenland. Hiervoor dient u uit te gaan van de Nederlandse bruto aanschafprijs inclusief eventuele accessoires van het betreffende bouwjaar. De aanschafprijs kunt u opzoeken in het onderdeel CarBase op deze website. De berekende BPM is het bedrag dat u moet afdragen bij invoer.
De BPM-meter:
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
Deze calculator is handig om uit te rekenen hoeveel BPM u moet afdragen bij invoer van een auto uit het buitenland. Hiervoor dient u uit te gaan van de Nederlandse bruto aanschafprijs inclusief eventuele accessoires van het betreffende bouwjaar. De aanschafprijs kunt u opzoeken in het onderdeel CarBase op deze website. De berekende BPM is het bedrag dat u moet afdragen bij invoer.
De BPM-meter:
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
De afdracht van het bruto BPM bedrag is tevens afhankelijk van de eerste datum van toelating.
In principe kun je onderstaande tabel als richtlijn hanteren bij het berekenen van het percentage korting dat je bij invoer van een gebruikte personenwagen krijgt.
Bedraagt het percentage % Rest BPM %
> 5 jaar < dan 6 jaar - 72 - 28%
> 6 jaar < dan 7 jaar - 77 - 23%
> 7 jaar < dan 8 jaar - 82 - 18%
> 8 jaar < dan 9 jaar - 86 - 14%
> 9 jaar - 90 - 10%
Je kunt het beste laten berekenen of het importeren van een voertuig in jouw geval wel rendabel is. Naast de afdracht van BPM dien je rekening te houden met het aanvragen van een exportkenteken in Duitsland, stallingkosten in NL, keuringskosten van de RDW e.d.
De keuring door de RDW is overigens in zo'n geval helemaal niet zo streng. Zolang het voertuig een typegoedkeuring heeft, en dat is bij een voertuig uit Duitsland altijd het geval, wordt deze als gewoon gekeurd.
Mocht je meer informatie nodig hebben mag je me een pb'tje sturen!
In principe kun je onderstaande tabel als richtlijn hanteren bij het berekenen van het percentage korting dat je bij invoer van een gebruikte personenwagen krijgt.
Bedraagt het percentage % Rest BPM %
> 5 jaar < dan 6 jaar - 72 - 28%
> 6 jaar < dan 7 jaar - 77 - 23%
> 7 jaar < dan 8 jaar - 82 - 18%
> 8 jaar < dan 9 jaar - 86 - 14%
> 9 jaar - 90 - 10%
Je kunt het beste laten berekenen of het importeren van een voertuig in jouw geval wel rendabel is. Naast de afdracht van BPM dien je rekening te houden met het aanvragen van een exportkenteken in Duitsland, stallingkosten in NL, keuringskosten van de RDW e.d.
De keuring door de RDW is overigens in zo'n geval helemaal niet zo streng. Zolang het voertuig een typegoedkeuring heeft, en dat is bij een voertuig uit Duitsland altijd het geval, wordt deze als gewoon gekeurd.
Mocht je meer informatie nodig hebben mag je me een pb'tje sturen!
laatste aanpassing
Vrouwe regel je nie met bmw maar met je hersens
Ging niet om vrouwen regelen en hersens maar een onderzoek waaruit bleek dat bmw rijders gemiddeld meer sex hebben
En de vrouw van deze dagen kijkt net zo zwaar naar je materiele als morele prestaties dus helaas zijn de hersentjes tegenwoordig maar 50% van de score waard
laatste aanpassing









