laat ik het zo stellen > ik heb geen andromedia of novation meer nodig voor de dikste volste synth sounds, Ik hoef nooit midi uit te sturen naar units en audio terug sturen naar de recorder/pc etc,. met alle latencyverschillen vandien
etc etc etc.
Alles gebeurt IN de PC, en het laat je processor MET RUST! dus op die kaart ZELF draait > Cubase,Reason,(logic,nuendo,etc) en alle synths,samplers en FX.
Processorgebruik is het enige belemmerende onderdeel in grote mixen, en met zo een kaart is dat allemaal verleden tijd.
zie het zo,. in elke nieuwe hardware(behalve modular synths en oudere units) voor synths/FX/samplers etc. wordt er gebruik gemaakt van 3 dingen
> de knoppen en toesten,
> de software in het ding
> de chips,.
met scope hebbie gewoon flinke zooi van die chips en kun je al die software(Seq-prog, synths, FX, samplers) gewoon inladen op de chips, en alles in 32Bit/96kHz zorgt ervoor dat je sound ook echt POWER en HELDERHEID in de weergave hebben.
nou hoor ik je al denken,. cd is maar 16Bit/44.1kHz en vinyl nog lager,. waarom zou je dan op zulke hoge quality willen processen en mixen?
Simpel antwoord, je hoort het DUIDELIJK als je 2 masters hoort van hetzelfde nr op dezelfde quality(bv cd) .1 gemaakt en gemixt op 16Bit/44.1kHz en de andere gemaakt en gemixt op 32Bit/96kHz.

Alles gebeurt IN de PC, en het laat je processor MET RUST! dus op die kaart ZELF draait > Cubase,Reason,(logic,nuendo,etc) en alle synths,samplers en FX.
Processorgebruik is het enige belemmerende onderdeel in grote mixen, en met zo een kaart is dat allemaal verleden tijd.
zie het zo,. in elke nieuwe hardware(behalve modular synths en oudere units) voor synths/FX/samplers etc. wordt er gebruik gemaakt van 3 dingen
> de knoppen en toesten,
> de software in het ding
> de chips,.
met scope hebbie gewoon flinke zooi van die chips en kun je al die software(Seq-prog, synths, FX, samplers) gewoon inladen op de chips, en alles in 32Bit/96kHz zorgt ervoor dat je sound ook echt POWER en HELDERHEID in de weergave hebben.
nou hoor ik je al denken,. cd is maar 16Bit/44.1kHz en vinyl nog lager,. waarom zou je dan op zulke hoge quality willen processen en mixen?
Simpel antwoord, je hoort het DUIDELIJK als je 2 masters hoort van hetzelfde nr op dezelfde quality(bv cd) .1 gemaakt en gemixt op 16Bit/44.1kHz en de andere gemaakt en gemixt op 32Bit/96kHz.
laatste aanpassing
OK zo hoor je het niet meer,. maar als je bv vergelijk een 8bit met 32bit sample bv, elke bit meer is een verdubbeling van het aantal bitpoints(verticale as) op dezelfde samplerate (horizontale as) dus dynamisch bereik blijft dus, maar je geluiden worden wel bitspecifieker toegewezen dan lagere bit rates, waarom zouden er bv 48Bit/96Khz mastering processors bestaan 
laatste aanpassing
hmm nog nooit van gehoord maar het verhaaltje Bassworm is erg interresant... te verkrijgen in de winkel?
dus kan het kan naast reason werken als ik het goed begrijp 
Kheb laatst ook bij iemand gezeten die zo'n pulsar kaart heeft! Ben zeker met je eens dat je spatzuiver je nummer kan masteren en je kan ook via reason elk apparaat op een apparte mix kanaal zetten in de Fusion Platform, daar zijn er 64 van. Dat heeft zeker zo zijn voordelen, Kheb wel een een hitec muziek handel gehoord dat creamware failliet gaAt of iig het gaat niet zo goed. Dit weet ik niet helmaal zeker uiteraard.
onze VS2400CD kan ongeveer het zelfde, zeker de zelfde kwaliteit en is nog een ext harddisk recorder ook + cdbrander. Liever heb ik iets wat nog uit te breiden is en in de toekomst.
over dat processor kracht, kheb een nummer van mij ingeladen bij iemand die met die pulsar werkt en hij begon dik te haperen en kraken omdat hij de latency op 4ms had staan. Dus die hadden we op 10ms gezet, mij conclusie met een AMD 2500+ en audigy2 draait het net zo snel als die creamware alleen mis je die leuke mixer. Cubase werkt daar ok wel relaxt voor hoewel ik die equalizer egt
super vind van die pulsar. Ik denk dat ie wel iets beter is.
over dat processor kracht, kheb een nummer van mij ingeladen bij iemand die met die pulsar werkt en hij begon dik te haperen en kraken omdat hij de latency op 4ms had staan. Dus die hadden we op 10ms gezet, mij conclusie met een AMD 2500+ en audigy2 draait het net zo snel als die creamware alleen mis je die leuke mixer. Cubase werkt daar ok wel relaxt voor hoewel ik die equalizer egt
Bassworm 20 mei 2004 16:19
nou dan zou ik er nog snel een hale voor het te laat is,. ghahaha
nou dan zou ik er nog snel een hale voor het te laat is,. ghahaha
Een failliet bedrijf geeft ook geen support en nieuwe drivers meer.
Driver updates zijn toch wel het belangrijkst met computer onderdelen.
Ook al klinkt het nu goed.
Met een nieuwe windows opkomst kan dat wel eens over zijn
Daar zullen dan misschien geen geschikte drivers voor komen.
Heb je dus geen fuck aan zon vette kaart.
meaning? 
Nerd!
leer mij die shit ook! 
OK zo hoor je het niet meer,. maar als je bv vergelijk een 8bit met 32bit sample bv, elke bit meer is een verdubbeling van het aantal bitpoints(verticale as) op dezelfde samplerate (horizontale as) dus dynamisch bereik blijft dus, maar je geluiden worden wel bitspecifieker toegewezen dan lagere bit rates, waarom zouden er bv 48Bit/96Khz mastering processors bestaan
Nerd!










