Als ik vragen mag, wat is je muzikale achtergrond? Je hebt nogal apart spul en véél spul ook. Dus hoe komt jouw muziek tot stand? 
[LAP TEXT INCOMING]
Ik begon in 1997 met wat vreselijke dance en (quasi-) hardcore nummers te produceren in, jaja, 'Dance Machine' en Magix Music Maker 1.0. Jaartje erna de overstap naar de Trackers, Modplug Tracker om precies te zijn (Wat ik nog steeds gebruik voor al mijn producties, al heet het tegenwoordig Openmod Tracker).
Dit soort dingen deed ik zoal tot 99, waarin ik probeerde iets meer de (toen-huidige) new-style hardcore te produceren, geïnspireerd door artiesten als The Prophet (Masochist) en DJ Sim - jeugd sentiment helden van me, gezien ik voornamelijk met hardcore muziek opgegroeid ben, zoals waarschijnlijk de meesten hier!

Zo af en toe probeerde ik echter al dingen te maken die meer neigden naar mijn eigen fantasy wereldje, al had ik toen nog niet echt de kwaliteiten om het volledig tot z'n recht te laten komen.
Rond 2000 begon bij mij de mentale omslag in muziek, voornamelijk door kennismaking van albums as Speedy J's 'A Shocking Hobby', en al snel gevolgd door het hele stalletje Warp Records/Planet-Mu, en de Japanse Romz Records. Ik merkte al snel dat ik verveeld begon te raken met herkenbare patronen in muziek in het algemeen, en mijn interesses werden steeds breder en abstracter, iets wat dus ook steeds meer terug begon te komen in mijn eigen muziek.
Op het moment dat ik m'n eerste demo naar TTM stuurde was het Void Settler project nog jong, en gebruikte ik het inderdaad voornamelijk voor industriele 'herrie' met verder weinig emotionele diepgang - Daar had ik toen al een tijd het Labyrinth project voor gemaakt, iets waarin ik muziek kon maken met een element van mijn fantasy wereldje zonder verder restricties in stijl.
Echter na mijn eerste release merkte ik dat ik iets met meer eigen persoonlijkheid wou hebben uit 'Void Settler', dus begon ik met het koppelen van mijn introverte wereldje, mijn personificaties, mijn verhalen. En dat is dus steeds meer gaan groeien, met steeds meer projecten en karakters met hun eigen stijl/thema.
En tja als werkwijze: Ik vind het schitterend om patronen te breken, in de breedste zin - Het spelen met vreemde of disfunctionerende ritmes, het toevoegen van specifieke valsheid of dissonantie op z'n tijd, het introduceren van haperingen, glitches of andere mankementen in het technische gedeelte (Iets wat trouwens op mijn eerste release vaak live in de recording tot z'n recht kwam door een gebrekkige PC)
Ik werk in een klein kamertje met vrijwel geen buitenlicht, schizoide als ik ben, zonder verdere hardware, met gebrekkige koptelefoon (Met tape en alles). Mijn Tracker producties zijn vaak willekeurig getiteld, en alle instrumenten, kanalen hebben geen naamsvermelding. De helft van de tijd wil een nummer niet eens openen of breekt het in een luidruchtige distortion bij het afspelen.
Desondanks wil ik dit niet wijzigen - Voor mij is dit mijn instrument, mijn werkwijze. Het voelt prachtig om de chaos heer en meester te worden, om altijd weer opnieuw te moeten improviseren om een resultaat te krijgen. Het juist gemakkelijk en ordelijk maken zou voor mij de doodslag zijn, het punt waar het niet meer als kunst zou aanvoelen voor me.