Partyflock
 
Forumonderwerp · 1129078
 

wie gaat er mee larpen?
sir LARP-a-lot
 
http://www.merlins-cave.nl/cavestore/
 
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 februari 2012 om 12:57:
wie gaat er mee larpen?


bertje deed dit vaak, was toen nog eens een mooie toppa over

:respect: free bertje
 
 
sowieso, ik heb een nieuwe piepschuim zwaard gekocht voor de gelegenheid
dag voor de wedstrijd larpen met een andere stad?
larping is not a crime
 
Lakkie diffffffffffffff
 
Uitspraak van Joey Buttafucko op vrijdag 2 maart 2012 om 13:21:
Deze keer ben ik prinses gwendolyn!


gvd, ik wilde deze keer eindelijk een keer gwendolyn zijn.. ben ik straks weer zo'n ork die na 10 minuten dood is :(
 
morgen ben ik weer een Gnoom @ Prins Hendrik van Oosterbos
Top Larp deze weekend jongens!!

kuijken toen die werd omgetoverd door fraulein von heksenburg d'n urste :lol: liep die even voor schut he hahaha ;p;p;p
ik had deze nog met mijn telefoon genomen

gekke groepen :yes:
 
mellie ook weten over te halen gisteren. weer heerlijk gelarpt..
 
Lakkie dif dat larpen
 
ckers fettie
 
Majstro doet dit ook :D
 
hij staat op die foto achteraan met die tomaat jwz, beetje de SP-nazi uit aan het hangen enzo
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 maart 2012 om 16:38:
hij staat op die foto achteraan met die tomaat jwz, beetje de SP-nazi uit aan het hangen enzo


haha opzeker
Deze weekend weer lekker los larpen in de bossen bij nunspeet
Twijfel nog of ik ga als kikker of als prins
 
Uitspraak van Joey Buttafucko op donderdag 8 maart 2012 om 08:10:
Deze weekend weer lekker los larpen in de bossen bij nunspeet


zelfde groeppa?

 
Uitspraak van ** San** op donderdag 8 maart 2012 om 11:51:
OMG!:facepalm: :lol:


WAT
die meidje, 3e van links, is nog best gers ook
Gister de slag om Kirgizie gelarpt was weer goed dagje.
Uitspraak van Johanderksen op zondag 25 maart 2012 om 11:01:
Gister de slag om Kirgizie gelarpt was weer goed dagje.


beetje jammer dat roel erkens als smeagol verkleed kwam :S
mooie larp in het vooruitzicht vanmiddag! freestyle!!

 
gevechten
Gevechten tijdens een LARP worden doorgaans uitgespeeld door met speciale, veilige wapens te vechten (hoewel er LARP-groepen zijn die alle acties, inclusief gevechten, uitspelen m.b.v. speciale kaarten en groepen waarbij niet gevochten kan worden). Deze wapens zijn meestal gemaakt van schuimrubber bedekt met latex en worden vaak voor aanvang van een evenement gekeurd door de spelleiding. Doel hiervan is om te controleren of de wapens veilig genoeg zijn om spelers mee te slaan zonder ze te verwonden. Over het algemeen mogen wapens niet te hard zijn, geen scherpe uitsteeksels hebben en geen punt die in een oogkas past. Sommige LARP-groepen staan uit het oogpunt van veiligheid geen (kruis)bogen toe, bij andere groepen zijn ze toegestaan mits ze aan bepaalde veiligheidsvoorschriften voldoen.
Bij de meeste LARP-groepen kan een personage tijdens het spel "doodgaan". Overleeft het gekozen personage echter een aantal spellen, dan kan het groeien in vaardigheden. Dit kan zowel in sterkte als in aantal vaardigheden. Sommige LARP-groepen hanteren een spelsysteem waarbij personages nooit definitief dood kunnen gaan.

Tijd-uit en tijd-in
Alles dat met het spelgebeuren zelf te maken heeft wordt tijd-in (ook wel time-in of in-spel) genoemd. Alles wat er buiten valt wordt tijd-uit (time-out of uit-spel) genoemd. Dit geldt voor zowel acties, als locaties, als informatie.
Op een tijd-uit-locatie is een speler zichzelf, niet het personage dat hij speelt. Sommige verenigingen hanteren een bepaald handgebaar dat spelers kunnen maken om aan te geven dat ze even tijdelijk uit het spel zijn. Bij sommige verenigingen zijn er ook zogenaamde 'refs', die in sommige gevallen volledig actief deelnemen als figurant, maar ook namens de organisatie tijd-uit en -in kunnen verklaren, bijvoorbeeld wanneer er een bijzonder voorval voorbereid moet worden, of de veiligheid in het gedrang komt. (Een wild gevecht in de buurt van prikkeldraad, bijvoorbeeld.)
Tijd-uit-informatie is informatie die de speler zelf kent, maar zijn/haar personage niet. De betreffende informatie mag dan ook niet tijd-in gebruikt worden. Het tijd-in gebruiken van tijd-uit kennis wordt ook wel meta-gamen genoemd.
In plaats van "Tijd-uit" en "Tijd-in" wordt ook wel "Buitenspels" en "Binnenspels" gebruikt. De functie is echter hetzelfde.






Altijd eerst even de spelregels lezen... voor de N00bs
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 maart 2012 om 16:43:
Altijd eerst even de spelregels lezen... voor de N00bs


haat aan hun die de regels aan hun laars larpen
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 maart 2012 om 16:43:
Sommige LARP-groepen hanteren een spelsysteem waarbij personages nooit definitief dood kunnen gaan.


Vorig weekend was ik na 2 minuten "in-game" al dood, rest van het weekend maar beetje pagga-slaan in mn tentje.
Uitspraak van Joey Buttafucko op donderdag 8 maart 2012 om 08:10:
Deze weekend weer lekker los larpen in de bossen bij nunspeet


slag om de grebbeberg larpen?
 
is en ook een bangalijst bij de larps
 
ckahs, staan een paar goeie bosnimfen op de bangalijst van larpend nederland..

die 2 links met die roze haren zijn vette banga's, doen ook anaal. heb ze laatst nog met een stuk of 6 orks zien weggaan terwijl ze nog tijd-in waren. wat vinden jullie overigens van mn nieuwe armor? het is maar leer natuurlijk, maar die talisman geeft me extra bescherming tegen toverspreuken jwz. ben inmiddels level 42, hoop van het weekend toch level 50 te worden, dan kan ik ook alle banga's aanpakken bij de larps.
 
Dat wapen, mag niet "in-time" worden gebruikt.Erg stom van je
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 maart 2012 om 13:25:
het is maar leer natuurlijk, maar die talisman geeft me extra bescherming tegen toverspreuken jwz.


Het systeem dat tijdens de live wordt gehanteerd bij het gevecht, is als volgt: alle personages bezitten een aantal algemene Levenspunten (Lp), een maat voor de gezondheid van het hele lichaam, en een aantal gelokaliseerde Trefpunten (Tp), die een maat vormen voor de gezondheid van de aparte lichaamsdelen. Deze Levens- en Trefpunten zijn afhankelijk van de klasse en het niveau van het personage. Behalve Levens- en Trefpunten kan een personage ook gelokaliseerde Beschermingspunten (Bp) bezitten als het personage bepantsering draagt:

1 Bp: soepel leer, stevig gewatteerde kleding, bont;
2 Bp: stug leer, flexibel metaal (ringen, plaatjes e.d.);
3 Bp: metalen platen.

leer is maar 1 Bp, maar als je level 50 bent kan je misschien wel overstappen naar stug leer
iemand misschien nog tactieken voor bij de larp?
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 maart 2012 om 13:25:
dan kan ik ook alle banga's aanpakken bij de larps.


Die banga met donkere haar is zeker wel spang.
Zou haar wel willen betoveren met mijn magische staf.

Mag je die hong ook inzetten btw?
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 maart 2012 om 13:57:
Dat wapen, mag niet "in-time" worden gebruikt.Erg stom van je


snap ik brada, maar ik ben van de orde van de hamer, en mijn outfit ziet er minder cool uit als ik m'n basic schuimrubber zwaard erbij rock, wat dat betreft doet de goedemorgen het beter. Trekt ook meer banga's aan enzo...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 maart 2012 om 14:28:
Mag je die hong ook inzetten btw?


meestal niet, maar als je wat restecpa hebt binnen de larps kun je wel speciale regels invoeren etc.

Uitspraak van Gelache woar op vrijdag 30 maart 2012 om 14:11:
iemand misschien nog tactieken voor bij de larp?


Specifieke punten waar je rekening mee moet houden:

- Hou je slagen in: lange uithalen met je wapen betekenen niet dat je het volle gewicht van je slag op je tegenstander in moet laten slaan. Zelfs als je tegen een wandelende tank in pantser vecht hou je je slagen in. Ook gaan je wapens een stuk langer mee als je je slagen inhoudt, vooral als je op zware bepantsering slaat.

- Let op voor ongewapende: mocht je ooit de behoefte hebben om onbewapende personen aan te vallen, doe het dan rustig aan. Als iemand geen wapen heeft om het jouwe tegen te houden, is dat juist de gelegenheid om goede lange slagen te doen.


- Reageer op verwondingen: Speel verwondingen uit. Heb je ooit een grote klomp metaal door je lichaam voelen snijden? Schreeuw het uit, grijp naar je zijde, strompel weg of zijg ineen.

- Reageer op slagen: Zelfs als je ‘No Effect’ hebt of een slag blokt, er zit nog altijd gewicht achter de slag, zeker bij ‘Krachslag’ en ‘Bullstrike’. Speel ermee. KRACHTSLAG! Oh nee, ik vlieg, ik vlieg, daar is de grond, klap! Auw! Let er wel altijd op waar je heen vliegt, gooi jezelf niet achteloos achteruit waar eventueel obstakels staan zoals andere spelers of bomen.

- Reageer op pijlen/werpwapens: *thud* Pijn, strompel, trek de pijl/dolk uit de wonde (ja, we weten dat werpwapens in het echt terugstuiteren, speel toch maar uit) of kijk verdwaasd en ga neer. Pijlen gaan door pantser heen, hou dat ook in gedachten.

- Reageer op magie: “Bij de kracht van Magie, ik tover u in slaap!” Hey, wat was dat, ik ... voel... me... sla...p...e…r...i…g zzzz, wankel, val neer, *plof*.

- Algemene noot over reageren: als je tegenstander zich hieraan niet houd, spreek hem of haar erop aan. Hou er wel rekening mee dat deze regels moeilijk zijn te implementeren in het begin... het is iets wat je jezelf moet aanleren. Ook als vijf mensen op je aan het inhakken zijn is het moeilijker uitspelen. Blijf het echter proberen, want het is echt de moeite waard als je na een gevecht complimentjes krijgt over je vechtstijl en je manier van doen. Daarnaast is een groot gevecht met personen die allemaal de stijl aanhouden een prachtig spektakel om te zien.

- Als laatste: Bedenk ten allen tijde dat je gaat vechten. Je gaat klappen krijgen. Het is onvermijdelijk, zeker in de wat grotere gevechten, dat je hoofd, je nek, in geval van de mannen je kroonjuwelen en in geval van de vrouwen de borsten het gaan ontgelden. Dit GEBEURT! Accepteer de consequenties en ga niet te snel klagen. Zelf ben ik al meerdere malen vervelend geraakt, grotendeels door mijn eigen stomme fout (duiken ipv blocken, ja, dan heb je een tweehander in je gezicht... of hellebaard in je noten... of... enfin, je snapt hem). Hou heel even stil, kijk of iedereen ok is en als er niets aan de hand is, ga door. Is er wel wat aan de hand, roep “Man Down” en steek je hand op, het spel wordt dan stilgelegd en gehaald.