Partyflock
 
Forumonderwerp · 1125597
wat is erger

de topic spreekt al voor zich
maar om de stelling even duidelijk uit te drukken
want we gaan het hebben over waargebeurde feiten
en geheel op waarheid gebaseerd
leven en dood

een militair kan tijdens een opdracht
voor de keuze komen te staan !!! HIJ OF IK
als hij oog in oog komt te staan met de vijand
dan heeft hij de keuze ik leef en hij gaat neer
of ik probeer en ga zelf dood
dit is een keuze die hij dan zelf maakt met een rein geweten
-----------------------------------------------------------
dit staat los van de waargebeurde feiten die ik nu ga geven
maar het hoort wel bij de stelling van deze topic
{[( wat is erger iets zeker weten of iets niet zeker weten !!! )]}
-----------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------
een monteur krijgt een klant
met een V8 probleem
de benzine slangen op het blok moeten vervangen worden
hij heeft 2 opties de originele vervanging van de Mercedes dealer
dat dan de oude slangen vervangt
of een goedkopere universele vervanging van de slangen
iets dat kwa prijs vele malen goedkoper is en niet net als her
originele pakket alles vervangt !!!!!
veelgoedkoper veel minder sleutel uren kortom meneer kan
binnen 3 uur geholpen worden !!
------------------------------------------------------------------
de klant kiest voor de goedkopere universele optie in dit geval
de auto een Mercedes-Bens-sl met V8 het geval was 1 dag van tevoren
voorzien van een gas inbouw door een gas boer alles erop en eraan
alles was ingesteld de benzine slangen waren na de inbouw gaan lekken
vandaar dat erna gekeken moest worden en er een diagnose werd gesteld
dat de slangen vervangen moesten worden deze diagnose werd gesteld door
de gas boer zelf !!!
------------------------------------------------------------------
dus de klant komt naar de garage toe want de gas boer bouwt alleen gas in !!!
de klant wil rijden en hij kiest voor de goedkope oplossing
de monteur begint eraan en meneer-de-klant kan dezelfde dag nog wegrijden
--------------------------------------------------------------------------
3 dagen later tijdens het rijden van amsterdam terug naar huis
brand de auto geheel uit
er is vastgesteld dat er bij de motor een groot benzine lek ontstaan is
waardoor de halve auto onder de benzine zat toen er ontsteking bij kwam
auto met de eigenaar erbij
afgebrand een zwart geblakerd wrak zwart van de roet en de as
-----------------------------------------------------------------------------
de benzine injectoren hebben voltage nodig om de benzine de cilinder kamers in te spuiten
die op rapport bij de gas boer afgesloten werden als de auto op gas zou over schakelen
de benzine pomp hoort er ook op te staan maar dat was bij deze auto niet noodzakelijk volgens gegevens
----------------------------------------------------------------------------------------------------
theoretisch gezien
zodra de auto van benzine op gas over geschakeld word en de sproeiers dus afsluiten
bouwt de benzine pomp druk op het systeem dat op kan lopen tot minimaal 2.1 bar en maximaal 3.6 bar
de slangen zijn vervangen door de oude weg te snijden en er nieuwe voor terug te zetten met speciale
draai klemmen geheel goed gekeurd 100% getest en word op de heden dag van vandaag nog steeds verkocht
en veel gebruikt bij vervangingen van benzine slangen ook door de Mercedes-Bens-dealer zelf
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
de slangen die vervangen zijn aan de desbetreffende auto zijn tevens het enige zwakste punt van
het gehele benzine stelsel in heel de auto en volgens het diagnose rapport van de Mercedes-Bens onderzoek team
is daar de lekkage ontstaan die de dood van een man heeft getekend
nog de monteur nog de gas-boer tot op de heden dag van vandaag
is er niet te achterhalen waardoor of wie de fout gemaakt heeft
die de mans leven zijn bloed door reparatie of verbouwing
!!! AAN ZIJN HANDEN HEEFT HANGEN !!!
------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
nu gaan we terug naar de stelling van dit topic
[[[ wat is erger iets zeker weten of iets niet zeker weten !!! ]]]

is het nou erger om te weten dat je een keus gemaakt hebt
van leven en dood zoals de militair weten dat je kiest voor leven of dood

of is het erger om nooit te weten te komen
of je de verantwoording van iemands dood
nou wel of niet op je geweten hebt staan !!!!!!!!!!!!!!
-----------------------------------------------
-----------------------------------------------
-----------------------------------------------
serieuze reacties gewenst
op de rest reageer ik gewoon niet
alleen als je geheel gelezen hebt
wat hier staat dan kan je ook eigenlijk
maar 2 antwoorden geven
want ((( !!! WAT IS ERGER IETS ZEKER WETEN OF IETS NIET ZEKER WETEN !!! )))
zeker weten
of niet zeker weten
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2011 om 19:01:
you lost me na 2 zinnen..
dat duurde dan nog lang .. had nog niet eens gelezen en haak al af
teveel tekst man :rot:
Ja dan wel
we zullen het iets makkelijker verwoorden
in een klein fictief verhaal dat ook
kan gebeuren maar dan iets korter !!!!

jan gaat de deur uit op stap
2 straten verder gaat het gevoel heb ik de voordeur wel goed dicht getrokken !?!?!?!?
hij gaat toch door naar de stad komt later thuis en het huis was leeg
geen sporen van inbraak

nu terug naar het verhaal waar dit topic op gebaseerd is
en gewoon even lezen

want er zijn 2 antwoorden die je kan geven

!!! ZEKER WETEN !!!
OF
!!! NIET ZEKER WETEN !!!

waarom je dat vind mag je erbij plaatsen
 
zeker weten dan natuurlijk, lijkt me logisch en al helemaal als het in je vakgebied ligt en je er je brood mee moet verdienen zoals meneer de automonteur.
mijn eigen antwoord
!!! niet zeker weten !!!

want het is nog altijd de vraag of je de dood wel of niet op je geweten hebt
want tja als de monteur na het repareren je terug de weg op stuurt
dan is hij wel de gene die verantwoordelijk is dat hij je na reparatie
in een veilige auto terug de weg op stuurt !!!
laatste aanpassing
ja ik vidn va wel, asl er een sterkse str0ming is ga je tch o0k varen ofnieJj?
 
Uitspraak van CHAOS.82 op maandag 21 november 2011 om 18:56:
serieuze reacties gewenst


are you new here? :lol:
 
heb je die 4000 euro al terug chaos?
Uitspraak van CHAOS.82 op maandag 21 november 2011 om 18:56:
of een goedkopere universele vervanging van de slangen
iets dat kwa prijs vele malen goedkoper is en niet net als her
originele pakket alles vervangt !!!!!
veelgoedkoper veel minder sleutel uren kortom meneer kan
binnen 3 uur geholpen worden !!


hoe kan je nou met universele slangetjes minder sleutel uren hebben als met orginele? :/
Uitspraak van BOTSSIEE op dinsdag 22 november 2011 om 11:29:
hoe kan je nou met universele slangetjes minder sleutel uren hebben als met orginele


de originele oplossing vervangt ook de injectoren
waarbij veel meer werk komt kijken als je in eerste
instantie denkt in het algeheel ben je met de originele
vervanging 3 tot 4 uur meer kwijt kwa sleutel uren

ik blijf in 3-strijd met mezelf
want ik weet zeker dat de lekkage ontstaan is
door de druk die de benzine pomp opgebouwd had
tijdens de lange rit de universele oplossing is
gewoon minder sterk als de originele

nou is het wel zo dat de gas-boer de benzine pomp
niet van een onderbreking voorzien te hebben bij het
overschakelen van benzine op gas MAAR !!!!!!!!!!!!

de monteur die de reparatie van het benzine lek
aangaat gaat ook kijken waarom het lekt
de enige logische reden was de pomp want die had geen onderbreking
dus die blijft druk opbouwen ook als de auto op gas rijd !!!

ondanks dat te weten en maar te doen wat de klant wil
en wat rapport goedkeurt
stuurt de monteur je na de reparatie terug op de weg
de laatste monteur is nog altijd eindverantwoordelijke
dat je in een veilige auto terug de weg op gaat . !!!

er zijn 2 monteurs in het algehele waargebeurde verhaal
de Gas-boer
en de Mercedes-monteur

de gas boer had de pomp ook af moeten sluiten !!!!!!!!!

of de Mercedes-monteur had de man moeten waarschuwen dat de pomp !!!
afgesloten moest kunnen worden want het zou wel eens gevaarlijk kunnen zijn !!!

het !!!niet zeker weten!!! of je nou schuldig bent aan iemands dood
en voorgoed met die vraag blijven zitten knaagt naar mijn mening het hardst
dan zeker weten en een keuze kunnen maken

en vanwaar die mening ik was de monteur en ben het nog steeds
laatste aanpassing
een datingsite wat je 4000 euro kost
en nog geen vriendin hebben

wat is erger? :facepalm:
 
Als jij een flinke brandstoflekkage hebt ruik je dat meteen, als je dan toch door blijft rijden is dat gewoon dom.
Ik had weleens een hele lichte lekkega in mijn brandstofpomp en echt heel mn auto stonk naar de benzine.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 november 2011 om 01:12:
heel mn auto stonk naar de benzine.


ik weet wat je bedoelt
waarom de klant die ik goed ken toch doorgereden heeft ???
of hij het geroken heeft ?????
het enige getuig schrift van een mede weg gebruiker
was dat de auto ineens ontvlamde de bestuurder heeft geremd
de auto is gewoon tot stilstand gekomen maar toen was het
al gedaan met hem

een uitgebrand wrak was over alles op metalen delen
foetsie tot as en stof
is en blijft wel een mooi karretje :)
 
Ik wil alles weten!
Uitspraak van CHAOS.82 op woensdag 23 november 2011 om 01:06:
de originele oplossing vervangt ook de injectoren
waarbij veel meer werk komt kijken als je in eerste


gas gewoon via een convertor, wa het beste werkt op een oudere auto, geen gezeik, klaar
 
Uitspraak van CHAOS.82 op woensdag 23 november 2011 om 01:20:
toen was het
al gedaan met hem


een auto die in de brand vliegt brand niet zomaar helemaal op, door de snelheid krijgen de vlammen niet echt vat op de auto.
Als je dan stopt om te vluchten heb je al lang je gordel afgedaan en je deurklink in de handen om de auto uit te vluchten.
Zelfs mensen die uit een brandende auto zijn gehaald na een ongeval kunnen het nog navertellen.
Ik vind het een vreemd verhaal
teveel hooi op mn vork dit.
wtf man.

Uitspraak van CHAOS.82 op maandag 21 november 2011 om 18:56:
een militair kan tijdens een opdracht
voor de keuze komen te staan !!! HIJ OF IK
als hij oog in oog komt te staan met de vijand
dan heeft hij de keuze ik leef en hij gaat neer
of ik probeer en ga zelf dood
dit is een keuze die hij dan zelf maakt met een rein geweten


als jij dit gaat vergelijken met een auto monteur die aan autos prutst ben je echt keihard geschift! pilletjes niet gehad?

maja dat je een debiel bent weten we al langer dan vandaag.
gas is ook om op te koken
Dat er überhaupt nog mensen serieus reageren op zo'n doorgesnoven idioot als dit vind ik eigenlijk meelijwekkender dan de TO zelf :lol:
Uitspraak van tha guru op donderdag 24 november 2011 om 03:12:
Dat er überhaupt nog mensen serieus reageren


jij reageert toch !!!!
dat het niet serieus is tja dat wisten we van jou al
sweet name by the way !!!! maar het zijn is wat anders !!!
Uitspraak van CHAOS.82 op donderdag 24 november 2011 om 17:19:
sweet name by the way !!!! maar het zijn is wat anders !!!


een Guru kan voor sommige een hell zijn, voor enkelen een schatje.

haters huh?
gast, alsof mijn reactie zo serieus is :lol:
Maar ik ben een guru, daar heb ik geen bevestiging voor nodig.
zeker niet van een doorgesnoven Eindhovenaar met een bijstandsuitkering en 20 steekjes los die zelfs een psych niet kan verhelpen 8)

Steef (L)
Wat is een Guru?

Sri Chinmoy beschrijft de rol van een guru of spirituele leraar.

Sri Chinmoy:

Guru is een woord uit het Sanskriet dat "hij die verlicht" betekent. Hij die verlichting schenkt, wordt een Guru genoemd. Afgaande op mijn eigen innerlijke realisatie, wil ik zeggen dat er maar één echte Guru is en dat is de Supreme. Geen enkel mens is de echte Guru. Maar hoewel alleen de Supreme de echte Guru is, hechten we hier op aarde waarde aan tijd. Als we iemand vinden die ons op onze reis naar verlichting kan helpen, dan nemen we zijn hulp aan en kunnen we hem onze Guru noemen.


Een spiritueel Meester of Guru is als het oudste kind in de familie en de zoekers zijn zijn jongere broers en zussen. Spirituele Meesters vertellen hun jongere broers en zussen zien waar hun Vader, de Absolute Guru, is en tonen hen de weg daar naartoe.


De echte Guru is niet in de onmetelijke blauwe hemel te vinden. Hij bevindt zich in de diepte van ons hart. Je vraagt je misschien af, "Als Hij in ons hart is, waarom is de hulp van iemand anders dan nodig om Hem te vinden?" Hoewel deze onmetelijke rijkdom zich in ons hart bevindt, kunnen we haar niet zien of voelen, daarom hebben we iemand nodig die ons helpt. Een vriend van ons, die we onze Guru of spirituele leraar noemen, schiet ons te hulp en leert ons hoe we onze eigen rijkdom kunnen vinden.


Het is niet verplicht om een levende Guru te hebben, maar het is zeker raadzaam. Je weet dat er een doel is en je wilt dat doel bereiken. Als je verstandig bent, neem je de hulp aan van iemand die je het makkelijkste, veiligste en meest doeltreffende pad naar het doel kan wijzen. Als je er honderden en duizenden jaren over wilt doen om God te realiseren, is het niet noodzakelijk om een spiritueel Meester te hebben. Maar als je het doel zo snel mogelijk wilt bereiken, dan is het zeker noodzakelijk.


Als je een Meester hebt, vergemakkelijkt het je innerlijke spirituele vooruitgang. Een spiritueel Meester is je privé-leraar in het spirituele leven. Er is een groot verschil tussen een privé-leraar en een gewone leraar. Een gewone leraar kijkt de examenopgave van een student na en geeft hem dan een cijfer. Hij examineert de student en laat hem dan slagen of zakken. Maar een privé-leraar stimuleert de student thuis persoonlijk en inspireert hem, zodat hij kan slagen voor zijn examen. Op ieder moment van de levensreis probeert onwetendheid je op de proef te stellen, maar je privé-leraar leert je hoe je voor dat examen eenvoudig kunt slagen. Het is de taak van de spirituele leraar om de zoeker te inspireren en zijn aspiratie te vergroten zodat hij het Hoogste zo snel mogelijk kan realiseren.


Om iets in deze wereld te leren heb je in het begin een leraar nodig. Om wiskunde te leren heb je een leraar nodig. Om geschiedenis te leren heb je een leraar nodig. Het is absurd om te denken dat je voor alle andere dingen in het leven een leraar nodig hebt, maar niet voor meditatie. Waarom gaan mensen naar de universiteit als ze thuis kunnen studeren? Omdat ze weten dat ze deskundige instructie kunnen krijgen van mensen die het onderwerp goed kennen. Er zijn een handjevol echt intelligente mensen geweest die niet naar een universiteit zijn gegaan. Ja, er zijn uitzonderingen; iedere regel kent uitzonderingen. God is in iedereen, en als een zoeker het gevoel heeft dat hij geen menselijke hulp nodig heeft, is hij meer dan welkom om zijn capaciteit alleen uit te proberen. Maar als iemand verstandig is en naar zijn doel wil rennen in plaats van te struikelen of alleen maar te wandelen, dan is de hulp van een Guru van onschatbare waarde.


Veronderstel dat ik op dit moment in London ben. Ik weet dat New York bestaat en dat ik daarheen terug moet. Wat heb ik nodig om me daar te krijgen? Een vliegtuig en een piloot. Ondanks het feit dat ik weet dat het vliegtuig me naar New York kan brengen, kan ik daar niet komen zonder de hulp van de piloot. Evenzo weet je dat God bestaat. Je wilt God bereiken via meditatie, maar iemand moet je er naartoe brengen. Net zoals de piloot mij naar New York brengt, moet iemand jou naar het bewustzijn van God brengen dat diep binnenin je is. Iemand moet je laten zien hoe je via meditatie je eigen goddelijkheid kunt binnengaan.


Een spiritueel Meester komt naar je toe met een boot. Hij zegt, "Kom. Als je naar de Gouden Oever wilt, zal ik je brengen. Bovendien kun je, als je eenmaal in mijn boot zit, zingen, dansen en zelfs slapen; maar ik zal je veilig naar de Oever brengen." Als je zegt dat je geen hulp nodig hebt, als je helemaal alleen de zee van onwetendheid wilt overzwemmen, dan is dat aan jou. Maar hoeveel jaar of hoeveel incarnaties zal het je kosten? Bovendien raak je misschien wel totaal uitgeput nadat je een poosje gezwommen hebt en verdrink je.


Zonder Guru ga je heel langzaam en onzeker vooruit. Het kan dat je hoge, verheven ervaringen krijgt en er niet voldoende belang aan hecht. Of twijfels dringen je geest binnen en je denkt misschien, "Ik ben maar een gewoon mens, hoe kan ik nou dergelijke ervaringen hebben? Misschien spiegel ik mezelf maar wat voor." Of je vertelt je vrienden over je ervaringen en die zeggen dan, "Dat zijn enkel mentale hallucinaties!" Maar als er iemand is die de innerlijke werkelijkheid kent, dan kan hij je ervan overtuigen dat de ervaringen die je doormaakt absoluut kloppen. De Meester bemoedigt en inspireert de zoeker. En als de zoeker iets verkeerds doet in zijn meditatie, dan kan de Meester hem corrigeren.


Zodra je een studie hebt afgemaakt, heb je geen leraar meer nodig. Als je wilt leren zingen, ga je naar een zanger en leer je van hem. Als je een danser wilt worden, ga je naar een danser. Zodra je een goede zanger of danser geworden bent, heb je de leraar niet meer nodig. In het spirituele leven is het net zo. In het begin heb je hulp nodig, maar zodra je buitengewoon vergevorderd bent, heb je niemands hulp meer nodig.


Als iemand een ware leerling wordt van zijn Meester, voelt hij niet dat hij en zijn Guru twee totaal verschillende wezens zijn. Hij voelt niet dat zijn Guru in het topje van de boom zit en dat hij aan de voet van de boom zit. Nee! Hij voelt dat de Guru zijn eigen hoogste deel is. Hij voelt dat hij en de Guru één zijn, dat de Guru zijn eigen hoogste en meest ontwikkelde deel is. Daarom vindt een ware leerling het helemaal niet moeilijk om zijn laagste deel aan zijn hoogste deel over te geven. Het is niet beneden zijn waardigheid om een toegewijde leerling te zijn, omdat hij weet dat zowel het hoogste als het laagste aan hem toebehoren.
I like to read it all
I will learn slow cause that is my problem
but at the end ill find out any thing
and I will learn new stuff
and BS ore story's will come to the light
of millions of people around the world

so at the end of the story there remains 1 question
1 question to ask not for me but for those
who want to say something when they cant

only respond when you are really get this sorry
and when you see the picture
for those who will respond any way
cause they think they can !!!!
don't cause you only show
how stupid you are
not to me but to the entire World-Wide-Web
 
Gasboer is schuldig he, hij constateerde iets wat betreft zijn inbouw van die gasinstallatie, had ie het ook gelijk goed moeten aanpassen, zodat die gasinstallatie goed functioneerde.
Monteur weet wel wat van een mercedes v8, maar wist waarschijnlijk niks van deze inbouw gasinstallatie, begrijp ook niet waarom hij het niet bij een officieel erkende mercedes-garage heeft laten inbouwen, maar gasboertje hier en monteurtje daar, dan weet je dat je problemen kan krijgen, een monteur krijgt ook niet altijd een mercedes v8 binnen met onoriginele gasinstallatie
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 november 2011 om 10:28:
Gasboer is schuldig


daar ben ik het gedeeltelijk mee eens
maar ook de gas-boer heeft eigenlijk geen schuld
want hij heeft alleen gedaan wat de mercedes gegevens aangaven

de monteur ik helaas
wist wel degelijk dat de pomp niet afgesloten was
waardoor ik mezelf nog steeds de schuld geef van zijn dood
omdat ik hem nooit had mogen laten aanrijden in een auto
die niet Safe was ik heb gedaan wat de klant vroeg
en had hem gewoon moeten waarschuwen dat het probleem terug zou komen
vanwege de opbouwende benzine druk door de pomp zelf
ik was de eindverantwoordelijke van de gehele reparatie en inbouw

ik ben het eens met het feit dat de gas-boer
gewoonweg ook de pomp had moeten onderbreken bij het overschakelen
van benzine op gas

de vraag van hoe kan een bestuurder de benzine niet geroken had
komt vanwege de omstandigheden van de klant
en hoe het mogelijk is dat de auto als een
turbo kaarsje kan afbranden met inzittende erbij
hoe simpel weg door het feit dat de bestuurder
niks rook vanwege een zuurstof apparaat de benzine is
tijdens de lekkage door het gehele kachel systeem gevlogen
hoe een ongelukje zo groot kan uitpakken is altijd een raadsel en
een vraag dat naar maten van tijd en onderzoek zichtbaar word

alle omstandigheden op het moment van het ongeluk waren tezamen
een Groote wolk van vragen tijdens het onderzoek een Groote wolk
van onzekerheid

wat ik nog even toevoegen wil en ga
is dat het uitgebrande wrak door mijn handen weer is opgebouwd
geheel gerestaureerd de motor licht in een andere auto nu
was het ergste werk wat ik ooit gedaan heb alles van metaal
was er nog de rest was weg
de motor licht nu in een andere SL
de SL zelf is voorzien van een 6 cilinder turbo diesel
die bij de eerste keer starten op hol sloeg en zijn
gehele olie pan leeg gezopen heeft
nu zie ik de auto dagelijks terug en denk iedere dag
door dat kreng te zien terug aan Jaap de klant
 
Eigenlijk is het die bestuurder zijn eigen schuld, omdat hij voor een dubbeltje op de eerste rang wou zitten.
zo kan je het ook zien ja

maar ondanks dat
de Gas-boer is een officieel erkend bedrijf
en ik ben een officieel erkend mercedes monteur

dus ja de klant wou het goedkoop
en dat is dus zijn ondergang geworden
maar nog voel ik me schuldig
omdat ik de eindverantwoordelijke was
voor hem terug de weg op sturen in een auto
die niet veilig was
ik wist dit voor ik hem terug liet aanrijden

ja hij wou zeker snel geholpen worden
en terug de weg op klopt en dat is ook wat ik
hem heb laten doen !!!!!!
maar was het verstandig om dat gedaan te hebben
achteraf gezien is het de Grootste fout in mijn
sleutel carrière tot mijn spijt
laatste aanpassing
 
ach ja zulke dingen gebeuren, je kan het toch niet meer terugdraaien
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 november 2011 om 11:08:
ach ja zulke dingen gebeuren


zulke dingen horen niet te gebeuren :nee:

En de bestuurder zijn schuld is het al helemaal niet! hij wou gewoon een bezine/gasinstalatie en heeft dit laten doen door erkent monteur, en als die pomp niet word afgesloten bij omschakeling naar gas, en dus druk blijft opbouwen hadden de orinele lijdingen het ook kunnen begeven, een en/en situatie (correct me if i'm wrong

sterkte ermee.
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2011 om 19:01:
you lost me na 2 zinnen.


Mij bij het vierde woord al.
Uitspraak van robinM. op dinsdag 29 november 2011 om 22:34:
zulke dingen horen niet te gebeuren


correct het hoort niet te gebeuren nee
toch gebeurt het en op de heden dag van vandaag nog steeds
volgens de originele gegevens zou het systeem de druk aan moeten kunnen
maar dat kan het dus niet
en ja het had ook ergens anders kunnen gaan lekken
was het zelfs maar zo dat het ergens anders was gaan lekken

ik heb er in ieder geval 1 stand punt op na gehouden
en anders begin ik gewoon weg niet meer aan dergelijke reparaties
het eerste gas monster dat ik nog onderhanden zal nemen
dat dergelijke mankementen heeft vanwege een gas inbouw
laat ik niet meer aanrijden als niet alles gestopt word
tijdens het overschakelen van benzine op gas
klaar punt uit na de SL heb ik dan ook al ongeveer 3 andere
auto's binnen gehad waar de pomp ook niet afgesloten was
maar een simpele benzine afsluiter gemonteerd was op de aanvoer
en dat onder de kap dicht bij het schudbord
dat ook heel dicht bij het kachelsysteem zit
gewoon schakelaar op het dashboard als het niet anders kan
die de pomp uit zet
maar wat is er nou mooier dan de gas-boer niet meer nodig hebben
ik bouw het voortaan zelf in :D
weet ik ook zeker dat als er weer een dergelijk ongeluk gebeurt
ik het ook echt zelf ben geweest die de fout gemaakt heeft

want ---- Zeker weten
is makkelijker om mee te leven
dan het ---- Niet zeker weten
Benzine blijft geen druk op bouwen, zit gewoon een brandstofdruk regelaar op die alles wat er teveel aan druk is via de retour teruggooit de tank in. neemt niet weg dat een charmante oplossing is om de brandstof pomp uit te schakelen als je op lpg rijdt, dan sluit je elk risico uit, ook van een lekkende injector tijdens t rijden.

Maar uiteindelijk heeft sowieso de monteur de schuld...als je een brandstof systeem repareert mag dat gewoon niet zomaar gaan lekken, je bent bezig met extreem brandbare vloeistoffen in een ruimte waar een hete uitlaat en hoogspanning is.....
Uitspraak van Rexel op vrijdag 2 december 2011 om 02:10:
Benzine blijft geen druk op bouwen, zit gewoon een brandstofdruk regelaar op die alles wat er teveel aan druk is via de retour teruggooit de tank in. neemt niet weg dat een charmante oplossing is om de brandstof pomp uit te schakelen als je op lpg rijdt, dan sluit je elk risico uit, ook van een lekkende injector tijdens t rijden.

Maar uiteindelijk heeft sowieso de monteur de schuld...als je een brandstof systeem repareert mag dat gewoon niet zomaar gaan lekken, je bent bezig met extreem brandbare vloeistoffen in een ruimte waar een hete uitlaat en hoogspanning is.....


Van Rexel weten we inmiddels een doordachte antwoord te kunnen verwachten. Ben het dus ook grotendeels met hem eens.

De mogelijkheid bestaat ten alle tijden dat er een spontane terminale fout opgetreden is in één van de componenten. Ook al zouden beide monteurs alles goed geinstalleerd kunnen hebben, is het mogelijk dat iets geklapt is waar de monteurs niks aan konden doen.

Just my 2 cents.
Uitspraak van Chris :rot: op vrijdag 2 december 2011 om 14:32:
zouden beide monteurs alles goed geinstalleerd kunnen hebben, is het mogelijk dat iets geklapt is waar de monteurs niks aan konden doen.


proficiat dit is wat de doctor ook gaf als antwoord
en ik probeer er zo over te denken lukt me nog niet helemaal
maar komt hopelijk nog wel


Uitspraak van Rexel op vrijdag 2 december 2011 om 02:10:
Benzine blijft geen druk op bouwen, zit gewoon een brandstofdruk regelaar op die alles wat er teveel aan druk is via de retour teruggooit de tank in


V8 motor blok
was het maar waar dat ze bij de uitvinding
van het desbetreffende V8 blok een retour op zat
wat er nu nog niet opzit oldtimers he en in dit geval
een ware benzine zuiper als je hem iets te vaak vloert
 
dan nog, een auto vliegt niet zomaar zo snel in de brand dat je absoluut geen mogelijkheid meer hebt om te ontsnappen.
Klinkklare bullshit
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 december 2011 om 23:46:
dan nog, een auto vliegt niet zomaar zo snel in de brand dat je absoluut geen mogelijkheid meer hebt om te ontsnappen.


tja geloof wat je zelf geloven wil
de auto is in een zeer snelle tijd afgebrand
ook de getuigen die het zag gebeuren heeft bevestigd
dat hij nooit geweten had dat het zo snel gebeuren kon
het heeft waarschijnlijk aan alle kleine dingen gelegen
en tezamen was het dus een heel brandbaar wagentje geworden
volgens de getuigen die de auto zowel in brand zag vliegen tot aan het punt
dat de brandweer hem bluste heeft het nog geen minuut nodig gehad
voor de gehele auto in brand stond wegens paniek en te grote hitte
kon hij niks doen de eigenaar van de auto heeft geen kans meer gehad
om uit te stappen hoe het kan gebeuren is op de heden dag van vandaag
voor de brandweer en het mercedes onderzoek team geheel een raadsel
dat het gebeurt is en ook nog zo snel dat is zeker en staat zo vast als een huis
Welk bouwjaar is die SL?
 
Uitspraak van tha guru op donderdag 24 november 2011 om 03:12:
Dat er überhaupt nog mensen serieus reageren op zo'n doorgesnoven idioot


:lock:
Zit gewoon een drukregelaar op, en met een drukregelaar automatisch een retour.
agja zo te horen heb jij
er bij gestaan en gezien dat hij dat had !!!
jammer genoeg had deze bak het niet
en ik weet ook wel dat het erop hoort te zitten
maar het zat er dus echt niet op want verklaar mij maar
eens waarom het zoekje was gaan lekken na de inbouw van het gas
als er een drukregelaar en retour op zou zitten want dan kan
de benzine druk niet ontstaan die wel ontstaan was en de zooi
aan het lekken bracht dus stel ik jou voor ga eens aan oldtimers sleutelen
en kom dan eens terug want ik kan heel goed merken dat je enig verstand hebt
van auto's of internet maar als je goed gelezen zou hebben
en wel het gehele verhaal dan had je niet gezegd

Uitspraak van Rexel op dinsdag 6 december 2011 om 15:00:
Zit gewoon een drukregelaar op, en met een drukregelaar automatisch een retour.


maar had je logies geweten dat het dus wel degelijk aan de pomp gelegen had
die domweg niet onderbroken werd bij het overschakelen van benzine op gas
en een benzine gas bak is en blijft gevaarlijk
ieder mankement dat aan zo een auto zit
kan fataal zijn voor de auto tot op de inzittende toe
 
Uitspraak van CHAOS.82 op zondag 4 december 2011 om 04:19:
het mercedes onderzoek team


:S
tja de nabestaande wouden een logische
verklaring hebben dus hebben ze de auto
eerst door mercedes-bens zelf laten
onderzoeken
na het onderzoek waren zo zo vriendelijk
de auto als nadenken bij ons te brengen
ik zie de gezichten nog want ze keken toen
en nu nog ons ervoor aan !!!
na een tijdje van verwerking van de gevoelens
heb ik de knoop doorgehakt ik heb de motor eruit
gehaald ( wat er van over was !!! )
de baas keer naar de rest en hij zij
als we de auto nu eens gewoon opknappen
en op die manier het gevoel doven en het voor
eens en altijd vergeten !!!
het vergeten is niet gelukt want we denken er dagelijks
aan terug als we hem weer zien
de motor heb ik al 1 jaar niet meer gezien
maar ik heb gehoord dat het loopt als een zonnetje
de restoratie was een flink werkje
het schoon maken was het meeste werk maar hij doet het
zoals hij het voorheen gedaan heeft
en na wat ik gehoord heb nog beter zelfs
ik heb verder idd bar weinig verstand van autos. maar ergens moet de druk afgeregeld worden heb ik wel eens in de wandelgangen gehoord. want ergens in de wandelgangen wisten ze me ook te vertellen dat je alleen maar met een vaste druk de inspuittijd kan bepalen omdat je anders geen idee hebt hoeveel je aan het inspuiten bent...3miliseconde met 3bar inspuiten is veel minder dan net zolang met 7bar inspuiten (de maximale druk van de pomp in die sl is denk ik een barretje of 12 want volgens mij was het een k jet tronic)het was trouwens best een lange wandelgang want verderop hoorde ik ook nog dat als je een druk af wil regelen, je altijd het teveel aan druk ergens kwijt moet kunnen, en omdat t om een branbare stof gaat, kan je die niet zomaar in de lucht spuiten...dus hebben ze daar een oplossing voor bedacht, namelijk een slangetje dat terug loopt naar de tank....noemen ze ook wel retour....als die er bij jou niet opzat begrijp ik wel waarom die afgefikt is
 
Buiten dat...
Als je auto in de brand staat heb je meestal nog voldoende tijd om er uit te komen, zeker als ie tijdens het rijden in de fik vliegt.
Uitspraak van Rexel op woensdag 7 december 2011 om 01:20:
begrijp ik wel waarom die afgefikt is


mooi zijn we eruit was het dus niet mijn schuld dus te beter toch want ik heb
dat blok niet in die bak gebouwd voordat hij afgebrand was dus tja toch lulig dan

P.S
laatste aanpassing