Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 september 2010 om 09:52:
maar ik bedoelde meer dat die buitenspeler gewoon automatisch al diep moet lopen. We zitten in de nextgen generatie dit moet gewoon kunnen en in het spel zitten.
Gedeeltelijk mee eens.
In PES6 liepen de buitenspelers wel diep, maar next gen houdt ook in dat je zelf de controle over de game hebt.
En toch is het automatisch dieplopen van een buitenspeler toch een beetje hulp van de cpu

(daarbij gebeurde het in PES6 ook vaak genoeg de hij te vroeg diep ging en buitenspel stond.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 september 2010 om 09:52:
een keeper of scheids die een keer verkeerd zit vind ik niet erg
Hé, dit was nog ergenispunt nr.1 op het afgelopen WK, dus waarom zouden ze dat ook niet in een game hebben
Hier kijk ik erg naar uit;
PES 2011 beschikt niet over een dergelijke spelmodus, maar zet daar dus Master League Online tegenover. Dat moet je niet voor je zien als een online nabootsing van de echte wereld. Neem bijvoorbeeld Football Manager Live: daarin bestaat elke speler in een server maar één keer, en wil je die speler hebben, dan zul je hem moeten kopen. Zo niet in PES 2011. Je kunt de online omgeving van de Master League zien als een aandelenbeurs. Elke speler begint met een team op hetzelfde niveau en kan dan op individuele basis aan zijn team bouwen. De prijs van spelers hangt af van de populariteit ervan. Stel je voor dat je Messi wilt kopen. Als slechts vijf andere spelers Messi ook hebben gehaald, zal zijn prijs relatief laag zijn. Hebben duizend man Messi al ingelijfd, dan staat 'het aandeel Messi' heel hoog, omdat zoveel mensen hem al hebben. Op dat moment is hij dus een stuk duurder.
Dat brengt een aardig marktsysteem met zich mee. Het loont namelijk om spelers te kopen als de prijs laag is. Naarmate meer spelers dat doen stijgt de prijs, en kun je dus geld verdienen door die speler op dat moment weer te verkopen. In theorie kun je zo genoeg geld verdienen om uiteindelijk alleen maar topspelers aan te trekken. Let er alleen wel op dat je in de Master League online per wedstrijd die je speelt een Entrance Fee betaalt, wat inhoudt dat je altijd geld verliest als je niet wint. Verlies je een paar keer achter elkaar, dan is je team vol dure sterren al snel te duur en zul je er een paar moeten laten gaan.