Partyflock
 
Forumonderwerp · 1094551
661x bekeken
Waarschuw beheerder
+1
je auto laten chippen, heb gehoord dat je er veel pk uit kunt halen.
maar is dit goed voor je motor ?
moet je nog bepaalde onderdelen in je motor laten vervangen ?
 
Waarschuw beheerder
heb mijn hond laten chippen, maar kreeg er geen pk's uit :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Auto zonder turbo/supercharger moet je maximaal op 10% vermogenwinst rekenen geloof ik.
Hoeft niet slecht te zijn voor de motor, hangt er vanaf bij wie je het laat doen.
Je hoeft in principe niks te vervangen aan je motor, maar als je echt een beetje serieus vermogenwinst wil hebben moet je toch aan andere nokkenassen en zo gaan denken, in combinatie met chippen.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van White raider op zaterdag 5 juni 2010 om 18:41:
je auto laten chippen, heb gehoord dat je er veel pk uit kunt halen.
maar is dit goed voor je motor ?
moet je nog bepaalde onderdelen in je motor laten vervangen ?


nooit goed voor je motor
Of je moet geld zat hebben :jaja:
 
Waarschuw beheerder
Denk dat dat nogal eraan ligt waar je t laat doen.....
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 juni 2010 om 20:09:
nooit goed voor je motor
Of je moet geld zat hebben


inderdaad klopt is duur op de lange termijn

beter sparen voor betere auto
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 juni 2010 om 20:09:
nooit goed voor je motor
Of je moet geld zat hebben


dan kun je beter een sportwagen kopen 8)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 juni 2010 om 18:48:
heb mijn hond laten chippen, maar kreeg er geen pk's uit


zelfde geld voor mn kat......
Waarschuw beheerder
Je kan je vraag beter stellen op een serieus auto-forum dan krijg je misschien wel normale reacties in tegenstelling tot sommige kneuzen hier.

Ten eerste wat voor auto heb je? benzine of diesel? turbo of geen turbo? Welk merk auto heb je?
Je hoeft niks aan te passen aan je motor als je je auto chipt, maar voor meer vermogen is een andere uitlaat of luchtfilter wel aan te raden.

Kijk anders eens op turbotuners.nl voor meer info

Leander



Uitspraak van White raider op zaterdag 5 juni 2010 om 18:41:
je auto laten chippen, heb gehoord dat je er veel pk uit kunt halen.
maar is dit goed voor je motor ?
moet je nog bepaalde onderdelen in je motor laten vervangen ?


Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 juni 2010 om 20:09:
nooit goed voor je motor
Of je moet geld zat hebben :jaja:


vrouwen en auto's :lol:

:')
Waarschuw beheerder
Uitspraak van powerpulz op zaterdag 5 juni 2010 om 19:31:
Auto zonder turbo/supercharger moet je maximaal op 10% vermogenwinst rekenen geloof ik.
Hoeft niet slecht te zijn voor de motor, hangt er vanaf bij wie je het laat doen.
Je hoeft in principe niks te vervangen aan je motor, maar als je echt een beetje serieus vermogenwinst wil hebben moet je toch aan andere nokkenassen en zo gaan denken, in combinatie met chippen.


:yes:

Bij een turbomotor (benzine) verschilt het vaak! maar zonde enige mods mag je wel op 30% - 40% vermogenswinst rekenen!

ik ging van 156pk naar 200pk!
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Chippen is juist een goede manier om je wagen meer power te laten geven, vooral diesel [ trekwagens dus ] profiteren hiervan, het resultaat is altijd meer koppel, dus betere prestaties als je wat trekt...(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 6 juni 2010 om 17:05:
vooral diesel [ trekwagens dus ] profiteren hiervan


correctie! TURBO diesels!

normale diesels helpt t geen flikker!
Waarschuw beheerder
Ja, sorry....maar das ook wel een beetje logisch, je golf2 diesel ga je niet chippen...je T5 wel...:p [ verschil in leeftijd waar ik al blindelings vanuit ging ]
Waarschuw beheerder
ik ga wel een nieuwe wagen kopen, laat ik die wel chippen :p bedankt voor de reacties :)
Waarschuw beheerder
Een goed onderhouden auto in een goede staat is altijd te chippen.
Alleen pak je bij benzine zonder turbo idd zo'n 8% / 11% afhankelijk van type motor.
Bij turbodiesels en benzine motoren met turbo word het al snel zo'n +25%.
Bij oudere auto's kan het soms wel nodig zijn om eerst wat sensoren te vervangen als deze niet helemaal goed zijn, bij diesels vaak de LMM, ook is het bij sommige diesel beter om het EGR systeem ook af te sluiten.

Soms als delen van de onsteking ouder zijn kan het zijn dat je die ook moet vervangen, bobines, bougies enz.

Eerst goede/grote service geven en indien mogelijk uitlezen of rijden loggen, dan kan je al veel sensorwaardes checken.
Als dat allemaal in orde is pas tunen, en dan is het resultaat tenminste goed :)
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 juni 2010 om 20:09:
nooit goed voor je motor
Of je moet geld zat hebben


zeg dan gewoon niets en hou het lekker bij breien en koken :rot:
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Silver Corvette. op maandag 7 juni 2010 om 19:32:
zeg dan gewoon niets en hou het lekker bij breien en koken


Je vergeet het bier halen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PeterX op maandag 7 juni 2010 om 21:16:
Je vergeet het bier halen


als dat wijf zo dom is dan zet ik dat kratje bier wel naast de bank
Waarschuw beheerder
Chippen is op veel auto's geen probleem en echt veel meer onderhoud zal je er ook niet aan hebben.( Ik moest alleen euro 98 tanken i.p.v. 95 )
Of je er veel winst uit kan halen ligt aan de specificaties van je auto, via veel tuningssites kan je wel resultaten vinden.

Mijn Golf 4 1.8T (aum) ging van 150 pk naar 220 pk bij JD Engineering, ben er erg tevreden over!
(zie album foto voor testbank meeting)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Qstyle op maandag 7 juni 2010 om 21:57:
Chippen is op veel auto's geen probleem en echt veel meer onderhoud zal je er ook niet aan hebben.( Ik moest alleen euro 98 tanken i.p.v. 95 )
Of je er veel winst uit kan halen ligt aan de specificaties van je auto, via veel tuningssites kan je wel resultaten vinden.

Mijn Golf 4 1.8T (aum) ging van 150 pk naar 220 pk bij JD Engineering, ben er erg tevreden over!
(zie album foto voor testbank meeting)


dus jij kreeg door alleen een chippie 70pk winst... denk dat ze bij JD wel wat meer hebben gedaan met je turbodruk etc :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op maandag 7 juni 2010 om 21:59:
dus jij kreeg door alleen een chippie 70pk winst... denk dat ze bij JD wel wat meer hebben gedaan met je turbodruk etc


Dat zit bij de chip inbegrepen :)
uit zo'n 1.8T valt zeker 220pk te halen alleen kan de originele onsteking soms na meer kilometers problemen geven.
Turbo moet ook goed zijn om meer druk te kunnen geven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van leander112 op zondag 6 juni 2010 om 12:03:
Je kan je vraag beter stellen op een serieus auto-forum dan krijg je misschien wel normale reacties in tegenstelling tot sommige kneuzen hier.


Uitspraak van leander112 op zondag 6 juni 2010 om 12:03:
maar voor meer vermogen is een andere uitlaat of luchtfilter wel aan te raden.


ja mang, dan heb ik zo 50 pk meer jwt :')
Waarschuw beheerder
Hier een goed voorbeeld van zo'n kneus.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van leander112 op zondag 6 juni 2010 om 12:03:
tegenstelling tot sommige kneuzen hier.


huilie :')
Waarschuw beheerder
Ik heb me laten informeren door JD en volgens hun hoef ik me niet druk te maken over de ontsteking.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je met de auto omgaat ect.
Na enkele meetingen bleek mijn turbo nog als nieuw te zijn dus ik maak me niet echt zorgen ;)


[img width=659 height=466]https://album.partyflock.nl/77394663.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
eej pancake! je album staat op alleen voor vrienden!
Waarschuw beheerder
:cheer: My bad :D
Waarschuw beheerder
Jammer dat dat max koppel maar zo even duurt bij zo'n 4 cillinder turbo
Doe mij maar een vlakke koppelkromme zoals een 6 pitter heeft
Waarschuw beheerder
nette waardes ik heb zo ongeveer hetzelfde in mijn leon :) ook 220pk. ook bij jd geweest.
Waarschuw beheerder
Ja, de leon heeft inderdaad het zelfde blok, dus zal er niet ver van afwijken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PeterX op dinsdag 8 juni 2010 om 15:57:
Jammer dat dat max koppel maar zo even duurt bij zo'n 4 cillinder turbo
Doe mij maar een vlakke koppelkromme zoals een 6 pitter heeft


ja heeft ook deels te maken dat het maar een 1.8je is!

2.0 TFSI heeft ie al een stuk minder last van!

Maarja Koppel is ook niet alles :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Qstyle op dinsdag 8 juni 2010 om 18:16:
de leon heeft inderdaad het zelfde blok


Zo ongeveer wel ja :)

Uitspraak van *Backfire* op woensdag 9 juni 2010 om 16:28:
Maarja Koppel is ook niet alles


neuh ik vind het wel prima zo, mij hoor je niet klagen :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Backfire* op woensdag 9 juni 2010 om 16:28:
2.0 TFSI heeft ie al een stuk minder last van!


Die is inderdaad al een stuk beter, had vandaag nog een golf 6 gti die echt flink afging :)
Maar 1.8t is zeker niet verkeerd en beter dan 1.8 zonder T...


Uitspraak van *Backfire* op woensdag 9 juni 2010 om 16:28:
Maarja Koppel is ook niet alles


T koppel zelf is zeker niet alles, alleen heb ik liever meer nm dan pk's
vooral de opbouw van de koppelkromme vind ik erg belangerijk voor oa handling.
Een bijna vlakke koppelkromme met een mooi gelijk met het toeren oplopende vermogenskromme en snelle reactie voelt lekker 'natuurlijk' aan. Alleen is het piekvermogen natuurlijk altijd lager dan met turbo's.