Nee, dat is jiu jitsu. Aikido werkt met een horizontale en een verticale cirkel, dat is je uitgangspunt. Het is meer met stoten zoals tae kwondo maar heeft meer weg van kung fu trouwens. Steven Seagal is ooit wereldkampioen geweest in aikido, als je zijn films hebt gezien weet je ongeveer wat aikido is.
donateur
Mijn vriend heeft ki-aikido gedaan,maar doet nu alleen aikikai bij Leo Keuvelaar,ik weet niet of je die kent ??!!
Hij zit in Rotterdam.
Hij is helemaal weg van die sport,helaas pas op zijn 21e mee begonnen en heeft nu de 1e ky (ofzoiets)
Hij zegt vaak dat hij al veel eerder had willen beginnen,maar hij wist niet dat het bestond zeg maar..
ps hij heeft weleens berichtjes met jou gestuurd,over aikido geloof ik
Hij zit in Rotterdam.
Hij is helemaal weg van die sport,helaas pas op zijn 21e mee begonnen en heeft nu de 1e ky (ofzoiets)
Hij zegt vaak dat hij al veel eerder had willen beginnen,maar hij wist niet dat het bestond zeg maar..
ps hij heeft weleens berichtjes met jou gestuurd,over aikido geloof ik
laatste aanpassing
Bij onze sportschool wordt ook yoseikan gegeven. De aikidolessen die daar gegeven worden bevatten ook delen van het yoseikan. We werken veel met klemmen en vaak gebruiken we ook atemi's om de kracht van de tegenstander even te onderbreken.
De oprichter van het yoseikan is wijlen Minoru Mochizuki en die heeft getrained bij Morei Ueshiba.
Ik doe zelf yoseikan, aikido en shooto. Persoonlijk vindt ik aikido het minst leuke van de 3 omdat ik het totale gevecht het leukst vindt.
Kijk voor meer informatie anders even op www.yoseikan.nl dat is de site van onze sportschool.
De oprichter van het yoseikan is wijlen Minoru Mochizuki en die heeft getrained bij Morei Ueshiba.
Ik doe zelf yoseikan, aikido en shooto. Persoonlijk vindt ik aikido het minst leuke van de 3 omdat ik het totale gevecht het leukst vindt.
Kijk voor meer informatie anders even op www.yoseikan.nl dat is de site van onze sportschool.
p.s ik weet niet of er iemand van jullie bij de laatste 2hot2handle is geweest, maar daar werd in de pauze een demonstratie aikido gegeven door mijn sportschool ( budo academy physical). Gilbert Yvel traint dat ook al een tijdje bij ons en die deed ook mee met de demonstratie.
Voor degene die de demo gezien hebben: die stijl trainen we dus
Voor degene die de demo gezien hebben: die stijl trainen we dus
Dag Showtime, toevallig nog met Gerwin Kruit getraind ? Heb zelf ook Aikido gedaan, maar was maar voor 1,5 jaar en dan krijg je net een beetje de basis. Wil je het fatsoenlijk kunnen toepassen dan zul je echt wel wat jaartjes moeten trainen.
Leek mij ook wel cool om bij Edgar in training te gaan, wat een skills heeft die gast behaald ! Maar zal toch echt eerst mijn studie moeten afmaken.
Leek mij ook wel cool om bij Edgar in training te gaan, wat een skills heeft die gast behaald ! Maar zal toch echt eerst mijn studie moeten afmaken.
Ik zit nu ongeveer 6 jaar op aikido (binnenkort 1e kyu.
Machtig mooie sport, en zeer effectief. Zit inderdaad veel meer achter dan je zult denken.
Ik train sinds 2 jaar volgens de stijl van de Fransman Christian Tissier, en ik moet zeggen, dit is echt een hele apparte stijl, machtiggggg!!
Maar dat Steven Seagal wereldkampioen aikido is, klopt geen fuck van. Wedstrijden Aikido zijn al sinds het ontstaan ervan verboden.
Maar hoe dan ook Seagal is een echt grootmeester 8ste dan. Wel een hele grove stijl.
Machtig mooie sport, en zeer effectief. Zit inderdaad veel meer achter dan je zult denken.
Ik train sinds 2 jaar volgens de stijl van de Fransman Christian Tissier, en ik moet zeggen, dit is echt een hele apparte stijl, machtiggggg!!
Maar dat Steven Seagal wereldkampioen aikido is, klopt geen fuck van. Wedstrijden Aikido zijn al sinds het ontstaan ervan verboden.
Maar hoe dan ook Seagal is een echt grootmeester 8ste dan. Wel een hele grove stijl.
ik train nu 4 jaar bij de physical. Ik doe yoseikan, aikido en mixfight. Ik heb 2 wedstrijden mixfight in de ring gedraaid maar bij de 2e wedstrijd is mn schouder uit de kom gegaan. Dat is nu al 4x gebeurt ( op trainingen enzo en bij yoseikan wedstrijden ) en heb nu besloten om geen wedstrijden meer te doen
.
Ik train nog steeds 5 trainingen in de week maar helaas geen wedstrijden
Ik train nog steeds 5 trainingen in de week maar helaas geen wedstrijden















