Partyflock
 
Forumonderwerp · 910480
2 volgers · 42558x bekeken
 
Artiest Dr BadVibes
Waarschuw beheerder
Zijn dr nog gasten in voor honda talk?
Waarschuw beheerder
Kijk vooral ook even in het fotoboek :lol:
 
Waarschuw beheerder
donateur
yeah hij dut ut, sorry voor mijn nalatigheid 8)
 
Waarschuw beheerder
donateur
dr is hier zeker niemand die mij zijn hoge kwaliteit schroefset wil geven hè?
Waarschuw beheerder
He wat!? V-maxXXx? Die doe ik niet weg, ben er supah blij mee. Ik zwalk over de weg, kan langzamer door de bochten en hoor rare geluiden, maar ik lig laag man!!
 
Waarschuw beheerder
donateur
Ja maar ze zeggen wel goeie prijs/kwaliteit verhouding 8) Inderdaad, very low prices/very low kwalietieee B)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 19:54:
dr is hier zeker niemand die mij zijn hoge kwaliteit schroefset wil geven hè?


Ik kan Billstein voor je regelen, gezien het feit wij importeur van die bende zijn...:O
*Bende in positive zin natuurlijk...:O
 
Waarschuw beheerder
donateur
Als je het weggeeft... 8), low-cash atm :'(

Maar irriteer me mateloos aan die crappy 4 cm die die nu 'omlaag' is.
Waarschuw beheerder
Je weet pas wat je mist als je het meegemaakt hebt
Waarschuw beheerder
Gewoon een goed 2dehandssetje vinden (koni, kw, etc.). Kw var.1 al heel vaak voorbij zien komen voor zo'n 350 a 400 euro. Dan heb je een degelijke set voor een leuke prijs. :)
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sylian op woensdag 14 oktober 2009 om 21:53:
Je weet pas wat je mist als je het meegemaakt hebt


Heb serieus getwijfeld over een budget set, een collega van me heeft dat onder zijn Corrado, 10 cm omlaag en stuiteren als een mf. Hij zegt , of je nu een set van 1100 oi hebt of 250 oi, het stuitert allemaal. Naja toen was het wel gedaan met zijn geloofwaardigheid.

:loser:

Uitspraak van Retrospective op woensdag 14 oktober 2009 om 22:08:
Gewoon een goed 2dehandssetje vinden (koni, kw, etc.). Kw var.1 al heel vaak voorbij zien komen voor zo'n 350 a 400 euro. Dan heb je een degelijke set voor een leuke prijs. :)


Ik hou het ook allemaal scherp in de gaten B)
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 16:09:
www.hondatuningteam.nl


Wat is het doel van die site ?
Waarschuw beheerder
Kunnen mensen met een renault samen op een forum babbelen over hoe goed ze hun monteur inmiddels wel niet kennen.....lijkt mij dat de naam van de site genoeg zegt he. :)
 
Waarschuw beheerder
_O-
Waarschuw beheerder
Heb er nog een crx bij, voor de vrouw, en voor mij in de winter.

Terug gekocht van de eigenaar waar ik hem 1,5jr geleden aan verkocht heb, toen kwam mijn B16A1 swap voor de blauwe crx hier uit, en toen ook als winterauto gebruikt :D

[img width=640 height=480 cacheid=0010d524002e03d4ab811b911a02944503]http://i34.tinypic.com/2ztenlv.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
kent iemand hier iemand die goedkoopt swapt ?
van d15b7(odb0) naar b16a2 ?
of iedmand die een goeie huur garage kent in de omgeving van eibergen
mvg joy
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [DH] JOYTJUHHHH [DH] op maandag 19 oktober 2009 om 17:51:
kent iemand hier iemand die goedkoopt swapt ?
van d15b7(odb0) naar b16a2 ?
of iedmand die een goeie huur garage kent in de omgeving van eibergen
mvg joy


Je hebt al obd1 met een d15b7.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die goedkoop swappen, dat zal ook z'n redenen hebben gelukkig. Veel plezier dus met je b16a2.
WTF is trouwens een huur garage?
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [DH] JOYTJUHHHH [DH] op maandag 19 oktober 2009 om 17:51:
kent iemand hier iemand die goedkoopt swapt ?
van d15b7(odb0) naar b16a2 ?
of iedmand die een goeie huur garage kent in de omgeving van eibergen
mvg joy


Goedkoop swappen?
Wat versta je onder goedkoop? Als je het goed wil laten gebeuren ben je volgens mij zo 2 roodjes verder.

Bij een blok swappen lijkt me de goedkoopste zoeken niet verstandig..
Waarschuw beheerder
Achjah, bij zo'n stoereng koudtrappert blijft het toch niet lang heel he...
 
Waarschuw beheerder
donateur
maarja, mocht je serieus interesse hebben.

Iemand van cch heeft:

VTEC in je EG4???1100euro esi swap incl nieuwe olie en filter en INBOUWEN


'civicapeldoorn' dacht ik?
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [DH] JOYTJUHHHH [DH] op maandag 19 oktober 2009 om 17:51:
kent iemand hier iemand die goedkoopt swapt ?
van d15b7(odb0) naar b16a2 ?
of iedmand die een goeie huur garage kent in de omgeving van eibergen
mvg joy


1. Je hebt al OBD1, je moet alleen 2 draden bijtrekken voor de vtec.
2. Wat is goedkoop ?
Waarschuw beheerder
@ burt een esi is geen vtec :9 of ja is wel vtec maar mist een nokkenas :P
@florian haha die herinner ik me nog wel die zag er toen nog best goed uit :)
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Revolution :hyper: op dinsdag 20 oktober 2009 om 17:43:
@ burt een esi is geen vtec :9 of ja is wel vtec maar mist een nokkenas :P


Ga lekker mijn citaat van een ander corrigeren. (Y)

Was meer om een richtlijn te laten zien, een B16A2 is meer waard dan een D16 (denk ik).
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Revolution :hyper: op dinsdag 20 oktober 2009 om 17:43:
@ burt een esi is geen vtec :9 of ja is wel vtec maar mist een nokkenas


Wrijf het er maar in! :P:D
Waarschuw beheerder
oeps sorry burt zat nog beetje te suffen :P en een b16 is indd meer waard dan een d16 ook al zijn de prijzen daarvan ook al best flink gedaalt omdat iedereen een b18 wil lijkt het wel :P
@ merijn in jou auto is het wel redelijk uniek B) en die loopt toch aardig door op de filmpjes die ik gezien heb (Y)
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 oktober 2009 om 19:56:
Wrijf het er maar in! :P:D


Waarom heb je geen B-serie meer dan? of zeg ik nu iets vreemds?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
B-serie is niet het enige wat er in een crx is gezet he, d-serie dohc ook...hij is gewoon een nokkenas kwijtgeraakt en heeft dit ervan geknutseld. :P
 
Waarschuw beheerder
donateur
Wederom Pelle gespot , nu op de Oldenzaalsestraat en weer zat ik zelf in een taxi. 8)
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb nouw een D16Z6 kop op het oog voor mijn D15B als mini-mee! wat houd dat in kwa vermogen verschil? :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mattijs op woensdag 21 oktober 2009 om 22:30:
Uitspraak van ,;PasQuále," op woensdag 21 oktober 2009 om 22:29:
ik heb nouw een D16Z6 kop op het oog voor mijn D15B als mini-mee! wat houd dat in kwa vermogen verschil?

www.google.nl


heb al zitte googele maar kwam niet veel tegen.. daarom vraag ik het hierzo ;)
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ,;PasQuále," op woensdag 21 oktober 2009 om 22:29:
ik heb nouw een D16Z6 kop op het oog voor mijn D15B als mini-mee! wat houd dat in kwa vermogen verschil? :D


Uitspraak van ,;PasQuále," op donderdag 22 oktober 2009 om 06:51:
heb al zitte googele maar kwam niet veel tegen.. daarom vraag ik het hierzo ;)


Vind het überhaupt vreemd dat je wat op het oog hebt waar je geen idee van hebt wat het doet..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 oktober 2009 om 13:18:
Vind het überhaupt vreemd dat je wat op het oog hebt waar je geen idee van hebt wat het doet..


daarom kom ik het tog hier ff vragen? wil graag weten wat het allemaal doet!
 
Waarschuw beheerder
donateur
1. Wat is een “mini-me” precies?
Een “mini-me” is een informele naam voor een D-Serie SOHC VTEC kop die op een D-Serie SOHC non-VTEC blok wordt geschroefd. De meeste mini-me swaps bestaan uit een D16Y8 of D16Z6 kop op een D15B2/7 blok, op een (OBD-0) D16A6, or D16Z2 kan ook, all the same!

2. Waarom zou ik een mini-me willen uitvoeren?
Ik koos voor een mini-me swap nadat ik het een en ander gelezen heb, en hoorde dat ze een redelijk hoge vermogenswinst garanderen voor het geld wat het je kost… Het is een alom bekende theorie dat met een dunne D16Y8 koppakking een hogere CR gecreëerd wordt, nabij de 11:1. Echter, na het berekenen van de compressie, gebruik makende van de “D-Series Compression Calculator”, was de uitkomst 10.1:1. Om de CR nog enkele tienden op te schroeven, zou je de middelste laag van de Y8 koppakking kunnen verwijderen. In theorie zou een stock mini-me met een Y8 koppakking ong. evenveel vermogen moeten leveren als een D16Z6, hier en daar enkele pony’s gegeven of genomen. De hogere compressie maakt de kleinere cilinderinhoud weer goed.

3. Okay, welke onderdelen moet ik kopen?

Voor de hier besproken Z6 mini-me swap zal je 4 basisdingen tegenkomen:
· een D16Z6 cilinderkop,
- inclusief kleppendeksel,
- ontsteking,
- Bougies, bij voorkeur NGK ZFR6J-11, Honda bestelnr. 98079-5614P,
- bougiekabels e.d.,
· D16Z6 distributieriem,
· D16Y8 koppakking (Z6 is ook goed, maar de Y8 is een betere, metalen pakking), Honda bestelnr. 12251-P2J-004,
· en een P28 ECU (of laat je P06 chippen, kan ook…).

Alles wat je nodig hebt:
[img width=600 height=480 cacheid=0010d892002e0914c37cec121a02951bee]http://www.xs4all.nl/~witholt/Projecten/EJ2%20-%20Mini-me%20D15B7/3%20-%20Benodigdheden.jpg[/img]

7. Hoeveel sneller zal mijn auto zijn zodra ik klaar ben?
Wel, de auto uit deze handleiding voelde zeker veel beter aan in alle toerentallen. In lage toeren zal je wat meer koppel merken, en boven de 5.000rpm zal de auto veel beter trekken. Ik voel het meeste verschil op de snelweg, de extra power is heel fijn wanneer je wilt invoegen of even wilt inhalen. De enige tegenvaller is de lange bak van de D15…
De D16-bak schaafde eventjes 0,7 seconden af van de 400m in een hatch met automaat.
De D16z6/y8 bak is dus echt een aanrader, maar weet zo even de code niet die bij de bak hoort (iemand?).


http://www.civicclubholland.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=6307

:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
oke oke ik ga ffies lezen! dankje :D
 
Waarschuw beheerder
donateur
Maar dit gaat over een D15B2/7, dat is NON-vtec jij hebt wel vtec, dus dan weet ik niet of het wat uitmaakt..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
het enigste verschil is dat de kop van 1.5 naar 1.6 gaat? kan daar niet wat vermogen mee gewonnen worden?
 
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat het voor jou niet de moeite waard is..
Waarschuw beheerder
Hehe, dus zo makkelijk is het!? Dan wil ik wel een 3.0 liter maken van mijn 1.6 d.m.v. de kop. :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Retrospective op donderdag 22 oktober 2009 om 19:18:
Dan wil ik wel een 3.0 liter maken van mijn 1.6 d.m.v. de kop.


Als je er dan gelijk 2 op zet, heb je een 6.0 V8!!
 
Waarschuw beheerder
donateur
dan pak je toch een feiltje Pelle, even beetje groter maken, klaar. 3.0 en als je dat liever op 2 poten extra hebt boor je er 2 gaten naast 8)
Waarschuw beheerder
Of je legt nog een motor in de kofferbak, kan je net zo hard achteruit als vooruit (y)
 
Waarschuw beheerder
donateur
yeaahhhhh B)





_

OT:

[img width=800 height=533 cacheid=0010d8bd002e095a8912655b1a02952692]http://www.autoweek.nl/images/800/6/d17504d6fd35547c6cf0d00cfadea2b6.jpg[/img]

De liefhebbers van hot hatches hebben de Honda Civic Type-R in hun hart gesloten, maar bij de onthulling werd teleurgesteld gereageerd op het vermogen van ‘slechts’ 201 pk. Het heeft een dikke twee jaar geduurd, maar nu komt huistuner Mugen dan definitief met een ultieme Civic Type-R met het felbegeerde extra vermogen. En nog veel meer.
....
Mugen heeft de ervaring in de Formule 1 en andere takken van de racerij aangewend om de motor van de Civic Type-R op te fokken. Door aanpassingen aan het inlaatsysteem en de nokkenassen stijgt het vermogen van de Type-R naar 240 pk. Het koppel stijgt over het gehele toerenbereik met tien procent. Ook een speciaal luchtfilter, hergeprogrammeerd motormanagement en een roestvrijstalen uitlaatsysteem dragen bij aan de feestvreugde.


Helaas worden er voor europa maar een paar gebouwd..

-
-
[img width=800 height=533 cacheid=0010d8bf002e095c9879526f1a02952692]http://www.autoweek.nl/images/800/e/d33e898782f0ec3df5ed780d143d903e.jpg[/img]
Een van de spannendste auto’s van 2010 wordt de Honda CR-Z. We wisten al hoe de vrijwel productierijpe concept eruitziet en nu heeft Honda ook meer details van de hybride coupé vrijgegeven.

De Honda CR-Z krijgt een elektromotor aan boord en een 1,5-liter viercilinder benzinemotor. Honda meldt niets officieels over het vermogen van dit blok, maar wij rekenen op in ieder geval meer dan 100 pk. Op die manier krijgt de CR-Z prestaties die een spirituele opvolger van de CRX waardig zijn.


Wat vinden we van de CR-Z?
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
oud nieuws ?
 
Waarschuw beheerder
donateur
sja, ik las het gister pas 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vind hem wel cool alleen moet er wel een k20 in :9
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Revolution :hyper: op vrijdag 23 oktober 2009 om 13:06:
ik vind hem wel cool alleen moet er wel een k20 in


Welke K20 ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 oktober 2009 om 14:36:
Welke K20 ?


K20A uit een Honda Civic Mugen RR Advanced Concept

2,157 cc (2.157 L; 131.6 cu in), 260 PS (190 kW; 260 hp) @8250, 237 N·m (175 lb·ft) @6750

die dan?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Backfire* op vrijdag 23 oktober 2009 om 14:46:
Uitspraak van RaulBouli op vrijdag 23 oktober 2009 om 14:36:
Welke K20 ?

K20A uit een Honda Civic Mugen RR Advanced Concept

2,157 cc (2.157 L; 131.6 cu in), 260 PS (190 kW; 260 hp) @8250, 237 N·m (175 lb·ft) @6750

die dan?


Welke mongool koopt er een crx van €50.000?
Waarschuw beheerder
wat dacht je dat een crx vroeger koste? :P was toen 50 duizend guldens nu te vergelijken met de euro helaas :P