Partyflock
 
Forumonderwerp · 1071420
 
zijn er ook mensen hier die op lpg rijden?zelf in laten bouwen of niet?
LPG is zoooooooooooooooooooooo 2de millenium!

H2 JWT!

Ga je als de brandenburg!

uhmmm

Hindenburg 8)
laatste aanpassing
Werkzaam bij Tryfecta Events
ja ik rij lpg ja, en ook belasting vrij!
Als tje om die SRT 10 gaat (ga er even vanuit dat t een echte is) raad ik het je af.
 
wel op lpg gereden nooit weer! 1 dikke ellende vooral winters lpg moet zo fijn afgesteld worden dat ie meestal op benzine niet eens goed meer wil lopen
 
heb een BMW met G3 gereden. geniaal.
zou zo weer G3 laten inbouwen (y)
 
kheb brc gasinstallatie op advies van de garage bij aankoop laten inbouwen,is dubbele installatie anders levert ie niet genoeg,nooit geen problemen gehad en 2 jaar garantie op alles,en ja is een echte,hou niet van nep
owkeey dan heb je t goed aangepakt. enkele installatie levert idd niet genoeg nee. dubbele installatie schijnt (?) heel moeilijk af te stellen te zijn, hoewel mij dat sterk lijkt want je gebruikt gewoon de signalen van de injectoren
 
zitten verbonden met computer van auto,alles perfect afgeregeld en start op benzine en schakeld dan behoorlijk snel op lpg,en geen vermogens verlies,merkt niks,behalve portemonee,was dure aanschaf maar haal je r binnen jaar uit
Zolang je geen zware rechtervoet hebt kan je wel op gasrijden.
Alleen snap ik niet dat iemand een dikke v8 of 6 pitter koop en vervolgens een gastank in gooit, benzine verbruik hoort bij een dik blok..
Een dik blok verdient gewoon hoog octaan., anders gaat het niet lang mee omdat het vaak te heet word.
 
Maak er even een 8,3 liter V10 van. ;) Kereltje bij ons op school toendertijd had er ook een keer eentje bij. Daar lag een 300 liter tank in voor gas. :P
300 liter...
Nog meer gewicht erbij :P

Ik heb met lpg in dikke auto's een beetje hetzelfde als bij de meeste belgische tuner auto's, dik uiterlijk en alles aangepakt met een 90 pk diesel. Hoort gewoon niet.
Tijdje terug zag ik een Chevelle SS in een blad, bouwen ze hem super opnieuw op, leggen ze er een diesel in :( Schennis vind ik...
Denk dat als je je auto ooit verkoopt hij ook veel minder waard zal zijn door die gastank...
heb nu mijn 4e auto op gas .
in de winters geen problemen mee, eigenlijk nooit :O.

3,3 6 cil .. maarja al in jaartje 35.000km errop gereden.
rijdt binnenstad 9 van de 10 x op benzine pas op snelweg op gas.
laatste aanpassing
 
je merkt met dit nieuwe systeem helemaal geen verschil,word gewoon via injectors ingespoten,en warmte blijft nagenoeg gelijk,ik blaas regelmatig met 250 lege lange stukken snelweg
wow 250 :| ..
wat doet die machiene op top dan :P ?
zal dan wel 2:1 lopen :roflol:

wel echte ubervette car!
laatste aanpassing
gas is om op te koken

ik rij met een V8 lekker op benzine wil er no way een gastank in hebben, niet echt bevordelijk voor je motor
LPG is een prima optie. Er zijn nadelen. Autos van een jaar of 5-10 oud zijn lastig te krijgen, want gewild. Daarnaast is het zo dat je vaak ziet dat als je kijkt naar de onderhoudsinterval van een lpg, dus benzine auto, versus een diesel, wanneer je veel rijdt, misschien de diesel wel goedkoper kan zijn. Er zijn verhalen dat een motor wanneer je deze altijd op lpg rijdt sneller zou verslijten. Dit geldt voor de kleppen. De temperatuur in de motor kan iets hoger zijn. Aan de andere kant is lpg een schonere brandstof dan benzine. Bijvoorbeeld is de motorolie als je altijd op lpg rijdt meer bruin van kleur. Bij rijden op benzine is dit veel meer een bruin zwarte kleur. Bruinere kleur is naar mijn idee een goed teken. Het kan zo zijn dat je na twee ton dus je kleppen en klepstoters ed moet vervangen. Ik rij zelf een renault megane uit 2001 op lpg, met vermoedelijk 206000 km op de teller. Licht geratel uit de motor. Wanneer dit echt een probleem wordt, kost de reparatie ongeveer 1200 euro en kan je weer 150000 km rijden.

Het is maar waar je voor kiest. Als je veel kilometers moet rijden, is een diesel veel prettiger. De moderne turbodiesels hebben de souplesse van een benzinemotor, zijn aanmerkelijk zuiniger, en uiterst stil. Belastingtechnisch is de diesel goedkoper dan lpg.

Het grootste nadeel is dat wanneer je op LPG rijdt je minder vermogen hebt. Zeker met een kleinere motor inhoud is dit goed merkbaar. Af en toe op benzine rijden maakt dat de auto op die momenten erg lekker rijdt:-)
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op vrijdag 28 augustus 2009 om 00:24:
wow 250 ..
wat doet die machiene op top dan ?
zal dan wel 2:1 lopen

wel echte ubervette car!


top speed van die wagen is 250km lijkt me stug dat ie het haald maarja :D
Uitspraak van Pluisman op vrijdag 28 augustus 2009 om 09:55:
gas is om op te koken

ik rij met een V8 lekker op benzine wil er no way een gastank in hebben, niet echt bevordelijk voor je motor


idd :)
 
haalt op zijn sloffen 250 standaard uit fabriek al,
Uitspraak van actief op maandag 31 augustus 2009 om 22:19:
haalt op zijn sloffen 250 standaard uit fabriek al,


dat vraagt om een filmpie :D
Uitspraak van actief op maandag 31 augustus 2009 om 22:19:
haalt op zijn sloffen 250 standaard uit fabriek al,


Die 8 cilinder van mij moet er toch flink aan trekken om de 250 aan te tikken

tot de 200 gaat ie goed door maar daar boven begin je goed te voelen dat je in een auto rijd met de aerodinamica van een zeecontainer :)
 
kijk zelf maar op you tube,staa geoeg filmpjes op over dodge ram srt-10 viper quad cab,is ook officieel door guines book off records snelste productie truck
Uitspraak van thetris op maandag 31 augustus 2009 om 21:57:
Belastingtechnisch is de diesel goedkoper dan lpg


dat is niet zo volgends mij
hoef geen lpgay
gas is om te koken

en diesel is voor tractors
laatste aanpassing
 
Uitspraak van MIMO op woensdag 2 september 2009 om 18:42:
at is niet zo volgends mij


g3 wel,gewone instal niet

gas is ideaal B)
Uitspraak van BOTSSIEE op donderdag 3 september 2009 om 09:52:
en diesel is voor tractors


en bestelbusjes
Blijf ook gewoon lekker op bezine rijden, Je koop idd niet een V8 om daarna gas in te bouwen,
Je lever altijd vermogen in, en als de auto al zijn hele leven op benzine rijdt, doet gas hem echt geen goed.
 
geloof het of niet,nieuwe lpg instalaties met eigen injectoren aangestuurd over of door computer van het normale benzine injectie systeem leveren zelfs meer vermogen dan op benzine,en ik kan het weten,techniek staat niet stil,en voor slijtage zijn er smeersystemen zoals valve care,geeft 1 druppeltje klepsmering per zoveel sec.bij hogere toerentallen
Maar jou blok is geen 25 jaar oud, jij hebt een hele andere generatie motor,
Een wereld van verschil zeg maar, Ik heb een Carburateur.
Uitspraak van actief op donderdag 3 september 2009 om 20:32:
geloof het of niet,nieuwe lpg instalaties met eigen injectoren aangestuurd over of door computer van het normale benzine injectie systeem leveren zelfs meer vermogen dan op benzine,en ik kan het weten,techniek staat niet stil,en voor slijtage zijn er smeersystemen zoals valve care,geeft 1 druppeltje klepsmering per zoveel sec.bij hogere toerentallen


dat klep smeer middel heeft niet veel nut als je regelmatig hoge snelheden/toeren rijdt.
Althans dat is mij verteld door een gespecialiseerd lpg inbouw bedrijf hier in de buurt.

binnestad rijdt ik zelf 9 van de 10 x op benzine . snelweg cruisse control tussen 140/170 lekker op gas tot max 190 +- daarna ga ik over op benzine als ik harder wil of efen met iemand aan het spelen ben op snelweg (rijdt regelmatig snachts op en neer na groningen ed .
 
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op vrijdag 4 september 2009 om 14:32:
rijdt regelmatig snachts op en neer na groningen ed .


Hebbie daar een chickie zitten? :lol:

OT: Zelf geen ervaring met lpg. Mijn Pa wel, dat was een ramp. Maar dat is dan ook al weer 10 jaar geleden.
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Rijdt nu meer dan een jaar op lpg G3
Heb het in mijn Nissan Almera 1.8 laten inbouwen.
Nergens last van. Ervaar geen vermogensverlies, geen problemen in de winter. Gewoon super.

Dat van het slijten van de kleppen is volgens mij ook een verhaal bij de oudere gas installaties. Tegenwoordig met de vloeibare injectie van gas is de slijtage van de kleppen niet meer dan anders... Dacht ik ten minste.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 september 2009 om 15:04:
Hebbie daar een chickie zitten?


(y) klopt O:)
lpg :(

Word er nooit zo blij van.... gaten in de auto.... onherstelbare schade aan het blok....
Met een serieuze auto zou ik het never nooit doen... behalve een amerikaan dan :D
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 september 2009 om 08:47:
Ouwe


Leeftijd: 30

O:) wie is oud?
 
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 23 september 2009 om 16:28:
Leeftijd: 30

wie is oud?


Ouwe snoepert is iets figuurlijks he O:)

Ik ben letterlijk oud :roflol:
 
ja wel gas, maar erg lelijk ingebouwd,bij mij zie je het bijna niet zitten
Op gas moet je ook koken natuurlijk :lol:
Uitspraak van PeterX op donderdag 27 augustus 2009 om 12:00:
Een dik blok verdient gewoon hoog octaan., anders gaat het niet lang mee omdat het vaak te heet word


Wat een gelul.
Gas heeft een hoger octaan gehalte als benzine.
Je kunt er zo mee tot een compressie van 1 op 11.
En een SRT10 op gas loopt perfect en ja je haalt de 250 er wel mee.
Maar wat wil je met 505 pktjes.
En een goeie amerikaan op gas is goed te kopen en te rijden.
De meeste mensen die geen gas in hun amerikaan gooien rijden er ook maar heel weinig mee.
Je merkt het verschil echt niet als je rij.
 
eindelijk iemand die het weet en ervaring mee heeft waarschijnlijk..hele makkelijke rekensom. ik rij 30.000 km per jaar,is 8.000 liter benzine en gas hetzelfde..ja ja,benzine zou dat 11.200 euro zijn als je 1,42 euro rekent en gas 4500 euro als je 56 cent rekent..
Uitspraak van actief op maandag 23 november 2009 om 19:56:
eindelijk iemand die het weet en ervaring mee heeft waars


Heb de laatste maanden heel veel kilometers gereden met een SRT10 en een Daytona met Hemi motor.
Allemaal op gas en we reden naar Texel met dik boven de 200 zonder moeite.
en zoals ik al zei de meeste mensen die zeggen op gas moet je koken die rijden geen kilometers.
Uitspraak van actief op maandag 23 november 2009 om 19:56:
11.200 euro zijn als je 1,42 euro rekent en gas 4500 euro


Nou dan weet je het toch wel