nope
Zolang je geen zware rechtervoet hebt kan je wel op gasrijden.
Alleen snap ik niet dat iemand een dikke v8 of 6 pitter koop en vervolgens een gastank in gooit, benzine verbruik hoort bij een dik blok..
Een dik blok verdient gewoon hoog octaan., anders gaat het niet lang mee omdat het vaak te heet word.
Alleen snap ik niet dat iemand een dikke v8 of 6 pitter koop en vervolgens een gastank in gooit, benzine verbruik hoort bij een dik blok..
Een dik blok verdient gewoon hoog octaan., anders gaat het niet lang mee omdat het vaak te heet word.
300 liter...
Nog meer gewicht erbij
Ik heb met lpg in dikke auto's een beetje hetzelfde als bij de meeste belgische tuner auto's, dik uiterlijk en alles aangepakt met een 90 pk diesel. Hoort gewoon niet.
Tijdje terug zag ik een Chevelle SS in een blad, bouwen ze hem super opnieuw op, leggen ze er een diesel in
Schennis vind ik...
Denk dat als je je auto ooit verkoopt hij ook veel minder waard zal zijn door die gastank...
Nog meer gewicht erbij
Ik heb met lpg in dikke auto's een beetje hetzelfde als bij de meeste belgische tuner auto's, dik uiterlijk en alles aangepakt met een 90 pk diesel. Hoort gewoon niet.
Tijdje terug zag ik een Chevelle SS in een blad, bouwen ze hem super opnieuw op, leggen ze er een diesel in
Denk dat als je je auto ooit verkoopt hij ook veel minder waard zal zijn door die gastank...
LPG is een prima optie. Er zijn nadelen. Autos van een jaar of 5-10 oud zijn lastig te krijgen, want gewild. Daarnaast is het zo dat je vaak ziet dat als je kijkt naar de onderhoudsinterval van een lpg, dus benzine auto, versus een diesel, wanneer je veel rijdt, misschien de diesel wel goedkoper kan zijn. Er zijn verhalen dat een motor wanneer je deze altijd op lpg rijdt sneller zou verslijten. Dit geldt voor de kleppen. De temperatuur in de motor kan iets hoger zijn. Aan de andere kant is lpg een schonere brandstof dan benzine. Bijvoorbeeld is de motorolie als je altijd op lpg rijdt meer bruin van kleur. Bij rijden op benzine is dit veel meer een bruin zwarte kleur. Bruinere kleur is naar mijn idee een goed teken. Het kan zo zijn dat je na twee ton dus je kleppen en klepstoters ed moet vervangen. Ik rij zelf een renault megane uit 2001 op lpg, met vermoedelijk 206000 km op de teller. Licht geratel uit de motor. Wanneer dit echt een probleem wordt, kost de reparatie ongeveer 1200 euro en kan je weer 150000 km rijden.
Het is maar waar je voor kiest. Als je veel kilometers moet rijden, is een diesel veel prettiger. De moderne turbodiesels hebben de souplesse van een benzinemotor, zijn aanmerkelijk zuiniger, en uiterst stil. Belastingtechnisch is de diesel goedkoper dan lpg.
Het grootste nadeel is dat wanneer je op LPG rijdt je minder vermogen hebt. Zeker met een kleinere motor inhoud is dit goed merkbaar. Af en toe op benzine rijden maakt dat de auto op die momenten erg lekker rijdt
Het is maar waar je voor kiest. Als je veel kilometers moet rijden, is een diesel veel prettiger. De moderne turbodiesels hebben de souplesse van een benzinemotor, zijn aanmerkelijk zuiniger, en uiterst stil. Belastingtechnisch is de diesel goedkoper dan lpg.
Het grootste nadeel is dat wanneer je op LPG rijdt je minder vermogen hebt. Zeker met een kleinere motor inhoud is dit goed merkbaar. Af en toe op benzine rijden maakt dat de auto op die momenten erg lekker rijdt
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op vrijdag 28 augustus 2009 om 00:24:wow 250 ..
wat doet die machiene op top dan ?
zal dan wel 2:1 lopen
wel echte ubervette car!
top speed van die wagen is 250km lijkt me stug dat ie het haald maarja
Uitspraak van actief op maandag 31 augustus 2009 om 22:19:haalt op zijn sloffen 250 standaard uit fabriek al,
dat vraagt om een filmpie
Uitspraak van actief op maandag 31 augustus 2009 om 22:19:haalt op zijn sloffen 250 standaard uit fabriek al,
Die 8 cilinder van mij moet er toch flink aan trekken om de 250 aan te tikken
tot de 200 gaat ie goed door maar daar boven begin je goed te voelen dat je in een auto rijd met de aerodinamica van een zeecontainer
geloof het of niet,nieuwe lpg instalaties met eigen injectoren aangestuurd over of door computer van het normale benzine injectie systeem leveren zelfs meer vermogen dan op benzine,en ik kan het weten,techniek staat niet stil,en voor slijtage zijn er smeersystemen zoals valve care,geeft 1 druppeltje klepsmering per zoveel sec.bij hogere toerentallen
Uitspraak van actief op donderdag 3 september 2009 om 20:32:geloof het of niet,nieuwe lpg instalaties met eigen injectoren aangestuurd over of door computer van het normale benzine injectie systeem leveren zelfs meer vermogen dan op benzine,en ik kan het weten,techniek staat niet stil,en voor slijtage zijn er smeersystemen zoals valve care,geeft 1 druppeltje klepsmering per zoveel sec.bij hogere toerentallen
dat klep smeer middel heeft niet veel nut als je regelmatig hoge snelheden/toeren rijdt.
Althans dat is mij verteld door een gespecialiseerd lpg inbouw bedrijf hier in de buurt.
binnestad rijdt ik zelf 9 van de 10 x op benzine . snelweg cruisse control tussen 140/170 lekker op gas tot max 190 +- daarna ga ik over op benzine als ik harder wil of efen met iemand aan het spelen ben op snelweg (rijdt regelmatig snachts op en neer na groningen ed .
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op vrijdag 4 september 2009 om 14:32:rijdt regelmatig snachts op en neer na groningen ed .
Hebbie daar een chickie zitten?
OT: Zelf geen ervaring met lpg. Mijn Pa wel, dat was een ramp. Maar dat is dan ook al weer 10 jaar geleden.
Rijdt nu meer dan een jaar op lpg G3
Heb het in mijn Nissan Almera 1.8 laten inbouwen.
Nergens last van. Ervaar geen vermogensverlies, geen problemen in de winter. Gewoon super.
Dat van het slijten van de kleppen is volgens mij ook een verhaal bij de oudere gas installaties. Tegenwoordig met de vloeibare injectie van gas is de slijtage van de kleppen niet meer dan anders... Dacht ik ten minste.
Heb het in mijn Nissan Almera 1.8 laten inbouwen.
Nergens last van. Ervaar geen vermogensverlies, geen problemen in de winter. Gewoon super.
Dat van het slijten van de kleppen is volgens mij ook een verhaal bij de oudere gas installaties. Tegenwoordig met de vloeibare injectie van gas is de slijtage van de kleppen niet meer dan anders... Dacht ik ten minste.
lpg 
Word er nooit zo blij van.... gaten in de auto.... onherstelbare schade aan het blok....
Met een serieuze auto zou ik het never nooit doen... behalve een amerikaan dan
Word er nooit zo blij van.... gaten in de auto.... onherstelbare schade aan het blok....
Met een serieuze auto zou ik het never nooit doen... behalve een amerikaan dan
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 23 september 2009 om 16:28:Leeftijd: 30
wie is oud?
Ouwe snoepert is iets figuurlijks he
Ik ben letterlijk oud
Een dik blok verdient gewoon hoog octaan., anders gaat het niet lang mee omdat het vaak te heet word
Wat een gelul.
Gas heeft een hoger octaan gehalte als benzine.
Je kunt er zo mee tot een compressie van 1 op 11.
En een SRT10 op gas loopt perfect en ja je haalt de 250 er wel mee.
Maar wat wil je met 505 pktjes.
En een goeie amerikaan op gas is goed te kopen en te rijden.
De meeste mensen die geen gas in hun amerikaan gooien rijden er ook maar heel weinig mee.
Je merkt het verschil echt niet als je rij.
Uitspraak van actief op maandag 23 november 2009 om 19:56:eindelijk iemand die het weet en ervaring mee heeft waars
Heb de laatste maanden heel veel kilometers gereden met een SRT10 en een Daytona met Hemi motor.
Allemaal op gas en we reden naar Texel met dik boven de 200 zonder moeite.
en zoals ik al zei de meeste mensen die zeggen op gas moet je koken die rijden geen kilometers.
Uitspraak van actief op maandag 23 november 2009 om 19:56:11.200 euro zijn als je 1,42 euro rekent en gas 4500 euro
Nou dan weet je het toch wel


















