Partyflock
 
Forumonderwerp · 1044503
 
HET GROTE TOPIC : help me auto wil niet starten !





Hoe start je een auto met startkabels ?
 
ik heb een leer sleutel gebruikt en d8 dat de reserve sleutel was maar nu kan me auto niet starten ?



wie kan kan me helpen ?
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 7 januari 2009 om 13:25:
leer sleutel


????????????
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 7 januari 2009 om 13:24:
Hoe start je een auto met startkabels ?


Een moderne auto start je iig niet zo... dus raad ik dit filmpje gelijk af.

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 7 januari 2009 om 13:25:
ik heb een leer sleutel gebruikt en d8 dat de reserve sleutel was maar nu kan me auto niet starten ?


Bij de garage wegrijblokkering laten uitlezen en storing wissen.... en niet meer zelf lopen kutten.
 
ja zo rode sleutel ,die zwarte had ik pas later gebruikt
Uitspraak van Chris :rot: op woensdag 7 januari 2009 om 13:30:
Een moderne auto start je iig niet zo... dus raad ik dit filmpje gelijk af.


als je accu leeg is wel
Behalve de letters van de titel is er niets groots in dit topic.
Uitspraak van Tha_RaveBeast op woensdag 7 januari 2009 om 13:45:
als je accu leeg is wel


Bij een moderne auto moet je wat meer doen dan alleen dit... dat bedoel ik.
Uitspraak van Chris :rot: op woensdag 7 januari 2009 om 13:30:
Een moderne auto start je iig niet zo... dus raad ik dit filmpje gelijk af.


Alle auto's kun je op deze manier starten in principe, ook de meest moderne(als het gaat om een platte accu natuurlijk). Het is wel zo dat de ECU voldoende op spanning gestaan moet hebben, anders dient er inderdaad een professionelere ingreep met een reset van de chip in veel gevallen.

platte accu = accu die "leeg" is
ECU = de computer in de auto simpel gezegg



Uitspraak van J Q R D I :banana: op woensdag 7 januari 2009 om 19:32:
Mijn accu was ook (weer) leeg


tijd voor een nieuwe, neem een iets zwaardere dan is de kans dat je in de nabije toekomst dezelfde problemen hebt een heel stuk kleiner.

commentaar mijnerzijds : topic titel past niet bij de topicstart. Beter was geweest TUTORIAL "hoe start ik met startkabels"


Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 7 januari 2009 om 13:25:
leer sleutel


kende de term als zodanig ook niet
 
Uitspraak van Jochen op woensdag 7 januari 2009 om 22:56:
Het is wel zo dat de ECU voldoende op spanning gestaan moet hebben, anders dient er inderdaad een professionelere ingreep met een reset van de chip in veel gevallen.


Hoort zo'n ECU niet een eigen voeding te hebben die minimaal 2 jaar spanning moet geven (net zoiets als de knoopcel op het moederbord van een pc) ?
Mijn motor start ook niet, waar moet ik mijn startkabels op zetten? misschien heb je stap 1286 van de sleutelcursus zodat ik weet hoe ik hem weer aan de gang krijg ? :rot:

laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 januari 2009 om 23:10:
Hoort zo'n ECU niet een eigen voeding te hebben die minimaal 2 jaar spanning moet geven (net zoiets als de knoopcel op het moederbord van een pc) ?


Nee informatie in een ECU staat vast en kan niet worden gereset door spannings verlies. Behalve tijdelijke foutcodes.
laatste aanpassing
Uitspraak van Jochen op woensdag 7 januari 2009 om 22:56:
Alle auto's kun je op deze manier starten in principe, ook de meest moderne(als het gaat om een platte accu natuurlijk). Het is wel zo dat de ECU voldoende op spanning gestaan moet hebben, anders dient er inderdaad een professionelere ingreep met een reset van de chip in veel gevallen.


Welke gevallen dan? Het zou weleens kunnen gebeuren dat je een sporadische storing krijgt als je het uitleest, maar de auto moet gewoon werken in principe.

Waar ik trouwens op doel is dat je zware verbruikers moet inschakelen als buffer voor de spanningspieken die kunnen optreden. Zodoende zorg je ervoor dat de kans dat je een regelapparaat opblaast aanzienlijk minder wordt.

Uitspraak van Jochen op woensdag 7 januari 2009 om 22:56:
tijd voor een nieuwe, neem een iets zwaardere dan is de kans dat je in de nabije toekomst dezelfde problemen hebt een heel stuk kleiner.


Min-punten. Mensen moeten niet zomaar een zwaardere accu nemen. Als je dynamo niet genoeg stroom kan leveren zal een zwaardere accu niet vol komen te staan. Hierdoor is het idee achter een zwaardere accu nutteloos geworden.
 
Uitspraak van FapKeuning op donderdag 8 januari 2009 om 11:47:
Nee informatie in een ECU staat vast en kan niet worden gereset door spannings verlies. Behalve tijdelijke foutcodes.


als je een accu verwisselend moet je toch een memory saver erop doen?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 januari 2009 om 19:06:
als je een accu verwisselend moet je toch een memory saver erop doen?


Hoe kom je aan deze informatie?
Artiest Razer
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 januari 2009 om 19:06:
als je een accu verwisselend moet je toch een memory saver erop doen?


:rot:
Ik heb een perfecte oplossing als mijn auto niet zou starten, ik loop terug naar binnen, en pak de sleutel van mijn reserveauto...

Toch wel handig zo`n oldtimer voor de deur erbij...:D

Uitspraak van Jochen op woensdag 7 januari 2009 om 22:56:
Alle auto's kun je op deze manier starten in principe, ook de meest moderne(als het gaat om een platte accu natuurlijk). Het is wel zo dat de ECU voldoende op spanning gestaan moet hebben, anders dient er inderdaad een professionelere ingreep met een reset van de chip in veel gevallen.


Jaguars zijn drama als de accu een tijd leeg geweest is, en ik heb gehoord bv de nieuwere BMW`s ook een slechte naam hebben wat dat betreft...

Ook een gouwe ouwe: zorg dat er een deur/raam openstaat of dat je de sleutel in je zak hebt op het moment dat je de startkabels aansluit...
Ik heb jarenlang bij een mazda-dealer gewerkt, en bij bepaalde types springen de deuren op slot op het moment dat je kabels aansluit bij een totaal lege accu! (of bij vervangen vd accu natuurlijk)
(leuk als er een klant staat te wachten voor een proefrit...8))
laatste aanpassing
:| wat een groot topic zeg.
Uitspraak van Darkside Connection op vrijdag 9 januari 2009 om 02:55:
Jaguars zijn drama


Praat me er niet van... Mn Opa heeft er een, hij gebruikt hem alleen maar om naar de kaartclub te rijden :rot: maar goed elke 2 weken de ANWB bellen is ook niets :rot:
Uitspraak van Jochen op woensdag 7 januari 2009 om 22:56:
tijd voor een nieuwe, neem een iets zwaardere dan is de kans dat je in de nabije toekomst dezelfde problemen hebt een heel stuk kleiner.


Tjah, er zit een redelijk zwaar alarm op mn auto, ik heb versterker + subwoofer erin zitten dus dan wil het wel.

En ben naar de garage geweest, volgens de uitdraai was de accu 'oke'

Vandaag startte die weer niet :cry:
toevallig straks nog een meiske geholpe die start problemeng had wa ben ik toch weer goed voor deze wereld :)
laatste aanpassing
Het is een wonder; na 4 dagen stil te hebben gestaan, startte die gewoon :O

:respect:

(L) my car :D
Uitspraak van Jochen op woensdag 7 januari 2009 om 22:56:
Alle auto's kun je op deze manier starten in principe, ook de meest moderne(als het gaat om een platte accu natuurlijk).


ooit van piekspanning gehoord?
haha stelletje amateurs eerst de plus en als laatste de min pff als je er geen verstand van heb blijf er dan af :D:D:D:
Uitspraak van 0018 op vrijdag 23 januari 2009 om 18:06:
haha stelletje amateurs eerst de plus en als laatste de min pff als je er geen verstand van heb blijf er dan af :D:D:D:


Maakt geen zak uit of je eerst de plus of de min doet.
idd :S
uit voorzorg doe ik in eerste instantie eerst de min en daarna de plus..
maar t maakt in principe geen hol uit..
idd, stroomkring is stroomkring, en t maakt niet uit waar je m onderbreekt.
iig beter niet plus en min tegelijk per accupool plaatsen of loshalen :P De losse klemmen willen elkaar wel eens raken, krijg je mooie vonkjes:P
Uitspraak van *200SX*Anu op zaterdag 24 januari 2009 om 01:53:
De losse klemmen willen elkaar wel eens raken, krijg je mooie vonkjes


Of de accu spat met een jezusklap uit elkaar, en je hoort overal druppels zuur en brokjes plastic vallen...
Ik spreek uit ervaring, ik was een keer bij een handige handelaar, die ff snel een auto ging opstarten voor een proefritje.
Vervolgens kon de beste man 24 auto`s gaan afstomen, omdat de spetters zuur door de hele showroom lagen.

Ik heb de beste man maar ff geholpen, want hij was alleen, en onder de auto`s in de showroom zaten oa 2 Jaguars XJ6, Mercedes CLK, en nog wat kostbare karretjes.
Als bedankje kreeg ik de auto waar ik eigenlijk voor kwam cadeau!:D
(was een ingeruild Golf 1 1.5je van 200 euro, die ik nodig had voor de cross...)
Uitspraak van Rexel op zaterdag 24 januari 2009 om 01:02:
en t maakt niet uit waar je m onderbreekt.


maakt inderdaad niet uit, toch doe ik altijd eerst de massa. Mocht ik dan net ergens tegenaan stoten vonkt er zeker niks.
Uitspraak van Wauzzzie op zaterdag 24 januari 2009 om 00:55:
maar t maakt in principe geen hol uit..


je kunt flink gaan knetteren


Uitspraak van [B&D]guus op vrijdag 23 januari 2009 om 17:07:
ooit van piekspanning gehoord?


nee nooit, vertel vertel ... piekspanning bij een draaiende motor :S
Uitspraak van Jochen op dinsdag 27 januari 2009 om 12:06:
nee nooit, vertel vertel ... piekspanning bij een draaiende motor :S


Jij weet niet waar je over praat, of wel?
Stel voor dat hij bij renault gaat werken, ECU`s opblazen.
Uitspraak van [B&D]guus op dinsdag 27 januari 2009 om 19:50:
Stel voor dat hij bij renault gaat werken, ECU`s opblazen.


Daar zit ik niet mee, hoor! ;)
mwa mensen die zon ding rijden hebben al genoeg onkosten, zou bijna medelijden krijgen ;)
Uitspraak van [B&D]guus op dinsdag 27 januari 2009 om 19:50:
Stel voor dat hij bij renault gaat werken


:no: nooit meer voor een merk werken. Heb voor Ford en alfa/fiat gewerkt :no: en nog kort voor de Lancia importeur in zuid-oost. Nooit meer.
Uitspraak van Chris :rot: op dinsdag 27 januari 2009 om 19:38:
Jij weet niet waar je over praat, of wel?


geen monteur idd, ruime en doch beperkte kennis door mijn opleiding aan de IVA en autotechniek op de HAN. Heb ooit eens een spuitstuk leren ontwerpen in CAD, laminaire luchtstromen leren berekenen (allemaal weer vergeten), maar problemen oplossen bij een slecht/niet startende auto is ergens in jaar 1 ooit eens aan bod gekomen... waarom typ ik dit, tijd voor koffie.
Uitspraak van Tha_RaveBeast op woensdag 7 januari 2009 om 13:45:
als je accu leeg is wel


nee hoor
anders eerst de plus maar ff en dan de min!! (Y)