hebben die finalisten ook een soort van opdracht? omdat ze voor Pullen staan, iig techno draaien en niet klikklakbliebblieb? of gewoon doen waar ze goed in zijn?
Ik doe liever waar ik goed in ben dan dat ik een opdracht moet doen
Zit wat in. Alhoewel ikzelf in dit geval, met de gedachte dat er veel Detroit-fans zullen zijn, iets doen wat de liefhebbers van Detroit kan bekoren. De kans is zo groot dat jouw naam in de reports op internet gaat circuleren in de zin van: "Pietje Puk draaide ook wel vet zeg"
In de beginfase van je carriërre is naamsbekendheid toch het belangrijkste.
In de beginfase van je carriërre is naamsbekendheid toch het belangrijkste.
heb je gelijk in en kan je je zelf voorstellen dat je die naamsbekendheid juist kan genereren door jezelf te zijn en niet al teveel rekening te houden met hetgeen voor en na je gebeurd?
en kan je je zelf voorstellen dat je die naamsbekendheid juist kan genereren door jezelf te zijn en niet al teveel rekening te houden met hetgeen voor en na je gebeurd?
Als iemand echt een hele vernieuwende ongekende stijl zou hebben kan ik me dat voorstellen. Denk dat dat vroeger ook beter kon. Tegenwoordig kent iedereen elke stijl van voor en achter
Zit wat in. Alhoewel ikzelf in dit geval, met de gedachte dat er veel Detroit-fans zullen zijn, iets doen wat de liefhebbers van Detroit kan bekoren. De kans is zo groot dat jouw naam in de reports op internet gaat circuleren in de zin van: "Pietje Puk draaide ook wel vet zeg"
Ik ga iig niet mijn stijl aanpassen omdat er misschien veel Detroit fans zullen zijn
bedoel natuurlijk of alles op deze avond een beetje in lijn met een logische opbouw is.
Volgens mij niet, het wordt per act bekeken van begin tot eind, dus iedereen begint als het ware een nieuwe set (zo is het iig in alle voorrondes gedaan) en er wordt verder niet gekeken naar opbouw van act naar act.....je weet van te voren ook niet hoelaat je draait dus kan je daar ook niet echt op inspelen..
In de beginfase van je carriërre is naamsbekendheid toch het belangrijkste.
Naamsbekendheid krijg je het snelst door je eigen sound/act neer te zetten denk ik
bedoel natuurlijk of alles op deze avond een beetje in lijn met een logische opbouw is.
Tuurlijk niet..
De dj's/acts worden toch beoordeeld op hun vermogen om een act neer te zetten? Niet op hun vermogen om zich aan te passen aan datgeen wat een organisator/line-up of whatever van hen verwacht?!
idd, in dit geval moet ik dan even een nieuwe platencollectie aanschaffen hahaha
Als iemand echt een hele vernieuwende ongekende stijl zou hebben kan ik me dat voorstellen. Denk dat dat vroeger ook beter kon. Tegenwoordig kent iedereen elke stijl van voor en achter
Volgens mij niet, het wordt per act bekeken van begin tot eind, dus iedereen begint als het ware een nieuwe set (zo is het iig in alle voorrondes gedaan) en er wordt verder niet gekeken naar opbouw van act naar act.....je weet van te voren ook niet hoelaat je draait dus kan je daar ook niet echt op inspelen..
Uitspraak van Digital Noise Enhancer op woensdag 24 december 2008 om 15:27:Daarbij kom je op TWSTD alleen ver als je 'n tech/house minimal act doet, gezien de winnaars uit 't verleden, dus ja.. Frustratie?
Hoezo? Prima hoor, mij boeit 't niet, dus snap je opmerking niet helemaal.
Volgens mij niet, het wordt per act bekeken van begin tot eind, dus iedereen begint als het ware een nieuwe set (zo is het iig in alle voorrondes gedaan) en er wordt verder niet gekeken naar opbouw van act naar act.....je weet van te voren ook niet hoelaat je draait dus kan je daar ook niet echt op inspelen..
wat mij verteld is dat er juist bij de finale wel naar de stijl van elke act wordt gekeken voor de opbouw van de avond.. juist voor stacey p. (fans)
bij deze ronde wordt er van te voren ook dus geloot en volgens mij niet op de avond zelf.. voor ollie, ik zou even met twstd bellen dan weet je het zeker.. dat zal ik iig ook even doen!
Laten we er iig een knalfeest van maken, want het gebeurt (nog ) niet elke dag dat je voor een legende als stacey pullen staat te draaien...!!!
Daarbij kom je op TWSTD alleen ver als je 'n tech/house minimal act doet, gezien de winnaars uit 't verleden, dus ja..
Ik snap je opmerking. Bij benadering zou je kunnen stellen dat de draaistijlen van eerdere winnaars daar wel onder vallen. De wedstrijd is ook niet toegankelijk voor alle stijlen... trance en de hardere stijlen (Hardstyle t/m Terror) doen we niet. Dit omdat we deze stijlen doorgaans niet programmeren en onze mediapartners ook niet.
Dat je sneller op tech-house, deephouse techno en minimal uitkomt bij de winnaars is geheel volgens `de wet van grote cijfers´. Ik krijg nu eenmaal meer aanmeldingen uit die genres dus evenzo meer kans (na 80 rondes) dat de winnaar uit die hoek komt. We hebben, om een voorbeeld te noemen, wel progressive en club house dj's in de grote finale gehad en met grote regelmaat in maandfinales maar dat valt kennelijk niet genoeg op.
Door de jaren versterkt dit eenzijdig beeld van de wedstrijd bij het publiek dus ik ben niet verbaasd dat dit nu gezegd is. Ik wil wel benadrukken dat dit dus een troebel beeld oplevert. We denken 360 graden en iedereen wordt `an sich´ binnen zijn eigen stijl gejureerd. Daar hebben we in de afgelopen 5 jaar een hoop dj´s (160 per jaar) verder mee kunnen helpen.
Ook hypes moet je niet ontkennen in dit verhaal. Zo krijgen we steeds meer `minimal´ demo´s de afgelopen twee jaar. We streven ernaar organisatie een voorhoede rol te spelen binnen de dance. Dat weerspiegelt zich ook in de aanmeldingen. Dat is eigenlijk iets heel moois.
De keuze voor Stacey Pullen als speciale gast, en bijzonder is hij zeker, was makkelijk omdat we een Amerikaanse legende wilde net als eerder Kenny Larkin en John Acquaviva. We hebben voor de breedte al een keer Honey Dijon geboekt om te voorkomen dat het meerendeel van ons publiek techno-liefhebber zou zijn.
Gezien het noodweer tijdens Rockit Open Air en het sluiten van de buiten stage wilden we Stacey graag een tweede kans geven.
Uitspraak van Digital Noise Enhancer op woensdag 24 december 2008 om 15:27:Daarbij kom je op TWSTD alleen ver als je 'n tech/house minimal act doet, gezien de winnaars uit 't verleden, dus ja.. Ik snap je opmerking. Bij benadering zou je kunnen stellen dat de draaistijlen van eerdere winnaars daar wel onder vallen. De wedstrijd is ook niet toegankelijk voor alle stijlen... trance en de hardere stijlen (Hardstyle t/m Terror) doen we niet. Dit omdat we deze stijlen doorgaans niet programmeren en onze mediapartners ook niet. Dat je sneller op tech-house, deephouse techno en minimal uitkomt bij de winnaars is geheel volgens `de wet van grote cijfers´. Ik krijg nu eenmaal meer aanmeldingen uit die genres dus evenzo meer kans (na 80 rondes) dat de winnaar uit die hoek komt. We hebben, om een voorbeeld te noemen, wel progressive en club house dj's in de grote finale gehad en met grote regelmaat in maandfinales maar dat valt kennelijk niet genoeg op. Door de jaren versterkt dit eenzijdig beeld van de wedstrijd bij het publiek dus ik ben niet verbaasd dat dit nu gezegd is. Ik wil wel benadrukken dat dit dus een troebel beeld oplevert. We denken 360 graden en iedereen wordt `an sich´ binnen zijn eigen stijl gejureerd. Daar hebben we in de afgelopen 5 jaar een hoop dj´s (160 per jaar) verder mee kunnen helpen. Ook hypes moet je niet ontkennen in dit verhaal. Zo krijgen we steeds meer `minimal´ demo´s de afgelopen twee jaar. We streven ernaar organisatie een voorhoede rol te spelen binnen de dance. Dat weerspiegelt zich ook in de aanmeldingen. Dat is eigenlijk iets heel moois. De keuze voor Stacey Pullen als speciale gast, en bijzonder is hij zeker, was makkelijk omdat we een Amerikaanse legende wilde net als eerder Kenny Larkin en John Acquaviva. We hebben voor de breedte al een keer Honey Dijon geboekt om te voorkomen dat het meerendeel van ons publiek techno-liefhebber zou zijn. Gezien het noodweer tijdens Rockit Open Air en het sluiten van de buiten stage wilden we Stacey graag een tweede kans geven. Roept u maar!
Ik snap je punt hoor, het was ook niet als kritiek bedoeld.
Het is alleen wel zonde van sommige talenten, maarja.
Oude zaal is idd een mooie zaal waar flink gerocked kan worden maar is te klein voor de Finale v/d TWSTd DJ Contest. We hebben twee edities uitverkocht. Dit is het tweede jaar in Melkweg en dit jaar met Stacey gaat de Max op z´n kop.
5 jaar Dommelsch TWSTd DJ Contest: de grote finale
De grootste wedstrijd voor dj talent viert zijn jubileum op vrijdag 16 januari in de vorm van 'De Grote Finale' in Melkweg. In de schijnwerpers van The Max staan de vier finalisten: Mind01, Kevin Arnemann, duo Teatro Kultka en Lucatone & Olivier Weiter. Zij brengen het jaar dat 80 rondes en 160 deelnemers telt tot een muzikaal hoogtepunt. Er wordt een jury- en een publieksprijs toegekend en naast vier finalisten zullen Jasper Wolff, de publiekswinnaar van 2008, en Stacey Pullen hun opwachting maken. Finalisten betraden tot 2007 de Paradiso met knikkende knieën, maar sinds 2008 is de verbouwde Melkweg de arena waar publiek en jury beslissen wie zich nationaal dj talent van het jaar mag noemen.
Stacey pullen "Ambassador of quality music"
De uit Detroit afkomstige dj Stacey Pullen is de speciale gast op het jubileum feest. Stacey behoort samen met Carl Craig en Kenny Larkin tot de tweede golf van producers uit de Detroitse techno. Hij groeide op met Detroit's legendary Three: Derrick May, Juan Atkins en Kevin Saunderson. Zijn eerste release was dan ook op Derrick May's label: Fragile. Onder pseudoniemen als Black Odyssey, Kosmic Messenger, Bango en Silent Phase bracht hij in de jaren negentig tal van platen uit, hoogtepunt was "The Collected Works Of Kosmic Messenger".
Prijzen
De producerende finalisten maken kans hun eigen werk aan te scherpen want de jurywinnaar krijgt een cursus Electronic Music Production aan het SAE t.w.v. 2.200 euro. Hiernaast mogen publieks en jurywinnaar zich verheugen op een serie gigs, waaronder TWSTd QNSDY, Awakenings, Rockit Open Air, 3FM en natuurlijk de Dommelsch TWSTd DJ's Tour langs locaties als de 013 in Tilburg, Mezz in Breda, en Club Rembrandt te Eindhoven. Prijzen waarmee zij een wezenlijke kans maken een stap verder te komen in hun carriere.
Jury panel
Een vakjury verassen die alle fouten zelf al eens gemaakt heeft zal niet gemakkelijk worden. Het gevreesde panel bestaat uit Cliff de L'isle (FCA, Free Your Mind), Maarten van Beusekom (booker Awakenings), Hidde Pluymert (programmeur Melkweg), Kim de Jong (Krafty management), Dennis Luts (voormalig Dance Valley / TWSTd), JP (DJ/Producer), Eric van den Bogaard (hoofdredacteur DJ Broadcast), Rakesh Sharma (agent Anna Agency), Eric van der Kwast (Sneakerz Muzik / 1Management) en Martijn Mischgofsky (TWSTd).
Mee doen!
Vorig jaar was Jasper Wolff de onbetwiste lieveling van het publiek. De jongste winnaar noch toe heeft een bijzonder volwassen sound en zal een support set doen voor zijn nieuwe collega´s. Zou jij ook in de voetstappen willen treden van winnaars als Jasper, Wouter de Moor of Jamie Lie A Kwie die met hun eigen sound velen optredens tot een succes brachten? Meld je snel aan voor de voorrondes van 2009 die al zijn begonnen in DJ Café TWSTd. Surf naar www.twstd.nl voor meer info.
Datum: 16 januari 2009
Locatie: De Melkweg, Amsterdam
Tijd: 23.00 - 05.00
v.v.k. €11,- + lidm. / a.d.d. €13,- + lidm.
Voorverkoop: TWSTd, Ticketservice, de grote postkantoren, Beatfreax.com, Rushhour, Concerto en www.twstd.nl
Filmpje van vorig jaar door ClubJudge & Partypatrol: {dienst bestaat niet meer: partypatrol}
Verslag van Ondergrond.TV van vorig jaar.
Winnaars 2008: Dacato & JAsper Wolff op TWSTd QNSDY
Winnaar 2006 Jamie Lie A Kwie op TWSTd Stage - Rockit Open Air 2008