Partyflock
 
Forumonderwerp · 1023571
 
Waarschuw beheerder
Mijn impreza houdt in als je vol het gas intrapt als je em loslaat pakt ie weer op.
Mijn check engine lampje brandde voorheen af en toe en toen hield ie alleen soms in op de snelweg, voet ff van het gas en toen ging ie weer.
Nu houdt ie dus continu in, hij is echt vreslijk langzaam geworden plus boven de 150km/uur kom ik niet meer :S, ik hoor af en toe een plof geluid, ook loopt de motor allesbehalve mooi, vooral stationair?

Ik heb de gloeidraad van de luchtmassameter al schoongemaakt, lampje brand niet meer en hij loopt al wat beter maar nog lang niet goed.
Bougies en kabels heb ik gecheckt en zijn goed.
Ik zit zelf nog te denken aan een defecte lambda sonde?

Is er misschien iemand hier die verstand heeft van auto's en me kan vertellen wat het probleem eventueel kan zijn en hoe ik em in godsnaam weer fatsoenlijk aan het lopen krijg???

Bij voorbaat dank :respect:
 
Waarschuw beheerder
donateur
gasklephuis + stappenmotor reinigen of luchtmassameter vervangen?

Heb hier het 1 en ander gelezen;

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=72412
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mischien verstopte benzine filter, klachten lijken veel op iets wat ik dus heb gehad
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 02:33:
defecte lambda sonde


Waarschuw beheerder
als je motorcontrole lampje gebrand heeft laat hem dan eerst uitlezen ;) dat kan je al een hoop zoekwerk schelen dan luk raak te gissen wat het kan zijn :)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maikel076 op vrijdag 8 augustus 2008 om 09:44:
als je motorcontrole lampje gebrand heeft laat hem dan eerst uitlezen


Dat lag aan de draad van de luchtmassameter die gewoon smerig was van het K&N openluchtfilter wat ik er op heb gehad.
Wil je zeggen dat de sensor dan eerst gereset moet worden ofzo omdat ie dan nog steeds foute waarden krijgt???

Verder bedankt voor de reacties tot nu toe, ik zal eens kijken of ik em nog ff uit kan laten lezen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
oh zo :p

nee meestal als je hem laat uitlezen kan je ook gelijk de waardes van de auto bekijken (althans by opel met de tech2 gaat da wel)en kun je vergelijken met de opgegeven fabrieks gegevens zo kom je al vrij snel (soms dan :P) achter of het de lambasensor etc..is
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
grotere sproeier
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 9 augustus 2008 om 00:20:
grotere sproeierlaatste aanpassing 9 augustus 2008 00:20


ja niet dus,,

als het eerst goed was, en nu niet meer,,
maten veranderen niet lullo :lol:
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maikel076 op vrijdag 8 augustus 2008 om 09:44:
als je motorcontrole lampje gebrand heeft laat hem dan eerst uitlezen


psies...rest blijft toch lekker gissen
Waarschuw beheerder
donateur
Je lmm ziet er voor de rest goed uit? Bedrading ook in orde? Stekkers nergens gecorodeerd?
 
Waarschuw beheerder
Subaru zuigt, neem dan mitsubisi of hoe je het ook schrijft xD
Waarschuw beheerder
als er een gloeidraad in zit moet hij bij het stationair draaien gloeien
doet hij dit niet dan zit er een onderbreking en moet je hem vervangen ...
schoonmaken is niet de optie ...

gewoon effe uitlezen waarschijnlijk geeft hij luchtopname element aan ;)
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
anders ga je gewoon ff naar de garage? wel een subaru willen maar geen onderhoudsbeurtje kunnen betalen is wel magertjes vind je zelf ook niet?
Waarschuw beheerder
weet je zeker dat het geen impreza 1.6 is?
Waarschuw beheerder
[quote element=message id=38658114]{element is niet toegankelijk}weet je zeker dat het geen impreza 1.6 is?[/q
haha hij is stiekem geswapt geswapt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BOTSSIEE op maandag 11 augustus 2008 om 15:43:
weet je zeker dat het geen impreza 1.6 is?


haha hij is stiekem geswapt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 augustus 2008 om 12:04:
Subaru zuigt, neem dan mitsubisi of hoe je het ook schrijft xD


zeg dan niks, als je 'mitsubisi' niet eens kunt typen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Judas :[ op maandag 11 augustus 2008 om 19:20:
zeg dan niks, als je 'mitsubisi' niet eens kunt typen..


mitsubisi typen ging m nog aardig af
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BOTSSIEE op maandag 11 augustus 2008 om 15:43:
weet je zeker dat het geen impreza 1.6 is?


Het is ook een 1.6je maar dat doet toch niets af aan het probleem.Ik ben blij met een auto die rijdt!
Eerder vond ik ik een mooie/snelle auto belangrijk maar mijn prioriteiten zijn toch verschoven de laatste jaren.
Ik prefereer tegenwoordig een luxe woning en leuke dingen kunne doen boven een dikke auto voor de deur die onzinnig veel kost (Y)


Uitspraak van Chris :rot: op zondag 10 augustus 2008 om 22:57:
Je lmm ziet er voor de rest goed uit? Bedrading ook in orde? Stekkers nergens gecorodeerd?


Ja, Ja en Nee

Uitspraak van ///Meijerink op maandag 11 augustus 2008 om 13:16:
als er een gloeidraad in zit moet hij bij het stationair draaien gloeien


Thnx, ik zal eens checken.

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 11 augustus 2008 om 14:25:
anders ga je gewoon ff naar de garage?


Daar was ik al geweest maar daar kwam die slechter terug dan daarvoor.check engine lampje brandde nu continu zeiden ze en dat snapten ze niet, bovendien sloeg ie nu vaak af.Bleek dat ze de stekker van de sensor er niet weer in hadden gedaan :S
Duidelijk tijd voor een andere garage, dat zijn jullie toch met me eens?
Ik laat em van de week ergens anders uitlezen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Andere garage lijkt me een goed begin idd ;)
Merkdealers zijn ook niet alles helaas, heb ooit fotos van mijn diff moeten maken omdat de heren van de nissandealer beweerden dat een S13 geen gekoeld diff heeft.. Fotos van het Diff + koeler laten zien: "Ow maar dat zal wel niet standaart zijn dan..."

Kheb ze ook bedankt voor de moeite.
 
Waarschuw beheerder
:lol:

Eigenlijk droevig idd, het is al zo "goedkoop" , dan verwacht je toch enige kennis van zaken.
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien iets aan de brandstofdrukregelaar?
Waarschuw beheerder
Je zegt dat je draad van de LMM vies was???? leg s uit.. heb je die schoongemaakt? zoja zoek dan maar een andere LMM, die dingen kunnen niets hebben en zijn zo maar kapot..

Alle bougies gecontroleerd... loopt ie op alle 4 cylinders,ploffen duidt op overfueling...
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Paultjuh op dinsdag 12 augustus 2008 om 01:18:
Je zegt dat je draad van de LMM vies was???? leg s uit.. heb je die schoongemaakt? zoja zoek dan maar een andere LMM, die dingen kunnen niets hebben en zijn zo maar kapot.


Zelf niet aangekomen, allesreiniger opgespoten en drooggeblazen.

Uitspraak van Paultjuh op dinsdag 12 augustus 2008 om 01:18:
Alle bougies gecontroleerd...


Ja, ze vonken allemaal.

Uitspraak van Paultjuh op dinsdag 12 augustus 2008 om 01:18:
loopt ie op alle 4 cylinders,ploffen duidt op overfueling...


Het iid wel net of ie op 3 poten loopt en hij zuipt idd wel extreem meer als voorheen.

Uitspraak van Paultjuh op dinsdag 12 augustus 2008 om 01:18:
overfueling...


In de zin van?
Waarschuw beheerder
misschien de vervroeging van je ontsteking?
Waarschuw beheerder
Overfueling als in hij krijgt teveel benzine, ook het feit dattie meer zuipt duid daar ook wel op.
Kan zijn dat 1 cylinder teveel benzine krijgt misschien? daardoor niet goed ontbrand en op 3 poten loopt, injector die lekt ofr open blijft staan misschien?
Ik gok maar iets, kan zoveel zijn :S
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *200SX*Anu op dinsdag 12 augustus 2008 om 18:38:
Ik gok maar iets, kan zoveel zijn


En bedankt daarvoor, beter als niets toch :respect:
En bovendien heb je dan enig idee waar het zoal aan KAN liggen, dat scheelt ook al een hoop.
Ik hoop dat de garage donderdag tijd heeft om em ff uit te lezen.
Ik zal iig wat posten als ik meer weet.
Waarschuw beheerder
hoe zit het met de warmte vd motor?
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien moet je 'em even swaffelen :bloos:
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Busty. op dinsdag 12 augustus 2008 om 19:03:
hoe zit het met de warmte vd motor?


Is prima.

Uitspraak van Richard op dinsdag 12 augustus 2008 om 19:42:
Misschien moet je 'em even swaffelen


Heb ik al meermalen het blok geswaffeld maar het mocht niet baten 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chris :rot: op maandag 11 augustus 2008 om 21:32:
Misschien iets aan de brandstofdrukregelaar?


Waarschuw beheerder
Denk dat je je LMM hebt verneukt, die dingen kunnen niets hebben.. en zijn zo stuk, zeker als je er rotzooi op gaat spuiten, weet alleen dat het kan met een speciaal goedje kan.. al het andere sloopt het..



doe us de stekker van je LMM eraf trekken en rijdt dan s een stukje.. als het goed is zuipt ie dan nog steeds maar moet ie wat beter lopen...
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Paultjuh op woensdag 13 augustus 2008 om 18:57:
doe us de stekker van je LMM eraf trekken en rijdt dan s een stukje.. als het goed is zuipt ie dan nog steeds maar moet ie wat beter lopen...


Dan loopt ie helemaal kut en zakt ie teveel weg in de toeren en slaat om de haverklap af.En volgens mij moet dat schoonmaken goed zijn gegaan, want daarna heeft het lampje check engine niet meer gebrand en liep ie al een stuk beter.
Vandaar dat dat overfueling verhaal me veel verklaarbaarder in de oren klinkt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 18:36:
Dan loopt ie helemaal kut en zakt ie teveel weg in de toeren en slaat om de haverklap af.En volgens mij moet dat schoonmaken goed zijn gegaan, want daarna heeft het lampje check engine niet meer gebrand en liep ie al een stuk beter.
Vandaar dat dat overfueling verhaal me veel verklaarbaarder in de oren klinkt.


tuurlijk omdat het met een hittedraad is ;)
maar heb je hem nu al uitgelezen ??? :D
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 11 augustus 2008 om 14:25:
wel een subaru willen maar geen onderhoudsbeurtje kunnen betalen is wel magertjes vind je zelf ook niet


ja nie lope klote gewoon garage
 
Waarschuw beheerder
Hij doet het weer, hiephoi. Ik had niet goed gekeken, bobinekabel was niet goed waardoor ie op 3 poten liep en zoveel zoop.
Met de LMM was dus niets aan de hand.
Was dat alles, ja dat was alles :D

Iig hardstikke bedankt mensen (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ow ow ow... wat ben je dan?

;)
Waarschuw beheerder
Gwoon ff doorsparen voor een evo ;)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jan-Willem. op maandag 18 augustus 2008 om 20:28:
Gwoon ff doorsparen voor een evo


Evo is ook een leuke auto hoor, maar als ik dan toch eens 200+pk wil dan toch gewoon weer een sub, alleen al om het geweldige typische donkere geluid van de boxer.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 14:45:
Ik had niet goed gekeken, bobinekabel was niet goed waardoor ie op 3 poten liep en zoveel zoop.


Amateur 8)

;)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jan-Willem. op maandag 18 augustus 2008 om 20:28:
Gwoon ff doorsparen voor een evo


Evo is niet meer, nieuwe modellen gaan 'evolution' heten in Europa..:/ [ bron: engels autotest programma ]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zaterdag 6 september 2008 om 15:28:
Evo is niet meer, nieuwe modellen gaan 'evolution' heten in Europa


daar staat evo toch voor:/
Waarschuw beheerder
lamda sonde waarschijnlijk, verbruikt ie ook meer benzine als normaal dan is het vast en zeker je lamda sonde!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
En toch zou ik oppassen voor je LMM want die dingen kunnen niet tegen vloeistoffen ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Destiny(k) op vrijdag 17 oktober 2008 om 22:20:
lamda sonde waarschijnlijk, verbruikt ie ook meer benzine als normaal dan is het vast en zeker je lamda sonde!


Hoeft niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Destiny(k) op vrijdag 17 oktober 2008 om 22:20:
lamda sonde waarschijnlijk, verbruikt ie ook meer benzine als normaal dan is het vast en zeker je lamda sonde!laatste aanpassing 17 oktober 2008 22:22


lijkt mij niet een sambda sonde probleem lambda is doet zijn werk pas bij constandtoerental en bedoelt voor nacontrole.
motormanagement gaat uit van map,luchtmassa,motortemp en gaskleppositie.
ik zou eerst gaan kijken of de motor in het algemeen kut loopt of dat het een cilinder is die niet of slecht meeloopt,
en vermoedelijk zal het wel iets met het mengsel niet goed zijn,ik gok toch een injector of zo.

gewoon effe een voor de stekkers van de injectoren eraf trekken met lopenden motor en merk je vanzelf of er een cilinder niet meedoet.


hahaha zie nou ineens dat het al opgelost is
laatste aanpassing