Partyflock
 
Forumonderwerp · 1019744
833x bekeken
Waarschuw beheerder
Heb even gekeken, maar kon geen zelfde topic vinden..

Dit kwam ik tegen in een of ander boekje:

1 joint = 20 sigaretten
Even een jointje roken... het is ongezonder dan je misschien denkt. De rook van één joint is even kankerverwekkend als die van twintig sigaretten, ontdekten Nieuw-Zeelandse onderzoekers. Er zit meer ammoniak, stikstofmonoxide en stikstofoxide in de rook van wiet dan in sigarettenrook.

Bron: Health
Bron: European Respiratory Journal

Wat vinden jullie hier nou van?
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saskia' op woensdag 9 juli 2008 om 13:25:
Wat vinden jullie hier nou van?


Nou ben blij dat ik het beide niet doe (Y).
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saskia' op woensdag 9 juli 2008 om 13:25:
stikstofmonoxide en stikstofoxide


?
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saskia' op woensdag 9 juli 2008 om 13:25:
Wat vinden jullie hier nou van?


Nou, ik neem altijd maar 3 haaltjes anders kan je me oprapen. Dus, voor mij valt het best mee (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rob. op woensdag 9 juli 2008 om 13:27:
best kankerverwekkend


Dat is zeker zo :jaja:
 
Waarschuw beheerder
donateur
dan is die joint strike fighter niet echt goed voor ons
Waarschuw beheerder
Stikstofmonoxide (systematische naam: stikstofmono-oxide) is een gas met de chemische formule NO. Het ontstaat onder andere bij verbrandingsprocessen in auto's en elektriciteitscentrales.

Stikstofdioxide is een giftig roodbruin gekleurd gas met de molecuulformule NO2. Het gas is zwaarder dan lucht. Het reageert heftig met andere stoffen. In aanwezigheid van lucht kan het veel metalen aantasten. Bij opnemen in het menselijk lichaam kunnen longbeschadigingen optreden. Ook de rode bloedlichamen worden door dit gas aangetast, met als gevolg minder zuurstofopname.
laatste aanpassing
 
Werkzaam bij Triple R-Events
Artiest {SHOWLIST artist 31337, 17972, 27639}
Waarschuw beheerder
Broodje aap
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saskia' op woensdag 9 juli 2008 om 13:33:
Het ontstaat onder andere bij verbrandingsprocessen in auto's en elektriciteitscentrales.


Niet meer roken in de auto dus.


Uitspraak van Saskia' op woensdag 9 juli 2008 om 13:33:
In aanwezigheid van lucht kan het veel metalen aantasten.


Zonde van mijn piercing.
 
Waarschuw beheerder
Kanker krijg je, of je krijgt het niet. Dan had ik al dood moeten zijn. :rot:

:smoke:
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juli 2008 om 13:35:
Kanker krijg je, of je krijgt het niet


1 op 3 ja, dikke kans dus (Y) of je nou rookt of niet...
Waarschuw beheerder
leuk joh saskia
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juli 2008 om 13:38:
1 op 3 ja, dikke kans dus of je nou rookt of niet...


Ja, maar door roken kun je het eerder krijgen toch..
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juli 2008 om 13:38:
1 op 3 ja, dikke kans dus (Y) of je nou rookt of niet...


dikke lul alsof er 2 en een half miljard mensen kanker hebben :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
joint venture.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saskia' op woensdag 9 juli 2008 om 13:25:
1 joint = 20 sigaretten


is net wijn ... rijpt met de maanden :S


paar maanden terug was 1 joint 5 sigaretten :S
Waarschuw beheerder
Tegenwoordig krijgt je overal kanker van en alles is slecht...:S

je leeft maar 1x zeggen ze, dus daar moet je van genieten:smoke:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op woensdag 9 juli 2008 om 14:04:
paar maanden terug was 1 joint 5 sigaretten :S


whaha ja dat heeft mijn moeder ook voor me uit de krant geknipt :p
Waarschuw beheerder
Uhh jaa, dood gaan we togwel allemaal:D
Waarschuw beheerder
ik hoorde weer dat als je 1 joint in de zoveel tijd rookt dat het je longen "reinigt" soort van 8)
dat blijf ik maar geloven :lol:
Waarschuw beheerder
Ik hoor het al.. klopt niet veel van, van wat er allemaal gezegd wordt :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PRINSES DENN O:) op woensdag 9 juli 2008 om 14:40:
dat blijf ik maar geloven


voor mensen met bronchitus volgens mij :yes: ... daar kan de boel wel van opengaan .. ooit eens gehoord idd :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van VageJetje op woensdag 9 juli 2008 om 14:46:
daar kan de boel wel van opengaan


kan je beter wat ammoniadamp inhaleren.. vooral met verkoudheid.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op woensdag 9 juli 2008 om 14:46:
voor mensen met bronchitus volgens mij :yes: ... daar kan de boel wel van opengaan .. ooit eens gehoord idd :yes:


door het blowen ben k van die brochitus af :cheer:
Waarschuw beheerder
blow al paar jaar dag in dag uit geen stress ouwe valt wel mee volgens mij
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juli 2008 om 13:35:
Kanker krijg je, of je krijgt het niet.


Kanker krijgen we allemaal :jaja:


Als je maar oud genoeg wordt ;-)


Uitspraak van Saskia' op woensdag 9 juli 2008 om 13:25:
Dit kwam ik tegen in een of ander boekje


Zeker nog in het oud Nederlandsch
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gaze op woensdag 9 juli 2008 om 15:20:
Zeker nog in het oud Nederlandsch


Neen. Health, Groene Lan Achmea :rot:
 
Waarschuw beheerder
euhmmmmmmmmmmm als het echt zo erg is dan hadden ze het allang verboden gemaakt
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juli 2008 om 16:48:
euhmmmmmmmmmmm als het echt zo erg is dan hadden ze het allang verboden gemaakt


Net als alcohol zeker...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juli 2008 om 16:14:
Maar daar staat het wel iets anders namelijk 3 joints ipv 1 joint.


Ja inderdaad, maar ik las net ook al 1 joint = 5 sigaretten, dus klopt allemaal niet veel van wat er gezegd wordt :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saskia' op woensdag 9 juli 2008 om 13:25:
Nieuw-Zeelandse


Pure propaganda om het gedoogbeleid onderuit te halen. Achja, fijn voor ze dat ze weer een onderzoek hebben kunnen samenstellen, waaruit blijkt dat het slecht is! (y)
Waarschuw beheerder
wa boeit mu deh nou laay me lekker een jointje ruken alsk deh wil we gaan allemaal xtje dood beter alsk dak op men 80ste nog leef en ken zeggen deh ik nieh van men leven heb genoten

Gegroet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sander040 op donderdag 10 juli 2008 om 13:24:
wa boeit mu deh nou laay me lekker een jointje ruken alsk deh wil we gaan allemaal xtje dood beter alsk dak op men 80ste nog leef en ken zeggen deh ik nieh van men leven heb genoten

Gegroet


Bij jou zijn er in ieder geval al heel wat hersencelletjes weggerot. Leer Nederlands man :rot:
 
Waarschuw beheerder
;) iedereen die het rookt weet zelf ook wel dat niet best is
wat je ook zegt , kan ons het scheelen!!
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saskia' op donderdag 10 juli 2008 om 15:08:
Bij jou zijn er in ieder geval al heel wat hersencelletjes weggerot. Leer Nederlands man


euhm dai is nerlands maar dan met een dialect ....... ooit van brabant gehoord .........
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 juli 2008 om 18:22:
iedereen die het rookt weet zelf ook wel dat niet best is
wat je ook zegt , kan ons het scheelen!!


Idd :lol:

:smoke:
Artiest KRYYY
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saskia' op donderdag 10 juli 2008 om 15:08:
Bij jou zijn er in ieder geval al heel wat hersencelletjes weggerot.


8)

Don't do drugs :9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 juli 2008 om 20:19:
ooit van brabant gehoord


Ik woon in Brabant :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 juli 2008 om 20:19:
ooit van brabant gehoord


Wat is dan dang?
Waarschuw beheerder
Waar ze een zachte g gebruiken om NIET achter elk woord dat eindigt op een n te plakken! (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saskia' op donderdag 10 juli 2008 om 15:08:
Bij jou zijn er in ieder geval al heel wat hersencelletjes weggerot. Leer Nederlands man


daarom zijn wij brabanders :)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sander040 op zaterdag 12 juli 2008 om 14:57:
daarom zijn wij brabanders


(y) :roflol: :respect: :roflol: (y)

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saskia' op vrijdag 11 juli 2008 om 10:46:
Ik woon in Brabant :rot:


Gecondoleerd..
OT: Geloof er eigenlijk helemaal niks van, 't is toch elke week weer erger..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juli 2008 om 13:34:
Broodje aap


lekker mang :9
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Saskia' op woensdag 9 juli 2008 om 13:25:
Wat vinden jullie hier nou van?


blij dat ik puur rook ;)
Uitspraak van Pimm' op vrijdag 1 augustus 2008 om 00:00:
OT: Geloof er eigenlijk helemaal niks van, 't is toch elke week weer erger..


helaas, dit verhaal klopt :(
Waarschuw beheerder
dan heb ik wel heel veel sigaretten gerookt
Waarschuw beheerder
Ik zelf rook al 4 jaar jointjes.
en ik merk niks van dat mijn gezondheid
er op achteruit gaan. Ik rook ook alleen maar
jointjes geen sigaretten of sigaren of wat dan ook.
Het is ook gewoon chill om lekker een jointje roken
na een dag hard werken bijv .
Het is ook gewoon echt bullshit dat jointjes zo schadelijk zijn
dat zeggen ze gewoon omdat ze dan hopen dat de jeugt er van afblijft
(niet dus).
laatste aanpassing