Partyflock
 
Forumonderwerp · 984080
Mede-flockers!!

Ik heb een Renault Twingo uit 2001.. Leuk dingetje: leren bekleding, airco, enz.. Maar ik vind em niet egt iets sportiefs uitstralen.. Dus ik zat te denken dat ik em licht wil tunen :D

Zat te denken aan sowieso een sportuitlaatje, nja en misschien wat andere kleine dingen (suggesties?)...

Ook wil ik wat beter geluid in de auto krijgen (standaard boxen zijn echt BAGGER van twingo).. Maar ik wil niet al te veel geld uitgeven (hoef ook niet perse dikke subwoover ofzo..)

Ik wil niet teveel geld uitgeven aan alles.. Zat te denken aan tussen de 300/400 euro voor alles zoiets..

Wie kan mij helpen of wie heeft suggesties om leuke dingen te veranderen? :D

Foto's heb ik nog niet, kan ik wel ff posten morgen misschien..

Grtz,

Michel

die is vet :lief:
alleen rijdt een twingo zo raar t.o.v. andere hatchbacks met die kleine wieltjes :bloos:

less is more ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van bounz™ op woensdag 28 november 2007 om 00:01:
alleen rijdt een twingo zo raar t.o.v. andere hatchbacks met die kleine wieltjes


ja dat vind ik dus ook het extra verneukeratieve van die auto
alles staat gewoon al bij voorbaat belachelijk door de mini wiellekes
 
Michel, ik vind een Twingo'tje best een leuk auto'tje.
Je kan er denk ik best wat van maken.

Ik rij zelf sinds kort in een Clio RS met standaard 172 pk, door een ander in-en uitlaat traject heb ik 15 pk gewonnen.





Ik zou als ik jou was kijken of je een 2.0 RS motor in kan laten bouwen, dan blaas je echt elke GTI eruit.
Kost wat , maar dan heb je ook wat.
 
Jij bedoelt dat je je auto wilt stylen ipv tunen!!!! ;)

Maarre, tja, is dat niet zonde van je geld?
Zo'n ding ziet er toch gewoon niet uit???


Ik weet denk ik wel wie dit is O:)

Uitspraak van MichelHartogNL op maandag 26 november 2007 om 18:10:
hoef ook niet perse dikke subwoover ofz


ik heb nog wel een dunne subwoofer ligge :harry:

 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 november 2007 om 10:36:
Ik zou als ik jou was kijken of je een 2.0 RS motor in kan laten bouwen, dan blaas je echt elke GTI eruit.
Kost wat , maar dan heb je ook wat.


Elke GTI ?
laatste aanpassing
Uitspraak van Jeff London op maandag 26 november 2007 om 18:26:


:respect: :roflol:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 november 2007 om 11:45:
Elke GTI ?


Dat dan weer niet:P
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 november 2007 om 10:56:
Jij bedoelt dat je je auto wilt stylen ipv tunen!!!!


Een auto stylen valt ook onder tuning. Dat noemen we optische tuning;)
Alleen geluid kopen en een alarmsysteem.
Als je dat goed doet word het al heel krap met je budget...
Uitspraak van Early Ries op woensdag 28 november 2007 om 17:55:
Een auto stylen valt ook onder tuning. Dat noemen we optische tuning


Idd..

Uitspraak van PeterX op woensdag 28 november 2007 om 22:46:
alarmsysteem.


Wrom een alarmsysteem :S

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 november 2007 om 10:36:
Michel, ik vind een Twingo'tje best een leuk auto'tje.
Je kan er denk ik best wat van maken.


Eindelijk es iemand die Twingo NIET afkraakt :P
 
Uitspraak van Early Ries op woensdag 28 november 2007 om 17:55:
Een auto stylen valt ook onder tuning. Dat noemen we optische tuning


Dat is gewoon in het leven geroepen om het toch tuning te kunnen noemen.
Styling is gewoon styling! ;)
verbeteren van aerodynamica is wel tuning.
Al zal dat weinig zin bij een twingo hebben...
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 november 2007 om 08:37:
Styling is gewoon styling!


:z:z:z:z:z
 
Uitspraak van PeterX op donderdag 29 november 2007 om 18:35:
verbeteren van aerodynamica is wel tuning.


Bij eigenlijk elke hedendaagse auto is dat nutteloos. Alle auto's welke tegenwoordig ontwikkeld worden; zijn eerst uitvoerig getest in een windtunnel.

Dan zou een autostyle spoiler de aerodynamica verbeteren????

Dacht het niet :no:


Uitspraak van Early Ries op vrijdag 30 november 2007 om 13:38:
:Z :Z :Z :Z :Z


Geef mij maar eens aan waarom het optisch tunen genoemd moet worden?
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 14:08:
Bij eigenlijk elke hedendaagse auto is dat nutteloos. Alle auto's welke tegenwoordig ontwikkeld worden; zijn eerst uitvoerig getest in een windtunnel.


Daarom doe je het pas nadat je het vermogen ophoog gekrikt heb :P dan is wat extra downforce wel lekker
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 15:07:
Daarom doe je het pas nadat je het vermogen ophoog gekrikt heb dan is wat extra downforce wel lekker


Moet je wel flink extra vermogen hebben. Anders heb je die downforce echt niet nodig! ;)
En dan nog moet je wel een goede hebben die ook daadwerkelijk werkt!
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 15:16:
Anders heb je die downforce echt niet nodig


ja duuuh :P aan een beetje extra vermogen heb je niks B)
zielige mensen die gaan lopen zeiken over optische tuning en styling... en dan nog wat.. de meeste twingo's die ik hier voorbij heb zien komen voldoen aan de duitse stijl, strak, breed en laag... en dan is het nog niet goed... maar ik zal gewoon die verroeste olieboot van jezelf gaan tunen... want daar gaat het om... je moet gewoon 700 pk onder je kap hebben liggen, en dan tel je mee, maakt niet uit in welke staat je auto is... :rot:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 14:08:
Bij eigenlijk elke hedendaagse auto is dat nutteloos. Alle auto's welke tegenwoordig ontwikkeld worden; zijn eerst uitvoerig getest in een windtunnel.


Klopt helemaal. Gebeurde in de jaren '80 zelfs al.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 14:08:
Dan zou een autostyle spoiler de aerodynamica verbeteren????


Nee, begrijp me niet verkeerd, ik verafschuw zo een beetje de hele autostyle catalogus. Je geeft een verkeerd voorbeeld.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 14:08:
Geef mij maar eens aan waarom het optisch tunen genoemd moet worden?


Neem grotere velgen. dit word eigenlijk altijd gedaan voor de looks (zo ook door mij). Wel eens bij stil gestaan dat er ook lui zijn die dat doen zodat zo ook grotere remschijven & remklauwen kunnen monteren?
Of neem het kontje van deze GSI:

het vermogen (standaart 150 pk) van deze GSI is meer dan verdubbeld. Het stylen van dit kontje (zie de diffusior) heeft dus wel degelijk nut, en valt gewoon onder tuning. Het is niet alleen voor de sier, het kan ook voor de preformance zijn!
Nog een voorbeeld: een wagen waar een turbo op geschroef is. Zie je niks van aan de buitenkant, behalve de brievenbus in de motorkap. Zat "autoliefhebbers" zullen denken dat dat styling is, maar ondertussen is het een must voor de intercooler.

Het klopt dat het 99 van de 100 keer voor de looks word gedaan, nergens anders voor. Maar dat is dus niet altijd het geval.
Dat onderscheid word niet gemaakt.
Daarom: stylen valt ook onder tunen.
laatste aanpassing
Uitspraak van Early Ries op vrijdag 30 november 2007 om 17:40:
Het is niet alleen voor de sier, het kan ook voor de preformance zijn!
Nog een voorbeeld: een wagen waar een turbo op geschroef is. Zie je niks van aan de buitenkant, behalve de brievenbus in de motorkap. Zat "autoliefhebbers" zullen denken dat dat stylin is, maar ondertussen is het een must voor de intercooler.

Het klopt dat het 99 van de 100 keer voor de looks word gedaan, nergens anders voor. Maar dat is dus niet altijd het geval.
Dat onderscheid word niet gemaakt.
Daarom: stylen valt ook onder tunen.


(Y) :respect:
 
Uitspraak van Early Ries op vrijdag 30 november 2007 om 17:40:
Zie je niks van aan de buitenkant, behalve de brievenbus in de motorkap


Alleen bij impreza,beetje smart ass zal de intercooler nooit boven het blok hangen :/
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 december 2007 om 01:32:
Alleen bij impreza,beetje smart ass zal de intercooler nooit boven het blok hangen


Was maar een voorbeeld, maak van die luchthapper dan een bumper met grote luchtinlaat, komt op hetzelfde neer...

En er zijn er trouwens wel meer die dat zo hebben;)
laatste aanpassing
Uitspraak van Early Ries op vrijdag 30 november 2007 om 17:40:
Daarom: stylen valt ook onder tunen.


Wat ik me afvraag is waarom mensen die hun auto "optisch tunen", voor de looks, zo'n probleem hebben met het woord styling? Is toch niets mis mee? Als ik redelijk klaar ben met het tunen ga ik mijn auto ook nog licht stylen, wat is daar mis mee?
Ik heb geen probleem met het woord styling hoor, voor zover ik daar aan doe.

Ik beweer alleen niet dat styling niet onder tuning valt;)
 
Uitspraak van *200SX*Anu op maandag 26 november 2007 om 19:40:
Als je een beetje serieus aan de gang wilt ( tunen, of stylen), kom je met 300-400 euro echt niet ver


je moet niet te serieus aan de gang gaan met een twingo:P

set leuke 15 inch velgen eronder, en 5 cm verlagen ofzo. heb je leuk sportief autotje :)
 
early ries heeft gedeeltelijk gelijk. amar een spoiler en andere gekkigheid op standaard straatautotjes zal heus niets helpen hoor.

kijk als ik op de nurburgring een E36 m3 zie rijden met een gigantische spoiler weet je 99% zeker dat het gewoon super snel spul is waar zo een spoiler nut heeft. maar tis in bijv nederland bijna altijd sier, dus onzin.
 
Uitspraak van Early Ries op zaterdag 1 december 2007 om 15:44:
er zijn er trouwens wel meer die dat zo hebben


ja weet het,maar ideaal is het niet :9
Uitspraak van *200SX*Anu op zondag 2 december 2007 om 13:20:
Wat ik me afvraag is waarom mensen die hun auto "optisch tunen", voor de looks, zo'n probleem hebben met het woord styling? Is toch niets mis mee? Als ik redelijk klaar ben met het tunen ga ik mijn auto ook nog licht stylen, wat is daar mis mee?


nee je begrijpt het verkeerd, er zijn mensen die er problemen mee hebben dat "stylen" ook "optisch tunen" wordt genoemd ;)
 
:kwijl:
ipv sportuitlaat kun je ook de tussendemper ertussenuit halen..
en einddemper laten leeghalen en leuk eindpijpje erop lassen..

heb mijne(GEEN twingo) nu ook en t geluid is heerlijk :D
misschien werkt dat bij twingo ook wel?
scheelt misschien ook weer 1 a 2 pk ;)
kat ertussenuit en weer een paar pk winst..
wordt ie nog sneller ook dus ;)
 
Uitspraak van BaltaS op woensdag 12 december 2007 om 00:24:
scheelt misschien ook weer 1 a 2 pk
kat ertussenuit en weer een paar pk winst..
wordt ie nog sneller ook dus


haha mooi man.....

ik zou het dus gewoon niet doen

een performance uitlaat kost gewoon 500 tot 1000 euro dus laat gewoon zitten en ga niet hobbyboppen
laatste aanpassing
 
Als je een focking twingo gaat tunen ben je pas echt fucking kansloos. koop dan een auto waar wel iets uit te halen valt, en niet een vrouwen boodschappen wagen. We hebben het hier over een 1.2i single point injectie... laat ook maar, ruil hem in voor een Cliko v6 als je wilt tunen(y)...suc6
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 december 2007 om 10:49:
Als je een focking twingo gaat tunen ben je pas echt fucking kansloos


Hier vond ik je nog een held




Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 december 2007 om 10:49:
ruil hem in voor een Cliko v6


Hier viel dat allemaal weer een beetje tegen
 
Cliko v6 valt wel iets uit te halen iig... ik neem aan dat je die stokbrood rijders niet in Duitse degelijkheid krijgt :no:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Rexel op woensdag 12 december 2007 om 10:54:
Hier vond ik je nog een held


thanks :D
Uitspraak van van Gent op maandag 26 november 2007 om 18:34:
Uitspraak van ..::D:.. op maandag 26 november 2007 om 18:31:
En dan nu de mooiste

zeker geen drempels in belgië


Hehe zeker wel drempels in Belgie..hier vind ik men twingo'tje ,als je je auto wil tunen doe je dat toch gewoon.En al die pk's die heb je daar echt nie voor nodig ik heb altijd veel plezier gehad van men wagentje en ik kan begrijpen dat sommigen een twingo niet echt de mooiste wagen vinden maar ik ben wel trots op mijne ...btw twingo staat te koop voor de geintereseerden
 
Artiest Jay Steel
Ga naar Halfords en koop ruitenwisser spoilers en tankdop stickers, dan is je auto echt getuned! :rot: jwt!
Uitspraak van Twingo_on_air op maandag 10 maart 2008 om 17:44:
Hehe zeker wel drempels in Belgie..hier vind ik men twingo'tje ,als je je auto wil tunen doe je dat toch gewoon.En al die pk's die heb je daar echt nie voor nodig ik heb altijd veel plezier gehad van men wagentje en ik kan begrijpen dat sommigen een twingo niet echt de mooiste wagen vinden maar ik ben wel trots op mijne ...btw twingo staat te koop voor de geintereseerden


bekende twingo van de meets in belgie ;)
:roflol: ik wil ook een twingo alleen om er elke dag een trap tegen te geven voor ik naar me werk ga :roflol:
Uitspraak van bobby666 op maandag 10 maart 2008 om 22:02:
ik wil ook een twingo alleen om er elke dag een trap tegen te geven voor ik naar me werk ga


You're so fucking funny..............
Uitspraak van Mattijs op maandag 10 maart 2008 om 22:39:
You're so fucking funny..............


daar is zo een ding tog voor
Uitspraak van bobby666 op maandag 10 maart 2008 om 22:45:
Uitspraak van Mattijs op maandag 10 maart 2008 om 22:39:
You're so fucking funny..............

daar is zo een ding tog voor


2001 Twingo is meer waard dan die '86 Audi 80 1,6diesel van jou.
Uitspraak van Mattijs op maandag 10 maart 2008 om 22:47:
2001 Twingo is meer waard dan die '86 Audi 80 1,6diesel van jou


tja dit ding is even speelgoed maar als me quattro klaar is kan ik waarschijnlijk 6 van jou autos kopen rare luchthapper
Uitspraak van bobby666 op maandag 10 maart 2008 om 22:58:
Uitspraak van Mattijs op maandag 10 maart 2008 om 22:47:
2001 Twingo is meer waard dan die '86 Audi 80 1,6diesel van jou

tja dit ding is even speelgoed maar als me quattro klaar is kan ik waarschijnlijk 6 van jou autos kopen rare luchthapper


1: Welke luchthapper
2: Als dit en als dat boeit me geen ene reet, graag even foto's laten zien
3:"Waarschijnlijk", laat me niet lachen :loser:
Uitspraak van Mattijs op maandag 10 maart 2008 om 23:07:
1: Welke luchthapper
2: Als dit en als dat boeit me geen ene reet, graag even foto's laten zien
3:"Waarschijnlijk", laat me niet lachen


tja en toch lieg ik niet
Uitspraak van bobby666 op maandag 10 maart 2008 om 23:09:
Uitspraak van Mattijs op maandag 10 maart 2008 om 23:07:
1: Welke luchthapper
2: Als dit en als dat boeit me geen ene reet, graag even foto's laten zien
3:"Waarschijnlijk", laat me niet lachen

tja en toch lieg ik niet


Good for you! Eerst maar even bewijs graag, we hebben al genoeg praatjesmakers hier.