Partyflock
 
Forumonderwerp · 978284
3112x bekeken
 
Waarschuw beheerder
Vorig jaar eind Augustus kocht ik bij Makro een Philips LCD TV, type: 32PF5321

[img width=396 height=396 cacheid=00028b350005f58225d538ee1a020d0972]http://www.p4c.philips.com/files/3/32pf5321_12/32pf5321_12_tlf_.jpg[/img]
(http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=32PF5321/12&scy=nl&slg=NLD&grp=TV_GR&cat=FLAT_TV_CA&sct=LCD_LARGE_30_40_SU)

Na een aantal maanden kreeg ik problemen met het toestel: Als het toestel in de standby-stand stond, en ik wilde hem aanzetten met de afstandsbediening, dan bleef het beeld vaak zwart, en na een aantal keer aan en uitzetten ging deed hij het pas. (Het geluid deed het wel, als het beeldscherm zwart bleef). Eerst dacht ik dat het aan de instellingen van de TV lag. Na een tijdje kwam ik er achter dat het een defect aan het toestel was.

Toen ik hier achter kwam had ik het toestel om precies te zijn 1 jaar en 2 weken geleden gekocht. Toen ik de kassabon en garantie papieren na had gelezen, kwam ik erachter dat er maar 1 jaar garantie op het toestel zit. Dit is heel erg vreemd, aangezien er op bijna alle televisie-toestellen een standaard garantie zit van 2 jaar. Na het een en ander te hebben opgezocht over garantie van LCD-Toestellen kwam ik onder andere dit tegen:
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=604
en dit:
http://www.kieskeurig.nl/kk/29BF387946EF2AABC1256D64003D7DA3.htm
Hierin staat toch echt dat ik recht moet hebben op 2 jaar garantie. Hier heb ik Philips een aantal keren mee geconfronteerd, maar zij houden vast dat er op hun LCD toestellen een garantie van 1 jaar zit.

Zij verzochten mij verder om contact op te nemen met het bedrijf waar de TV was gekocht, dat heb ik ook gedaan. Zij verzochten mij toch weer contact op te nemen met Philips. Dat heb ik gedaan, en zij hebben toen een afspraak gemaakt met het bedrijf ESK, dat voor hun reparaties aan huis doet.

Vandaag is mijn LCD-TV meegenomen voor reparatie. Naar alle waarschijnlijkheid moet de beeldbuis worden vervangen, en deze kosten zal ik waarschijnlijk (geheel) voor mijn rekening moeten nemen. Toen heb ik Philips nogmaals gebeld, en gevraagd of ik dit zelf moet betalen, en er werd mij verteld dat dat waarschijnlijk ook zo is en dat de kosten hiervan waarschijnlijk nog hoger zullen liggen (inclusief monteur kosten) dan het hele toestel heeft gekost.

Wat moet ik hier nu mee aan? Wie kan mij helpen?
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
De economische levensduur van het toestel is nog niet verstreken (gemm 5-8jaar).
Philips zal gewoon moeten repareren zonder kosten in rekening te brengen :yes:
 
Waarschuw beheerder
rechtzaak beginnen!
 
Waarschuw beheerder
donateur
1 teveel tekst
2
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 18:59:
Wat moet ik hier nu mee aan?


weggooien

3
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 18:59:
Wie kan mij helpen?


makro?
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt altijd minimaal 2 jaar garantie:

http://www.dealerinfo.nl/2002/203/wet.htm
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 18:59:
Hierin staat toch echt dat ik recht moet hebben op 2 jaar garantie. Hier heb ik Philips een aantal keren mee geconfronteerd, maar zij houden vast dat er op hun LCD toestellen een garantie van 1 jaar zit


NL wet is dat op deze electronische toestellen wettelijk 2 jaar garantie op zit.

rechtsbijstand inschakelen als je dat hebt (Y)

en Phillips tja....daar ga je al de fout in he :frusty:

succes ermee
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 19:03:
De economische levensduur van het toestel is nog niet verstreken (gemm 5-8jaar).
Philips zal gewoon moeten repareren zonder kosten in rekening te brengen


Daar heb ik ze mee geconfronteerd, maar ze zeggen dat ze op hun LCD-Toestellen een garantie geven van 1 jaar, en alles wat er daarna stuk gaat en gerepareerd moet worden betaal je zelf...
Waarschuw beheerder
nogal kut ja zul je altijd zien dat net je garantie voorbij is! heb alleen wel laatst ergens gelezen dat je, ookal is je garantie verlopen niet altijd helemaal rechteloos bent..

misschien dat je maar een jaar garantie hebt omdat je hem bij de makro gekocht hebt? is toch niet een standaard winkel en hier gelden ook weer andere regels?
 
Waarschuw beheerder
niet laten maken en hem bij philips door de ruit heen tiefen (Y)
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 19:05:
niet laten maken en hem bij philips door de ruit heen tiefen


hun zijn verzekerd voor die ramen, hij niet met zn tv :d dus wie zit er meer mee denk je 8)
 
Waarschuw beheerder
donateur
ot: flink kut, weet er niks vanaf, als er 1 jaar op de bon staat, weet ik niet of je er wat aan kan doen, maar als het volgens de wet minimaal 2 jaar moet zijn, zal ik naar zon gerechtswinkel (of hoe dat precies heet) gaan (y) meteen uitzoeken waar je recht op heb en het halen (y)
Waarschuw beheerder
liever LSD-schermen, heb je meer kleur
Waarschuw beheerder
donateur
:Z alweer ja? dacht dat dit vanmiddag ookal was, toen je de e-mail adres van philips moest hebben :X
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 19:03:
rechtzaak beginnen!


Zou ik wel doen ja. :)
 
Waarschuw beheerder
suc6 met je rechtszaak, maar je hebt buiten je ene jaar garantie heeeeeeeeeeeeeeeeeel mischien garantie op onderdelen, die heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mischien vergoed worden door betreffende fabrikant, uurloon etc mag je dan zelf betalen ;-) kan je mischien beter alsnog een nieuwe kopen
 
Waarschuw beheerder
donateur
e-mail sturen naar Philips.
Wel directe e-mail adres dan he.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 18:59:
Wat moet ik hier nu mee aan? Wie kan mij helpen?


Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 19:03:
De economische levensduur van het toestel is nog niet verstreken (gemm 5-8jaar).


Je bedoeld de technische levensduur. Zo'n apparaat dient een normale technische levensduur te hebben en als dat ding eerder kapot maakt, dient te fabrikant ervoor te zorgen dat de reparatie kosteloos gebeurd.

Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, zou ik daar ook eens contact mee opnemen.
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 18:59:
Als het toestel in de standby-stand stond


nooit maar dan ook nooit doen, als er iets in huis gebeurt, kortsluiting of brand, ben je NIET verzekerd...

Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 18:59:
Vandaag is mijn LCD-TV meegenomen voor reparatie. Naar alle waarschijnlijkheid moet de beeldbuis worden vervangen


lcd...........beeldbuis.......??:vaag:
laatste aanpassing
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 22 oktober 2007 om 22:02:
nooit maar dan ook nooit doen, als er iets in huis gebeurt, kortsluiting of brand, ben je NIET verzekerd...


ehm.....mijn lcd KAN niet eens UIT, of de stekker moet eruit?!
Waarschuw beheerder
donateur
rechtzaak beginnen en philips ten onder brengen (Y)

Nee situatie uitleggen aan philips en als het goed is halen ze jouwn toesten gewoon op repareren ze en je krijgt een leentoesten van hun.
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van DanM op dinsdag 23 oktober 2007 om 01:08:
ehm.....mijn lcd KAN niet eens UIT, of de stekker moet eruit?!


je kan hem ook aansluiten op een stekkerblok met schakelaar natuurlijk, die je 's avonds voor het slapen gaan uitzet, dat pikt de verzekering weer wel :)
Waarschuw beheerder
donateur
wij hebben precies hetzelfde gehad....

We hadden een philips tv (nog meet beeldbuis) en het wbeeld werd steeds groen.
Iedere dag werd het groeniger.

Hebben we hem laten nakijken was een of andere printplaat kapot, hebben ze die vervangen toen deed ie het weer.

2 weken later hetzelfde, weer die printplaat vervangen.

2 weken later weer hetzelfde. Toen hebben ze heb goed onderzocht en bleek dat de beeldbuis kapot was.
Wij op internet gezocht, bleek dat er in die serie verkeerde beeldbuizen zaten waardoor dat inderdaad gebeurde.

Toen hebben we ook naar philips gebeld, we kregen toen te horen dat ie werd opgehaald en nagekeken.

2 weken later kregen we de mededeling:

De beeldbuis is defect, maar dit valt niet onder de garantie. U kunt ervoor kiezen een 2de handse beeldbuis te zoeken of een nieuwe beeldbuis aan te schaffen.

Weer terug gebeld en toen kregen we een deel vegoed.
Toen zijn we gaan kijken en zagen we een JVC breedbeeld staan voor dezelfde prijs als de beeldbuis.
Toen hebben we die gekocht, philips gebeld dat ze de zooi konden houde.

Nooit meer wat van gehoord.

Maar ik koop dus ook NOOIT meer iets van tv's van philips.
Kut garantie voorwaarden en kut tv's
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 18:59:
Wat moet ik hier nu mee aan? Wie kan mij helpen?


Meestal heb je standaard 1 jaar garantie bij de winkel waar je hem hebt gekocht, en naderhand nog 1 tot 3 jaar fabrieksgarantie.

Ben je rechtsbijstandverzekerd? Zal hun maar eens inschakelen. :yes:
 
Waarschuw beheerder
Ik heb dit mailtje van Philips gehad:

Geachte heer Van .....,

U heeft ons gevraagd hoe Philips om gaat met de garantieperiode en de Europese richtlijnen.

De Europese richtlijnen verplichten lidstaten om zich te houden aan bepaalde wetten binnen een bepaalde termijn. Hoe het lidstaat dit wil bereiken is aan hen. De Europese richtlijn waarover u spreekt heeft betrekking op tv's en andere consumenten goederen. Echter het gaat hier om de koopovereenkomst tussen de handelaar en de consument. Philips is de niet de handelaar van uw product en staat volledig in haar recht wanneer het gaat om de fabrieksgarantie van een jaar. Volgens de richtlijnen kunt u, indien u kunt aantonen dat het geen slijtage en/of buitengewoon gebruik van uw toestel is, recht halen bij u verkoper, uw handelaar. Zij dienen dan u verder te helpen, Philips daarentegen is de partij die u de fabrieksgarantie levert van 1 jaar en biedt u de mogelijkheid om extra garantie af te sluiten van 3 jaar.


Ze zullen wel een coulance regeling treffen waardoor ik nog een paar honderd euri kwijtben... Dit was mijn laatste Philips TV!!!
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 15:10:
Geachte heer Van .....,


Ze noemen je niet eens bij je naam :nocheer:
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 19:56:
Ze noemen je niet eens bij je naam


Wel hoor, maar heb ik ff weggehaald..
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 20:13:
Wel hoor, maar heb ik ff weggehaald..


Toch wel? :S

Maar nog ff OT: Ben je al bij de Makro zelf wezen zeuren?
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 18:59:
Naar alle waarschijnlijkheid moet de beeldbuis worden vervangen, en deze kosten zal ik waarschijnlijk (geheel) voor mijn rekening moeten nemen.


Pfff....
Ik heb dezelfde tv waarvan ook de beeldbuis kapot was, hierop heb ik een rekening ontvangen van 1800 euro, ik had het geluk dat ik nog wel in de garantie zat.
Maar de Makro bied toch 5 jaar extra garantie?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 21:28:
5 jaar extra garantie


uiteraard tegen betaling?!
 
Waarschuw beheerder
Wordt net gebeld, hij wordt gratis en voor niets gemaakt, Top!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 18:59:
kocht ik bij Makro


:lol::lol: Markro en service (n)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 15:10:
Dit was mijn laatste Philips TV!!!laatste aanpassing 23 oktober 2007 15:11


Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 22 oktober 2007 om 19:04:
en Phillips tja....daar ga je al de fout in he


:)

maar beter dat ze het toch repareren.
ze zullen wel moeten is namelijk wettelijk vast gesteld :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 22 oktober 2007 om 22:02:
nooit maar dan ook nooit doen, als er iets in huis gebeurt, kortsluiting of brand, ben je NIET verzekerd...


heb enkele weken terug ook een tv gekocht bij makro.
Heb gekozen voor een samsung plasma 107cm.
Bij de kassa kon ik er 5jaar garantie bijkopen(dus in plaats van standaard 2 jaar nu 5jaar) voor 54 euro heb dat ook gedaan.

verzekerd tegen:
Defecten
Blikseminslag
valschade etc

Bij makro hebben ze ook een service dat tv's van boven de 55cm dacht ik aan huis worden opgehaald kostenloos.
(staat in me garantie boekje van makro)


Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 18:59:
Vandaag is mijn LCD-TV meegenomen voor reparatie. Naar alle waarschijnlijkheid moet de beeldbuis worden vervangen, en deze kosten zal ik waarschijnlijk (geheel) voor mijn rekening moeten nemen. Toen heb ik Philips nogmaals gebeld, en gevraagd of ik dit zelf moet betalen, en er werd mij verteld dat dat waarschijnlijk ook zo is en dat de kosten hiervan waarschijnlijk nog hoger zullen liggen (inclusief monteur kosten) dan het hele toestel heeft gekost.

Wat moet ik hier nu mee aan? Wie kan mij helpen?


Niet laten maken/betalen en een andere tv ergens anders kopen :)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 oktober 2007 om 10:19:
Wordt net gebeld, hij wordt gratis en voor niets gemaakt, Top!!


mooi zo,

close?:P
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 oktober 2007 om 21:39:
close?


:yes:
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van Denskie ® :cheer: op dinsdag 23 oktober 2007 om 12:56:
Maar ik koop dus ook NOOIT meer iets van tv's van philips.
Kut garantie voorwaarden en kut tv's


nah, ik heb altijd al Philips tv's gekocht, en echt nooit problemen ermee

maar wel weer erg sneu natuurlijk dat iemand een kapotte tv treft, maar omdat een paar mensnen een kapotte philips hebben, is het niet meteen eenm kut merk

das wel erg kort door de bocht meteen


als je Nike air lek is, zijn dan meteen alle Nike's bagger schoenen ??

Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 22 oktober 2007 om 19:04:
en Phillips tja....daar ga je al de fout in he


Philips staat juist bekend om de betere toestellen op LCD en plasma gebeid
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Heb zelf ook een Philips LCD tv en heb nergens last, is een perfect toestel

alleen is de levensduur van een lcd tv een stuk korter dan die van een ouderwetse beeldbuis tv

maarja dat wist ik al toen ik hem kocht !
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 25 oktober 2007 om 09:50:
als je Nike air lek is, zijn dan meteen alle Nike's bagger schoenen ??


ik stak mn nike's vroeger altijd zelf lek :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 24 oktober 2007 om 17:46:
Bij de kassa kon ik er 5jaar garantie bijkopen(dus in plaats van standaard 2 jaar nu 5jaar) voor 54 euro heb dat ook gedaan.

verzekerd tegen:
Defecten
Blikseminslag
valschade etc


Welke winkel was dat?
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Thompson op donderdag 25 oktober 2007 om 10:01:
Welke winkel was dat?


dat kan tegenwoordig zobeetje bij elke winkel ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 oktober 2007 om 10:03:
dat kan tegenwoordig zobeetje bij elke winkel


Ja dat klopt. Alleen dit is wel een hele goedkope garantie voor 5 jaar. Bovendien valt blimsemschade en valschade daar vaak niet onder.
 
Waarschuw beheerder
klopt, las het ook niet helemaal goed :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 oktober 2007 om 09:53:
alleen is de levensduur van een lcd tv een stuk korter dan die van een ouderwetse beeldbuis tv


ze geven 20.000 branduren op.
dat is ongeveer 10 jaar voor gemm. gebruik.

Nou ik wil sowieso om de 5 jaar een nieuw toestel dus hij gaat voor mij lang genoeg mee (Y)

en het is va nde zotte dat je voor je eigen garantie moet betalen, omdat de vendor zelf geen garantie durft te geven :frusty:
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op donderdag 25 oktober 2007 om 16:47:
ze geven 20.000 branduren op.
dat is ongeveer 10 jaar voor gemm. gebruik.


lol dat red ik niet hoor, ding staat erg veel aan, zonder dat ik er na kijk :P

achtergrond geluid :P:P
 
Waarschuw beheerder
mijn idee :P
Waarschuw beheerder
goed. dit komt me bekent voor... ergens over gelezen..

gevonden...

http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=604

misschien hier ook nog wat aan?
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=650&qid=312485

laat je niet naaien Gozert