Partyflock
 
Forumonderwerp · 939009
 
Waarschuw beheerder
Als je een langere luchtweg maakt zo recht mogelijk met zoveel mogelijk koude lucht, is dat beter als een korte luchtweg?
dus sportfilter met korte buis of met een hele lange?

en wat zou het verschil zijn?
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik zou zeggen kort, maar ik heb er geen verstand van
 
Waarschuw beheerder
donateur
Ik gok op lang...
Waarschuw beheerder
Kort! .. Want hoe langer de lucht in de luchtbuis zit hoe warmer het wordt! (Y)

Maar dat is logisch! ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 maart 2007 om 12:58:
dus sportfilter met korte buis of met een hele lange?


doe je een maatje ertussen, dan moet het altijd goed zijn
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Del Horno op dinsdag 27 maart 2007 om 13:12:
Kort! .. Want hoe langer de lucht in de luchtbuis zit hoe warmer het wordt!


ik d8 meeer id trant van hij hoeft minder afstand af te leggen in de pijp

was dus niet verkeerd gedacht
gewoon
Uitspraak van Del Horno op dinsdag 27 maart 2007 om 13:12:
logisch!


 
Waarschuw beheerder
gewoon geen luchtfilter
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 maart 2007 om 13:55:
gewoon geen luchtfilter


nee das lekker hahaha dan is je motor zo gaar!
 
Waarschuw beheerder
valt wel mee hoor, weet alleen niet meer of ik niks had of er een zooi gaten in had gemaakt.
 
Waarschuw beheerder
Kort zou beter zijn tenzij je met een lange luchtweg de lucht onder hoge snelheid in de motor kunt krijgen.
M.a.w. een dikke pijp vanaf de bumper die afsluit op je filter.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 maart 2007 om 14:00:
valt wel mee hoor, weet alleen niet meer of ik niks had of er een zooi gaten in had gemaakt.


Lisse is dichtbij het strand...

Overigens is het volgens mij zo dat je inlaat (net als uitlaat) het beste een vermenigvuldiging is van wat er de cilinder ingaat. Hierdoor gaan er steeds mooie blokken lucht naar binnen.
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
er komt ook vuil bij in :)
de boel slijt sneller zonder filter :)
 
Waarschuw beheerder
lijkt mij ook dat plaatsing van belang is.... een lange die koude lucht aanzuigt lijkt mij beter dan een korte die naast het uitlaatspruitstuk zit....

andersom idem dito een korte die naar de bumper gaat of een lange die helemaal langs de motor loopt...
Waarschuw beheerder
een korte die koude lucht aanzuigt, een lange buis heeft alleen maar meer weerstand, dus moet je motor meer moeite doen om de cilinders te vullen met lucht
 
Waarschuw beheerder
Ligt eraan waar je die luchtfilter plaats..
Niet op een plaats waar warme lucht komt natuurlijk.. ;)
Waarschuw beheerder
Zolang je de diameter groot genoeg houd, maakt het bijna niks uit waar je je filter plaatst. als je luchtmassa meter maar op de goeie plek zit :)
 
Waarschuw beheerder
donateur
Ligt helemaal je snelheid.

Daarom heeft een lambo ook een variabele inlaatbuis.

Variabel is dus het beste.
Een lange buis bij hoge toerentallen.
Een korte buis bij lage toerentallen.

Dit ivm werveling geloof ik maar weet het niet zeker dat zou ik op moeten zoeken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
das je inlaatspruitstuk zelf...dat heeft niet alleen een lambo, dat hebben tegenwoordig heel veel auto's
 
Waarschuw beheerder
donateur
je hebt gelijk zie ik :)
 
Waarschuw beheerder
RAM Air.

1 dikke buis met ingebouwd filter vanaf bumper naar je gasklep(pen)
Waarschuw beheerder
de plaatsing is wel degelijk van belang , want naast je motor zuigt ie alleen warme lucht aan en die willen we niet .

beter langer en ver naar voren achter je grille en dus koud, dan warm en naast je motor.

Anders is het alleen een leuker geluid en geen effect .
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 maart 2007 om 21:21:
RAM Air.

1 dikke buis met ingebouwd filter vanaf bumper naar je gasklep(pen)


juist ,ligt wel aan de constructie... al je het RAM air wil noemen.

meeste mensen kennen wel de afkorting CAI (cold air intake)
buis vanaf je gasklep naar beneden onderin de bumper.
daar zuig je dus het best koude lucht aan ,en hoe kouder de lucht hoe beter de prestatie.