Partyflock
 
Forumonderwerp · 888840
Ik wil hier eens een topic over openen omdat wij hoorden dat er enorm veel gedupeerden zijn op dit moment dus vroeg mij af of er hier ook gedupeerden rondhuppelen die dan toevallig net zoals mij op t werk ofzo op i-net kunnen!

Het zit bij ons als volgt. Onze premie voor internet+telefonie wordt altijd netjes automatisch afgehouden, zo ook deze maand. Echter, deze maand bleek het zo te zijn dat de financiele afdeling van @home een achterstand/personeelstekort heeft. Dit betekent dat het geld dus idd wel op hun rekening staat, maar zij nog niet in het systeem hebben kunnen verwerken dat wij gewoon betaald hebben.
Als gevolg was dinsdag opeens het internet afgesloten. Na inmiddels 10.000 telefoontjes heeft @home ons geadviseerd het bankafschrift waarop het bewijs van betaling staat te faxen, dan konden we aangesloten worden zonder dat zij in het systeem hadden staan dat betaald is.

Nou, zo gezegd zo gedaan dinsdagmiddag. Nou, blijkbaar ging dit niet zo makkelijk want elke helpdeskmedewerker die je spreekt zegt nog steeds "sorry mevrouw het staat nog niet in mijn systeem als zijnde verwerkt, dus zodra ik hier kan zien dat u betaald heeft bent u binnen 48 uur aangesloten, het heeft geen verdere consequenties voor uw telefonie".
Nou, situatie was dus zo dat door een fout van HUN kant wij nu godverdomme alweer 3 dagen zonder internet zitten.
Maar goed, zoveel mogelijk blijven bellen levert niets op als telkens hetzelfde antwoord "sorry wij hebben het druk, we weten dat dit buiten uw schuld ligt maar we kunnen echt niets voor u doen".

Met als uiteindelijk resultaat dat die hufters het nog net niet druk genoeg hebben om per vanmiddag ook nog onze telefoon uit de lucht te halen en we nu dus zowel zonder internet als zonder telefoon zitten. En als je daar wat van zegt is het antwoord "sorry er zijn veel mensen ziek"
Jah uhm daar heb ik toch niets mee te maken? Wij hebben aan ALLE verplichtingen voldaan, gewoon netjes op tijd betaald, ook nog terwijl dit niet nodig hoeft te zijn hier een bewjis van gefaxt, en ik verwacht niet dat we dit weekend telefoon of internet hebben. Je zult maar een dokter ofzo dringend nodig hebben???

Hebben meer mensen op dit moment last hiervan??
 
Uitspraak van Bruxa op donderdag 20 juli 2006 om 17:17:
@home


@cannesB-)
nee, hebben internet (regelmatig) en TV van @home, nergens last van. (behalve dat ons internet sneller is dan wat op hun site staat);)
Werkzaam bij Dynamo GBBR
Artiest {SHOWLIST artist 3658, 81459, 1576}
vervelend voor je bitsje, klinkt erg als een upc/chello-situatie en ook daar word je van het kastje naar de muur gestuurd :s

succes ermee (y)
als mij dit trouwens zou gebeuren, belde ik en bleef ik aan de telefoon net zolang dat het weer werkte.

Ja, ik sta over bekend als "de beller" als iets niet goed/slecht werkt bel ik meteen en blijf ik aan de lijn totdat het opgelost is
owja dat hebben wji ook al gedaan inmiddels, mja als ze dan ook nog eens je telefoon afsluiten dan kun je moeilijk blijven bellen want je hebt geen telefoon:D
Daarbij heeft blijven hangen tot het opgelost is geen zin, want ze zijn gewoon stug en stijfkoppig en hebben dus slechts 1 antwoord;
" het is niet verwerkt, dus wij kunnen u nog niet aansluiten, onze administratie heeft een achterstand, we weten niet wanneer dit opgelost is"

Daar ken je het mee doen dan!

Het ergste is dat een vriend van me op een helpdesk werkt, en ik middels zijn verhalen wel een beetje doorheb hoe die crap werkt daar! Ik heb dan ook het vermoeden dat de laatste helpdeskmedewerker, die het behoorlijk aan de stok had met mn pa (jah hij bleef nog netjes en schold op @home en zei duidelijk erbij dat het niet op hem persoonlijk was, maar goed hij ging idd wel heftig tekeer, mja zou je ook niet na 3 dagen je murw bellen) nadat hij ophing dacht "zo en nu ken je lekker niet meer bellen ...off die telefoon"
laatste aanpassing
Ik neem aan dat je via automatische incasso betaald hebt? In dat geval kun je 2 dingen doen:
-Afwachten tot je weer internet+tel hebt en later een vergoeding gaan vragen voor de tijd dat je dit niet had.
-Of misschien beter: de bank bellen (binnen 30 dagen!) om de laatste incasso te laten storneren. Dan heb je meteen het hele geld van een maand terug binnen 1 dag en dan vraag je daarna of ze je een rekening sturen van een redelijk bedrag voor de tijd dat je WEL verbinding had.
Waarschijnlijk, omdat alles daar dus zo laat verwerkt wordt, komen ze er pas later achter dat jij je geld hebt laten storneren en kunnen ze je dus ook niet afsluiten :devil:
hahaha dat is wel een goeie ja :D Mja, aangezien ze wel zo geslepen zijn om meteen de telefoon erbij af te sluiten durf ik dat niet goed aan! Ik hoop gewoon dat t dit weekend rond is, zo niet dan ga ik per direct over op een andere provider
dan nog mag je eerst je hele jaarcontract uitzitten of afkopen :yes: :/

leuk he die kabelaars die gewoon doen en laten zoals het hun blieft :S
Ik weet zo even niet hoe dat per provider geregeld is. Maar ik vind het, vooral wanneer je een modem gratis krijgt, niet meer dan redelijk dat je daar 1 jaar aan vast zit.

Maar daarna zou het geen probleem moeten zijn om maandelijks op te zeggen. Helaas is het vaak zo dat het met 1 jaar stilzwijgend wordt verlengd.
laatste aanpassing
jeej join the club, 12move heeft het zelfde probleempje:nee:
 
bij ons ligt om de 3 maanden internet er uit; krijgen iedere 3 maanden een nieuw ip-adres :) vorige x heeft mn vader 2,5 uur aan de telefoon gehangen voor hij iemand te spreken kreeg.

en @home blijft volhouden dat we de inmiddels gloednieuwe pc opnieuw moeten installeren.

:looser: volgende x dat t gebeurd ligt @home er bij ons uit en niet de internetverbinding
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 20:16:
vorige x heeft mn vader 2,5 uur aan de telefoon gehangen voor hij iemand te spreken kreeg.


Zelfde verhaal met een tante van me:
Mijn neef heeft bij haar gekeken wat er aan de hand was. Volgens hem moest er iets mis zijn zijn met de modem. Dus: modem van de buren geprobeerd en het werkte perfect.

Na uren bellen kreeg ze steeds te horen dat de lijnen overbezet waren en dat ze later terug moest bellen. Volgende dag uiteraard weer hetzelfde gezeik. ALS ze dan iemand aan de lijn krijgt wordt beweerd dat er een monteur moet komen om uit te zoeken wat het probleem is en ze hebben daar momenteel niet genoeg capaciteit voor. Terwijl dat uberhaupt niet nodig is, want het probleem is al vastgesteld door mijn neef!
Terwijl het heel simpel is voor @home om even een nieuw modem op te sturen van een paar tientjes :gaap:
laatste aanpassing
als ze idd niet zo moeilijk deden was er nix aan het handje maar die bedrijven willen het probleem door een door hun aangestelde monteur bevestigd hebben. die monteurs zeggen natuurlijk precies wat de provider wil dat ze zegge en daar kloppe ze geld uit. droevige acties:looser:
 
ik heb in mn eigen huissie @home en bij mn ouders ook.. Nergens last van? :/ :/

Ik hoop ook niet dat het gebeurd!

En Bitsje! Laat je nie op de kop zitten :[ o:)
 
@home zuigt idd :/
Wij hebben hier ook regelmatig geen internet, terwijl e rgeen storingen aangegeven worden. In het weekend werd er zelfs gezegt dat ze de servers aan het upgraden zijn... terwijl er in het weekend niet gewerkt wordt...