
goed, ik zal t eens uitleggen. t kan zijn dat t niet klopt wat ik zeg, want zoals team pivari al aan geeft heb ik niet zoveel verstand van autos. das duidelijk te zien aan mijn ride....die btw 2x zoveel cilinder inhoud heeft dan t projectiel waar dit topic overgaat.
Een intecooler, normaal gesproken geplaatst tussen de turbo en de gasklep, is ervoor om te zorgen dat de hete lucht die uit de turbo komt, weer enigzins afgekoeld wordt, zodat er meer licht in de cilinders zit (warme lucht bevat minder zuurstof, minder zuurstof is minder ontbranding) maar die temperatuur zal NOOIT onder de omgevings temperatuur zitten...
Dus welk nut heeft ie dan als ie, zoals jullie zeggen, voor het luchtfilter zit, en de ingaande temperatuur is gelijk aan de uitgaande temperatuur? ik denk dat ie alleen maar voor vermindering van de luchtdoorstroom zorgt, omdat dat ding gewoon gaat verstoppen door al het vuil wat er in komt. een logischere plek zou zijn tussen het filter en de gasklep. maar dan nog heeft ie geen nut, en belemmerd hij alleen maar de luchtdoorstroming.
ik gok dat ie gewoon helemaal niet aangesloten is. ik vind t dus kansloos. is gewoon t zelfde als gti stickertjes op je 1.3 plakken, miss zelfs nog wel erger.
Maar goed, morgen maar eens afwachten wat de mensen zeggen die wel verstand van echte tuning hebben.