Partyflock
 
Forumonderwerp · 867541
 
Waarschuw beheerder
m'n hond drinkt wel, maar heb echt het idee dat hij te weinig drinkt. is het verstandig dat ik met hem naar de dierenarts ga? of hebben jullie tips???
 
Waarschuw beheerder
Dierenarts (y)
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hoezo denk je dat hij te weinig drinkt???

Wat voor voer geef je je hond??
Waarschuw beheerder
Ja, tuurlijk moet je dan naar de dierenarts gaan.
Waarschuw beheerder
donateur
Echt ongeloofelijk sommige mensen :frusty:
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 21 april 2006 om 11:48:
Hoezo denk je dat hij te weinig drinkt???


Je kan eerst je eigen ogen de kost geven door, je hond in de nek vel te pakken, als zijn huid dan weer gelijk samentrekt als je los laat is er niks aan de hand, dan drinkt hij genoeg..


Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 21 april 2006 om 11:48:
Wat voor voer geef je je hond??


Geef je blikvoer of droog voer?

Ik zou voor droogvoer gaan, maar als je hond te weinig drink(als je dat idee hebt) moet je blikvoer bij gaan voegen(omdat dit voor een groot deel bestaan uit vocht)Maar wel doorgaan met het geven van droogvoer want dat is volledige voeding met alle aminozuren die een hond nodig heeft.
Ook kan je als beloningsbrokjes bv frolic gaan geven, hier zit meer zout in en gaat de hond meer drinken.
Maar geef hem nooit zelf gemaakte eten met "mensen" zout erin! want dat is heel erg slecht
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Je kan eerst je eigen ogen de kost geven door, je hond in de nek vel te pakken, als zijn huid dan weer gelijk samentrekt als je los laat is er niks aan de hand, dan drinkt hij genoeg..


dat doet het wel. maar niet zo snel?
Geef je blikvoer of droog voer?


ik geef droogvoer?
zou voor droogvoer gaan, maar als je hond te weinig drink(als je dat idee hebt) moet je blikvoer bij gaan voegen(omdat dit voor een groot deel bestaan uit vocht)Maar wel doorgaan met het geven van droogvoer want dat is volledige voeding met alle aminozuren die een hond nodig heeft.
Ook kan je als beloningsbrokjes bv frolic gaan geven, hier zit meer zout in en gaat de hond meer drinken.
Maar geef hem nooit zelf gemaakte eten met "mensen" zout erin! want dat is heel erg slecht


dank je wel ik ga het meteen proberen
Waarschuw beheerder
donateur
ik weet dat katten in principe genoeg vocht binnen krijgen via hun blikvoer. maar waarschijnlijk heb je helemaal geen kut aan deze informatie aangezien het om een hond gaat. ik zal niks meer zeggen nu.
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 11:58:
dat doet het wel. maar niet zo snel?


Als zijn vel maar, binnen 10 tot 15 seconden weer samentrekt, is er niks aan de hand;)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 11:58:
dank je wel ik ga het meteen proberen


(F)
Waarschuw beheerder
Geen frolic geven en zeker geen blikvoeding van pal of andere meuk. Is alleen maar water heeft je dier niks aan.

Als je hem blikvoer wil geven geef hem hills blikvoeding.

Maar wat is teweinig drinken dan???/
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Jack had a groove op vrijdag 21 april 2006 om 11:59:
ik weet dat katten in principe genoeg vocht binnen krijgen via hun blikvoer.


Katten krijgen zo in iedergeval genoeg vocht binnen ja;)
Maar niet genoeg voedingsstoffen :no:
Daarom ook voor katten en poezen geef gewoon droogvoer want dat is volledige voeding met alle aminozuren/voedingsstoffen die de hond/kat nodig heeft.
Blikvoer is een goede toevoeging.. veel mensen geven gewoon blikvoeding. maar wil je je kat echt gezond hebben, droogvoer geven :yes:
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van >RaoulDuke< op vrijdag 21 april 2006 om 12:01:
Geen frolic geven


Niet als volledige voeding nee, maar wel als beloningsbrokjes. ;) Want hier zit veel zout in, en daardoor gaat de hond meer drinken:O
Waarschuw beheerder
dierenarts
Waarschuw beheerder
probeer eens melk met stukje`s brood in de bak te doen :)

dat het een papje word:)
 
Waarschuw beheerder
Als je echt het idee hebt dat ie te weinig drinkt, moet je echt effe naar de dierenarts. Kan van alles zijn, maar wachten tot het problematisch wordt, kan wel eens vervelend worden. Effe uit voorzorg naar de dierenarts dus. (Y)
 
Waarschuw beheerder
alsje hond een droge neus krijgt zou k naar de dierenarts gaan....

klein beetje siroop in het water helpt misschien
dan krijgt ze dorst en drinkt ze meer

(niet te veel )
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 21 april 2006 om 11:51:
Je kan eerst je eigen ogen de kost geven door, je hond in de nek vel te pakken, als zijn huid dan weer gelijk samentrekt als je los laat is er niks aan de hand, dan drinkt hij genoeg..


:jaja: (f)
Waarschuw beheerder
als je hond te weinig drinkt geeft de dierenarts toch vaak als tip kippenboullion...
Waarschuw beheerder
je kan instant water halen bij de apotheek, :) das een poeder daar moet je water opgooien en dan krijg je water... instant water ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 21 april 2006 om 12:03:
Niet als volledige voeding nee, maar wel als beloningsbrokjes. Want hier zit veel zout in, en daardoor gaat de hond meer drinken


Ook niet als beloning. Door zout gaat een hond meer drinken maar dat is niet de oplossing voor het probleem. Frolic is meuk van voor tot achter.

Royal canin is goed maar gebruik ook nog steeds vlees en dierlijke bij producten en dat is jammer. Mag in EU kip of ander vlees genoemt worden. Gehydrogeerd vlees word ook gebruik in r.c. en bha en bht.

Probeer eens ACANA dat is een top voeding met human grade vlees. Dat houd in dat het vlees in de brokken ook voor ons als mens geschikt was. Omega 3 en 6 in enz enz.
 
Waarschuw beheerder
hij heeft gewoon geen dorst :|
Waarschuw beheerder
geef hem pinda's,

dat helpt.
als je pinda's eet krijg je dorst.
vandaar dat ze op het terras meestal bakjes pinda's hebben staan. om meer te drinken !

dus paas hem pindaaaaaaas :d :d
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 21 april 2006 om 12:02:
maar wil je je kat echt gezond hebben, droogvoer geven


ik geef mijn katten alleen droogvoer.en dat geef ik omdat ik blikvoer vind stinken en er in de zomer vliegen op af komen:S
Waarschuw beheerder
prop m VOL met pindaaas ! :D
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
neem em anaal dan wil ie wel drinken hoor,,deed ik ook met me hond
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kill dat ding..eet de pindaas lekker zelf op:D
Waarschuw beheerder
vet terreur en offensive!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van crisjecris op vrijdag 21 april 2006 om 14:26:
net als chocola kan een hond daaraan dood gaan !!


Ja als je je hond een over dosis aan chocla geeft wel ja maar een klein stukje geeft valt het wel hoor.

Maar kijk ook ff naar de slijmvliezen in de bek van de hond als die bleek zijn zou ik naar de dierenarts gaan.
En anders als je hem meer water wil laten drinken en hij doet het zelf niet doe het dan met een spuitje (zonder naald)vul die met water en ga hem zelf water toe dienen.

En als je hond is uitgedroogd wat er net al werd gezegd als de huid rechtop blijft staan is die uitgedroogd, maar dat zal wel meevallen denk ik.
ik denk dat je beter gewoon even naar je dierenarts moet gaan.
je kan beter een keer voor lul gaan dan een keer te laat en ik weet zeker dat je dierenarts je goed advies geeft wat je moet doen.

Succes en laat ons even weten wat de dierenarts heeft gezegt.
Waarschuw beheerder
koop dan eens een goed merk whiskey in plaats van die bocht
die hond heeft ook smaak :p
 
Waarschuw beheerder
Is het water wat je hem geeft wel vers? Mijn hond laat zijn water ook staan als het niet vers genoeg is.....
Waarschuw beheerder
dftg
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 11:46:
m'n hond drinkt wel, maar heb echt het idee dat hij te weinig drinkt. is het verstandig dat ik met hem naar de dierenarts ga? of hebben jullie tips???


trechter in zn bek en de tuinslang in die trechter houden moet je kijken hoeveel water hij dan drinkt:P
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >RaoulDuke< op vrijdag 21 april 2006 om 13:24:
Ook niet als beloning. Door zout gaat een hond meer drinken maar dat is niet de oplossing voor het probleem. Frolic is meuk van voor tot achter.


nahjah was dat nah weer voor iets :vaag:
dan ken je je hond helemaal geen beloning meer geven
mijn hond krijgt ook soms als beloning of tussendoor frolic en ze leeft nog steeds en gezonder dan haar ken niet :no:
wou jij zeggen dat je nooit een x een koekkie of chips vreet ofzo ??????????????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 16:13:
Uitspraak van (L)Wendy Wordt Mama(L) op zaterdag 22 april 2006 om 16:06:
topic opener heb je inmiddels al meer nieuws ????

zal wel niet want niemand geeft een serieus antw


ik ben wel serieus...

de dierenarts zegt gewoon als ie niet wil drinken geef hem kippenboullion.. dus ja scheelt weer een ritje...drinkt ie na 3 dagen dat ook niet ga dan langs maar volgens mij drinkt ie dat wel..
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van crisjecris op zondag 23 april 2006 om 17:43:
...drinkt ie na 3 dagen dat ook niet


is wel heel lang hoor lijkt mij, 3 dagen een dier zonder vocht laten zitten.
Waarschuw beheerder
honden slaan vocht op net als mensen dus dat kan makkelijk
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 21 april 2006 om 11:51:
Je kan eerst je eigen ogen de kost geven door, je hond in de nek vel te pakken, als zijn huid dan weer gelijk samentrekt als je los laat is er niks aan de hand, dan drinkt hij genoeg..


Ik ben bij de dierenarts geweest (voor de zekerheid) en dit zei die dierenarts inderdaad:yes:
Hartstikke bedankt in ieder geval
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 21 april 2006 om 11:51:
Geef je blikvoer of droog voer?

Ik zou voor droogvoer gaan, maar als je hond te weinig drink(als je dat idee hebt) moet je blikvoer bij gaan voegen(omdat dit voor een groot deel bestaan uit vocht)Maar wel doorgaan met het geven van droogvoer want dat is volledige voeding met alle aminozuren die een hond nodig heeft.
Ook kan je als beloningsbrokjes bv frolic gaan geven, hier zit meer zout in en gaat de hond meer drinken.
Maar geef hem nooit zelf gemaakte eten met "mensen" zout erin! want dat is heel erg slecht


Dit zei de dierenarts ook, ik kon beter droogvoer gaan voeren en af en toe wat blikvoer.

Uitspraak van crisjecris op zondag 23 april 2006 om 17:43:
de dierenarts zegt gewoon als ie niet wil drinken geef hem kippenboullion.. dus ja scheelt weer een ritje...drinkt ie na 3 dagen dat ook niet ga dan langs maar volgens mij drinkt ie dat wel


Dat was het probleem niet.hij dronk wel maar te weinig(dacht ik)
maar ik had het niet goed, want mijn hondje is kerngezond:D

had eigenlijk niet naar de dierenarts gehoeven, met die tips van jullie.
bedankt allemaal
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van crisjecris op vrijdag 21 april 2006 om 13:01:
als je hond te weinig drinkt geeft de dierenarts toch vaak als tip kippenboullion...


dat zei hij inderdaad ook, als ik dacht dat hij te weinig dronk..gewoon af en toe wat kippenboullion toevoegen