Partyflock
 
Forumonderwerp · 861224

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

 
Vraagje waarom als er een lange tekst is zijn mensen altijd te lui om te lezen??
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 maart 2006 om 19:21:
Vraagje waarom als er een lange tekst is zijn mensen altijd te lui om te lezen??


geen zin in (Y)
 
pfff. ik ben te lui om dit te lezen... waarschuw de volgende keer eff in je topic titel ofzo... als ik nie te lui ben om die te lezen. dan verspil ik tenminste geen tijd
Veel leze kost tijd, en tijd = geld anno 2006
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 maart 2006 om 19:21:
Vraagje waarom als er een lange tekst is zijn mensen altijd te lui om te lezen??


vraagje waarom leef jij (Y)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 maart 2006 om 19:21:
Vraagje waarom als er een lange tekst is zijn mensen altijd te lui om te lezen??


Sommige mensen hebben geen zin om hele lappen tekst te lezen, die mensen zijn dus te lui om dat te lezen!

:/
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 maart 2006 om 19:21:
Vraagje waarom als er een lange tekst is zijn mensen altijd te lui om te lezen??


Omdat het vaak na het lezen toch nergens over blijkt te gaan net als jou vraag !!!

Why o why did i clicked on that link.....:vaag:
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 maart 2006 om 19:21:
waarom


omdat ze te lui zijn om te lezen
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 maart 2006 om 19:21:
Vraagje waarom als er een lange tekst is zijn mensen altijd te lui om te lezen??


:gaap:
 
Meestal zijn dat ook saaie stukjes en kon de tekst wel wat ingekort worden.
Ligt eraan waar het over gaat, als het me boeiend lijkt lees ik het wel gewoon
 
Omdat de meesten het stoer vinden om een dom, kort of nietszeggend antwoord te geven. Weinig mensen nog die hele verhalen lezen en/of schrijven.

Helaas maar waar, de maatschappij verloedert :jaja:
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 maart 2006 om 19:43:
Helaas maar waar, de maatschappij verloedert


sorry
:aai:
als je het over pf hebt, mensen zijn denk ik bang iets anders te missen dus hebben ze andere prioriteiten.
Liever lui dan dom?

«Elk kind presteert beter op school en vindt leren aangenamer als het gemotiveerd is», zegt Willy Lens, motivatiepsycholoog. Hij antwoordt op de lezersbrief van Sandra (zie p.1). «Roel studeert niet graag meer. Hij is niet alleen. Veel kinderen op het einde van de lagere school hebben hetzelfde probleem. Ze besteden weinig tijd aan hun studies en daardoor dalen hun resultaten. Vooral dat maakt ouders bezorgd.


TWEE OPMERKINGEN VOORAF:
1. Soms zijn minder goede resultaten niet te wijten aan een zwakke motivatie, maar gewoon omdat het kind niet beter kan. Het is goed dat ouders hun kind correct inschatten. Niet overschatten.

2. Als een kind zich niet echt inzet om te studeren, heeft dat niet altijd met gebrekkige motivatie te maken. Soms hebben kinderen zoveel neveninteresses dat ze niet meer aan studeren toekomen. Het kan nuttig zijn die nevenactiviteiten af te bouwen. Autoritair de computer, stereo-installatie enz verwijderen of verbieden naar de training of de jeugdbeweging te gaan, helpt niet veel. Er zijn immers veel mogelijkheden om afgeleid te zijn bij het studeren. Beter is dat ouders samen met de kinderen afspreken wanneer ze studeren en wanneer niet. Dan voelt het kind zich mee verantwoordelijk en dat werkt motiverend. Als u hem dan nog helpt concrete doelen te stellen («Ik ga eerst oefeningen maken en dan geschiedenis studeren»), is de kans klein dat hij doelloos gaat studeren.

PROBLEEM 1: ROEL STUDEERT NIET MEER ZONDER BELONING
Roel heeft blijkbaar een probleem met zijn studiemotivatie zelf. De meeste kinderen zijn leergierig. Ook Roel zal aanvankelijk wel graag gestudeerd hebben. Gewoon omdat het leuk is om iets te weten, iets te kunnen of kennen. Dat heet intrinsieke motivatie. Kinderen die beloond worden (met geld, goede punten, een nieuwe fiets) of die verplicht worden om te studeren, verliezen dat soort van motivatie. Ze studeren niet meer omdat het leuk is, maar alleen nog voor de beloning of omdat het moet. Dat heet extrinsieke motivatie. Intrinsieke motivatie is veel beter dan extrinsieke.

PROBLEEM 2: ROEL VINDT ZES OP TIEN GENOEG
Het tweede probleem van Roel en van vele andere leerlingen is dat 'leren' voor hen hetzelfde is als 'presteren'. Veel punten halen (of net genoeg) is belangrijker dan iets (bij)leren. Ook veel ouders en leerkrachten trappen in die val. Wat heb ik geleerd is bij een huistaak veel belangrijker dan hoeveel punten haal ik hierop. Een huistaak is een leertaak.

Toetsen of examens zijn prestatietaken. Die lokken niet alleen prestatiemotivatie uit, maar ook faalangst. Roel wou altijd de eerste zijn. Is hij dat niet, dan voelt hij zich mislukt. Roel is misschien bang dat hij niet meer de eerste kan zijn. Daarom zet hij zich ook minder in. Het is voor hem immers minder erg dat zijn ouders zeggen dat hij slechte punten haalt omdat hij zich te weinig inzet dan dat ze zeggen dat hij minder intelligent is dan ze dachten. Roel wordt liever lui genoemd dan dom.

HOE LOS JE HET OP?
Overtuig Roel ervan dat leren niet hetzelfde is als presteren. Leren betekent je nieuwsgierigheid bevredigen, kennis opdoen, inzicht krijgen Mislukken is dan onmogelijk. Fouten maken kan wel, maar is niet erg, want je kan eruit leren. Zo kunnen ouders de resultaten op school niet vergelijken met die van andere leerlingen, maar met vorige resultaten. Als kinderen voelen dat ze fouten mogen maken, zullen ze uitdagende leertaken durven aanpakken en zich ervoor inzetten.»




Veel leesplezier (Y)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 maart 2006 om 19:21:
Vraagje waarom als er een lange tekst is zijn mensen altijd te lui om te lezen??


Dat doe ik nooit
Ik wacht altijd netjes totdat iemand anders het heeft gelezen en daar reageer ik op ;)
→ als beheerder
Hartje gelucht :D
niet erg topic waardig he...