Partyflock
 
Forumonderwerp · 843842
2405x bekeken
 
Waarschuw beheerder
Ik ben misschien wel van plan om een carriere switch te maken om kok te worden.

Mijn vragen aan de (toekomstige) chefkoks op partyflock:

-Wie doet / deed er welke koksopleiding en waar?

-Wie is er in het verleden mee gestopt / van plan om te stoppen en waarom?

-Wat zijn de positieve / negatieve kanten aan het beroep en de opleiding?

b.v.d.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
t lijkt me niet relaxed vaak op zondag te moeten werken..
Waarschuw beheerder
en elke avond niet thuis te kunnen eten...
je komt meestal pas heel erg laat thuis, terwijl de mensen om je heen dan juist samen iets gaat doen, daar kan jij nooit aan mee doen.. lijkt me dodelijk saai...
 
Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 14:52:
-Wie doet / deed er welke koksopleiding en waar?


Ik zit in t laatste jaar op het Zadkine Rotterdam Hofplein
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 14:52:
-Wie is er in het verleden mee gestopt / van plan om te stoppen en waarom?


Ben ff een jaartje gestopt..weet niet waarom, kreeg beetje kriebels van al die verplichtingen die school met zich mee brengt.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 14:52:
-Wat zijn de positieve / negatieve kanten aan het beroep en de opleiding?


Positieve kanten:
- je leert creatief te zijn, dus veel uit weinig halen
- Stressbestendig word je op den duur wel
- Het is gewoon een varierend beroep

Negatieve kanten:
- Feestdagen en weekenden werken
- Brengt veel stress met zich mee, of je er nou tegen kan of niet het blijft vervelend
- En als je eerstejaars bent krijg je kutkarweitjes :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 14:52:
Wie doet er welke koksopleiding en waar?


mijn lieverd :lief: op de leijgraaf

negatieve kanten zijn dat je vaak werkt als andere
mensen juist vrij zijn..

maar me vriend werkt in de catering en dan heb je
eigelijk vaak werkdagen van 9 tot 5.. maar soms
ook in het weekend en tot 's avonds laat..
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 24 januari 2006 om 14:58:
Ik zit in t laatste jaar op het Zadkine Rotterdam Hofplein


welk niveau, en welke niveaus zijn er eigenlijk?
Waarschuw beheerder
ik ben kok en het bevalt best wel goed
maar er is een ding als jij als kok aan het werk ben dan zijn je vrienden vrij en andersom
maar het is wel superleuk om in de horeca te werken
vind ik tenminste
 
Waarschuw beheerder
Niveau 4, er zijn 4 niveaus, tenminste hoe ik het heb doorlopen.
Ben begonnen met B.O.L, dat houdt in dat je 4 dagen naar school gaat en 1 dag naar je stage.(niet betaald)
En dat 2 jaar.
Dan stap je over op B.B.L. en dat is 1 dag naar school en 4 dagen stage een jaar lang (betaald).

Maar je kan ook direct al beginnen met B.B.L. dat is opzich beter voor je ontwikkeling, maar je kan het best zo lang mogelijk op school blijven i.v.m studiefinanciering en OV kaart :D
 
Waarschuw beheerder
Haha ok, maar ik doe nu al 3 jaar een andere BOL niveau 4 opleiding en k heb nog maar een jaar recht op studiefinanciering en ov geloof ik..
 
Waarschuw beheerder
Hmmm dan zou ik idd maar meteen met BBL beginnen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 24 januari 2006 om 15:19:
Hmmm dan zou ik idd maar meteen met BBL beginnen


ja zeker weten heb ik ook gedan leer je veel sneller als met BOL
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 14:52:
Ik ben misschien wel van plan om een carriere switch te maken om kok te worden


Succes (y)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 24 januari 2006 om 14:58:
Zadkine Rotterdam Hofplein


daar zit ik ook, doe alleen geen koksopleiding, doe toerisme
 
Waarschuw beheerder
Lekker he die meiden in die rokjes :P:D
Waarschuw beheerder
je zou naar het roc kunnen,denk ik.
voordelen zijn,je werkt altijd in de gezelligheid,leuke mensen om je heen.het is heerlijk om onder stress te werken.
hoeft meestal niet vroeg je bed uit.

het enige nadeel wat ik kan bedenken is,dat je altijd moet werken,als de meeste mensen vrij zijn,maar daar wen je aan.

nog 1 voordeel is,met kerst geen gezeur bij wie je gaat eten..je moet toch werken!(schoonouders)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rines op dinsdag 24 januari 2006 om 16:28:
nog 1 voordeel is,met kerst geen gezeur bij wie je gaat eten..je moet toch werken!(schoonouders)


:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 14:52:
Ik ben misschien wel van plan om een carriere switch te maken om kok te worden.


kun je doen...weet niet hoe t bij jou is..maar hier in t noorden hebben we een overschot aan leerlingkoks en zelfst.wrknd koks,ze staan hier als hoeren aan de weg en komen moeilijk aan een baan...

maar als je echt een goede kok wil worden en je toont veel ambitie kom je een heel eind
en als je gaat solliciteren doe dat dan gelijk bij een sterrentoko, zo bouw je gelijk een voorsprong op in je 1e jaar
Waarschuw beheerder
donateur
Kok is vet rielekst :D

Lange dagen, veel cash alleen je moet zorgen dat je wel een prive leven overhoud zegmaar :)
 
Waarschuw beheerder
heb bbl gedaan,ga volgend jaar waarschijnlijk mijn niveau 4 (gespecialiseerd Kok) doen
wilde dat eigenlijk dit jaar gaan doen maar mijn leerbedrijf werd niet erkend...

heb mijn opleiding in Breda gevolgd(baronie College).

positive/negatieve kanten zijn hierboven al gegeven.
Waarschuw beheerder
Niet doen, ik ben ook kok geweest.
Hard werken, lange dagen en altijd werken als je vrienden vrij zijn. Ik vind het super leuk om te koken voor vrienden maar niet in de commerciele keuken!
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dr martin op dinsdag 24 januari 2006 om 16:48:
Niet doen, ik ben ook kok geweest.
Hard werken, lange dagen en altijd werken als je vrienden vrij zijn. Ik vind het super leuk om te koken voor vrienden maar niet in de commerciele keuken!


ligt er denk ik ook aan hoe je baas is;)

ik werk nu 5 dagen maar toen ik nog leerling was,was ik op zaterdag gewoon vrij8)

wel lange dagen idd maar dat went wel
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 16:51:
ik werk nu 5 dagen maar toen ik nog leerling was,was ik op zaterdag gewoon vrij


schandalig!

leerlingen moeten JUIST werken op zaterdag!:devil:
 
Waarschuw beheerder
Ik heb alleen me leerling kok opleiding gedaan.
Ben toen gestopt om bij de Kmar te gaan maar afgekeurd.
Nu ben ik kok bij een catering en partyservice.
Veel relaxder dan in een restaurant betere werktijden en niet met de feestdagen werken.
 
Waarschuw beheerder
Hbe de opleiding ook gedaan,maar niet afgemaakt door omstandigheden
Maar achteraf ook niks voor mij geweest,vind het niks aan
Je moet goed tegen stress kunnen!! Onder druk kunnen werken
En je hebt weinig vrije tijd
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Van der L. op dinsdag 24 januari 2006 om 17:02:
schandalig!

leerlingen moeten JUIST werken op zaterdag!


vond het helemaal niet erg hoor8)
 
Waarschuw beheerder
ligt eraan waar je gaat werken
ik ben ook kok en hoef alleen maar dor de weeks te werken
van 7 smorges tot half 4 smiddags
zijn toch perfecte tijden dacht ik zo 8)
 
Waarschuw beheerder
zelfstandig werkend kok in een groot keuken en horeca bedrijf bevalt goed !!!
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 14:52:
Ik ben misschien wel van plan om een carriere switch te maken om kok te worden.

Mijn vragen aan de (toekomstige) chefkoks op partyflock:

-Wie doet / deed er welke koksopleiding en waar?

-Wie is er in het verleden mee gestopt / van plan om te stoppen en waarom?

-Wat zijn de positieve / negatieve kanten aan het beroep en de opleiding?

b.v.d.


Je kan nog niet eens een fatsoenlijk ei bakken jij:D
 
Waarschuw beheerder
ik doe nu niveau 3 aan het roc in almelo

Als je wil stoppen haj nie moeten beginnen wat je begint maak je af!

het is leuk werk
vage collegas
gratis zuipe na werktijd
collegas die graag naar de kroeg gaan

Nadelen

in het weekedn werken
door de week vrij
en savonds werken

Maar dat weet je van te voren!!!!
dus niet zeike
 
Waarschuw beheerder
Koken is een mooi vak!
Horeca een leuke branche!

Je weet er van houden zeker de moeite waard!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 14:52:
-Wie doet / deed er welke koksopleiding en waar?

-Wie is er in het verleden mee gestopt / van plan om te stoppen en waarom?

-Wat zijn de positieve / negatieve kanten aan het beroep en de opleiding?


Ik heb koksopleiding in zwolle gedaan..

Ben ermee gestopt omdat ik liever werk..

Het werk is leuk maar dat altijd werken in de weekenden zuigt zwaar!!
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 januari 2006 om 23:20:
Je kan nog niet eens een fatsoenlijk ei bakken jij


Dat moet jij zeggen, culinair zwijn. Je lust geen eens kaas bij je gebakken ei :X

:P
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 januari 2006 om 10:36:
Dat moet jij zeggen, culinair zwijn. Je lust geen eens kaas bij je gebakken ei


Jaja, ik hou me bek wel Jamie Oliver;)
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
de eerste 3 jaar wordt je als een domoor gezien,omdat de meeste koks zichzelf geweldig vinden,ik ben ook kok geweest,een hele goede zelfs.
 
Waarschuw beheerder
donateur
Spek je moet werken als andere mensen vrij zijn, begin dan gewoon je eigen huifkar ofzo :D

Leuk als hobby thuis een beetje eten maken / bbq-en maar om dat als beroep te hebben ??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ben ontbijtkok


wel lastig hoor dat elke dag half 5 opstaan
pfuuuuuuuuu

mar wel lekker om half twee thuis

heb je weer wat aan je dag
Waarschuw beheerder
heb 5jaar de opleiding gedaan, laatste jaar gestopt had geen zin meer om 5 a 6 dagen te werken en dan ook nog eens alles te maken en studeren voor school :no:

en na 5jaar had ik het wel een beetje gehad met de horeca...

heb er wel wat aan gehad :yes: