Partyflock
 
Forumonderwerp · 803453
 
Waarschuw beheerder
Laatst heb ik een Aprilia SR WWW gekocht, heb toen me blok gepolijst, kappen ander kleurtje gegeven etc etc.

Maargoed als ik hem nu probeer te starten dan blijft ie gewoon 1 seconde aan ofzo. en dan valt ie weer uit.
Had net me uitlaat los gemaakt en er zat gewoon ongeloofelijk veel benzine in de uitlaat.

Hoe kan ik me scooter gewoon weer aan de praat krijgen?:s ik begrijp er echt niks van.
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, moet je gewoon even dit en dat en dit en dat en zus en zo proberen, wellicht start ie dan (y)
 
Waarschuw beheerder
Nieuwe kopen :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
nieuwe bougie halen (Y)
en checken of de draad naar je bougiekapje nog wel goed zit.. en checken of je genoeg vonk hebt als je start
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mickey'D op dinsdag 16 augustus 2005 om 16:37:
nieuwe bougie halen
en checken of de draad naar je bougiekapje nog wel goed zit.. en checken of je genoeg vonk hebt als je start


ze uitlaat zit vol met benzine en jij raad hem aan om naar ze bougie te kijken??? :S

zet je carb, er eerst maar is goed op.. en controleer daarna of je vlotter niet gewoon blijft hangen.. check ook ff je membraam plaatjes
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pietertje Geluk op dinsdag 16 augustus 2005 om 17:17:
ze uitlaat zit vol met benzine en jij raad hem aan om naar ze bougie te kijken???


ja sufferd, als tie niets verbrand, dan verzuip je hem he????
waar denk je dat die benzine dan heen gaat?? terug in zn tank ofzo :/
mafketel :s
 
Waarschuw beheerder
donateur
uhm geen detail info ditte
kan je niet helpe
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mickey'D op dinsdag 16 augustus 2005 om 17:27:
ja sufferd, als tie niets verbrand, dan verzuip je hem he????
waar denk je dat die benzine dan heen gaat?? terug in zn tank ofzo
mafketel


is goed jongen!!!
Waarschuw beheerder
eerst kijken of ie goed vonkt
en als dat goed is je carb ff nakijken:yes:
 
Waarschuw beheerder
Check ook eens of je vlotter nog wel dicht is, is hij lek dan is hij dus ook zwaarder en dicht hij niet meer af.
Wat betreft het afslaan na 1 sec. zou je eens de sproeiers kunnen controleren of ze nog wel goed open zijn, als het gat niet mooi rond is als je erdoor kijkt dan kun je hem voorzichtig openprikken met een draad van een staal/roest-borstel.
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
te weinig lucht om te verbranden?Kloot es wat met je carb ofzo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mickey'D op dinsdag 16 augustus 2005 om 16:37:
nieuwe bougie halen
en checken of de draad naar je bougiekapje nog wel goed zit.. en checken of je genoeg vonk hebt als je start


:P Deze is echt humor :woepwoep::cheer:
Uitspraak van Pietertje Geluk op dinsdag 16 augustus 2005 om 17:17:
zet je carb, er eerst maar is goed op.. en controleer daarna of je vlotter niet gewoon blijft hangen.. check ook ff je membraam plaatjes


kijk daar heb je nog eens wat aan :D
;) carb schoonmaken vlotter controleren
( anders miss ;) vacuum pomp vervangen/schoonmaken die zijn ook wle eens aan vervanging toe ;) nooit verkeerd) is waarschijnlijk niet het probleem denk je vlotter (y)
25 euro fix ik hem :P
Waarschuw beheerder
kut scooters :jaja:
Waarschuw beheerder
ik zou het membraam ff naar kijken en kijke of alle slangetjes wel goed op de cabrateur zitte en de flotter ook ff nakijken of dat veertje nog wel goed werkt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van NEUKFOUT op dinsdag 16 augustus 2005 om 19:23:
ik zou het membraam ff naar kijken


neej membraam mag je laten zitten :)
de benzine regeling word in de vlotterkamer gedaan dus dat is je probleem
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op dinsdag 16 augustus 2005 om 19:55:
de benzine regeling word in de vlotterkamer gedaan dus dat is je probleem


ja dat is zo maar als hij allemaal benzine in zijn uitlaat heeft dan kan het membraam ook wel kapot zijn
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Nexus.. op dinsdag 16 augustus 2005 om 19:16:
kut scooters :jaja:


ach een renault is ook niet alles :/
 
Waarschuw beheerder
je bougie leiperd die shit die verbrand niet en loopt onder andere je uitlaat dus onverbrand in
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pietertje Geluk op dinsdag 16 augustus 2005 om 17:17:
ze uitlaat zit vol met benzine en jij raad hem aan om naar ze bougie te kijken??? :S

zet je carb, er eerst maar is goed op.. en controleer daarna of je vlotter niet gewoon blijft hangen.. check ook ff je membraam plaatjes


goh is er 1tje bijdehand
Waarschuw beheerder
donateur
inmekaar rossen die frituurpan op wieltjes , en een echte brommer kopen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 00:21:
goh is er 1tje bijdehand


goh er denkt er 1 alles te weten!!
die jongen vraagt toch om hulp, alsof t allemaal aan de bougie ligt!!!!!
heb dit probleem zelf toch ook gehad
Waarschuw beheerder
chek eerst je massa kabel

zien of je onsteking vonkt
zulke probleempjes moet je niette ver gaan zoeken

en indd zoals al gezegd ff vlotter chekken

was je setup??
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 17 augustus 2005 om 21:21:
chek eerst je massa kabel

lijkt me niet van belang


Waarom niet? 1+1=2...benzine in uitlaat betekent geen verbranding...reden? meestal de onsteking...nu kan dit ook meerdere redene hebben toch....je verzuipt je blokkie, maw of teveel fuel/te weinig lucht/slechte of geen onsteking.
Je ontsteking checken is ook de moeite niet, ff los van de bougie en massa maken...zie/voel je vanzelf of ie vonkt...:p en doet ie dat niet, hoef je al niet verder te kijken.....:vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 18 augustus 2005 om 00:05:
Waarom niet? 1+1=2...benzine in uitlaat betekent geen verbranding...reden? meestal de onsteking...nu kan dit ook meerdere redene hebben toch....je verzuipt je blokkie, maw of teveel fuel/te weinig lucht/slechte of geen onsteking.
Je ontsteking checken is ook de moeite niet, ff los van de bougie en massa maken...zie/voel je vanzelf of ie vonkt... en doet ie dat niet, hoef je al niet verder te kijken.....


denk goed na :) als zonder iets te doen de benzine al in je uitlaat stroomt :)
Waarschuw beheerder
tja.....ik denk en ik blijf bij mijn standpunt.....het kan inderdaad dat je carb teveel geeft, of een slecht mengsel inspuit......maar dan nog, als je geen vonk heb maakt dat ook niet uit toch.....:D
Waarschuw beheerder
Als je scooter niet start kijk dan de volgende 3 punten na:

1: Heb je een goeie vonk?
2: Krijgt ie een goed & voldoende mengsel, Lucht/ benzine?
3: Heb je genoeg compressie?

Heb je dit alles nagekeken, en denk je dat het goed zit, dan moet ie starten. Zoniet ben je een prutser en kan je em beter naar iemand brengen die er wel verstand van heeft :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 18 augustus 2005 om 20:19:
als je geen vonk heb maakt dat ook niet uit toch.....


hij start toch ??
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 augustus 2005 om 15:58:
Maargoed als ik hem nu probeer te starten dan blijft ie gewoon 1 seconde aan ofzo. en dan valt ie weer uit.


jouw standpunt klopt als hij x of 100 kickt zonder dat die start;)
anders krijg jij niet veel benzine in je uitlaat ;)(benzine verdamt ook;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op vrijdag 19 augustus 2005 om 23:21:
jouw standpunt klopt als hij x of 100 kickt zonder dat die start
anders krijg jij niet veel benzine in je uitlaat (benzine verdamt ook


Valt best wel mee je carter zit sneller vol met benzine dan je denkt, zeker als je vlotter niet goed afsluit. Ga dan ook niet door met kick-starten want dan vliegen je keerringen eruit..
 
Waarschuw beheerder
hij werkt alweer, beetje lope kloten met de carb. Scooter trekt weer als een zonnetje
Waarschuw beheerder
vlotter zeker niet goed? of de vlotternaald die openblijft staan?
wat een hoop onzin trouwens, bougie? ja daar kun je een beeld van je verbranding mee bekijken maar als je uitlaat vol zit met benzine weet je toch al genoeg? en al helemaal als daarna ook nog je luchtfilter vol loopt met benzine...
 
Waarschuw beheerder
wat is er onzin aan dan heb het ook een paar keer gehad dat ie amper startte en snel weer uit ging 100 liter benzine in de uitlaat. effe leeglaten lopen en nieuwe bougie klaar.
Waarschuw beheerder
Mmm.... oke hij blijft een seconde lopen.... als eerste bougie checken.....

mischien is er wel een kering uit gelopen..... dat ie valse lucht krijgt....

Heb er zelf een keer naar lopen zoeken! bleek het alleen de kering te zijn die er uit was gelopen..... Daar heb ik me hele blok weer voor gereviseerd.... VOOR NIKS!!! :(

Je mischien is de zuiger versleten en heeft ie te weinig compressie... en wil daarom ook niet lopen....

succes
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op dinsdag 16 augustus 2005 om 19:55:
neej membraam mag je laten zitten
de benzine regeling word in de vlotterkamer gedaan dus dat is je probleem


neeh jij maakt slimme opmerkingen, door de over en onderdruk in het carter gaan de membraankleppen open en dicht, dit regelt dus de benzine toevoer, vlotter is er alleen voor hoeveel benzine er in de vlotterbak kan :S
blijft die idd staan kan het doorstromen, maar moet de carburateur het er zelf uitgooien.

als hij loopt is de carburateur ook goed. (nou jah in die richting)

Probeer is volgas zonder hand choke te starten, en dan volgas houden...wil dat?