Geen
Heb geen Dure Banden in de auto
Heb geen Dure Banden in de auto
rond de 143,heb mee gedaan aan wedstrijden 
Uitspraak van omar suarez op zondag 24 juli 2005 om 20:05:rond de 143,heb mee gedaan aan wedstrijden
Ik heb paar gasten op school die daar wel stukje boven zitten
Maar die wonnen ook vaak
Uitspraak van omar suarez op zondag 24 juli 2005 om 20:05:rond de 143,heb mee gedaan aan wedstrijden
Die zet je ook niet aan als je in de auto zit..
Dan komt het bloed langzaam uit je oren stromen bennik bang
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 20:24:143db is makkelijk uit te houden,kwestie van wennen
je bedoelt: kwestie van doofworden
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 20:28:dit bewijs dat je niet weet waar je overpraat.
gozer..143 dBspl is echt slecht voor je oren
doof worden is niet iets wat alleen in sprookjes gebeurt
Het hoeft niet terplekke te gebeuren maar in de loop der tijd gaan je oren zwaar 8eruit op die manier...
Maar als jij graag 143 dB luistert moet je dat vooral doen
150 dB is de grens meen ik
Maar goed eer je dat bereikt hebt heb je hoogstwaarschijnlijk geen oren meer over en zal je bankrekening er ook niet veel voller van worden.
Ik haal met moeite nu de 140 dB (laatste meting +/- 137dB) en dan ben je al voor iets van 8000 euro aan spullen kwijt
Maar goed eer je dat bereikt hebt heb je hoogstwaarschijnlijk geen oren meer over en zal je bankrekening er ook niet veel voller van worden.
Ik haal met moeite nu de 140 dB (laatste meting +/- 137dB) en dan ben je al voor iets van 8000 euro aan spullen kwijt
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op zondag 24 juli 2005 om 20:32:gozer..143 dBspl is echt slecht voor je oren
doof worden is niet iets wat alleen in sprookjes gebeurt
Het hoeft niet terplekke te gebeuren maar in de loop der tijd gaan je oren zwaar 8eruit op die manier...
Maar als jij graag 143 dB luistert moet je dat vooral doen
ik drag al 2jaar....en hoor nog prima.Alle vrienden van me ook,terwijl die serieus bezig zijn.Praat over 160+
huub
dan doe je wat fout
12"woofertje met leuk mono blokje in een goed gepoorte kist gaat al over de 140 db,als je het goed aanpakt.
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 20:53:Praat over 160+
en met die 160 dB zitten ze ook daadwerkelijk in de auto?
160dBspl??
IK GELOOF ER GEEN MOER VAN!
bij die db zitten ze in de auto 
160+ op de termlab
tim maatman?? vorig jaar bijna europees kampioen met een rode bmw station
162+ met 2x rf en 8x bd 1500
160db bij een hoge frequentie hoe je niet te proberen,maar onder de 80hz en boven de 10(anders ben je wel snel kapot) valt het allemaal wel mee.Komt wat druk op je lichaam te staan.
Puur een kwestie van wennen,eerst kom ik ook niet tegen de 140db,nu blijf ik zitten bij de 150
160+ op de termlab
tim maatman?? vorig jaar bijna europees kampioen met een rode bmw station
162+ met 2x rf en 8x bd 1500
160db bij een hoge frequentie hoe je niet te proberen,maar onder de 80hz en boven de 10(anders ben je wel snel kapot) valt het allemaal wel mee.Komt wat druk op je lichaam te staan.
Puur een kwestie van wennen,eerst kom ik ook niet tegen de 140db,nu blijf ik zitten bij de 150
Ach pik...waar maak ik me ook druk om..
Tzijn jou oren..ik weet wel dat ik ze de rest van me leven nog nodig heb
Ook op je oren.
onder de 17hz is niet echt haalbaar(hoorbaar)
Tzijn jou oren..ik weet wel dat ik ze de rest van me leven nog nodig heb
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 21:00:Komt wat druk op je lichaam te staan.
Ook op je oren.
onder de 17hz is niet echt haalbaar(hoorbaar)
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 20:53:huub
dan doe je wat fout
12"woofertje met leuk mono blokje in een goed gepoorte kist gaat al over de 140 db,als je het goed aanpakt.
Het is bij mij voornamer dat de kwaliteit van het geluid en de duurzaamheid van het systeem op zich helemaal perfect zijn.
En ik kan vlot over de 140 dB gaan, alleen krijg je dan het geluid van een doorsnee hardcorefeest
Nee dank je, hij werkt goed zo
op 1,5 km afstand (open land) kan je hem horen (vergelijkbaar) als een radio op een kwart tot half open (en zuiver)
Uitspraak van actief op zondag 24 juli 2005 om 21:03:onder de 17hz is niet echt haalbaar(hoorbaar)
Daar gaat het niet om, Herz is trilling, 17 wil zeggen 17 trillingen per seconde....die trilling gaat door lucht heen en wordt waargenomen door jou lichaam en zeker door de meetmicrofoon in de auto....
En net wat gezed is, een simpel 12" woofertje met een monoblokje doet wonderen....
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 23:26:of een goede kist dat is het belangerijkste....
hoge tonen/compo heb niks met de aantal db's te maken.Mijn instal klonk ook perfect ondanks dat ik met mijn woofer ruim boven de 140 kwam.
wie durf er 7hz??
Ik heb hem laten meten
kheb 2 x 15" audiobahns erin liggen en haal de 15Hz
Maar goed het aantal dB's blijft nog steeds steken op 137 - 143
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2005 om 17:59:waarom niet gewoon 4 speakers op een standaard autoradio met 4x50W output aansluiten? dan kan hard genoeg om nog net te kunnen schreeuwen tegen elkaar
maar voordeel is dat je als het vriest met je ramen kan open rijden en kan laten horen hoe hard geluid jij wel niet in je auto hebt, kijk mij nou
miss omdat dat nergens naar klinkt??Vergeleken met een echte instal.
Waarom naar een feest terwijl je de cd ook thuis kan luisteren?Zelfde principe
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2005 om 17:59:waarom niet gewoon 4 speakers op een standaard autoradio met 4x50W output aansluiten? dan kan hard genoeg om nog net te kunnen schreeuwen tegen elkaar
maar voordeel is dat je als het vriest met je ramen kan open rijden en kan laten horen hoe hard geluid jij wel niet in je auto hebt, kijk mij nou
Dan moet je er alsnog voor zorgen dat je voeding goed zit (je moest eens weten hoeveel jongens met een oudere auto het ding klakkeloos aansluiten en als ze dan bij een stilstaande motor hun radio te ver opendraaien de zooi vernielen)
Verder klinkt het, zoals gezegd, compleet ruk
Als je fatsoenlijk degelijk geluid wil (en dat is nou eenmaal iets waar je een hobby aan hebt) dan steek je er toch tijd, geld en vooral moeite in om iets te krijgen waar je trots op bent.
Bij het standaard aansluiten zonder sub of versterker krijg je vaak, hoe goed je ook afstelt dat je te schel, te vlak of zwaar vervormd geluid krijgt, een doorsnee headunit kan nou eenmaal niet zo goed afstellen als een losse versterker, en als je er echt goed geluid van wilt maken gooi je er een crossfader tussen.
je zal mij echt niet zien rijden met het geluid vol open en de ramen naar beneden, daar heb ik nog geeneens zin in omdat je op die manier onnodig mensen stoort, ik zou het ook niet kunnen waarderen dat iemand op een zondagochtend bijvoorbeeld zijn deathmetal komt draaien met de auto voor mijn deur.
Het hoeft niet per se hard te staan, het verbeterd het geluid van de muziek gewoon.
Ik maak me er wel eens schuldig aan op school om dan op topvolume andre hazes aan te zetten maar dat ik gewoon voor de lol.
Tis gewoon een hobby, ieder z'n ding
miss omdat dat nergens naar klinkt??Vergeleken met een echte instal.
een echte install is vooral voor de hoeveelheid decibels.
als je goede speakers aansluit op een goede autoradio is de kwaliteit vh geluid simpelweg goed te noemen. die duizenden euro's is imho beter besteed aan motorische tuning.
wat heb je liever : een motorblok van 130 pk en deze opvoeren naar 220pk of een mooie install die veel decibels produceert, voor zo'n 2000 euro?
Waarom naar een feest terwijl je de cd ook thuis kan luisteren?Zelfde principe
kromme vergelijking.
Tis gewoon een hobby, ieder z'n ding
is ook zo, ik geef er ook niet om, maar heb het idee dat een hoop mensen achter elkaar aanlopen, een grote mooie install lijkt steeds meer hét tuningsobject te worden, de 1 heeft het dus de ander moet het ook hebben omdat het "in" is.
terwijl je imho dat geld nuttiger kan besteden aan de auto.
maar ieder zn ding idd.
Kijk ik doe niets aan die auto omdat dat eigenlijk veel kwetsbaarder is en ten 2e vind ik het de moeite niet.
Stel je bouwt er bodykits. skirts, taartscheppen, dure velgen met dure banden op, als je tegen een paaltje aanrijdt is het alsnog kapot en kost het alleen maar meer geld.
En ook motorisch gezien zie ik het nut niet echt, als je een snelle auto wilt koop die dan gewoon, het blijft natuurlijk een sport om een "normale" auto sneller te maken maar goed ieder zijn ding.
Je mag toch nergens in nederland harder dan 120 km/u of je dat nu in 30seconden of in 10 seconden bereikt lijkt me verder ook niet echt boeiend.
Als je de auto van binnen doet heb je naar mijn inziens de volgende voordelen:
-Over te bouwen in een andere auto (als je je oude verkoopt, ongeluk maakt enz.)
-Beschadigd niet door het rijden op zich
- bovendien kan je je auto beveiligen dat ze iig de binnenkant niet jatten.
Stel je bouwt er bodykits. skirts, taartscheppen, dure velgen met dure banden op, als je tegen een paaltje aanrijdt is het alsnog kapot en kost het alleen maar meer geld.
En ook motorisch gezien zie ik het nut niet echt, als je een snelle auto wilt koop die dan gewoon, het blijft natuurlijk een sport om een "normale" auto sneller te maken maar goed ieder zijn ding.
Je mag toch nergens in nederland harder dan 120 km/u of je dat nu in 30seconden of in 10 seconden bereikt lijkt me verder ook niet echt boeiend.
Als je de auto van binnen doet heb je naar mijn inziens de volgende voordelen:
-Over te bouwen in een andere auto (als je je oude verkoopt, ongeluk maakt enz.)
-Beschadigd niet door het rijden op zich
- bovendien kan je je auto beveiligen dat ze iig de binnenkant niet jatten.
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2005 om 18:58:een echte install is vooral voor de hoeveelheid decibels.
als je goede speakers aansluit op een goede autoradio is de kwaliteit vh geluid simpelweg goed te noemen. die duizenden euro's is imho beter besteed aan motorische tuning.
wat heb je liever : een motorblok van 130 pk en deze opvoeren naar 220pk of een mooie install die veel decibels produceert, voor zo'n 2000 euro?
Een echte goede instal gaat niet hard,bekijk de sq wedstrijden maar van emma
Jij gaat liever voor motorisch??Wat heb je daaraan dan??
(ik doe het allebei,daar niet van
2--->hardcore paashaas s2 power
tim maarsen is dat die gek met zijn rode bmw station
vrachtwagen accu's bekleding er totaal uitgesloopt bedrading etc etc
bij de meeting ook nog eens de laatse 2 voorstoelen erruitschroefd haha
te gek!
dan ken je gradus vast ook wel met rode hayundi scoupe
2x12'' rockford enz enz enz
die kreeg deel ervan gesponserd door zo
n inbouwbedrijf
drukte d8 154,7 db 44.5 hertz
(komt +-1 jaar niet meer op meetings ivm met vriendin en 4 kids
)
tim maarsen is dat die gek met zijn rode bmw station
vrachtwagen accu's bekleding er totaal uitgesloopt bedrading etc etc
bij de meeting ook nog eens de laatse 2 voorstoelen erruitschroefd haha
dan ken je gradus vast ook wel met rode hayundi scoupe
2x12'' rockford enz enz enz
n inbouwbedrijf
drukte d8 154,7 db 44.5 hertz
(komt +-1 jaar niet meer op meetings ivm met vriendin en 4 kids










