arno zn piemel,
ah nee dat geld niet, die is ook wel eens kleiner.
De Lancia Delta is dan ook de eerste auto die de nieuwe filosofie van Lancia vertegenwoordigt. Een originele en unieke positionering, een samensmelting van waarden die intrinsiek zijn voor het merk: elegantie, stijlvol en innovatief temperament die ook ten grondslag liggen aan iedere marketing en communicatie campagne.
Deze week verwelkomd de importeur de volledig nieuwe auto van Lancia in haar tweede honderdjarig bestaan, de Delta, met een uniek design, dat trouw is aan de innovatieve roeping van het merk. De Delta betekent een ommekeer in de geschiedenis van Lancia en zal in belangrijke mate bijdragen aan de ontwikkeling en uitvoering van een dynamisch, strategisch plan.
De eerste ontwikkelingsverandering of 'delta' van dit model is het vermogen de traditionele elegantie van een Lancia te combineren met oorspronkelijke stijlkenmerken die het temperament van een sportwagen samen laten gaan met het aangename comfort van een luxe auto. Tevens biedt de Delta buitengewoon veel binnenruimte voor een auto uit deze categorie (een wielbasis van niet minder dan 2.7 meter draagt bij aan de imposante afmetingen van de auto: lengte 4.5 meter, 1,8 meter breedte en 1.5 meter hoogte). De Lancia Delta keert dan ook terug naar de top van het middenklasse segment, net zoals in het verleden zijn illustere voorgangers: de Aprilia, Appia, Fulvia, Beta, Prisma en Dedra tot aan de Lybra.
De nieuwe Delta, ontworpen door het Lancia Style Centre, heeft een imposante grille met het merklogo. Het voorste deel heeft een zeer dynamische uitstraling door de grote onderste luchtinlaat waardoor het temperament van de Lancia Delta motor tot uiting komt. Innovatieve koplampen dragen bij aan de sportieve, high-tech uitstraling van het model, dat wordt versterkt door een rij LEDs onderin. Dezelfde dynamiek wordt duidelijk aan de zijkant, gekenmerkt door een hoge taillelijn en een trapeziumvormige achterste raamstijl die het Granluce dak (met de vorm van een zwevende brug) ondersteunt. Het grote dak loopt aan de achterzijde door in een spoiler die perfect aansluit bij de rondlopende achterruit. Deze heeft een up-to-date design zonder een omlijstende structuur. De vooruitstrevende techniek komt ook tot uiting in de grote LED achterlichten die de elegantie van de Lancia Delta benadrukken.
ik heb er een klein boekverslag van gemaakt, de lancia delta
is 4.5 meter lang