Partyflock
 
Flockonderwerp · 94412
Werkzaam bij Symbiotic Sessions
Artiest {SHOWLIST artist 58830, 23062}
Hardcore Synths

Iedere synth kan bijna een hardcoresynth worden met wat trucjes:
- Speel met distortion (uiteraard) of LFO of filters.
- Zet een tweede oscilator of synth op + 3 of + 4 (dus dat je twee noten aanslaat, de noot die je speelt en die noot +3 of + 4. , je kunt evt. ook je midi-pattern kopieëren naar een ander kanaal of synth en deze pitchen)
- Werk met de pitch bender / wheel om slides te maken i.p.v. losse noten.
- De melodie kan een hoop doen, zoek de duistere noten en maak een donkere melodie.

Verder zou je nog kunnen proberen om oude analoge bakken of softsynths daarvan te bemachtigen. Deze geven vaak wel het gewenste rauwe geluid. Maar met wat tweaken, effects en de juiste noten zou je er al uit moeten komen.

Succes.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
het schrijven van melodieën inclusief akkoorden gaat goed maar waarom lukt het me maar niet om dat scherpe randje van al m'n synths af te krijgen ? dat geldt dus niet alleen voor de lead maar ook voor de break .. het klinkt allemaal wel " dik " maar ik mis de warme / volle / ronde afwerking die het pas écht mooi maakt :(

waar zou dit aan kunnen liggen ? ik gok dat het met EQ-en te maken heeft (vooral het hoog) en met bepaalde instellingen in de synth zélf ..

het is 1 v.d. laatste dingen die ik nog goed moet krijgen om een professioneel niveau te halen :yes: de rest van de mixage klinkt al behoorlijk ..

edit > ik gebruik hier voornamelijk de PRO-35 vst voor (Analog SQ1 / Fat Bright Pad / Fivepad)
laatste aanpassing
Uitspraak van Dynamike op woensdag 18 februari 2009 om 23:55:
het klinkt allemaal wel " dik " maar ik mis de warme / volle / ronde afwerking die het pas écht mooi maakt


Veel spelen met bijv. Reverb en het layeren van div. synths geeft meestal een mooier voller en warmer resultaat. Probeer ook te vermijden dat synths elkaar 'in de weg zitten', door deze goed te EQ'en.
klopt :yes: had ook al een andere nuttige tip gekregen m.b.t. EQ'en > high cutten boven de 17 Khz .. scheelt ook al een hoop ..
Uitspraak van Dynamike op woensdag 18 februari 2009 om 23:55:
waar zou dit aan kunnen liggen ?


Geprobeerd om een octaaf hoger (of lager) ook een laagje te doen?

Anders EQ idd, reverb en delay
yes .. de meeste melodielijnen bestaan al uit 3 octaven (die weliswaar van elkaar verschillen maar samen een geheel vormen)

aan EQ'en besteed ik zo goed als ik kan aandacht .. reverb is meestal in de vst zelf te regelen .. voor delay gebruik ik voornamelijk de stereo delay van Korg ..

moet trouwens zeggen dat ik dit probleem niet echt heb bij de SuperwaveP8 / Predator / Vanguard

dus misschien dat de Pro-35 niet helemaal ideaal is ?
Sylenth1 geprobeerd? :)
nope

heb de Pro-35 nu maar even gelaten voor wat die is :p
Uitspraak van Dynamike op donderdag 26 maart 2009 om 18:51:
reverb is meestal in de vst zelf te regelen .. voor delay gebruik ik voornamelijk de stereo delay van Korg ..


Ik heb wel eens het gevoel dat eerst Reverb, daarna Delay een stuk onrustiger aanvoelt dan andersom. Delay is herhaling en een melodie herhaling klinkt nice, maar een sootje reverb herhalen toch wat minder.
Beter dus eerst je melodie delayen, daarna nog subtiel wat reverb erover voor het ruimtelijke...

Uitspraak van Dynamike op vrijdag 10 april 2009 om 00:26:
heb de Pro-35 nu maar even gelaten voor wat die is :p


Heb ik geen ervaring mee, maar dus wel met de Sylenth. Probeer 'm vooral! :)
...en anders de Z3ta!
laatste aanpassing
we zullen eens knutselen ;)
 
*edit*