Partyflock
 
Flockonderwerp · 94975
332x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

 
Waarschuw beheerder
Kom laten we eens een beetje serieus doen en een discussie starten :D

Het onderwerp van deze week luidt:
Nederland wordt steeds meer een politiestaat.

Wat heb jij hier op te zeggen, ben je het er mee eens of niet? En zo ja/nee, waarom?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ligt er maar aan wat jij onder politiestaat verstaat..

Ik vind van niet, Nederlandse overheid is juist erg soepel, wat voor sommige mensen voor en nadelen heeft..

Dan doel ik op het doogbeleid op drugs, manier van uitkeringen verstrekken ed.

Trouwens de letterlijke betekenis van een politiestaat isdat de bevolking met geweld door de (geheime) politie wordt onderdrukt en gecontroleerd 8)
Denk aan de terreur van massamoordenaar Stalin, de Duitse Gestapo (Geheime Staats Polizei) en eigenlijk de rest van die maffe dictators..
Waarschuw beheerder
Ik weet niet of ik het er mee eens ben :x,
want wanneer is iets een politiestaat :O?

Ik vind het wel goed dat het drugsbeleid strenger wordt,
dus meer coffeeshops dicht, 1 in een stad vind ik persoonlijk wel zat hoor!
Blijven die maffe polen ook weg hier :x!

Aan de andere kant vind ik het vreemdelingenbeleid niet streng genoeg,
maar ach, zal dat ooit veranderen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van jawathoi. op dinsdag 10 februari 2009 om 20:45:
Ik vind het wel goed dat het drugsbeleid strenger wordt,


en dat vind ik dan juist weer niet :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van jawathoi. op dinsdag 10 februari 2009 om 20:45:
drugsbeleid strenger


In de meeste landen krijg je al n celstraf bij het bezit van wiet of iets dergelijks, in vergelijking tot hier waar je het thuis mag kweken en gewoon in een winkel kunt kopen? :/

Maar politiestaat is meestal het gevolg van een dictatuur en censuur, stel:
Iemand heeft kritiek op de Nederlandse regering (Tja wie niet, tegenwoordig hebben we allemaal wat te zeiken :lol: )
En die persoon schrijft daar een heel mooi stukje over en zet dit in het plaatselijke krantje..
Is toegestaan, vrijheid van meningsuiting blabla, maar in een politiestaat.. Zou het stukje de krant nooit halen (alles wordt gecontroleerd) en die desbetreffende persoon krijgt een enkeltje Buchenwald/Treblinka om het zo maar te zeggen 8)

Politiestaat is in Nederland ook niet meer realiseerbaar, we hebben nu een grondwet en er is geen persoon of partij in dit land die het voor elkaar zou kunnen krijgen om die te kunnen wijzigen of omver gooien :)

Nederland is trouwens juist een verzorgingsstaat, de regering probéért het volk op #1 te plaatsen maerja..
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 00:53:
Nederland is trouwens juist een verzorgingsstaat, de regering probéért het volk op #1 te plaatsen maerja..


Jepz, laten we het er op houden dat de Nederlandse regering het zegt, maar niet echt naleeft.
Overal word bezuinigd, want er is nooit geen geld, maar ja we kunnen nog steeds miljoenen euro's doneren naar andere landen :O
en nou ben ik helemaal niet racistisch, maar Nederland is ziek en dat zal de regering eens moeten beseffen, Nederland is ziek en ze zullen eerst naar het land en zijn mensen moeten kijken voor ze iets voor een ander land kunnen betekenen.
Niet roken in de Horeca... okay ik snap het allemaal, niet rokers hoeven niet thuis te blijven en jah roken is slecht dus andere mensen hoeven geen last te hebben als ik een peuk aansteek in een horecagelegenheid. Maar tis wat overdreven om je als politiek daar druk over te gaan maken vind ik zelf, er zijn genoeg andere dingen die meer aandacht nodig hebben, want Nederland word een beetje bagger. Nou heb ik niks te klagen, ik ben een alleenstaande moeder die werkt voor haar uitkering, dus hou ik me nog netjes aan de regels ook nog. Tis geen droombaan en absoluut niet waar ik voor heb geleerd, maar dan heb ik ook als eis gesteld dat ik geen sleutel kinderen wil kweken dus ik wil thuis zijn als mijn kinderen vrij zijn van school, ik wil ze zelf kunnen halen en brengen.
Dingen die naar mijn mening echt strenger en anders kunnen.

Veel strenger mag van mij het drugsbeleid, nu natuurlijk wel onderscheid tussen hard en soft gebruik, maar niet vergeten dat soft gebruik hard gebruik kan zijn zodra je mensen hebt die gewoon 24 uur per dag zo stoned zijn als een kruk, srry voor de mensen hier die dagelijks blowen, bin there done that ik bedoel het niet verkeerd.
Men weet natuurlijk dat als je iets verbied het voor de mens alleen maar aanlokkelijker word om iets wel te doen.
Ze moeten kunnen toleren dat er een coffee shopje is en dat er op feestje wel word gebruikt, eigenlijk zoals het nu is maar dan gewoon wat meer oog erop gewoon wat strenger, gooi desnoods de leeftijden omhoog van roken en blowen, precies hetzelfde voor alcohol en weer een srry voor degene die 16 zijn en graag een biertje drinken, maar van mij mag die leeftijd omhoog naar 18 en 21.

Vast zitten hier in NL............... de meesten hoor ik zeggen "owwwwwwww 8 maanden maar die zit ik bij wijze van spreke uit op het schijthuis"
Als je toch dingen doet die nie mogen dan kom aan straffen hoger of niet, niks geen tv kennen kijken en dat soort dergelijke dingen, ik weet niet of jullie weten wat in beperking zitten is. Maar kortom dan mag je niks, ja uurtje luchten per dag, de hele straf zou zo moeten zijn.

En dan is er nog het gevoelige onderwerp : het vreemdelingen beleid.
Moet veeeeel strenger, ze moeten echt gaan selecteren en niet mensen hier jaren laten verblijven en dan ineens zeggen je moet eruit, want dat vind ik ook best wel lullig. Beter kijken naar wie wat hoe en waar. ook het leren van de Nederlandse taal en het leren van de Nederlandse cultuur zal moeten worden aangescherpt, ik heb helemaal niks tegen buitenlanders en ik heb respect voor hun cultuur ik wil alleen niet dagelijk in hun cultuur zitten, want soms heb ik het idee dat me het opgedwongen word. Laatst zat ik ergens in de wachtkamer en het foldertje wat ik wou lezen was er alleen nog maar in het turks, Vind ik niet erg, maar vind het zo jammer. Engels is een wereldtaal dus doe dan NL en Eng, laat dan iig Engels een vereiste zijn wat je hier zou moeten kunnen spreken, Nederlands is ook niet de makkelijkste taal, maar zoals het nu gaat, mijn oudste zoon spreekt zowat beter Nederlands als zijn eigen lerares............... slecht slecht slecht.

Zo zijn er nog duizend en een dingen zoals het ziekenfonds en crap lol, ik ben moe hehhe, khou der mee op
Waar ik wel graag jullie mening over zou willen horen is het Koningshuis hhhehehe
Ik vind "Lang leve de republiek" en weg met het koningshuis. Heel vroeger waren we ook een Republiek en hete ons land Republiek der 7 verenigde landen.... (De 7 Nederlanden waren de 7 gewesten die deel uitmaakten van de Republiek: Holland, Zeeland, Groningen, Utrecht, Friesland, Gelderland en Overijssel. Drenthe en vanaf 1648 (Vrede van Münster) ook delen van Limburg en Brabant hoorden ook bij de Republiek, maar deze gebieden hadden niet de status van een zelfstandige provincie. 80 jarige oorlog enzo )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 februari 2009 om 02:41:
Jepz, laten we het er op houden dat de Nederlandse regering het zegt, maar niet echt naleeft.
Overal word bezuinigd, want er is nooit geen geld, maar ja we kunnen nog steeds miljoenen euro's doneren naar andere landen :O
en nou ben ik helemaal niet racistisch, maar Nederland is ziek en dat zal de regering eens moeten beseffen, Nederland is ziek en ze zullen eerst naar het land en zijn mensen moeten kijken voor ze iets voor een ander land kunnen betekenen.


Vind ik niets racistisch aan, is het ook niet racisme is puur op rassenleren gebaseerd :P
Maar ik ben het met je eens, wáárom zouden we die mensen uberhaupt helpen?
Mag wel grof klinken maar voor mij hoeft het niet, laat die paar miljoen euro's maar fijn hier en help eerst eens je eigen bevolking toch!

Ik vind die kapotte knipperende lantaarnpaal bij ons in de straat vervelender als wanneer ik hoor dat er 100.000 mensen zijn verhongerd in verweggiestan :lol: repareer dan die lantaarnpaal ipv die gasten te 'helpen'..

En trouwens, de helft van die ontwikkelinkshulp wordt ten 1e ingenomen door de corrupte regeringen daar en ze moeten niks geven! :S

Even een voorbeeldje:
Geef ze geen brood maar graan!!
Laat ze zelf dat brood verbouwen, zo kunnen ze zich ontwikkelen en ook zelf voor welvaart zorgen ipv maar een blok aan t been van Europa te zijn..
Zo denk ik erover :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 februari 2009 om 02:41:
gooi desnoods de leeftijden omhoog van roken en blowen, precies hetzelfde voor alcohol en weer een srry voor degene die 16 zijn en graag een biertje drinken, maar van mij mag die leeftijd omhoog naar 18 en 21.


Vraag me af of dat bij de regering ligt, ik heb graag een pilsje op n verjaardag/feest ofzo maar doe dat ook verantwoordelijk, nou weet ik dat er van die achterlijken zijn die zich elk weekend platzuipen en volspuiten maar dan zou je de schuld bij de ouders moeten leggen, laat hun die kinderen fatsoenlijk opvoeden of eens goed wijsmaken dat ze gewoon stom bezig zijn, het is toch vaak dat jeugd drugs gaat gebruiken omdat ze thuis zo soepel zijn..


Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 februari 2009 om 02:41:
Vast zitten hier in NL...............


Das toch echt een grap :lol: ze hebben daar nog net geen vloerverwarming :S
Water en brood, luchten? waarom? hoezo? het is toch een straf?
Mensen die de wet ernstig overtreden daar mogen de mensenrechten ook gerust iets bij versoepelt worden..
Ze moeten toch kunnen leren van zon straf!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 februari 2009 om 02:41:
En dan is er nog het gevoelige onderwerp : het vreemdelingen beleid.


Jaartje geleden stond er een bericht in de krant dat een 40jarige arabier in zijn proeftijd in nederland (hij had dus al een misdaad begaan in die proeftijd) maar in die tijd heeft hij een Nederlands meisje verkracht..
'Deze actie heeft misschien gevolgen voor zijn asielaanvraag..'
Misschien? Voor zulke dingen eis ik de doodstraf en wat moet je dan in GODSNAAM doen om NIET door die procedure te komen? :S :lol:


Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 februari 2009 om 02:41:
Waar ik wel graag jullie mening over zou willen horen is het Koningshuis hhhehehe


Opdoeken, kost alleen maar, hebben geen enkele functie meer voor Nederland en zijn alleen nog maar een duur parade-paardje :)
Om het maar ff in het kort te verwoorden
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 februari 2009 om 02:41:
Republiek der 7 verenigde landen


Zaten wij niet eens bij :$
Haha ja als je gaat terugkijken vind ik ook dat we eigenlijk terugmoeten bij Germania :lol:
Frankische/Heilig Roomse Rijk waar we in Limburg toch meer als 13eeuwen deel van hebben uitgemaakt :)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 16:36:
Vind ik niets racistisch aan, is het ook niet racisme is puur op rassenleren gebaseerd
Maar ik ben het met je eens, wáárom zouden we die mensen uberhaupt helpen?
Mag wel grof klinken maar voor mij hoeft het niet, laat die paar miljoen euro's maar fijn hier en help eerst eens je eigen bevolking toch!


We kunnen die miljoenen anders toch goed gebruiken. Mits je ze aande goede delen geeft.
Maar als het weer aan nederland legt zal het wel weer naar 'kuuuuunst' gaan.

Uitspraak van Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 16:36:
Even een voorbeeldje:
Geef ze geen brood maar graan!!
Laat ze zelf dat brood verbouwen, zo kunnen ze zich ontwikkelen en ook zelf voor welvaart zorgen ipv maar een blok aan t been van Europa te zijn..
Zo denk ik erover


Scheelt weer money :)

Uitspraak van Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 16:36:
Misschien? Voor zulke dingen eis ik de doodstraf en wat moet je dan in GODSNAAM doen om NIET door die procedure te komen?


Aan de ene kant kan ik me wel inleven met die gast :$
Want hier hoef je maar 240 uur te schoffelen en in Saudi-Arabië krijg je bijna de doodstraf :O
Neemt niet weg dat ik dit hartstikke erg vind en dat het goed bestraft moet worden.
Weg ermee met dat tuig.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 februari 2009 om 16:58:
Scheelt weer money


Als je ze wilt helpen kost het op de lange duur minder geld ja (in theorie)
Voor mijn part zetten ze het hele ontwikkelingshulpgedoe stop :)
En dan hoeven ze niet met argumenten te komen als: Hoe zou jij t vinden als er in jouw land een oorlog/ramp was? :vaag:

Oorlogen en rampen hebben we gehad, geïncasseerd en we zijn er weer bovenop gekomen! :)
Mede door dat Europa zich georganiseerd heeft (wat soms ook nadelen heeft..) we kregen toen Europese hulp van landen die zelf nog dieper in de stront zaten als al dat achterlijk volk in Afrika nu :lol:

En zelfs van een deel van die hulp hebben we naderhand nog afgestaan aan 3e wereldlanden, waarom?
Ik vraag het me eerlijk gezegd af, we zitten in de stront en toch blijven we anderen steunen?
Zie jij dat al 1afrikaanse regering doen? :lol:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 februari 2009 om 16:58:
Saudi-Arabië krijg je bijna de doodstraf


Dat ze hem toch maar fijn gesteningd hadden :)

Heb laatst toch zon veelzeggende afbeelding gevonden op internet :lol:
[img width=725 height=445 cacheid=000593ac000e8ecd689116e01b004747c2]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DRSKVEFT.jpg[/img]
;)
Waarschuw beheerder
Hoop trouwens niet dat de topic-openaar het erg vind dat we afdwalen? ;)
Waarschuw beheerder
Als je berichten verwijdert wilt hebben Stephanie, dan zeg het maar ;).
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 17:48:
En dan hoeven ze niet met argumenten te komen als: Hoe zou jij t vinden als er in jouw land een oorlog/ramp was?


Nou, wij zijn er ook bovenop gekomen, meerdere malen zelfs.
Niet zeiken motten ze.

Uitspraak van Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 17:48:
Oorlogen en rampen hebben we gehad, geïncasseerd en we zijn er weer bovenop gekomen!


Oh, dat zei je al. :lol:

Uitspraak van Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 17:50:
Hoop trouwens niet dat de topic-openaar het erg vind dat we afdwalen?


Nouja, dat was eigenlijk -stiekem- de bedoeling, langzaamaan veranderen van onderwerp :P Blijkbaar is dat al gelukt ook :lol:

Uitspraak van jawathoi. op woensdag 11 februari 2009 om 18:24:
Als je berichten verwijdert wilt hebben Stephanie, dan zeg het maar .


Dat je moeite doet om mn naam te tikken :lol:
Stef is al voldoende, vrind (y)
Maar ik zal dan wel een gil geven ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 februari 2009 om 18:27:
Dat je moeite doet om mn naam te tikken
Stef is al voldoende, vrind
Maar ik zal dan wel een gil geven


Censuur!!
Gelijkschakeling!!
Politie(topic)staat!!
Moord, brand, hel!

Hihi 8)
(Heil zum Wiederstand! B) )
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 18:54:
Hihi


:$
Mot je mij btw niet quoten, moet je erik quoten :P
Waarschuw beheerder
Ja oke, had t naderhand ook in de gaten maar dat kun je niet meer aanpassen :)
 
Waarschuw beheerder
Ok :roflol:
Waarschuw beheerder
En waar gaan we nu over discussieren :P?
 
Waarschuw beheerder
Iedereen mag een onderwerp verzinnen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 16:36:
het is toch vaak dat jeugd drugs gaat gebruiken omdat ze thuis zo soepel zijn..


ja er zijn gewoon mensen van mijn leeftijd waarvan hun moeder na de cofeshop gaat :lol:
maarja ik mag van mijn ouders absoluut geen drugs gebruiken ook al is het maar 1 keer blowen,
en ik blow ook best vaak :$
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 16:36:
nou weet ik dat er van die achterlijken zijn die zich elk weekend platzuipen en volspuiten maar dan zou je de schuld bij de ouders moeten leggen, laat hun die kinderen fatsoenlijk opvoeden of eens goed wijsmaken dat ze gewoon stom bezig zijn, het is toch vaak dat jeugd drugs gaat gebruiken omdat ze thuis zo soepel zijn..


Hmmm kweet niet, ik was 13 en werd uithuisgeplaatst omdat ik een drugsprobleem( blowen ) had, en mijn ouders waren best okay vroeger ik was gewoon zon uit de ban geslagen puber, mijn moeder kon mij simpelweg niet meer aan.Daarna tuurlijk nog wel gebruikt op feestjes enzo, maar niet meer zo idioot als vroeger tot aan mijn 16de toen ging het weer ff verkeerd,hehe soms is het moeilijk met blowen en speed om een gelegenheids gebruiker te zijn :P:P zal wel verslavings gevoelig zijn zoals ze zeggen :P:P Daarom zeg ik altijd gebruik nooit alcohol of drugs als je je niet tof voelt en je problemen hebt in het dagelijkse leven :D

Uitspraak van Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 16:36:
Das toch echt een grap :lol: ze hebben daar nog net geen vloerverwarming :S
Water en brood, luchten? waarom? hoezo? het is toch een straf?
Mensen die de wet ernstig overtreden daar mogen de mensenrechten ook gerust iets bij versoepelt worden..
Ze moeten toch kunnen leren van zon straf!


Mijn ex die kwam vast te zitten, lang lang geleden hoor, en die had het bijna nog beter als mij pffffffffffff,ik d8 jah als het zo gaat neem mij dan de volgende keer ook maar mee.

Uitspraak van Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 16:36:
Uitspraak van ..::Lotjuh::.. op woensdag 11 februari 2009 om 02:41:
Republiek der 7 verenigde landen

Zaten wij niet eens bij :$
Haha ja als je gaat terugkijken vind ik ook dat we eigenlijk terugmoeten bij Germania :lol:
Frankische/Heilig Roomse Rijk waar we in Limburg toch meer als 13eeuwen deel van hebben uitgemaakt :)


http://nl.wikipedia.org/wiki/Lage_Landen_(staatkunde)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeventien_Provinci%C3%ABn

Soz ik zei het verkeerd lol de 7 Provincien was een ship van Michiel de Ryuter :P
Geschiedenis zuigt :S

Uitspraak van Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 17:48:
Uitspraak van [O.M.] × Miss Raver × op woensdag 11 februari 2009 om 16:58:
Saudi-Arabië krijg je bijna de doodstraf


Amerika, India en Japan zijn de enige grote democratiën die de doodstraf nog uitvoeren. Niet veel niet-democratieën passen de doodstraf nog toe. Nederland levert geen verdachten uit aan andere landen als de kans bestaat dat ze daar de doodstraf opgelegd krijgen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 februari 2009 om 02:41:
Ik vind "Lang leve de republiek" en weg met het koningshuis.


dat vind ik nou echt totaal niet, en ik vraag me af of jullie dit over 10 jaar nog steeds vinden. Ik ben best trots op ons koningshuis, cultureel erfgoed dat zeker behouden moet worden.
Uitspraak van Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 17:48:
we kregen toen Europese hulp van landen die zelf nog dieper in de stront zaten als al dat achterlijk volk in Afrika nu :lol:


zo zwaar als afrika het heeft, hebben wij het nooit gehad... Het is onvoorstelbaar wat er daar allemaal gebeurt en dan vind ik het vrij schandalig dat jij dit zo zegt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :D op vrijdag 13 februari 2009 om 21:19:
maarja ik mag van mijn ouders absoluut geen drugs gebruiken ook al is het maar 1 keer blowen,
en ik blow ook best vaak


geef me nu 20 euro, of anders ... :[ !

haha nee grapje :lol:
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dhr. Avada op vrijdag 13 februari 2009 om 23:26:
Uitspraak van ..::Lotjuh::.. op woensdag 11 februari 2009 om 02:41:
Ik vind "Lang leve de republiek" en weg met het koningshuis.

dat vind ik nou echt totaal niet, en ik vraag me af of jullie dit over 10 jaar nog steeds vinden. Ik ben best trots op ons koningshuis, cultureel erfgoed dat zeker behouden moet worden.


Maar wat hebben we aan het koningshuis?????????? Helemaal niks het kost alleen maar en het is echt niet zo dat de Keuningin de baas is.
Ik ben het eens dat we het erfgoed moeten behouden maar dat kan ook zonder koningin.

Uitspraak van Dhr. Avada op vrijdag 13 februari 2009 om 23:26:
Uitspraak van [O.M.] Organized Mess op woensdag 11 februari 2009 om 17:48:
we kregen toen Europese hulp van landen die zelf nog dieper in de stront zaten als al dat achterlijk volk in Afrika nu :lol:

zo zwaar als afrika het heeft, hebben wij het nooit gehad... Het is onvoorstelbaar wat er daar allemaal gebeurt en dan vind ik het vrij schandalig dat jij dit zo zegt.


Al jaren heeft Afrika het zwaar en het zal nooit veranderen, ik heb geen respect voor mensen die geld sturen, wel voor mensen die kleren en dergelijke in de Humana boxen gooien, dat doe ik zelf ook altijd, want niet alleen Afrika heeft het moeilijk.. Respect heb ik voor de mensen die gewoon hier alles achterlaten en daar gaan werken. Helaas veranderd de situatie daar nooit en daar zal de regering naar moeten kijken.. geld sturen is geen optie, als daar echt een corupte regering zit zal daar wat aan moeten gebeuren.... als we samen met de UK en the USA optreden tegen terrorisme dan kunnen we zeker ook voor de derde wereld een wat beter stokje steken als de makkelijkste manier kiezen en geld sturen.
Komt op mij over van.............. Hier heb je geld en we spreken elkaar volgend jaar wel weer, en begrijp me niet verkeerd die waterputten zijn idd nodig, maar de situatie moet anders worden, met geld zijn ze niet altijd geholpen en met kleren en eten ook niet altijd en ook moet je niet vergeten dat het in NL ook niet goed gaat, wij hebben het niet zo zwaar als een groot aantal andere landen, maar komaan sinds een poos hebben wij voedselbanken hier in NL en believe me bin there done that....... ik wil mij niet gaan vergelijken met andere landen, maar ik denk zeer zeker wel een mijn eigenland, ik geef mijn kinderen mee dat studie tegenwoordig zo belangrijk is om later een beetje een redelijke baan te hebben en een fijne financiele situatie, maar hoe zal ik de opleiding van mijn kinderen later moeten betalen als je nu al ziet wat dat allemaal wel niet kost. Als NL zo door blijft gaat met zo vrijgevig te zijn ( net als met de immigranten en dergelijke, alles maar binnenlaten ) krijgt de regering spijt van. Tegen mij kun je ook niet gaan zeggen "was dan niet zo jong moeder geworden" dat is hetzelfde als dat ik zeg "Jah dan hadden die gasten maar niet in een derde wereld land geboren moeten worden"
Hier in NL hebben we het echt niet slecht absoluut niet...... maar het kan op sommige gebieden zeker beter, maar der is toch nooit geen geld??!!?? Maar ff een paar miljoen voor een ander land hebben we wel, terwijl ze hier op de afdeling met demente bejaarden maar de toetjes weg doen omdat ze moeten bezuiningen... met het commentaar "Ow ze zijn toch dement" maar zo werkt het niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 februari 2009 om 11:10:
maar hoe zal ik de opleiding van mijn kinderen later moeten betalen


ib-groep --> stufi + aanvullende beurs als je als ouder niet bijster veel verdient + lening + ov studentekaart... komt samen uit op bijna 1000 euro in de maand waar studerende kindjes prima van kunnen leven en studeren zonder jou hulp
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dhr. Avada op zaterdag 14 februari 2009 om 12:00:
ib-groep --> stufi + aanvullende beurs als je als ouder niet bijster veel verdient + lening + ov studentekaart... komt samen uit op bijna 1000 euro in de maand waar studerende kindjes prima van kunnen leven en studeren zonder jou hulp


bedoelde meer het boekengeld voor de middelbare school
OV kaart niet voor je 18de en die leningen ( die ik zelf ook heb gehad toen ik studeerde ) is gewoon crap, want dan hebben ze gelijk een studieschuld, plus ook nog eens de regels over het "als je je opleiding niet afmaakt" terug betalen van al je studiekosten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 februari 2009 om 12:28:
bedoelde meer het boekengeld voor de middelbare school


waren de boeken niet gratis gemaakt?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 februari 2009 om 12:28:
plus ook nog eens de regels over het "als je je opleiding niet afmaakt" terug betalen van al je studiekosten.


prima regel (y)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dhr. Avada op zaterdag 14 februari 2009 om 14:50:
waren de boeken niet gratis gemaakt?


Nee dacht ik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dhr. Avada op vrijdag 13 februari 2009 om 23:26:
zo zwaar als afrika het heeft, hebben wij het nooit gehad... Het is onvoorstelbaar wat er daar allemaal gebeurt en dan vind ik het vrij schandalig dat jij dit zo zegt.


Tja waarschijnlijk ben ik dan maar onwetend maar het zal mij eigenlijk ook niet zoveel uitmaken eerlijk gezegd :)
Erg vervelend voor die mensen daar natuurlijk maar ik/wij hebben er niet echt direct last van ofwel?
Uitspraak van Dhr. Avada op vrijdag 13 februari 2009 om 23:26:
dat vind ik nou echt totaal niet, en ik vraag me af of jullie dit over 10 jaar nog steeds vinden. Ik ben best trots op ons koningshuis, cultureel erfgoed dat zeker behouden moet worden.


Tja, wat blijft er van het Nederlandse koningshuis over als we een Zuid-Amerikaanse krijgen als prinses?
Dan kan ze nog wel de taal leren en al maar zo blijft het toch ook niet echt meer Nederlands wel?


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 februari 2009 om 21:33:
Soz ik zei het verkeerd lol de 7 Provincien was een ship van Michiel de Ryuter


Republiek der verenigde 7 Nederlanden toch? :)
Haha ik las er zelf ook overheen, wist iig wel wat je bedoelde :lol:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 februari 2009 om 21:33:
Geschiedenis zuigt


Toch mijn favoriete vak op school eerlijk gezegd, O:) altijd interessant gevonden!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 februari 2009 om 11:10:
Al jaren heeft Afrika het zwaar en het zal nooit veranderen, ik heb geen respect voor mensen die geld sturen, wel voor mensen die kleren en dergelijke in de Humana boxen gooien


Laatst hadden we in de klas ook een discussie over dat onderwerp, er zaten er bij ons in de klas die DOLGRAAG wilden helpen endan ook 3euro per maand ofzo afstonden...
Flikker toch op man..

Als je die mensen écht wilt helpen, dan stort je per direct minstens €1000 of je hele bankrekening, je gaat geen BjörnBorg onderbroeken van €30 per stuk dragen maar koopt er 5voor2euro bij de zeemand en de rest van die 28stuur je ook weer naar een of ander doel, dán ben je aan het helpen..

Er zijn zoveel hypocrieten die willen helpen en helpen maar zelf te bang zijn om de handjes vies te maken..

Je helpt pas echt als je er zelf ook n beetje onder lijdt toch?
Veel van die ambassadeurs rijden toch ook in van die dikke bakken rond? :X dat ze zich dan een fiatje kopen en de kosten van die BMW naar Afrika sturen! (Y)
Uitspraak van Dhr. Avada op zaterdag 14 februari 2009 om 14:50:
waren de boeken niet gratis gemaakt?


Ik dacht dat het alleen voor de onderbouw gelde, dus tot het 3e jaar ofzo :)
Ik ben hem namelijk net misgelopen had ik ervan begrepen :lol:
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Organized Mess op zaterdag 14 februari 2009 om 20:13:
Uitspraak van ..::Lotjuh::.. op vrijdag 13 februari 2009 om 21:33:
Soz ik zei het verkeerd lol de 7 Provincien was een ship van Michiel de Ryuter

Republiek der verenigde 7 Nederlanden toch? :)
Haha ik las er zelf ook overheen, wist iig wel wat je bedoelde :lol:


Nu ben ik helemaal de weg kwijt :P



Uitspraak van Organized Mess op zaterdag 14 februari 2009 om 20:13:
Uitspraak van ..::Lotjuh::.. op vrijdag 13 februari 2009 om 21:33:
Geschiedenis zuigt

Toch mijn favoriete vak op school eerlijk gezegd, O:) altijd interessant gevonden!


Khad liever biologie :P



Uitspraak van Organized Mess op zaterdag 14 februari 2009 om 20:13:
Uitspraak van ..::Lotjuh::.. op zaterdag 14 februari 2009 om 11:10:
Al jaren heeft Afrika het zwaar en het zal nooit veranderen, ik heb geen respect voor mensen die geld sturen, wel voor mensen die kleren en dergelijke in de Humana boxen gooien

je gaat geen BjörnBorg onderbroeken van €30 per stuk dragen maar koopt er 5voor2euro bij de zeemand en de rest van die 28stuur je ook weer naar een of ander doel, dán ben je aan het helpen..
Je helpt pas echt als je er zelf ook n beetje onder lijdt toch?
Veel van die ambassadeurs rijden toch ook in van die dikke bakken rond? :X dat ze zich dan een fiatje kopen en de kosten van die BMW naar Afrika sturen! (Y)


Hihi 100%
Waarschuw beheerder
En nog iemand iets leuks om over te discussieren :P?
Waarschuw beheerder
Verkoop van alcohol opschroeven naar 21+ zoals in oa de VS of op 16 laten staan?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Organized Mess op woensdag 25 februari 2009 om 17:07:
Verkoop van alcohol opschroeven naar 21+ zoals in oa de VS of op 16 laten staan?


laat maar op 16 staan :P
ik drink zelf amper maarja een keertje drinken is altijd wel lekker :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uit persoonlijk punt geef ik je gelijk, niet dat ik me elk weekend kapotzuip maar ik heb graag een pils ja :)

Maar er zijn er ook die zich elk weekend verrot zuipen en nog geen 14 zijn ofzo, is daar niks mis mee?

(Ja ik probeer ook maar een onderwerpje te maken :X )
Waarschuw beheerder
donateur
ze zijn nu onder de grens, ze zijn dan ook onder de grens.. Volgens mij heeft verhoging van de leeftijd geen zin, maar als er iets tegen gedaan moet worden is het een strengere controle op leeftijd, en die kindjes + ouders met de gevolgen confronteren... gebeurt ook al wel, ik denk dat dat wel zinvol is.
en als ze zelf hun toekomt willen verzuipen, jammer dan. Op dat moment zijn ze dan misschien wel de 'stoerste' maar je bereikt er niets mee.

Maar zolang als ik geen 21 ben die grens niet omhoog 8) ik hou er maar al te graag van 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dhr. Avada op donderdag 26 februari 2009 om 09:14:
ze zijn nu onder de grens, ze zijn dan ook onder de grens.. Volgens mij heeft verhoging van de leeftijd geen zin, maar als er iets tegen gedaan moet worden is het een strengere controle op leeftijd, en die kindjes + ouders met de gevolgen confronteren... gebeurt ook al wel, ik denk dat dat wel zinvol is.
en als ze zelf hun toekomt willen verzuipen, jammer dan. Op dat moment zijn ze dan misschien wel de 'stoerste' maar je bereikt er niets mee.


(y)
Zoiets wou ik ook al typen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dhr. Avada op donderdag 26 februari 2009 om 09:14:
een strengere controle op leeftijd, en die kindjes + ouders met de gevolgen confronteren...


Opzich wel beter ja (Y)
Maar je hebt ook gelijk met dat ze maar ff moeten wachten met die strengere regelingen tot ik ook zon leeftijd heb O:)
Waarschuw beheerder
Anders kun je iemand toch laten halen? :D
Dan moeten ze maar beter controleren, wat hiervoor al is verteld.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Organized Mess op donderdag 26 februari 2009 om 00:23:
Maar er zijn er ook die zich elk weekend verrot zuipen en nog geen 14 zijn ofzo, is daar niks mis mee?


ja dat is wel echt fout :X
maar wat ze nu hebben gedaan wat 2 maart in gaat nog geen 20 laat je legitimatie zien vind ik wel een goede reden :)
als ze dat bij de carte maar niet aanschaffen :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chagrijnige Appel op donderdag 26 februari 2009 om 18:30:
Anders kun je iemand toch laten halen?


ja dat gebeurd zowieso :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :D op zaterdag 28 februari 2009 om 22:30:
als ze dat bij de carte maar niet aanschaffen


Volgens mij geldt dat alleen voor supermarkten en slijterijen :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :D op zaterdag 28 februari 2009 om 22:30:
als ze dat bij de carte maar niet aanschaffen


idd, dat ze dat enge ding maar weglaten :X
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chagrijnige Appel op zaterdag 28 februari 2009 om 22:34:
Volgens mij geldt dat alleen voor supermarkten en slijterijen


ik hoop het O:)
Waarschuw beheerder
Valt nog wel mee hoor maar gewoon dat we niet meer binnenkomen.. :lol:
Waarschuw beheerder
ja idd :lol:
drink eigenlijk bijna nooit alcohol
en op een feest al helemaal niet :P
mischien 3 april wel als ik dan ga maar dan is er onbeperkt bier en fris voor maar €10,- :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :D op zondag 1 maart 2009 om 21:21:
drink eigenlijk bijna nooit geen alcohol


ik drink eigenlijk maar op 2 gelegenheden...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dhr. Avada op zondag 1 maart 2009 om 22:20:
ik drink eigenlijk maar op 2 gelegenheden...


1. Om te vieren dat de zon weer is opgekomen
2. Omdat te vieren dat het avond is

Zoiets? ;)
Drink zelf eigenlijk ook alleen in gelegenheden als verjaardagen en feestjes, hardcore feesten eigenlijk niet :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Organized Mess op zondag 1 maart 2009 om 22:34:
Drink zelf eigenlijk ook alleen in gelegenheden als verjaardagen en feestjes, hardcore feesten eigenlijk niet


heb me pas 1 keer echt zat gedronken dat ik nietmeer fatsoenlijk kon lopen en zitten,
en 2 keer ben ik aangeschoten geweest en dat was alle 3 met een verjaardag
maar verder nooit veel alcohol gedronken ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Organized Mess op zondag 1 maart 2009 om 22:34:
Zoiets? ;)


ook een mooie

Ik had als het regent en als het niet regent b)
Uitspraak van :D op zondag 1 maart 2009 om 22:56:
en 2 keer ben ik aangeschoten geweest en dat was alle 3 met een verjaardag


hehe ik ben al lang de tel kwijt geraakt :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dhr. Avada op zondag 1 maart 2009 om 23:12:
hehe ik ben al lang de tel kwijt geraakt


haha dat heb ik juist met blowen :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dhr. Avada op zondag 1 maart 2009 om 23:12:
hehe ik ben al lang de tel kwijt geraakt


Zou ook totaal geen idee hebben hoevaak ik zat ben geweest :lol:
vind het ook niet echt belangrijk haha :P