Partyflock

Forumonderwerp · 741538

Waarschuw beheerder
donateur
Gaan er nog mensen heen?

Zo ja, welke film ga je zien, wat verwacht je er van?

Ik ben nog nooit op t IFFR geweest, vind t maar ns hoog tijd om n kijkje te gaan nemen. Jammer genoeg ben ik vrij laat met het bekijken van t programma waardoor ik vrees dat er al n heleboel vol zit :/

Ik ga iig naar "Primer" 2 februari:

Veel sciencefiction wordt gemaakt met te veel budget en te veel effect. Imposant maar niet verwarrend. In dit verhaal, over twee jongens die een bijzondere uitvinding doen in hun garage, is het omgekeerde het geval. Spaarzaam in zijn middelen kidnapt de film de kijker om hem in totale verwarring achter te laten.

Carruth is niet de eerste debuterende filmmaker die bewijst dat een bijzondere film niet veel geld hoeft te kosten. Mythe of niet, maar het budget voor deze film zou niet meer dan 7000 dollar zijn geweest. Daarmee bewijst Carruth dan toch weer iets bijzonders, namelijk dat een goedkope film er niet altijd goedkoop hoeft uit te zien. Niet dat deze film er duur of gelikt uit ziet, maar hij ziet er uit zoals hij er uit moet zien. Het uiterlijk van de film past zo naadloos bij het verhaal, dat meer budget de film alleen maar minder had gemaakt. De ijzige en wat gebleekte beelden vertellen een ingenieus science-fictionverhaal. De film lijkt zich af te spelen in de tijd van de start-upbedrijven, de tijd dat jonge computertechneuten met één enkele uitvinding een klapper op de beurs konden maken. Aaron (gespeeld door regisseur Carruth zelf) en Abe zijn met twee vrienden in een garage ook zo'n bedrijfje begonnen. Ze hebben zelfs al iets uitgevonden, maar het is ze zelf nog niet helemaal duidelijk wat. Zodra ze in de gaten krijgen dat de doos waaraan ze werken in feite zijn eigen leven is gaan leiden, sluiten ze de andere twee kompanen buiten. Ze raken geobsedeerd door hun vinding - of is hun vinding eerder in hen geïnteresseerd? Het verhaal suggereert een ingenieusheid, die ook binnen de cinema als geheel zeldzaam is. Weinig films, weinig eerste films, beginnen zo nonchalant en vanzelfsprekend om zo perfect en overrompelend te eindigen. (GjZ)

Ik ben er wel benieuwd naar!

http://www.filmfestivalrotterdam.com/

Waarschuw beheerder
Helaas geen tijd en geen geld. :( Was graag een aantal films gaan bekijken.

Waarschuw beheerder
donateur
Goh, druk hier! (y)

:/

Ik had jou sowieso wel verwacht hier Chris, maareh, geen geld? :| Sucks!

Waarschuw beheerder
Is inderdaad niet druk. :S

Nja, opzich wel geld, maar wil volgende maand een nieuwe pc hebben zodoende. ;) En Rotterdam is niet bepaald naast de deur voor mij. :(

Koop deze maand wel een extra dvd'tje. :yes:
Waarschuw beheerder
ik zit even in de planning te kijken . Vorig jaar ook ene dappere poging gedaan. helaas, daar kom je niet zo snel tussen. Ik hoop naar Birth of Seanema te gaan. moeilijke aziatisch arty experimentele film, lijkt me wel wat. :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat ik bij zo'n film als jij beschrijft helemaal relaxt wordt en diep in slaap val 8)
Waarschuw beheerder
als dat gebeurd hoef je je ook niet te schamen. ik ga voor de ontspanning deze keer. heb dan net mijn beoordelingen achter de rug dus dan mag ut

Waarschuw beheerder
donateur
Wat voor beoordelingen zouden dat zijn dan?

Waarschuw beheerder
ey! :D ik wilde ook een topic openen over het IFFR, dus ik lekker in de weer met de zoekfunctie... :9 kom ik hier aan! (Y)

anyway, ik ben naar drie films geweest (Y)

(kom zo terug met de titels, even terugzoeken)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Wen :lief:

Zoekfunctie :lief:

Liefhebber?

Wat inspireerde je om deze films te gaan bezoeken Wen?

Ben je heftig door t programma gaan spitten vooraf..?

Die laatste lijkt me trouwens ook wel wat!

Waarschuw beheerder
nee, een vriend van mij is zo'n fanatieke IFFR-bezoeker. heeft er twee weken voor vrij genomen, heeft het programma van tevoren volledig doorgespit, films uitgezocht en zat om twaalf uur 's nachts achter z'n pc klaar toen de kassa opende, om zo snel mogelijk alle kaarten te bestellen.
en ik mocht mee! (Y)

Waarschuw beheerder
naar drie ervan tenminste :D

Waarschuw beheerder
donateur
Wen, weet je dat je nu al verantwoordelijk bent voor 29% van de replies in dit topic?! 8)

He maar cool, das nog ns handig O:) Zeker n filmfreak! 2 weken er voor vrij nemen, en zeker tig films achter elkaar bekijken? Pfff :|

Ik weet iig wel dat ik volgend jaar ook maar beter wat research van tevoren kan gaan doen!
Waarschuw beheerder
Maar hoe was Primer dan?

waren wel paar films die ik had willen zien, maar ja....niet van gekomen/al uitverkocht.
oa. Primer, Howl's Moving Castle, Samaria, Casshern en ook Clean.

Waarschuw beheerder
donateur
Gabriel, ik heb jou nog ff snel gezien op Awake, niet?! (y)

Oef...Primer was moeilijk! Ik hou wel van n brainfuck, maar na t zien van deze film vond ik mezelf eerder braindead omdat ik maar niet kon verzinnen wat de clou was :/

Ik had ervoor en tijdens al aardig wat pilsies op, misschien was ik niet geconcentreerd genoeg 8)

Je hebt er neem ik aan al wel wat over gelezen..maar het hele soort tijdreizen idee waarover de film verteld is me erg onduidelijk, hoe steekt t in elkaar, wat is al eerder gebeurd, wat later, heel de chronologie (?) van de film maakt t een lastig te volgen geheel. Ook de wetenschappelijke chitchat aan t begin van de film doet menigeen zn oren klapperen, inclusief die van mij al ben ik aardig aangelegd wat dat betreft..

Ik ga m zeker nog n keer kijken, rustig op de bank maar dan ook met n fristi ofzo (y)

Helaas heb ik verder geen films meer gezien..weinig tijd/te weinig vooronderzoek gedaan...volgend jaar doe ik n betere poging :yes:
Waarschuw beheerder
Niet naar het festival zelf geweest, wel naar een afterpartee :)
Waarschuw beheerder
afterpartee klinkt altijd goed :)

Primer moet ik dus zeker ook gaan kijken, zal alleen lastig worden....dit soort films draait lang niet overal natuurlijk, en bij videoland zal ie ook niet zo snel terechtkomen.

Waarschuw beheerder
donateur
Wat zal dat voor n afterpartee geweest zijn dan? en waar?

Ik was woensdag trouwens wel bij n pre-party (ofzo) Popquiz in Rotown (y)

Ik wil Primer zeker nog ns gaan kijken, probleem is idd alleen dat die hakkie-takkie videotheken hier ook nogal slecht gesorteerd zijn :/

Waarschuw beheerder
ik hoorde van afters in off_corso.
ééntje met sander kleinenberg schijnt heel vet te zijn geweest, balen dat ik die heb gemist (ik werd niet uitgenodigd en durfde mezelf niet op te dringen :[ )

die hakkie-takkie videotheken

ghehehe :D

op deze editie van het filmfestival verkochten ze DVD's van de vorige editie, misschien is dat volgend jaar ook weer het geval? heb je een jaar de tijd om de reviews en beoordelingen door te nemen en eh... ja, heb je iets om een jaartje naar uit te kijken 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Damn, Sander Kleinenberg! Wel cool B)

Ah, jullie Rotterdammers...:@ weten ook weer heel vaak waar alles down gaat weetje..8)

O hey goede tip wen, dat scheelt me weer veel researchwerk bij al die hakkie-takkie videotheken hier..die hebben dus echt niks he :/ Een maat van me raadde al n lidmaatschap op de "Filmfreak" aan in Rdam, die schijnen alles te hebben! Maar om nu even naar Rdam te gaan voor t huren van n video, zeker nu zonder auto..:'(

Dat wordt bestellen via internet (y)
Waarschuw beheerder
nee, een vriend van mij is zo'n fanatieke IFFR-bezoeker. heeft er twee weken voor vrij genomen, heeft het programma van tevoren volledig doorgespit, films uitgezocht en zat om twaalf uur 's nachts achter z'n pc klaar toen de kassa opende, om zo snel mogelijk alle kaarten te bestellen.
en ik mocht mee! (y)

Nou die fanatiekeling miste ik dus ;)
Waarschuw beheerder
Wat voor beoordelingen zouden dat zijn dan?

Die van mijn keuzevakken: metaal, kunststof, 3dstudio max, grafisch ontwerp en renderen (met de hand)

keb het allemaal gehaald.

:juich:

En die film(s)

1. to infinity and beyond: een kortfilm met omhoog kijkende aziaten en geen geluid. dan dezelfde film nog een keer met geluid. en een andere begeleidende informatie.

interessant omdat ik toevallig met een vergelijkbaar project bezig was.

2. birth of the seanema: een film van 1,5 uur. meditatieve poetische uiteenzetting over een maatschappij die in harmonie leeft met een zee van herinneringen. prachtig. maar ging wel vervelen na 1 uur omdat het toen afgelopen had kunnen zijn. denkbeeldig land, denkbeeldige taal.
mooi maar langdradig. en dus maar in slaap gevallen.
van 20 bezoekers naar 8 aan het einde. en geen geluid,.

Die festivalbezoekers zijn een film op zich trouwens.
Waarschuw beheerder
donateur
Had ook willen gaan, maar werd m niet...