Partyflock

Forumonderwerp · 676904

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Ik heb een virus op mijn computer,
Als ik op internet zit dan krijg ik een schermpje dat afteld van 60 naar 0 seconden. Als hij bij nul is dan start mijn computer opnieuw op. Het virus zegt C:\\windows\systemn32\lsass.exe met status code 1073741819.
Met norton 2002 kan ik hem niet vinden!
Wie weet wat ik wel moet doen? Ik heb mijn computer ook al geformateerd!
Bedankt alvast!!

Windows XP zeker? ;)

SASSER VIRUS

met dit tooltje verwijder je hem O:)

http://www.compromise.nl/download/Sasser%20verwijder%20tool/FxSasser.exe
laatste aanpassing
dat virus heb ik ook gehad :S is zwaar irri

maar met AVG virus scanner heb ik hem weg gehaald

Windows update effe runnen en die SasserFix draaien en dan ben je er vanaf en kun je 'm ook niet meer krijgen!
Ik zal het proberen, bedankt voor de snelle reacties!
Werkzaam bij The Firm Organised
Artiest Ked
Hamer 3.11 Installeren (y),

verkrijgbaar op www.mussosoft.com

o:)

Zo zo nou al dat virus? :D

Houd wel effe in de gaten dat er meerdere varianten zijn.
SASSER VIRUS

met dit tooltje verwijder je hem

http://www.compromise.nl/download/Sasser%20verwijder%20tool/FxSasser.exe

Volgens mij is het gelukt! Ik krijg in ieder geval al een paar minuten niet meer zo'n schermpje te zien!

Bedankt allemaal!
laatste aanpassing

Zorg er ook echt voor dat je Windows Update draait, want het Sasser-virus maakt misbruik van een lek in Windows.
Iedereen zou gewoon eens in de week of wat moeten kijken of er updates zijn, maar dat zal wel nooit gebeuren...
Iedereen zou gewoon eens in de week of wat moeten kijken of er updates zijn, maar dat zal wel nooit gebeuren...

Of je bent zo slim om m ff op automatisch in te stellen...
voor iedereen die besmet is en zo'n vervelend "terugtel"klokje krijgt

start-->uitvoeren--? "shutdown -i"
dan kan je een tellertje instellen (9999) en dan heb je genoeg tijd om een tooltje te downloaden
Shutdown -a werkt toch alleen met de blaster virus?
Of je bent zo slim om m ff op automatisch in te stellen...

:), maar hoe ze het doen kan me eigenlijk vrij weinig schelen... Als het maar eens gebeurt.
laatste aanpassing

kut voo rje, vriend van me had het ook en mocht ze hele computer leeg halen, krijg je em weer zoals ie was toen je em kreeg.
Nou!! hij is er weer hoor het soort van virus!
Met het tooltje kan ik hem niet meer verwijderen en als ik wil uploaden lukt dat ook niet!
Zijn er nog andere mogelijkheden om sasser te verwijderen?
Bedankt
wat dacht je van een firewall installeren.
Er zit een firewall op mijn computer
Met norton 2002 kan ik hem niet vinden!

Ik neem aan dat je die ook regelmatig update!?

je hebt maar een jaar gratis updates daana moet je bij betalen dmv een creditcard. Denk eerlijk gezecht dat jou NAV niet up-to-date is

Bij NAV gewoon ff syteemdatum terugzetten- liveupdate draaien en dan systeemdatum weer goed zetten.

En je virusdefinities zijn weer ge-update

Of gewoon effe een andere virusscanner downloaden! :) AntiVir is gratis en doet het zeker niet slecht. Of je download ergens de nieuwste McAfee, maar da's illegaal.
Ik heb mijn computer ook al geformateerd!

en dan heb je het nog? :S ja hoor

gewoon bij netwerkinstellingen je firewall aanzetten.

start - configuratiescherm - netwerkverbindingen - Lanverbinding - eigenschappen - geavanceerd - en dan dat vakje aanvinken wat bij firewall staat!

Dan ben je er van af! Heel bekend probleem! :)
Nou computer maar weer opnieuw geformateerd en de firewall aangezet en het tooltje geinstalleerd..
Kijken hoe lang hij het vol houd..

Dat tooltje kun je niet installeren. Alleen maar uitvoeren. Bij het uitvoeren zoekt hij dan naar de Sasser-worm en zal 'm verwijderen.

Heb je na de herinstallatie Windows Update weer helemaal afgerond? Je zult hiervoor een aantal maal moeten herstarten. SP1 voor XP of SP4 voor W2K en daarna nog een heleboel patches. Doe dit, want anders zit je binnen de kortste keren weer met hetzelfde probleem.

Aanrader: download het hele Service Pack en brandt 'm op cd, want anders kun je daarna weer honderdzoveel MB's gaan zitten downloaden. :(
Als je pc hebt geformateert (opnieuw geinstalleerd) dan moet je niet als eerste verbinding maken met het internet. Maar eerst wat veiligheidshandelingen treffen dus eerst de firewall installeren. Maar als je echt goed wil doen dan zorg je er voor dat je eerst de pachtes van Microsoft installeert. Je kan bij microsoft in ieder geval al een gratis cd bestellen met pachtes tot Oktober.

Een binnenkort komt SP2 uit in de zomer die je dan ook weer gratis kan downloaden of bij een pc zaak kan halen.
laatste aanpassing

Worm Blaster Virus gewoon Zoeken op google naar Fixblast downloaden en je windows updaten klaar.