Partyflock

Forumonderwerp · 664906
Vraag het me even af. Ik heb me net aangemeld als bloeddonor. Nou nog afwachten of ik goed wordt gekeurd. :[

Zijn er meer bloeddonoren?
ik moet het nogsteeds doen!!!!!

ik wil iig wel bloed gaan geven!!!

zou op zich wel willen, maar sinds kort moeten we naar rotterdam toe komen om bloed te geven, wil best bloed geven maar ga niet speciaal naar rotterdam!!!!!

:cry: ze willen mijn bloed niet hebben.....
ik zei nog : de junkies hebben er wel wat aan

maar ze wilden niet luisteren :@:@:@
Ik heb net gezien dat er een bloedbank bij me om de hoek zit. (y)

Dat maakt het alleen maar makkelijker en eigenlijk moet je dan zoiets wel doen!
Ik ben donor....:yes: Al 2 jaar.

De eerste keer krijg je een lief pelikaantje kado als motivatie, want eerste is geen pretje....

Je kan het niet vergelijken met gewoon bloed prikken want deze naald is bijna 8 keer zo groot (soort buisje) Je houd er ook kleine littekentjes aan over maar dat ligt er ook aan of er goed geprikt word...
Bij de bloedbank ligt altijd veel lekkers en je moet zorgen dat je genoeg calorieen in je lijf hebt anders word je duizelig, de volgende dag kan je je wat slapjes voelen.

Ik raad het niet aan bloed te geven als je ongesteld ben want dan voel je je echt erg slap de volgende dag...

Ik geef 3 keer per jaar tenzij me ijzergehalte te laag is.
laatste aanpassing
Maar ze zijn uiteraard blij met een half litertje en het duurd zo'n 13 a 15 min dan ben je klaar

Succes meid!!!
De eerste keer krijg je een lief pelikaantje kado als motivatie

Jeu! (y) 8)

Maareh.. littekens? Niet heel erg hoop ik toch??

:respect: llon@
*Steekt vinger in de lucht*

En littekens krijg je niet, alleen een piepklein stipje op je arm (is met een paar dagen weg)

Edit: 2 Ilon@;

Wat jij beschrijft is heel persoonlijk hoor. Ik ga zelf altijd meteen vanuit m'n werk bloed geven, eet niets van tevoren en ben nog nooit duizelig geweest oid. Ik geef overgens 5 keer per jaar. :)
laatste aanpassing

:@:@ *voelde die vinger in me rug prikken* :@:@
wanneer mag je dat geven als je 18 ben toch ?? ik zou wel goed bloed hebben voor iedereen heb bloedgroep O positief dacht dat die aan alle soorten bloedgroepen gegeven kan worden.. als ik me nog goed herinner van biologie :P
laatste aanpassing
Ja ik heb gelezen dat mannen 5 keer per jaar mogen doneren en vrouwen 3 keer. :/

Nou ja.. Wel handig dat je er (gratis) wat bloedtests bij krijgt. Dan weten we dat ook gelijk weer. :)
2 MuLt! GrOoVe

Ja vanaf 18 jaar mag je doneren..

Zou het wel willen doen...
Je helpt er anderen mee,
maar tis gewoon dat ik er echt niet tegen kan.. ik val al flauw als ik eraan denk B)
Ja een held I know.. dus helaas, nix voor mij!
Doneer al jaren en wel meer dan alleen bloed.
tommy is misschien persoonlijk maar vooral de eerste keer reageerd je lichaam er best op...maar goed scheelt p.p ja...
Mannen mogen ook meer geven per jaar vrouwen worden ongesteld waardoor ze dus minder vaak mogen geven...

Marja born in darknes??? meer wat dan???

Je moedah :kusje2:
ik wil best donor zijn,als ik dood ben :[

maar ik laat geen bloed aftappen,en trahwes mijn bloed willen ze niet denk ik :P hahahahah (6):vaag:
Heeft iemand enig idee of je goedgekeurd word als je joints rookt?? Ik heb er namelijk helemaal niks over kunnen vinden op de site.
Ik werk zelf op een laboratorium waar vaak samples nodig zijn om testen op te testen. Zoals huid haar slijmvlies enz enz.
denk dat mijn bloed nou niet echt van superkwaliteit is, met al die alcohol..mag dat dan trouwens nog??..zijn er bepaalde dingen die je niet mag doen als bijv. drinken, blowen spuiten snuiven slikken, bij wijze van spreke dan:D

(Hazes belde me trouwens op..of ik mijn lever aan hem wou doneren..omdat die al lekker "ingedronken" is :D)
Ja dat vroeg ik me dus ook af! Er staat wel dat je geen donor mag zijn als je ooit drugs hebt gespoten of drugsverslaafd bent, vanwege een vergote kas op hiv enzo. Maar dat is dus alleen met spuiten. :vaag:

Weet iemand wel een antwoord??
ja dat is idd alleen met spuiten.
het gaat immers om besmetting van het bloed door een vervuilde naald, of de kans daarop.
drugs op zich zijn geen belemmering om bloed te geven. echte (hard)drugs verslaafden vallen af door hun slechte lichamelijke gezondheid. denk hierbij bv aan bloeddruk en het ijzergehalte.
zie voor meer info:http://www.sanquin.nl/sanquin-nl/sqn_home_nl.nsf
2 Eef..!

Gesnoven? 12 mnd niet meer geven (vanwege de kans dat je met het rietje bloed van de andere snuiver in je neus hebt gekregen en je slijmvlies dan heel gevoelig is)
Geslikt? No problemo
Gerookt? No problemo

Zelf al jaren donor en bevalt goed, kan je lichaam weer half litertje vers bloed aanmaken PLUS dat je gelijk weer gecontroleerd bent op van alles EN het belangrijkste namelijk dat je en anderen mee helpt en wellicht jezelf nog een keer. (en uiteraard voor de speldjes die je krijgt na aantal donaties, ga voor GOUD)
Ik heb nu m'n eerste speldje :lief:
2 Tommy: De 10 gehaald?? Hoe krijg je dat voor elkaar als je 19 bent?? Zouden meer mensen moeten geven vanaf jongere leeftijd, meestal zitten er alleen oudjes!

Ik zit inmiddels net boven de 30 keer.
laatste aanpassing
Jij bent ook 6 jaar ouder en ik heb pfeiffer gehad.. Ga je dus wel inhalen :P
Ik begon op latere leeftijd en mocht een tijd niet geven omdat ik 16 mnd in Amerika heb gezeten dus ben tijdje uit de running geweest maar ben niet bang...
Nu gewoon weer 5 keer per jaar maar wellicht ga ik weer naar het buitenland, maar blijf je wel voor dus kom maar op :D :D
heb geen bloed meer alles is op vervangen door chemicalien.. grr :jaja:
ik mag denk ik niet omdat
Gesnoven? 12 mnd niet meer geven (vanwege de kans dat je met het rietje bloed van de andere snuiver in je neus hebt gekregen en je slijmvlies dan heel gevoelig is)

Me papa doet het wel, al heeeeeeel lang... Als ik volwassen genoeg en nuchter ben wil ik t wel gaan doen
Ik heb mijn kaartje gekregen en mag vanaf gisteren leeggezogen worden. Ik ga maandag denk ik. :) Kweet in ieder geval al zeker dat ik geen enge ziektes heb. (y)
Ik wil het ook nog steeds doen, volgens mij moes je altijd 18 zijn ofzo en ben nu net dus zal binnekort ff kijken...
Jep, je moet inderdaad de leeftijd van 18 bereikt hebben. Daarvoor heb je namelijk al je eigen bloed hard nodig. :D
ik doe het ook al tijd, maar krijg maar geen speldjes mdat ik al 3 keer van bloedbank ben gewisseld, en dan schijnen ze weer opnieuw te beginnen met tellen, had eigenlijk allang een hele verzameling speldjes moeten hebben :)
Ben ook donor! (Y)

Herinner me nu dat ik wel weer mag gaan geven, ben verhuisd.

Ik heb trouwens nergens last van hoor! Raad het iedereen aan.
Me vader en moeder zijn donor (y) goed bezig mensen :yes:

Nope!

Eigenlijk er nooit over nagedacht! Maar ik heb bloedgroep O, dus goed bruikbaar!
Misschien dan in de toekomst eens! :)
bloed doneren is (Y)
heb t eens gedaan...
precies 1 jaar geleden
Ik heb bloedgroep AA volgens mij is daar een overvloed van, maar met die aanslag op koninginnedag in het vooruitzicht 8) 8)....
Nee niet
Nou k val al flauw als ik bloed moet prikken..dus bloed geven.. :/ neej...schijterd he! Hehe

ik heb me gelijk aangemeld toen ik 18 werd... helaas hebben ze me nog niet opgeroepen...

kwil wel orgaan donor worden.. maar bloeddonor niet.. brr heb t echt niet op bloedprikken enzo :S
ik heb me gelijk aangemeld toen ik 18 werd... helaas hebben ze me nog niet opgeroepen...

Dan is er vast iets fout gegaan. Als je je aanmeld, krijg je in ieder geval binnen twee weken een uitnodiging voor de medische keuring. :jaja:

Ik zou dat niet kunnen.
Ik val al flauw als ik een naald zie..
echt, ben een watje

Denk dat niemand mn bloed wilt, als ik het ga doneren zit die ander meteen vol met allerlei chemicalien ;P

ik heb al zovaak naalden in me armen gehad.. alle maten, 8 of meer buizen tegelijk..
Dat zou het niet zijn..

ik heb al wel een medische keuring gehad... maar ze hebben me nog niet opgeroepen om ook echt bloed te komen geven...
Vandaag weer een 1/2 liter bloed plus 8 buisjes afgegeven.

Sinds mijn 18e ben ik al bloeddonor, gaat tot nu toe elke keer hartstikke goed! :yes:
Alleen jammer dat er weinig mensen voor te porren zijn :no:

*Wij zijn blij met jou* staat er met koeie letters op de posters, geeft je toch een goed gevoel he! :)

Mijn vader doet het echt al superlang :) en ik zeg steeds dat ik meega, maar het komt er nooit van... Maarja, ik ga er in ieder geval binnen een paar jaar mee beginnen, want ik vind het een goede zaak!