Partyflock

Forumonderwerp · 639467

Werkzaam bij Bar27
Vanwege een off-topic discussie in een ander onderwerp, maak ik het ff on-topic nu (als dat al niet is gedaan maar zoekfunctie bullshit)

Wanneer mag je jezelf tot Dj uitroepen/wanneer ben je een echte Dj ?

Ikzelf vindt het erg moeilijk,
Op feesten draaien en een Dj contest winnen vindt ik wel een goede maatstaf om eerlijk te zijn.

Ok, het was idd een beetje offtopic daarzo. Gaan we hier lekker verder :)

Ik vind eigelijk de maatstafen van Partyflock wel ok. Daar kun je pas de DJ status in je profiel krijgen, als je kan aantonen dat je gedraaid heb op een feest in de agenda (net zoals jij)

Op zich wel een goede methode idd, maar toch niet geheel "eerlijk", want niet ieder feest komt hier op PF te staan, en dan heb je ook nog zoiets als residences. Als je bijvoorbeeld m`n agenda vergelijkt met die paar feestjes hier op PF, dan levert dat toch een vertekend beeld op.
Maar ik ben het wel met je eens hoor, want wat er bijvoorbeeld in m`n agenda staat is niet allemaal zomaar te achterhalen.

je bent pas een echte dj als je voor een feest hebt gedraaid, in een discotheek ofzo. Veel mensen noemen zichzelf Dj maar hebben nog geen enkele ervaring. Slaat nergens op.

Ben ik het ook maar gedeeltelijk mee eens. Ik heb nou al op een redelijk aantal feesten en zeer uiteenlopende locaties gedraaid, maar toch leer ik elke keer nog dingen bij. Dus in hoeverre ben ik dan ervaren? Buiten dat ken ik een hoop mensen die echt goed kunnen draaien, maar dit alleen op hun slaapkamer of kleine feestjes doen, zijn dit dan geen dj`s? Terwijl ze misschien wel veel beter zijn dan mensen die al wel buiten de deur draaien... :)

Maar voor hier op PF vind ik t wel goed als je jezelf dj mag noemen als je in de agenda hebt gestaan. Anders maken we het zo onnodig ingewikkeld ;)

:jaja:
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Hoe kun je dan producer worden hier op pf? ...want dan kun je nie gedraait hebben op een feest he ;)

als je een BMW hebt/jonge meisjes neukt/coke snuift/en altijd te laat komt op je boekingen......en oh ja als je plaatjes op de draaitafel kan leggen! ;)

geintje.....
...en je artiesten naam moet beginnen met Mental? ;P

in dat geval mag je gelijk door naar de volgende ronde ;)

laatst weer opgepakt voor ongewenste intimiteiten...zal vast wel topic over zijn :p

Ik vind dat je pas 'officieel' (kutwoord) een dj kan worden genoemd als je al eens op een openbaar feest hebt gedraaid... En bij een producer, dat je al eens een release bij een platenlabel hebt uitgebracht.

Gekkehuis 6 november 2003 20:14
...en je artiesten naam moet beginnen met Mental? :P

uhhm...
toch zijn er veel mensen, ook hier op partyflock die meteen zeggen dat ze dj zijn... te makkelijk...
;)

ik hou er bijv. niet zo van dat mensen zo een houden hebben van: "kijk ik ben dj" :)
en er zo mee staan te pronken.

maar ik sluit me in ieder geval bij het antwoord van mental W. aan.
Kijk eens aan, het topic gaat on-topic door!!

Voorbeeldje:

Ik heb nu op 3 feesten gedraaid, zeer uiteenlopend van 20 tot 250 man, waar mijn draaikunsten goed werden ontvangen (Mag ook wel na 5 jaar slaapkamerdraaien). Nu wilde ik om mijn DJ-naam te verdedigen mijn naam in de "artiestenlijst" van PF geplaatst hebben. Echter was dit niet mogelijk, omdat de 3 desbetreffende feesten niet geheel legaal waren, en dus ook niet in de PF agenda geplaatst zijn. Na wat uitleg van "DJ M@rtman" (die over de artiesten gaat) heb ik hier wel begrip voor. Het is dan ook niet zo dat er alleen gekeken wordt naar de agenda. Als je op een andere manier kunt aantonen dat je een “echte” DJ bent is dat ook goed.

Een paar vrienden van mij kunnen ook super goed draaien, maar klappen helemaal dicht als ze daadwerkelijk voor publiek hun kunstje moeten vertonen. Zij zullen dus ook niet snel een DJ status kunnen verdedigen. Een goede DJ bezit 3 kunde:
- een goede platenkeus;
- techniek (het mixwerk);
- en performance (hoe je het brengt dus niet als een zoutzak).

Degene die op PF echter wel de DJ status hebben zonder dat ze ergens in de agenda staan, hebben de status makkelijk gekregen voordat dit beleid gevoerd werd. Mochten deze "nep" dj's dan ook vanaf de invoering van het nieuwe DJ beleid na een bepaalde tijd nog niet op een feest in de agenda gedraaid hebben, wordt hun de DJ status alsnog ontnomen.

Dus zo zit de vork in de steel.

Mijn mening is dan ook nog steeds dat de maatstaven van PF een goede richtlijn zijn voor wie al dan niet DJ is.
laatste aanpassing
Werkzaam bij Symbiotic Sessions
Artiest {SHOWLIST artist 58830, 23062}
Ik vind dit allemaal een beetje kansloos gelul...
Er zit helemaal geen status aan het woord DJ, wat nog steeds een hoop mensen denken... Als jij 2 keer per week traint met voetballen en 1 keer een zondagamateurwedstri­jd speelt vind ik je iemand die zich voetballer mag noemen... Of je een goeie bent is op dat moment niet ter sprake...

De titel DJ heeft niets met koningklijke betitelingen te maken... dit wordt door
zoveel mensen overschat.. Er zijn maar weinig
DJ's in de wereld die van mij, vanwege hun kwaliteiten, lof en respect krijgen. Dat zijn vaak degenen die ook produceren of labeleigenaar zijn en daadwerkelijk iets toevoegen aan de house-scene.

Jammergenoeg denkt niet iedereen er zo over, waardoor de meeste DJ's behalve overgewaardeerd ook overbetaald worden en teveel aandacht krijgen.

De echte koningen zijn de meeste producers, die zitten urenlang in de studio te pielen om 5 minuutjes muziek te maken om er vervolgens relatief weinig voor betaald te krijgen. En in tegenstelling tot de DJ's veel te lijden hebben van de MP3-downloading.. Maar dit is ook onderdeel van de charme van het producersvak.. Laat die DJ's maar lekker de blits maken met andermans platen, ik weet wel wat de echte werkers zijn.
Zonder producers geen muziek dus geen DJ...
laatste aanpassing

als je Dirk Jan Heet....
je hebt mn tekst gestolen!

Sorry... jij helemaal enthousiast om te gaan tikken zeker.....stond het er al.
Yorius. Ik snap eigelijk niet wat je bedoeld met koninklijk en status? Het is wel een mooi riddertjes verhaal hoor, maar status betekent toch gewoon meer aanzien? Ik kan het fout hebben hoor, maar ik heb geen zin om het woordenboek erbij te pakken. Misschien was het beter geweest als ik het woord "benaming" had gebruikt.

Met dat producer verhaal ben ik het gedeeltelijk wel eens. Zonder producers geen muziek. Maar jij maakt er bijna van dat de DJ's niet nodig zijn. Dan moet je maar wat organisaties aanschrijven dat ze voortaan een cd opzetten van een "producer". Dat bespaart ze een hoop geld!

Maar de vraag was dan ook niet wie het meeste betekend voor de scène, maar wanneer je een DJ bent.

Jij hebt bijvoorbeeld ook de dj "benaming" op je PF profiel terwijl je een producer live-act Mc bent. Tevens heb jij nog nooit opgetreden op een feest in de agenda.

Het is dus inderdaad moeilijk te zeggen wanneer je een echte DJ bent, maar ik blijf erbij dat het beleid van partyflock ok is.
laatste aanpassing
Reactie op Yorius Mindsynth zijn mening.

Ik ben het grotendeels met je mening eens zonder producer geen platen dus geen dj. Maar over het feit de naam dj.

Als je kan autorijden ben je toch ook geen formule 1 coureur. Zelf mensen die iedere dag in z’n bak zitten om dat ding te testen heten nog geen F1 coureur maar een test driver. Zo zie ik het ook een beetje als je ieder dag achter draaitafels staat ben je niet een DJ maar een bedroom-DJ of te wel een soort van tester om ervaring op te doen. Als je goed genoeg bent en op grote feesten mag draaien dan ben je een echte DJ en dan heb je het recht om jezelf dj te noemen (dus ook op partyflock).

Even over het producer gebeuren zelf vind een producer wel een artist maar heeft niet de definitie DJ als je zo graag als artist wil worden aangegeven op partyflock. Stop het idee in de ideeën bus om ook producers de mogelijkheid te geven om extra in het daglicht te worden gezet.

Dit is niet om jou mening af te kraken maar het gewoon op een andere manier bekeken.

Ik ben het met armel du party eens en vind het partyflock beleid ook oke.
laatste aanpassing
Armèl du Party & Tricky
Yorius. Ik snap eigelijk niet wat je bedoeld met koninklijk en status? Het is wel een mooi riddertjes verhaal hoor, maar status betekent toch gewoon meer aanzien? Ik kan het fout hebben hoor, maar ik heb geen zin om het woordenboek erbij te pakken. Misschien was het beter geweest als ik het woord "benaming" had gebruikt.

natuurlijk overdreef ik hier, om wat hardere reacties los te maken. Wat dit betreft geef ik je dus wel een gelijk.

Jij hebt bijvoorbeeld ook de dj "benaming" op je PF profiel terwijl je een producer live-act Mc bent.

klopt, kan ik nix aan doen... stoor ik mezelf ook een beetje aan. Er kan beter gewoon artiest staan in mijn geval. De rede waarom ik als artiest vermeld sta hier was in eerste instantie om toegang tot het toenmalig artist-forum (waar voor mij de meeste interresante informatie te halen viel) te krijgen, voor de rest heb ik daar geen baad bij.

Het echte doel van mijn post was voornamelijk om al die nutteloze opsommingen van criteria tot een einde te brengen.

Iedereen die muziek mixt mag zich van mij DJ noemen. Iedereen die muziek maakt mag zich van mij muzikant noemen. Alleen ga niet de popie uithangen als je nog niets bereikt heb daarmee. Het jammere is dat mensen nog steeds vaak onder de indruk zijn als iemand verteld dat hij DJ is. Daar ligt vind ik een groter probleem dan dat beginners zich DJ noemen.
laatste aanpassing
Artiest Mani
ik denk dat je jezelf wel dj mag noemen als je ergens op een feestje hebt gedraaid en je zelf serieus ermee bezig bent!

Ik draai wel zelf maar ga me hier op pf echt nog geen dj noemen, vind dat ik mezelf eerst maar eens ergens moet gaan bewijzen, pas als dat gebeurt is en ik (en nog belangrijker het publiek) vind dat het goed is zal ik me openlijk dj noemen!
als ze op frequente basis ergens draaien en ik bedoel dus niet op kinderfeestjes en verjaardagpartijtjes
dj = draait of heeft op een party gedraaid(geen verjaardag of familiefeestje ofzo)

producer = iemand waar 1 of meerdere nummers van uitgebracht zijn op:ep/cd/ (niet zelfgebrand!!)

en zo vind ik t !
duzz samuel je mag je wel weer dj noemen hoor!
EN producer!!
check m out special forces 9

Ik vind ook dat je jezelf pas een dj mag noemen als je al eens op een feest gedraaid hebt..
Zelf draai ik al vanaf me 16de en heb op verschillende feesten gedraaid door heel Nederland enzo

Net zag ik dus dat mijn dj naam weg is gehaald
uit mijn profiel,blijkbaar omdat er niet bij stond op welke feesten ik gedraaid heb.
Omdat die feesten niet op PF staan word ik gewoon geschrapt? :|

Of moet ik ze nou allemaal toe gaan voegen ofzo..Kom op zeg he..kheb het wel over feesten van 3 tot 6 jaar terug..
En dan kan Martman wel denken van "ja,maar de feesten staan niet op PF,kheb wel ff op heel wat meer feesten gedraaid dan die snotneus :D

Ben ook een paar jaartjes gestopt met draaien en wil nu weer gaan beginnen en dat weet hij ook,dus beetje trieste actie dit :s
Net zo goed als dat een maat van mij zijn dj naam niet meer in zijn profiel staat,terwijl die ook op genoeg feesten gedraaid heeft,maar die ook niet hier op PF staan..
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Ik vind t een beetje onzin om te zeggen dat pas als je op een feest gedraaid hebt, je jezelf dj mag noemen.

ik heb laatst een topic geopend met als onderwerp: mash ups. Dit houdt in dat je bv 2 producties door elkaar gooit en er 1 nummer van maakt (zoals ik met Organ Donors - 4 tribes en Underworld - Born Slippy heb gedaan). Iemand postte toen: gefeliciteerd. Je bent van platenplakker gepromoveerd tot dj.

Als ik kijk naar de gemiddelde hardstyle dj, dan doet ie niets speciaals. Ze draaien bijna allemaal op safe. Ben je dan een dj?

Ik heb nog nooit op een feest gedraaid, maar ik heb wel van verschillende mensen gehoord dat mijn demo cd heel erg goed was. Wat zegt t als Fausto aan je vertelt dat ie je demo erg goed vond? Maar omdat ik nog niet op grote feesten gedraaid heb, zou ik mezelf geen dj kunnen noemen? En die op safe spelende mensen die met 2 vingers in hun neus elke week platen aan elkaar plakken zouden dan wel dj mogen heten? Beetje jammer als dat zo zou zijn...:S
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 10553, 74453, 70844, 71694}
imho ben je wat je je voelt dus als jij jezelf lekker dj wilt noemen dan doe je dat toch, wat boeit et dat je nog niet op feesten/grote feesten hebt gedraaid. iedereen mag toch van zichzelf vinden wat ie is of wat ie wil zijn.

al dat gelul over je mag pas dit en je mag pas dat. ik moet niks ik mag alles (binnen bepaalde normen :) )
hier op Pf zet de helft Dj voor ze naam :S
ja ik zit er al een tijdje over te denken om t weg te halen, vooral omdat ik er een hekel aan heb als mensen me met DJ Charly aanspreken.
laatste aanpassing
K raak er al aan gewend hehehe. Meestal is het hee gek of heej gekkehuis.

Ach, ik weet wat ik zelf ben, kan en wil. Het zal mij daarom aan mijn spreekwoordelijke reet roesten wat anderen van mijn dj "status" vinden. :jaja:
Of ik hier op PF nou wel of geen dj ben... ik draai er niet meer of minder door.
laatste aanpassing

Artiest Thanoz
Damn Car, maar dan voeg je jezelf toch gewoon weer toe als je weer 1 a 2 boekingen hebt? :D

En anders ga ik je wel boeken voor een acid setje in mijn bedroom ;P
Sowieso aan het woord DJ hecht ik helemaal nada geen waarde !

De grootste onbenul noemt zich nog DJ.... Zelfs producers die nog niet eens ooit een plaat in handen hebben gehad....

Kijk tegenwoordig maar naar flyers enzo... Waar staat nog DJ voor dan ?

DJ STRONT !
Artiest Deex
Vaak vragen mensen,omdat ik draaitafels en een mixer bezit, Hey ben je Dj. Hierop antwoord ik dan"ik probeer het." Kheb dan een aantal keer gedraaid buiten huis. Veel te veel mensen hechten een te grote waarde aan het Dj 'woord'. Zo van "Ow ik ben Dj, ik ben stoer." Ik vind het niet nodig om hier op PF jezelf dj te noemen.

Greetz Deex
ja je hebt gelijk. dat was t laatste zetje dat ik nodig had, had er al een tijdje over zitten denken om dat dj weg te halen. is nu gebeurd, thnx :)

Zo zet ik dus ook echt geen "dj" voor mijn naam op forums zoals hier op pf bijvoorbeeld. Moet je voor de gein eens bij leden zoeken op het woordje "dj", echt ernstig! 8)
laatste aanpassing

`k heb nog nooit dj voor m`n naam gehad ;)
aan dj-namen doe ik trouwens ook niet.
laatste aanpassing

Artiest Clone
2 Deex

Mee eens...

Ik heb ook nooit het woordje dj voor mijn naam gehad...
Als je 1 optreden hebt gehad, dan mag je jezelf DJ noemen!!! En als je jezelf ziet staan hier op PF bij de artiesten..
En Deex en Clone zo is het ut, ik vind ook niet dat je DJ voor je naam moet zette!!!

Ik kan natuurlijk ook wel ff alle feesten hier op PF toevoegen waar ik allemaal gedraaid heb,maar dan ben ik jaren bezig :| :D
Kzou nie eens meer de exacte datums en line ups weten..dus daar ga ik echt me tijd nie aan verdoen :x :D

En "dj" voor je naam zetten vind ik ook zoiets doms :[ staat een beetje puberig ;p

idd, als je DJ bent dan BEN je dat (dat verdien je niet met "dj" er voor te zetten), en je staat er voor. Als mensen wat je doet goed vinden en je ervoor respecteren dan ben je op de goede weg :yes: