Partyflock

Forumonderwerp · 974718
Waarschuw beheerder
Drie maanden cel voor weigeren missie
Uitgegeven: 1 oktober 2007 09:39
Laatst gewijzigd: 1 oktober 2007 10:08

ARNHEM - De militaire kamer van de rechtbank Arnhem heeft een 22-jarige militair uit Voorschoten drie maanden cel opgelegd, omdat hij vorig jaar uitzending naar Afghanistan heeft geweigerd.

De rechtbank is het niet met de advocate van R.F. eens dat hij door psychische klachten dienstongeschikt was toen hij moest vertrekken.

F. kwam niet opdagen op het vliegveld waar zijn eenheid vertrok en was ook de dagen daarvoor al onbereikbaar geweest. Zijn raadsvrouw stelde dat een eerdere uitzending naar Irak voor psychische problemen had gezorgd en dat Defensie zijn geschiktheid voor een uitzending onvoldoende had onderzocht.

Rapporten

Het OM betoogde twee weken geleden dat F. geen stoornis had die hem belemmerde om zelf een afgewogen keuze te maken. Justitie baseerde die conclusie op rapporten van drie verschillende onderzoekers.

Omdat F. ander werk niet heeft geweigerd, is hij niet voor algehele dienstweigering veroordeeld, maar voor gedeeltelijke. De Voorschotenaar is de derde militair van het 44ste Pantser Infanterie Bataljon uit Steenwijk, die door het OM werd vervolgd in verband met de missie naar Afghanistan.

Een van hen is vrijgesproken door het hof in Arnhem, omdat hem algehele dienstweigering ten laste was gelegd.

HELD (op sokken) :respect:

Waarschuw beheerder
Mietje.

Waarschuw beheerder
donateur
Dubbel joow.
Waarschuw beheerder
op deserteren staat toch de doodstraf :/

Waarschuw beheerder
cholera, gaan we alles dubbel doen vandaag?? :frusty:

hier word ik niet vrolijk van hor!!! :O
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 14:30:
Dubbel joow.

Uitspraak van HouseBabe op maandag 1 oktober 2007 om 14:27:
De Voorschotenaar is de derde militair van het 44ste Pantser Infanterie Bataljon uit Steenwijk, die door het OM werd vervolgd in verband met de missie naar Afghanistan.

Zijn ze alle 3 al geweest? ;)

Waarschuw beheerder
Als ze ook es 3 maanden cel gaan geven voor iedereen die dubbele topics opent :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 14:38:
Als ze ook es 3 maanden cel gaan geven voor iedereen die dubbele topics opent

Ik stem voor, tenzij je het eeeeecht niet kon weten! O:) :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 14:40:
Ik stem voor, tenzij je het eeeeecht niet kon weten!

over dat laatste deel zal ik even een nachtje slapen O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 14:48:
over dat laatste deel zal ik even een nachtje slapen

hehe moet je doen, ik hoor het wel!!:D:P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kom je uit het leger met een straf blad
oei dan voel je je genaaid
Waarschuw beheerder
donateur
Wel lekker willen verdienen maar niet doen waarvoor je eigenlijk aangenomen bent..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 14:49:
hehe moet je doen, ik hoor het wel!!

ik zie ervan af...

3 maanden vakantie op kosten van de staat... b) wie wil dat nou niet 8)
Waarschuw beheerder
die is echt grappig :rot: maar niet heus
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 14:58:
ik zie ervan af...

3 maanden vakantie op kosten van de staat... wie wil dat nou niet

neeee joh! dan gaat iedereen dubbele topics openen :rot:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tenminste een militair die nadenkt over wat zijn broodheren van hem eisen.

Zou het denk ik ook een moeilijk te beantwoorden gewetensvraag vinden, om uitgezonden te worden naar zo'n land, om..............?

Tja?
Daar democratie te brengen?
Als of ze daar op zitten te wachten,
na nu al weer meerdere jaren oorlogje gevoerd te hebben, moeten we toch wel constateren, dat ze daar helemaal niet op Westerse bedilzucht zitten te wachten.

Nee, een beetje moslims beschieten op hun eigen grondgebied, lijkt me geen eervolle zaak.

Waarschuw beheerder
donateur
Eh, waarom word je dan militair?
Om op kosten van de samenleving alleen maar geld te incasseren en niets te doen?
Dan moet je ook niet janken als je uitgezonden wordt!
Hij zou 2 jaar moeten krijgen, de dienstweigeraar!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 15:22:
Eh, waarom word je dan militair?

om je eigen land te beschermen misschien?
wat boeit het wat er in andere landen gebeurt...:S

Waarschuw beheerder
Belachelijk dat ie er straf voor krijgt. Tis tog van de gekke dat voor een militair 'werk' weigeren zwaardere gevolgen kan hebben dan voor bijv. een electricien of een automonteur?

Als je werk weigert dien je op staande voet ontslagen te worden, meer niet. Strafrechtelijk vervolgen van dienstweigeraars is zoooo 1940 :gaap:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 15:52:
Belachelijk dat ie er straf voor krijgt. Tis tog van de gekke dat voor een militair 'werk' weigeren zwaardere gevolgen kan hebben dan voor bijv. een electricien of een automonteur?

Als je werk weigert dien je op staande voet ontslagen te worden, meer niet. Strafrechtelijk vervolgen van dienstweigeraars is zoooo 1940

risico van het vak, dan had hij maar electricien of automonteur moeten worden!

Ik vind drie maanden cel nog te weinig...
Hij had de reclame moeten volgen:

[ ] geschikt
[X] ongeschikt

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 15:52:

het is minder erg al alle monteurs hun werk neerleggen als dat alle militairen dat zouden doen knuppel

les voor de rest, weet waar je aan begint, ga niet stoer het leger in en als je dan weg mag ineens zeggen ja dat durf ik niet

Uitspraak van Gaveramon.NL op maandag 1 oktober 2007 om 16:38:

Ik vind drie maanden cel nog te weinig...
Hij had de reclame moeten volgen:

[ ] geschikt
[X] ongeschikt

:respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 17:22:
het is minder erg al alle monteurs hun werk neerleggen als dat alle militairen dat zouden doen knuppel

Mij boeit het geen reet wat jij denkt, en het klopt ook nog niet eens. Als een militair werk weigert wat niks met het verdedigen van ONS grondgebied te maken heeft, is dat helemaal niet erg voor ons.

Uitspraak van Gaveramon.NL op maandag 1 oktober 2007 om 16:38:

Jullie zijn beiden idioten. Een militair is niets anders dan een werknemer. En wordt dus gediscrimineerd als ie zwaarder gestraft wordt als ie werk weigert.

Als het om de verdediging van Nederland gaat is het wat anders, dan mogen ze deserteurs wat mij betreft meteen doodschieten. Maar het gaat niet om Nederland, maar om een misdadig ingrijpen in een ander land, slaafs achter de VS aan lopen, etc.

Want het probleem is dat sinds 1946 het principe 'Befehl ist Befehl' niet meer geldig is als excuus voor onmenselijke daden van het leger. En een soldaat dus persoonlijk verantwoordelijk is voor het uitvoeren van orders. Dat plaatst militairen in een onmogelijke spagaat. En daar moeten ze maar begrip voor hebben.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 17:33:
Mij boeit het geen reet wat jij denkt,

fijn (y)

Als een militair werk weigert wat niks met het verdedigen van ONS grondgebied te maken heeft, is dat helemaal niet erg voor ons.

niks mee te maken, je weet vantevoren wat je te wachten staat, elke debiel weet dat je ook uitgezonden kan worden voor een ander land (y)
weigeren - aanpakken (y) had ie maar bakker moeten worden

Waarschuw beheerder
donateur
Jullie zijn beiden idioten

Een militair is niets anders dan een werknemer. En wordt dus gediscrimineerd als ie zwaarder gestraft wordt als ie werk weigert.

Als het om de verdediging van Nederland gaat is het wat anders, dan mogen ze deserteurs wat mij betreft meteen doodschieten. Maar het gaat niet om Nederland, maar om een misdadig ingrijpen in een ander land, slaafs achter de VS aan lopen, etc.

Want het probleem is dat sinds 1946 het principe 'Befehl ist Befehl' niet meer geldig is als excuus voor onmenselijke daden van het leger. En een soldaat dus persoonlijk verantwoordelijk is voor het uitvoeren van orders. Dat plaatst militairen in een onmogelijke spagaat. En daar moeten ze maar begrip voor hebben.

je zei? :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M0L op maandag 1 oktober 2007 om 14:32:
op deserteren staat toch de doodstraf

Alleen in oorlogstijd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 17:37:
je weet vantevoren wat je te wachten staat, elke debiel weet dat je ook uitgezonden kan worden voor een ander land

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 17:38:
je zei?

Wat jullie zeggen is in strijd met de wetten van de logica. Ga eerst maar eens op zoek naar de resterende helft van je IQ en kom dan terug mee discussieren :bye:

Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 17:37:
niks mee te maken, je weet vantevoren wat je te wachten staat, elke debiel weet dat je ook uitgezonden kan worden voor een ander land
weigeren - aanpakken had ie maar bakker moeten worden

Je weet wat je te wachten staat? Nee. Je weet niet hoe het voelt om ergens heen te gaan mogelijk je dood tegemoet. En zelfs al had je gelijk, dan nog is het onzin, want ook DIT is in strijd met de meest elementaire wetten van de logica, immers weet je pas hoe het voelt om je dood tegemoet te treden als je op het punt staat het mee te maken.

Waarschuw beheerder
donateur
zal wat wezen als 200 ineens zouden zeggen, njha eigenlijk toch maar niet, ik pas :gaap:

meningen zijn hierover verdeeld, punt

Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 18:02:
Ga eerst maar eens op zoek naar de resterende helft van je IQ

jou opmerkingen zijn snugger dat scheelt weer (k)

Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 18:02:
en kom dan terug mee discussieren

ondanks mijn lage iq wees ik toch de slimste

meningen zijn hierover verdeeld, punt

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van HouseBabe op maandag 1 oktober 2007 om 14:27:
drie maanden cel

Volgende keer toch maar gewoon een koelkast stelen, een kat verkrachten, spelende kinderen mishandelen om vervolgens elk raam in te gooien dat je tegenkomt?