Partyflock

Forumonderwerp · 762223
672x bekeken

Waarschuw beheerder
Zijn er meer mensen met dit 'super' speakersetje?
Ik heb heb nu een week of 2 en ben er erg tevreden over.
Mn onderburen(ik zit op kamers) stonden 2 uur na aansluiting al voor de deur, dat de glazen in hun kast stonden te trillen... Dat wil toch wel wat zeggen neem ik aan. Wat een bass produceert die 10inch 188watt rms subwoofer zeg!

Ik heb echter een vraagje, bij het kijken van films hoor ik soms een soort van 'poef' uit de speakertjes komen. Ergens gaat er wat fout maar geen id wat het is...
iemand het zelfde probleem?

Waarschuw beheerder
donateur
gast.......

ik ben afgelopen dagen opzoek naar een speakersetje!!!
vertel.. waar kan ik het beste de vergelijkingen lezen enz?
waar moet ik opletten... wat kosten ze? 8)

thnx :9
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb gewoon een speaker setje van Bart smit voor 25,- en die doet het (Y) komt fucking mooi geluid uit, ook met films bekijken op je pc :D
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 4173}
Waarschuw beheerder
kijk of je geluidskaart (maar ook je boxen) niet te hard staat en je wave geluid te zacht..
dat kan wel rare brommetjes veroorzaken...
een poef, dat weet ik niet :P

Waarschuw beheerder
Volgens mij is haast in iedere pc zaak te koop, het is tenslotte een pc merk.
Maar het is niet zomaar een pc speakersetje, ik denk dat hij zelf menig dolbysurround setje met gemak zal verslaan als het gaat om prestaties en volume.

Ok, natuurlijk is een harman kardon/denon/yamaha reciever met jbl, infinity of b&w speakers (of een dergelijk setje beter maar daar betaal je dan ook wel iets meer voor!

check de 5 pagina lange review op http://www.thetechzone.com/?m=show&id=141&page=1

Op tweakers staat hij vanaf 280 euro tekoop, ik heb heb hier in best/eindhoven gekocht voor 310 euro, ook een nette prijs. Bij mycom kost hij 360, bij de bcc zelfs 395

Waarschuw beheerder
Over dat 'gepoef'

ik heb hem niet op mijn pc aangesloten, dus aan de geluidskaart kan het niet liggen....

en een setje voor 25 euro van de bart smit?
tja
Het is maar hoeveel geld je er aan wilt besteden...
Waarschuw beheerder
ok , ik ging er vanuit dat je de speakers aan je pc hingen, of iig geluid vanaf je pc..
omdat er LOGITECH op staat :P o:)

die sattelietjes zien er wel stijlvol uit ja ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je kunt er in totaal geloof ik 6 apparaten op aansluiten
je pc, je radio, tv playstation etc
Ook is een dts decoder ingebouwd, iets wat veel cheape cinema setjes ook niet hebben.

[img width=250 height=418 cacheid=0013584f0002be9c4aad62a61a00a70755]http://www.thetechzone.com/photo/data//515/1951Z-5500_SATELLITE.jpg?1977[/img]
Inderdaad super mooie satelietjes, met dat stof kapje net nog wat meer stijl vind ik
Waarschuw beheerder
donateur
en een setje voor 25 euro van de bart smit?
tja
Het is maar hoeveel geld je er aan wilt besteden...

ik wou best wel meer geld uitgeven voor me boxen:)
maar aangezien ik zelf het geluid had gehoord wat er uit kwam bij een vriend van me :)
dacht ik ik koop deze :)

Waarschuw beheerder
donateur
nou ik wil wel een b-tje kwaliteit....
mn stereo gaat eruit.... en aangezien al mn live sets
op mn pc staan wil ik een speaker set voor mn pc...
maar euhhh.... 300 euri vind ik wel een boel centen :9

Waarschuw beheerder
Maar dan ben je wel de koning, iedereen die dit setjes ziet vind hem super!
Als jij hem gezien hebt ben je verkocht!
en je kunt er je tv en dvd speler bij aansluiten!

maar het ging eigenlijk over mn probleem, ik lijk nu wel een verkoper, sorry voor dat
Waarschuw beheerder
denk dat ie zoals elke speakerset overal wel op aan te sluiten is :P
het eerste wat er bij mij komt is zoon monitoren set van Syrincs .... of in die richting ;)
Waarschuw beheerder
Leuk setje idd :D:D

ikzelf heb de LOGITECH Z-680 ook een complete 5,1 set met Dolby surround/ dolby digital.. en totaal iets meer dan 500 Watt RMS (subwoofer bijna 200 Watt voor hemzelf :P )

HEERLIJK SPUL... aangesloten op me pc :yes:

ik wil niet meer trug naar minder ;)

P.S geloof dat de z-680 voorloper van die van jou is :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Dat zijn hele leuke speakers! :9

Ik heb ze ook! :D Wat een geluid zeg! :o

Ik moest gewoon de bas op mijn equalizer FLINK minimaliseren, anders was het bestek in de la mee aan het dreunen! :P
én alsnog klinkt het geluid gewoon super! :D

Waarschuw beheerder
inderdaad -=-=Enzyme=-=- ,,
de LOGITECH Z-680 is de voorganger van het setje dat ik nu heb.
De grootste verschillen zijn de control unit en de subwoofer. De sub is van 8 naar 10 inch gegaan, het totale vermogen is maar klein beetje hoger. 505rms, 1010 piek
Verder is het design wat mooier geworden, maar dat is natuurlijk mijn mening..
Waarschuw beheerder
donateur
THX Jawel!! :respect:

Die set kost bij de MediaMarkt 350 eurotjes.
Ben hem eergister gaan bekijken/beluisteren. Erg mooie en degelijke set is het. Ook leuk met dat LCD enzo he :P

Waarschuw beheerder
bij q-max.nl in best/eindhoven is hij stukken goedkoper, mail ze voor de laatste prijs

Waarschuw beheerder
Heb de Z-5500 in november gekocht voor rond de 290 euro bij Yorcom <-- uitstekend bedrijf, mag wel even gezegd worden!!!

In Januari gingen de digitale ingangen van de soundtouch centrum kapot.. Volgens een vriend zou dat komen doordat de zekeringen die bij de ingangen zijn geplaatst gesprongen waren. Hoe het nou precies is gebeurd weet ik niet, maar ik denk dat het te wijten is aan me brakke (reeds weggetieft) dvd-speler die ik gratis erbij krijg bij een sim-only abbo.
Goed... ik mailde yorcom met mijn probleem en zij zeiden stuur dat controle centrum op + klacht omschrijving.
Gebracht en wel.
Kreeg een bonnetje dat het ongv 2 tot 3 weken zou duren.
Voor de 2 weken voorbij waren kreeg ik een telefoontje dat er een GLOEDNIEUW controle centrum voor me stond te wachten.

Wat betreft het THX, tis een THX multimedia volwaardig niet zoals de THX gecertificeerd home theater opstellingen.. oftewel enkel een Crossover Filter..
Maar dan nog is het geluid voor (mij) maar 290 eurootjes 1 van de beste koopjes die ik heb gedaan.

Vind maar een standaard home theater opstelling voor die prijs, ik wed erop dat het bij lange na niet kan matchen met een Z-5500. En dan heb je niet eens de styling, en de (DTS) 96/24 mogelijkheden.

Het geluid is gewoon strak.
Desondanks het een gecombineerde mid en high tonen speaker.
Speel maar is voor de gein een 96/24 cdtje af, het liefst klassiek muziek. Te saai neem er dan een pilletje bij ofzo.

1 klein minppuntje
- geen Equalizer (goed kan ook pc, maar de kwaliteit is minder, though een dvd en cdtje hoef je voor mij part niet te equalizen, daarentegen heb je wel soms shitty mp3tjes.

check is de foto.. das toch vette woofer ofniee..
vergelijk is het maar is met die lege scottish
[img width=640 height=480]http://members.chello.nl/a.catakli/partyflock/woofersees.jpg[/img]

een vraagie aan de boys en maybe girls..met een z5500
op welk stand zet jij meestal je setje?

Ik heb hele chille buren overdag crank ik de volume precies op de helft op en de woofervolume over de helft op 2 of 3 blokjes na.

Nog een geintje..
Voor degene die het misschien nog niet hebben ontdekt..
Maaar
nadat je de volume op max heb gezet.. ga je over op boost 1 t/m 11 <-- dat is ziek ziek ziek.. in een 4 bij 4 kamerje.. Het is bedoelt voor bijv zeer zachte opnames.
Efin try it out
Waarschuw beheerder
donateur
Hehe de gek he..
Wazig maar sjiek verhaaltje soulja :)

Waarschuw beheerder
De Z680 klinkt beter :/

Waarschuw beheerder
yeah right lees maar een wat revieuws op internet
alle minpuntjes van de z680 zijn verbeterd in de z5500
Minder ruisvorming, zuiverder geluid uit de satelietjes
bass beter regelbaar en krachtiger...
Looks ook nog stukken beter

en het mooie, de prijs is ook beter!

Soulja
jij staat niet achter je draaitafel(s), maar je zit er op je knieen achter? beetje erg laag lijkt me!

Waarschuw beheerder
Ik heb ze naast elkaar gehoord, maar hoef geen van beide sets thuis.

:respect: Infinity :respect:

Waarschuw beheerder
Infinity is de 'luxe lijn' van jbl, echt top kwaliteit dus.
Maar alleen voor die speakers moet je veel uittrekken, en daar komt dan nog een aparte reciever/versterker bij..

Als je het geld hebt en ervoor wil uitgeven, kijk dan ook eens naar KEF en tannoy met een leuke denon of marantz versterker erbij

Waarschuw beheerder
JBL, Infinity, Harman Kardon.. allemaal onderdeel van Harman International.

Inderdaad, je moet er geld voor uittrekken, maar je krijgt er wel wat voor terug vindt ik.
Zal btw nog even kijken hoe die KEF en Tannoy klinken.
Versterker heb ik al een Harman Kardon dus die hoef ik niet te vervangen ;).
Artiest Razer
Waarschuw beheerder
Soulja
jij staat niet achter je draaitafel(s), maar je zit er op je knieen achter? beetje erg laag lijkt me!

dat leek mij ook al, de mijne staan rond me navel :)

:edit: of ze staan er voor de sier dat kan ook nog :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb eerst ook gekeken voor een reciever van harman, echt heel mooi zwart met blauwe verlichting... maarja had geen zin om minsten 800 euro te betalen voor wat geluid op mn studentenkamer

doe ik wel als later groot ben! ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb de 5500 toch ook maar besteld 8)
vreemde is dat de voorloper ( de Z-680 ) duurder is :|
maar ze hebben wel hetzelfde vermogen etc.

iemand nog een tip voor een goede goedkope soundkaart die ik erbij moet nemen? O:)

vraagje.... is die subwoofer op de foto de woofer die je bij de 5500 krijgt?? :| 8)

Waarschuw beheerder
Geluidskaart... Creative Audigy 2 ZS

http://www.soundblaster.com/products/Audigy2ZS_platinum_pro/compare.asp

Deze beschikt over DTS en THX certificaten en geeft beduidend mooier geluid dan de Live versies. Het verschil naar de "value" weet ik niet, maar de "value" mist THX/DTS certificaten en speaker calibration.

ZS scheelt zo'n 10 euro met de value editie

Value tussen 45 en 50 euro
ZS tussen 52 en 60 euro

Waarschuw beheerder
donateur
Oef wat een mooie sub zeg! 8)

Die van mij is weer lekker aan het knallen! :D

Waarschuw beheerder
donateur
Yo geniaal zelfmoordenaar (Y) daar heb ik iets aan! :jaja:

tis anders zo zonde om een goed setje te hebben....
maar een dramatische soundkaart 8)

Waarschuw beheerder
Soulja

haha neen die staan voor de sier.
Dat draaitafeltje is mijn eerste geweest (soundlab belt drive dingetje) en de mixer...gebruik ik als ik ergens anders draai... mee neem mixertje

Waarschuw beheerder
donateur
Woei! hij is net binnengekomen hier op mn werk...
nu kan ik helemaal niet meer w88 totdat mn werkdag om is!!!! :D

Waarschuw beheerder
Zorg dat de buren niet kunnen zien dat het speakers zijn :P

O:)O:)

Waarschuw beheerder
donateur
ach.... buren.....

ik denk eerder dat mn pa spijt gaat krijgen dat hij dit setje voor me heeft gekocht :[ :9 hehehe!

Waarschuw beheerder
ik denk eerder dat mn pa spijt gaat krijgen dat hij dit setje voor me heeft gekocht :[ :9 hehehe!

weet niet wat je hebt gedaan, maar mijn pa zou me dat niet zomaar cadeau doen :/ .. ahjah :)

Waarschuw beheerder
donateur
Tjah.... O:) ik ben een hele lieve jongen :9 hehehe!

neuhhh..... mijn pa is gewoon vrijgevig... vooral als et op PC gebied is ;) :D (Y)

neej maar hij heeft mn zus allemaal dure baby dingen kado gedaan.. hahaha
dus toen ik een keer bij hem kwam voor advies van een speakersetje zei die dat ik er 1 uit mocht zoeken 8)
tjah... daar zeg ik geen neej tegen....
en toen ik aanbood de helft te betalen mocht dat niet :/ balen 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Woei!!!! flink geluid komt eruit zetten zeg :9 damn!

vraagje.... kan je je tv ook op die set aansluiten?? :$ of zit daar geen uitgangen op? :$ 8)

Waarschuw beheerder
Als het goed is wel.

Meeste TV's hebben 2 manieren als uitgang. De welbekende koptelefoon (heeft als nadeel dat deze voorversterkt is)
en SCART poort 1 (zijn aparte stekkers voor).
[img width=200 height=150 cacheid=00001b6100185d13f7d21f1c1a00ad05f2]http://store1.yimg.com/I/videoware_1838_512787[/img]

Succes

Waarschuw beheerder
donateur
tjah dat vroeg ik mij dus af :$

zijn dat geen ingangen dan?
d8 dat dat alleen voor toevoer van het geluid van je dvd naar je tv is zeg maar....

of heb ik dat verkeerd :$

Waarschuw beheerder
er zit (bijna) altijd een SCART die in- en uitvoer kan. Bij sommige TV's staat het zelfs bij de poort geschreven :)

Heb zelf nog zo'n ding liggen. Maar vind zelf de geluidskwaliteit niet echt goed.

Waarschuw beheerder
donateur
hmmmm keej :D dat zou wel beter zijn...

maar dat is dus een scart met extra uitgangen ofzo? :$

Waarschuw beheerder
Het is een stekker(converter) die je in de scart-poort stopt (dus je moet 1 poort "opgeven") en daaraan sluit je de kabels naar de speakerset. Je moet wel even opletten of je een OUT stekker hebt natuurlijk. Je hebt ze ook waar je een knopje kan omhalen of het in- of uitgaande data is.

Waarschuw beheerder
donateur
Kijk... daar heb ik wat aan :D die moet ik hebben ja! :jaja:
mn pa zei idd ook al dat er wel zoiets op de markt is!
nou ja dan gaat ik vandaag of morgen wel ff langs een audiozaak ofzo...

thnx 4 de info (Y)

Waarschuw beheerder
audiozaak, mediamarkt... die hebben dat wel

Succes en veel plezier d'rmee

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=152 height=102]http://www.atin.nl/atinhome/webshop/producten/images/700-8160.jpg[/img]

Deze Scartadapter is voorzien van SVHS en Tulp ingangen.
Tevens beschikt de adapter over een I/O schakelaar zodat de scartadapter als input- en als output adapter te gebruiken is.

Voorzien van vergulde contacten

Dit zou er 1tje moeten zijn dan toch? :D

Waarschuw beheerder
inderdaad (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
8) (Y)

hehehe... nou ik toch zo vragerig bezig ben? ;)

wat is een SVHS ingang?? :$

Waarschuw beheerder
Ik noem die poort liever S-video.

Jij kent vast wel het de gele plug voor videobeelden (hoop ik:P) S-Video geeft vaak wat beter beeld, minder last van storing.

Waarschuw beheerder
donateur
jah de gele is idd voor het beeld zeg maar....
maar gaat diezelfde stekker dan in die S-video? :$
of is dat weer een andere aansluiting en heb je weer een converter nodig 8)
oh oh oh wat een leek ben ik weer he :9 hehehe!

nog een vraagje O:) 8)

Coax kabels... zijn daar verschillende maten etc in? :$ 8)

(Y)

Waarschuw beheerder
ze zijn uber geil :$

Heb zelf de logitech z640

ook erg tevreden over :jaja:

Waarschuw beheerder
Coax heb je met harde en zachte kern. Harde is beter.
Verder de afscherming enz. maar verder...

@lust: Z640 zit inderdaad lekker geluid in. Heb er nog een, gebruik heb niet meer door me nieuwe speakers :D.

Waarschuw beheerder
Een heel mooi setje : Z5500 :/ had dan even doorgespaard voor KEF speakers :yes: nothing beats a lion...uhm :9 KEF...