Partyflock

Forumonderwerp · 748924
Waarschuw beheerder
kan iemand mij helpen aan een site waar je de nederlandse spelregels van dit spel kan downloaden?heb al wat gegoogled maar kom dr niet uit.(best erg)nu schijnen deze regels anders te zijn als die van backgammon.bedankt alvast voor jullie nuttige en onozele reacties.of geen.
Waarschuw beheerder
Backgammon is de officiele naam, trik trak is gewoon bij-naam toch?

Volgens mij 1 en dezelfde.
Waarschuw beheerder
zo he da's lang geleden dat ik dat heb gespeeld, zeker een leuk spel :yes:

Was idd veel onduidelijkheid over de spelregels
Waarschuw beheerder
probeer het eens op google
Waarschuw beheerder
donateur
http://world.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?url=http%3A%2F%2Fhome.iae.nl%2Fusers%2Fsnaad%2Ftt%2Frules.htm&lp=en_nl

Waarschuw beheerder
er zijn verschillende spelregels ...

gewoon voordat je gaat spelen ff melden welke spelregels gelden ;)

officieel is de naam backgammon alleen daar zijn de spel regels heel anders dan tric-trac

coffeeshop spelletje :smoke:

Waarschuw beheerder
Gisteren nog gespeeld, geloof dat de regels wel anders zijn dan bij Backgammon.
Waarschuw beheerder
donateur
Backgammon is de officiele naam, trik trak is gewoon bij-naam toch?

TricTrac Maniac is een bordspel wat veel lijkt op backgammon, maar zit qua spelregels toch anders in elkaar. Bij backgammon zijn de stenen al op het bord geplaatst en dat is bij TricTrac Maniac niet het geval. Hier begin je met een leeg speelveld en moeten eerst alle stenen op het home field geplaatst worden eer je het spel verder kunt spelen. Staan de stenen eenmaal op het home field, dan moet je proberen via strategische wijze je stenen als eerste aan de overkant van het bord te krijgen.

Waarschuw beheerder
donateur
Moet je nagaan dat ik het spel nooit gespeeld heb... :D

Waarschuw beheerder
coffeeshop spelletje

Inderdaad, nadeel is alleen dat ik na een paar :smoke: altijd met de stenen van de tegenstander ga spelen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
altijd met de verkeerde stenen ga spelen

:P :smoke: :vaag: :D
Waarschuw beheerder
regels zijn cker anders dan backgammon maar verschillen zelfs per coffeeshop zeg maar;)

zoals bim bam( 1 en 3)...bij de een heb je pas bim bam als je het 2x achter elkaar gooit(je mag dan dus nog een keer gooien als je 1 en 3 gooit) en bij de ander heb je t al als je t 1x gooit...bim bam houdt trouwens in dat je dubbel 1 tot en met dubbel 6 mag zetten

maar wij hadden ook de punishment rule: als je aan t wegzetten bent en je wordt dan geslagen moet je alle weggezette stenen weer opnieuw inbrengen...heb zo wel eens een potje van 2,5 uur gehad

dus probeer de standaard regels te zoeken want ik heb echt geen zin om ze allemaal uit te gaan leggen nu

Waarschuw beheerder
Precies VageJetje :d
Waarschuw beheerder
dank je enroc.dat stukje had ik ook gelezen op een site jah.ik zag dat spel liggen voor 90ct.hahaha ben dr al een dag zoet mee.bedankt voor jullie reackties en inspanningen.nu komt het vast goed