Jump/Tek is van vóór het jumpen en de rage eromheen. Heeft verder geen zin elkaar te gaan overtuigen van je mening eromheen, daarvoor zijn het meningen, die mogen verschillen. Het hedendaagse jumpen en de commercie heeft invloed op jump in het algemeen ( een groepsreactie als je het mij vraagt, niemand van de ouderen durft jump nog vet te vinden want stel je voor dat je uitgelachen wordt...) Is alleen zoeken naar de goede feesten omdat het publiek hard verjongd is.
Mensen die jump hebben leren kennen in de rage die nu op de been is, kennen naar mijn mening jump niet zoals het van oorsprong zijn plaats verkregen heeft, en het is moeilijk om jump nu te blijven benaderen als in het begin omdat alles, echt alles met commercie jump finaal de grond in trapt... Maar voor mij persoonlijk verandert dat niets aan de stroming, zelfs als deze eraan kapot gaat, 't blijft toch wel, en anders blijven mensen het toch wel draaien
ruthless enzo die blijven gewoon underground
Ruthless niet echt, Jeckell & Hyde is commercie, maar Noize Provider vernieuwd dan weer. Denk dat Ruud een slecht voorbeeld is

, hij heeft meerdere pionnen... De dj's die geen trajectwijziging hebben ondergaan door de hype om jump zijn 'underground' voor zover dat kan met jump; hoeveel jump dj's hebben een eigen sound in hun sets??.. en media vertekenen het beeld. Coone heeft het goed gedaan van begin tot nu, los van of de stijl me aanstaat

> vind het idee om hardstyle te gaan draaien niet zo denderend. En hij schept mogelijkheden voor zichzelf en zijn omgeving door zijn label, hij bepaalt wat er uitkomt, dus hij bepaalt de richting die muziek op gaat en wat het publiek te horen krijgt als nieuw dansvoer. Binnen zijn eigen label welliswaar maar dat is genoeg, zoveel actieve tek en jumplabels zijn er niet en z'n gang is best wel groot.. dus de invloed is aanzienbaar, bovendien beschikt z'n label over goede dj's/prod's