mobiele site
·
contact
Contact opnemen met een medewerker
🇳🇱
Inloggen
Registreren
Overzicht
Nieuws
Agenda
nu & straks
kaart
festivals
kerst
oud & nieuw
nieuwjaarsdag
Winacties
WIN
Trends
Foto's
Video's
Interviews
Recensies
Radio
Leden
Forums
Verslagen (leden)
Muziek
Artiesten
Locaties
Organisaties
Steden
Contact
Crew
Vacatures
Donaties
Beleid
Help
Adverteren
Voorwaarden
Privacy
Let op!
Met dit formulier kun je een bericht naar een
medewerker van Partyflock
sturen en niet naar een willekeurig lid.
Weet je zeker dat je contact wilt opnemen met een medewerker?
Sectie
Opmerking onder column
Element
opmerking onder column
:
skitmeister
→
Hoe DJ Mag bewijst dat alles te koop is
woensdag 21 oktober 2015 om 12:50
Prachtig artikel, had ik zelf kunnen schrijven (en velen met mij denk ik!).
Één belangrijk aspect mis ik echter; de invloed van de -niet zo selectieve- Amerikaanse "fans". Inderdaad is de EDM/Big Room opkomst sinds Swedish House Mafia niet te stuiten, maar parallel zijn de festivals in de US ook al maar groter en groter geworden. In diezelfde tijd sprongen allerlei 'outsiders' als Nicky Minaj en Usher op de Big Room bandwagon en produceerden Guetta, Afrojack, Avicii en consorten lustig de ene na de andere pophit voor al die lui. Niks mis mee, als je maar het als pop beschouwt...!
In Amerika wordt je niet geboekt totdat je een naam hebt, en liefst een flitsend artiestenlogo. Het gaat origanisatoren van Ultra, EDC of welk ander festival dan ook niet om of jij vernieuwend bent of prachtige techniek hebt; het gaat om populariteit en zo veel mogelijk geld verdienen (in dit geval van onverschillige "fans" die het wellicht alleen leuk vinden omdat het razend populair is). En daarmee inspireer je niemand. STerker, je creeert een idee dat alleen als je zo draait, en zo produceert, je goed bent. De DJ Mag top100 laat dat pijnlijk zien.
Overigens is de lijst in mijn opzicht niet pas vanaf dit jaar verneukt, maar al toen Guetta 'm won in 2011.
Onderwerp
Jouw naam
Jouw e-mailadres
Opmerking
Bijlage
Bijlage
verzenden