Partyflock

Forumonderwerp · 732634

Waarschuw beheerder
Zelf ben ik van plan om volgend jaar in de zomer naar Mexico te gaan.
Ben benieuwd naar tips of ideeen van mensen die er al eens zijn geweest.
Waarschuw beheerder
donateur
Mooi land :yes: en goedkoop dronken worden (Y) :P
Waarschuw beheerder
Dat goedkoop dronken worden klink in ieder geval goed :D en hoe het uitgaan verder is zal ik allemaal in Maart wel zien, ik heb er zeker zin in :P
Waarschuw beheerder
donateur
vanuit welke plaatsen kan je met dolfijnen zwemmen?

of vanuit allemaal/

Waarschuw beheerder
donateur
Zo'n beetje in alle grote badplaatsen, zelf heb ik voor de eco tour gekozen, omdat ik het invliegen en misbruiken van dolfijnen in de basins niet mee in stand wil houden.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja misbruiken, die beestjes worden ingevlogen.
Van de 10 dolfijnen overleeft er gemiddeld 1 de reis.
In die bassins die veel te klein zijn worden toeristen in groepjes op de beestjes losgelaten en mogen om beurt aan zo'n dolfijn gaan hangen.
Als je zoiets eenmaal hebt gezien zal je het zelf nooit doen, tenminste ik niet.
Met de eco tour ga je de zee op nadat je eerst een hele goede informatie hebt gehad over de dolfijnen en geschiedenis, op zee gaat een Bioloog mee die alles heel duidelijk registreerd en die de dolfijnfamilie's ook kent.
Dan mag je de zee in en zwem je tussen de dolfijnen.
Je mag ze niet aanraken dat gaat ook niet omdat het (wilde)dolfijnen zijn die daar niet op getraind zijn en gewoon lekker in hun eigen omgeving, zoals het ook hoort leven.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Das helemaal waar:yes:

Waarschuw beheerder
Ben in augustus 6 dagen (inclusief vlucht) geweest. heb die dagen in mexico-city gezeten, damn ben geen cultuurfreak ofzo maar daar kun je echt veel leuke dingen zien. er zijn volop hoeren in de aanbieding voor de mensen zonder vriendin of hoge nood, en als hotel kan ik je THE FOUR SEASONS aanraden. als je genoeg poen op zak heb kun je daar wat nachten vertoeven (een standaardkamer kost er rond de 300 euro). heb tijdens mijn stapavonden geen 2unlimited en who the fuck is alice gehoord zoals @nnAtin zegt, maar ben twee keer op een electroluxe-feest geweest, waar ze dus gewoon vette housemuziek draaien. zo kwam o.a "Dominator" van Human resource voorbij (y). De amerikanen zijn geen amerikanen maar GRINGO's

en als je echt iets moois wil zien, moet je naar Teotihuacan (weet niet of het zo goed is geschreven) gaan, dit is op ongeveer een uur rijden van mexicocity en het bestaat uit 25 a 30 tempels, echt vet.

ga er zeker weer naartoe, want mijn broer en schoonzus hebben er een appartement. Een stel dat ik via mijn schoonzus heb leren kennen hebben een huis in Acapulco en dat schijnt helemaal je van het te zijn (behoorlijk trendy, het wordt de zuidamerikaanse jetset genoemd en voor de liefhebbers en de mensen die niet ff een paar dagen/weken zonder kunnen er is volop merchandise te krijgen)
ben in maart zelfs uitgenodigd op hun bruiloft, maar kan helaas geen vrij krijgen van me baas...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
jah das zeker zielig idd maar dat doen ze toch niet bij allemaal op curacao kan je het ook doen en dat schijnt juist allemaal heel goed te zijn enzo en een vriendin van mij had het in thailand gedaan maar niet i nde zee
Waarschuw beheerder
hebben vandaag onze vakantie geboekt :D naar puerto vallarta
van 13/07 tot 28/07 iemand ook die periode? is trouwens onze eerste vakantie samen :)
Waarschuw beheerder
<------ ZOOO MOOI DAAR!!

Waarschuw beheerder
donateur
Acapulco is vergane glorie en daar zitten voornamelijk alleen nog oudjes.
Vroeger was het je van het, maar dat was voor Cancun en zo populair werdt.

Waarschuw beheerder
ik ga morgen nog even overleggen met de hele clan op het reisbureau en het wordt Gran Porto Real offff Riu palace :D
Waarschuw beheerder
Gran Porto real was SUPER!!

Goede service, direct aan t strand, 5 min lopen naar t centrum!!

Enz enz enz!

Helemaal TOP! :D

Waarschuw beheerder
donateur
Dan wist ik het wel Riu Palace.
Je kunt ook een Riulette boeken, scheelt je heel veel en je komt altijd in een 5* Riu hotel.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als je dat doet
kom je in 9 van de 10 x
in tequilla

Waarschuw beheerder
ja maar ik wil wel een beetje mooi zitten en ik vond riu tequilla en riu yucatan niet zo mooi :$

oja en mijn broertje van 14 gaat mee, en die kan in porto voor 615 euro mee ( echt niet normaal, t ventje is een kop groter dan mij, eet 2 keer zo veel en drinkt minstens 4 liter per dag :P ) en in riu palace moest ie de volle mep betalen...

en als we naar palace gaan vliegen we met holland exel en als we naar Gran Porto real gaan met martinair ....

mjah ik ben al in verschillende Riu Palace hotels geweest en dat was altijd goed... moeilijk :S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik zou persoonlijk palace kiezen:D
Waarschuw beheerder
Riu Palece is misschien wel mooier, en groter.
Maar qua ligging zou ik toch echt voor Gran Porto Real kiezen!
Waarschuw beheerder
ik vind dat niks al die enge insecten enzo echt vies

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik heb geen insect gezien in me kamer dan he:D

buiten genoeg gezien hahaha

Waarschuw beheerder
donateur
en als we naar palace gaan vliegen we met holland exel en als we naar Gran Porto real gaan met martinair ....
==============================================================
Holland Exel is redelijk, nadeel is dat je heel vaak vertraging met ze heb, wij laatste keer 16 uur.
Martinair geen ervaring mee, maar schijnt goed te zijn.
Luxe probleem he dat je niet weet wat te kiezen, zitten wij nu ook mee.
Maar waarschijnlijk gaan we voor een adult only hotel, geen kinderen dus rust.
www.vakantiereiswijzer.nl
Heb je daar al gekeken, staan recenties op van div. hotels.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Mexico,geweldig (vakantie) land (y)

Waarschuw beheerder
oja, het is in augustus regenseizoen. nu heb ik van een mexicaanse gehoord dat het alleen 's avonds een kwartier heftig regent en daarna weer droog is, maar geldt dit ook voor playa del carmen?? ( zij komt uit het binnenland)

Waarschuw beheerder
donateur
Het regenseizoen duurt tot eind september ongeveer, stel je daar niet van voor.
Wij hebben vorig jaar 5 druppels regen gehad in 3 weken tijd.
Vaak is het later op de middag, dan kan het heel heftig regenen en duurt nooit echt lang.
Je bent blij als het even regent, koelt het een klein beetje af ;)

Waarschuw beheerder
oooh dus eigenlijk net zoals in cuba.. daar regent het hoogstens een half uur heel heftig en is daarna droog...

pff die miep van het reisbureau zei dat het "tropische stormen" waren :S:S

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat noemen ze ook zo, zoals ik al zei je kunt ook bijna geen regen hebben, 2 jaar geleden hadden we de staart van orkaan olaf en nora, heftige regen op een avond en we moesten in het hotel blijven omdat ze niet wisten wat er ging komen.
Was is Puerto Vallarta.
Wij gaan nu waarschijnlijk naar Playa, daar komen wel meer orkanen voor maar we zien wel.

Waarschuw beheerder
donateur
Kijk anders eens op http://www.prikpagina.nl/list.php?num=1103 daar heb ik ook al veel info vandaan kunnen halen.
Waarschuw beheerder
ik ben in puerto vallarta geweest en ook all in maar net wat je er zelf van maakt ik heb genoeg van de cultuur gezien daar en ben genoeg me hotel uit geweest was supers zeker de walvissen die voor me uit het het water uit sprongen zeker een aanrader

Waarschuw beheerder
Vrijdag vertrek ik voor een halfjaar naar Mexico :P:P:P
Waarschuw beheerder
Ik ben ook in Playa del carmen geweest! echt heel veel gedaan

chenote toer
tulum-naar de maya's
catamaran tocht
cancun-->>echt niet leuk

Ik zat in Hotel El Tucan! echt een aanrader!

Waarschuw beheerder
To: Mr. Untouchable

Veel plezier in Mexico en laat me weten hoe het is daar.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als je een auto huurt
en van playa del carmen rijd
richting cancun
kom je een reptielen zoo
tegen
Das echt een aanrader!
Het zit een beetje verstopt in de jungle
maar als je het eenmaal gevonden hebt!
echt supah!

Waarschuw beheerder
Wat zijn nog meer de echte aanraders om te zien in Mexico???

Waarschuw beheerder
donateur
Ligt eraan waar je naar toe gaat.
Naar Puertu Vallarta kun je niet meer rechtstreeks, ze vliegen nu via Meico City met als optie 2 overnachtingen daar, moet zeker de moeite waard zijn.
In Puerto Vallarta kun je goed een auto huren om het binnenland in te gaan.
Bucherias, Sayolita en Punta de Mita liggen vlakbij en kun je met de bus heel goed doen.
Cancun is niet zo bijzonder, heel veel grote Amerikaans uitziende shopping mals, uitgaansgelegenheden genoeg maar toen wij er 5 jaar geleden waren liepen ze daar 5 jaar achter met de muziek.
En het is er schandalig duur.
Als je daar zit of in Playa kun je bovengenoemde bezoeken.
Zelf vinden wij het leuker om gewoon de lokale bus te pakken en op pad te gaan.
Het is idd waar dat als je laat merken dat je geen Amerikaan bent veel vriendelijker behandeld wordt door de Mexicaanse bevolking.
Leer ook wat basis woordjes Spaans, dat wordt je zeer in dank afgenomen.
Waarschuw beheerder
ik ga waarschijnlijk eind mei, ff wat kleine dingen afwachten!!!! maar als het goed is wel :D

all inclusive at Gala Beach Resort Playacar
with private swimming pool and sun terrace ;)

sounds good :D

Waarschuw beheerder
donateur
pfffffff als ik die verhalen hier boven allemaal lees is het volgens mij echt een paradijs daar!!!
wil er zeker nog een keer heen :yes: misschien in oktober ofzo :D

playa del carmen -->Riu Palace ziet er erg goed uit daar :yes:

Damn heb echt alweer zin in vakantie!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik wil half april, begin mei voor 2 weken gaan. Vorig jaar New York gedaan, dit jaar waarschijnlijk Mexico.

Staan hier in ieder geval genoeg tips, maar helaas spreekt iedereen elkaar een beetje tegen. Hahaha.

Moet nog wel even kijken wat en hoe ik dat dan precies ga doen en waar ik wil verblijven en overnachten. Kan iemand trouwens even uitleggen wat all-inclusive inhoudt? Inclusief ontbijt, lunch en diner of zo?

Waarschuw beheerder
donateur
all-in houdt in dat alle maaltijden, snacks en drank zijn inbegrepen.
Het varieert van hotel tot hotel wat ze bieden, de betere bieden het of 24 uur per dag, of tot 02.00/03.00 uur.
Vaak ook in de discotheek, evenals internationale drank.
En div. restaurants in het hotel.
Strandstoelen en badhandoekservice aan het zwembad/strand
Minibar op kamer en evt. sterke drank kan ook inbegrepen zijn.
Wij willen niets anders meer, nooit geen ellelange drankrekening bij het uitchecken.
Eten en drinken doen we ook genoeg buiten het hotel.
Zelf hebben we Riulette van Holland International geboekt, allemaal 4+/5 sterren hotels, en daar horen we in welke we komen, en het voordeel is dat je van 3 hotels op rij gebruik mag maken van alle faciliteiten.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb de eerste brochures al in huis liggen.

Nu nog even dit topic goed doorspitten op bruikbare tips en goeie hotels. :D
Waarschuw beheerder
Heb zojuist geboekt naar Mexico, naar het plaatsje Tulum het Freedom Paradise hotel voor 9 dagen, ik vertrek 8 feberuari.

Was nog een hele kluif om een vakantie te vinden in die periode, echt bijna alles zat vol:S.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kan iemand mij vertellen hoe lang de vliegreis duurt naar cancun, kan dat namelijk nergens vinden.

Vlieg trouwens met HollandExel en lees dat die veel vertraging hebben:S.
Waarschuw beheerder
:D :D :D heb net geboekt!!!! :D :D :D

kan niet wachten!!!!! zit in Gala Beach Resort All Inclusive!!! Playa del Carmen !!!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Op Cancun vlieg je ongeveer 11 uur.
Je hebt mazzel nog iets gevonden te hebben idd.
Ja, HE heeft veel vertraging, wij vorig jaar bijna 16 uur op de heenreis.
Dus als je maar 9 dagen zou gaan is het heel vervelend.
Beste van hopen maar, heel veel plezier.
1 tip, zorg dat als je moeilijk kunt slapen in een vliegtuig dat je slaaptabletten regelt, dan kom je uitgerust aan en hebt geen jet lag, zou zonde zijn want je kunt er een paar dagen flink van slag van zijn.
Slaaptabletten kun je daar heel goed kopen zonder recept bij een grote supermarkt.
Waarschuw beheerder
heel veel plezier

dat gaat helemaal goedkomen:).

Nou dan hoop ik maar dat ik geen vertraging heb, dat zou wel een domper zijn op mn 9 daagse reis. En ik was idd al van plan om slaaptabletten te regelen want ik wordt al onpaslijk van 4 uurtjes vliegen, laat staan van 11.

Waarschuw beheerder
donateur
Voor diegene die richting Playa del Carmen gaan een leuke link.
http://www.virtualtourist.com/vt/e4a60/
Waarschuw beheerder
Heb ook geboekt tijdje terug, heb er zwaar veel zin in!! We gaan naar PdC 16 dagen Hotel Riu Tequila, van 7 t/m 22 juni nog meer PF'ers in die periode?? Zo ja dan tot in de golfkar die ons naar het strand brengt :D
Waarschuw beheerder
Voor Riu Tequila gangers die ff willen :kwijl: 'en :yes:
http://www.riubambu.com/RIU_WEB_PAGES/MENU/RESORT/TEQUILA/fast/beach/viewer.htm

Waarschuw beheerder
donateur
Hoop ook dat we daar terecht komen, zo niet geen man overboord we mogen van alle Riu's gebruik maken, op Palace na.
Waarschuw beheerder
Aantal weken terug heb ik een vakantie geboekt naar Playa del Carmen, Hotel Gran Porto Real!! Echt helemaal super, 5 minuten lopen van het centrum en direct aan het strand, dit 4,5 sterren all-inclusive hotel.
Als dat niet even relaxen wordt, dan weet ik het ook niet meer. Wij gaan van 19 maart - 31 maart, dan is het hier nog lekker koud en lig ik lekker in het zonnetje. Helaas vliegen we wel met Holland Exel, maar daar kom ik ook wel weer overheen na een super vakantie in Mexico!
En natuurlijk weer net op tijd terug om lekker bruin naar Hard Bass te gaan!
Live the Life is dan ook mijn motto....