flyer designed by Sonic-XL
All pictures by Denny Yau
Many thanx
Een tijdje geleden is de discussie op gang gekomen hoe het zou kunnen komen dat Harddance hier in Nederland nou niet echt door lijkt te kunnen breken.
Er waren veel verschillende meningen over en één van die meningen was dus dat als er meer Harddance feesten gegeven zouden worden, dat je dan misschien een breder publiek zou kunnen krijgen en van een 'Harddance-scene' hier in Nederland zou kunnen gaan spreken.
Dit zette me aan het denken, ik ben nu al bijna vier jaar een fervent en verslaafd Harddance liefhebber, vanaf dat ik opsta totdat ik naar bed ga, galmt deze muzieksoort uit mijn boxen, 247, 365, till death do us party.
Afwisselend van hardtrance naar UK Hardhouse met af en toe een lekkere Hardstyle plaat erdoor heen, wat mij betreft dé ideale combinatie.
Ruim drie jaar terug speelde ik al met het idee om een eigen feest te geven, ik bedoel wat is er nou leuker dan van je hobby een beetje je werk te kunnen maken, echter om de een of andere reden is het er toen nooit van gekomen....
Tot nu dus....
Dit feestje gaat de eerste editie worden van een reeks meerdere, ik begin klein (er gaan zo een beetje 100 man in de Trappist) en hoop mettertijd groter te kunnen gaan, maar daar heb ik wel jullie bij nodig....
Lijkt dit feestje je wat, stuur dan ff een mailtje naar DawnofDance@hotmail.com of een pb naar Dawn of Dance hier op Partyflock en als je komt neem dan je vrienden, familie, kennisen etc. etc. mee, spread the word en laat Harddance bekender worden! (maar laat het me wel even weten met hoeveel mensen je wilt komen, aangezien 100 het maximum aantal bezoekers is in de Trappist)
De toegang is nu (nog
Verder staat het natuurlijk vrij om in dit topic te reageren waarom jij Harddance goed vindt, welke dj's je goed vindt, wanneer je het goed bent gaan vinden etc. etc. en natuurlijk allerlei opmerkingen over hoe een zin we wel niet hebben in 10 december
Ik stel even kort de dj's aan jullie voor in alfabetische volgorde:

Charly
Deze 21 jarige DJ en Producer uit Tiel is al aardig aan de weg aan het timmeren. Na zijn eerste officiële optreden op the talentnight van I Love Hardhouse in de vroegere 020 afgelopen februari, draaide hij samen met DJ Fausto op Planet Freestyle in mei dit jaar. Sindsdien zijn er de nodige feestjes al geweest, onder andere in de Streetwave in Zeist, die hij ook 19 november weer onveilig zal gaan maken. Ook heeft hij onder andere de productie Charly Says op zijn naam staan en net nieuw is zijn remix van Anglia. Afgelopen HardHouse Academy 23-10 draaide hij samen met Danny D en MvDJ op de StreetRave van Partynight. Deze eerste editie van D.D.O.D. zal hij een back to back set gaan neerzetten.

The Dawn
Wat gebeurt er als je besluit om gewoon te willen leren draaien, omdat je zo gek op Harddance bent? Tja, dan krijg je dus The Dawn, al met al draait deze dame pas 4 maanden bij elkaar en het heeft wel wat voeten in de aarde gehad voordat ze uberhaupt voor publiek wilde draaien, vanwege extreme verlegenheid en nervositeit. Afgelopen juni was de allereerste keer dat ze het aandurfde in de tijd dat de jury aan het beraadslagen was op en van de edities van de dj contest van Planet Plastic, daarna kreeg ze de smaak te pakken en volgde DreamerParty, een afscheidsfeestje voor een goede vriendin. En ook al gaat het zeker nog niet allemaal foutloos, deze eerste editie van D.D.O.D. zal ze een back to back set gaan neerzetten met Charly. Als het goed is, zal tevens haar eerste productie te horen zijn 10 December. En zoals ze zegt: 'Gaat ie niet helemaal goed met inmixen, dan moeten jullie maar ff je vingers in jullie oren stoppen en dan is het na 10 tellen wel weer over

FirstBase
LET THERE BE HOUSE!!!
Deze 22 jarige man uit Tiel heeft de gave het draaien zo makkelijk over te laten komen, dat je soms met open mond staat te kijken, ook wel de koning van Acapella genoemd, staat hij te crossfaden en te scratchen alsof hij een bakje koffie inschenkt. Geheel onverstoorbaar staat hij achter de draaitafels. Deze DJ heeft al de nodige optredens op zijn naam staan, variërend van UK Hardgrooves tot een technofeest. Tevens is hij al lange tijd resident bij www.puredj.com en staat hij 26 November samen met Charly in de finale van de Planet Plastic DJ-contest.

MvDJ
Deze 21 jarige DJ uit Landsmeer is een DJ die eigenlijk van alle markten thuis is, of het nou gaat op te openen op Hardhouse Revolution 9 juli jl., een snoeiharde UK set voor de Aknathon met koninginnedag of het afsluiten van een feest, hij draait er zijn hand niet voor om. Hard of zacht, je zegt het maar en Martijn draait het. Zo ook op de StreetRave van Partynight terwijl het publiek op de parkeerplaats bij het benzine station los ging.
Nazz
Helaas van deze DJ, producer geen foto, niet omdat hij nog niet eerder voor publiek gedraaid heeft, maar gewoon omdat hij eigenlijk te bescheiden is, de Talentnight van I love Hardhouse is de eerste keer geweest dat ik deze DJ heb mogen horen en lekker was het zeker. Toen ik hem vroeg voor D.D.O.D. en ook vroeg of hij al als artiest op PF stond zei hij dat hij daar eigenlijk nooit achteraan gegaan was, tijd om daar verandering in te brengen. Zijn producties doen me me denken aan de heerlijke melodieuze Hardtrance die Scot Project kan maken met heerlijke pompende bass lines eronder. Wat ik ook erg bijzonder vind, is het feit dat hij op de schoolfeesten van de ALO een zaal regelt waar Harddance te horen is.
Ik ga er overigens wel even achteraan dat ik ook een foto van hem hier in dit topic zal kunnen zetten.
Tadaaaaa!

Raven
De jongste van de DJ's die op 10 December acte de presence gaat geven. Deze jongeman, is een man van de show, afgelopen DreamerParty stond hij geheel in pak te draaien. Our gentleman-dj, die achter de tafels staat te springen en dansen, ondertussen allerlei truukjes uithalend met crossfaders. Veel vocals kenmerkten zijn set de 08e oktober en brachten een ongelooflijke sfeer in de Trappist. Deze editie heeft hij echter te kennen gegeven vol gas te gaan a la Paul Glazby en Lab4, hard, snel en lekkerrrrr, pure UK Hardhouse.
Voor zover de eerste line-up van D.D.O.D.
Draaitijden zullen een verrassing blijven tot aan de avond zelf, de tijden zullen bepaald worden door middel van 'lootjes' trekken, aangezien ik het erg moelijk vond om de draaitijden te bepalen, op deze manier leek me het, het eerlijkst. Dus kom vroeg dan mis je niemand en des te meer kan je genieten van dit feestje.
Er is geen warming up, dus als de deur opengaat om 22:00 is het gelijk vol gas gaan!!!
The Dawn has begun.....
The Dawn of Harddance that is!
laatste aanpassing