Partyflock

Forumonderwerp · 704196
Even voor jullie iets leuks om je bezig te houden.

Voor de mensen die het antwoord al weten omdat ze de opdracht al kennen, geef de rest ook even een kans en lach dan lekker mee. Desnoods stuur je mij een pb met de oplossing.

Kijken of we hier nog een beetje na denkende mensen tussen hebben zitten.

Wat je hieronder ziet ( O- ), dat moeten personen voorstellen die in een 'treintje' achter elkaar zitten. Dus persoon 1, 2 en 3.
Het streepje is de neus en dus de richting waar ze naar toe kijken.

1 2 3
O- O- O-

We hebben drie rode hoedjes aangegeven als [r] [r] [r] en twee blauwe hoedjes aangegeven als [b] [b]

De personen moeten raden welke kleur hoedje ze op hebben, na ongeveer 5 a 10 minuten blijven er 2 zitten ( 1 en 2 ) en staat de voorste ( 3 ) op en weet wat zijn kleur is.

Jouw taak is het uitvogelen welke kleur en hoe hij dat zo zeker weet.

Er is echt een serieuze oplossing.

Succes!
laatste aanpassing

uhmm weet niet kom er nie uit ben ook nie slim he
Weet ik in ieder geval wel dat je je daarna nog vager voelt! :D
nou Sarge nie erg druk hier...
is ook nie echt een strategisch tijdstip, voor zo'n raadsel:no:
het is een rooie

ingewikkeld, wat is de oplossing?
Degene achter de voorste zegt welke kleur hij op zijn hoofd heeft?

Hmm...weet het anders ook niet...
Het tijdstip van het plaatsen van de opgave maakt niet uit. Ik bedoel ik heb alle tijd hoor.

Nee zo makkelijk werkt het natuurlijk niet. Er wordt niet gesproken.

Ik zal jullie een kleine tip geven.

Probeer er eens een kleine kans berekening op los te laten.

ik denk rood - ik had een hele goede beargumentatie...maar nu ik die wil opschrijven is ie toch te weerleggen...

Ik denk rood omdat ik rood denk. Er zijn meer rode hoedjes dan blauwe hoedjes!!

ben net thuis van kardinge, en dan met zulke raadsels

haha :D

persoon 1 ziet een rood en een blauw hoedje en blijft dus zitten.
persoon 3 hoort dat er niemand opstaat, p0ff nee dit gaat te ver 's ochtends vroeg..
hij heeft een rood hoedje op, anders was de achterste opgestaan, want als de andere twee beiden een blauw hoedje hadden opgehad was hij opgestaan, wetend dat hij een roodje hoedje op had.

oplossing: cockring o:)

66% kans dat het een rood hoedje is.... en eh...

Fuck zeg! Wat een kutraadsel!

Nee zo makkelijk werkt het natuurlijk niet. Er wordt niet gesproken.

Kijk, dat zei je er niet bij in het begin. Ik vind dat ik hem opgelost heb :yes: :P
laatste aanpassing

Ik weet het! M'neer 3 heeft een rood hoedje op. :yes:
Leg uit dan! Ik denk er al de hele tijd over na, maar het blijft lastig...

Ik denk dat het als volgt in elkaar steekt:

Wat je hieronder ziet ( O- ), dat moeten personen voorstellen die in een 'treintje' achter elkaar zitten. Dus persoon 1, 2 en 3.
Het streepje is de neus en dus de richting waar ze naar toe kijken.

1 2 3
O- O- O-

We hebben drie rode hoedjes aangegeven als [r] [r] [r] en twee blauwe hoedjes aangegeven als [b] [b]

De personen moeten raden welke kleur hoedje ze op hebben, na ongeveer 5 a 10 minuten blijven er 2 zitten ( 1 en 2 ) en staat de voorste ( 3 ) op en weet wat zijn kleur is.

Jouw taak is het uitvogelen welke kleur en hoe hij dat zo zeker weet.

Als zowel poppetje 1 als poppetje 2 aangeven dat zij beiden een blauw hoedje op hebben, dan kan het dus niet anders dan dat poppetje 3 een rood hoedje op heeft. Anders was die ook niet opgestaan.

Althans, dat is mijn theorie. Ben benieuwd of 't klopt. :yes:
laatste aanpassing
Nou dan zal ik jullie eens etteren en dan laat ik het nog een week open om te kijken of iemand met het hele verhaal komt.

Tanky en Esther komen er al aardig.

Vraagje: kan persoon 1 het hoedje zien van persoon 2 én 3?

Indien ja:

Dan moeten poppetje 2 en 3 in elk geval beiden een andere kleur op hebben, want als zij beiden een blauw hoedje op hadden, was poppetje 1 opgestaan.

Dus persoon 2 en 3 hebben beiden een andere kleur hoed op.
Dat heb je helemaal goed Rebs

1 van 2 en 3

2 van 3

3 ziet helemaal niets
Ik wil niet klikken, maar toen ik arjen gisteren vroeg of ik het goed had, wist ie het niet eens meer, dussheee O:)
Nu wel weer....hallo ik had was gister 28 uur op geweest en toen wist ik het zelfs nog, daarna heb ik net 4 uurtjes geslapen en ja dan weet ik het even niet zo te vertellen nee!

Correctie: persoon 1 ziet tenminste 1 rode hoed. Want als 2 + 3 een blauwe op hadden gehad, was 't spel uit.

Persoon 2+3 weten dus beiden dat in elk geval één van hen een rode hoed op heeft.

*kraak kraak*

horen jullie mij? 8)
Rebel is helemaal op het goede spoor...ga verder.

Netjes hoor.
Ik zal niet meer pesten,

Maar het was wel leuk geweest als je mij het antwoord stuurde :[

he he he, rebel is na al die tijd zover gekomen waar ik was gebleven :devil:

Blijkbaar ziet persoon 2 een rode hoed op het hoofd van persoon 3. Want als hij een blauwe had gezien, dan had hij geweten dat hij zelf een rode hoed op zijn kanarie had (zie vorige posts; in elk geval één van hen heeft een rode hoed op!). En dus was hij dan opgestaan. Wat ie niet doet, want uiteindelijk staat persoon 3 op.

Aangezien persoon fucking 2 ook blijft zitten, evenals persoon 1, en persoon 3 volgt hetzelfde riedeltje als hierboven, kan hij weten welke kleur hij op zijn pan heeft.

End of fucking story! Please... vraag me dit morgen niet weer... Ik garandeer je dat ik het dan weer moet uitrekenen. Bovendien heb ik de afgelopen uren niks anders gedaan dan dit proberen op te lossen. 8)

Wat krijg ik?

B)
Ik weet wel dat Rebel een Bere schoon wijfke is

Ik heb nog een tosti-apparaat nodig. :yes:

Heel erg goed!!! Netjes hoor Rebel! :respect:

Met uitleg en al (y)

Tanky zat ook goed maar de uitleg nog niet helemaal compleet. Toch (y) .

Morgen volgt er een nieuwe!

En Tanky mag niet meedoen want die kent hem al. Heb ik al op haar los gelaten.
god nonde tsju deze is wel lastig

Arjen, ik zit het hele verhaal nog eens goed door te lezen en zelfs als je het verhaal hebt opgelost, is het nog verdomde lastig het een tweede keer te snappen... :vaag:

Goed raadseltje!

Tevens gelijk het bewijs dat blond niet persé synoniem hoeft te staan voor dom. O:)

knetters....
ik moet zeggen, knap lastig!
:|

Pardon,

Meneer the Sarge, jij hebt mij helemaal niets uitgelegd, :[

heb ik zelf bedacht,
laatste aanpassing
Netjes Rebel :respect:

Ik zat in die richting te denken maar er kwam geen einde aan!