Partyflock

Forumonderwerp · 672074

Een tijdje geleden liet Amerika een hele mooie foto zien en een filmpje van de alom gehate Satanszoon Saddam Hoessein...

Maar waar is ie nu dan? Waarom berechten ze hem niet dan? Waarom zie je hem nooit meer in het nieuws?

Ik denk dat dit, net als zo veel dingen in Amerika, zo niet alles, gewoon een dikke farce is.

of ben ik echt heel erg paranoia en moet ik er een keer een weekend afblijven?
voordat ze daarmee beginnen pffff.
duurt altijd allemaal zolang, maar ja dat zal zo zijn redenen hebben :S

hij zit nu geloof ik in Qatar als ik me niet vergis.

de reden dat hij nu niet in het nieuws is is omdat ze een proces tegen hem moeten voorbereiden. net als bijvoorbeeld tegen Milosevic. ze moeten nu de aanklachten tegen hem opstellen en zorgen dat die dingen ook bewezen kunnen worden, dus bewijs verzamelen.

de VS willen geen fout maken waardoor hij minder straf krijgt. overigens zal hij worden berecht door Irakezen.

en om je vraag te beantwoorden b2b, ja, je bent heel erg paranoia, maar dat maakt niet uit, we zijn het allemaal door de huidige wereld :(
Maar waar is ie nu dan?

Saddam schijnt niet meer in Irak te zitten. In dat geval mag je ervan uit gaan dat hij gevangen zit in het Amerikaans militair hoofdkwartier in Qatar.
Natuurlijk houden ze geheim waar hij zit. Dit om mogelijke aanslagen op die plaats te voorkomen, voor hun eigen veiligheid.

Waarom berechten ze hem niet dan?

Saddam moet berecht worden door een internationaal gerechtshof, of nog beter in Irak zelf.
De VS heeft niet de wettelijke mogelijkheden en bevoegdheden om Saddam te berechten. Bovenal zou de rest van de wereld dat niet pikken, helemaal niet na de oorlog.
Als de VS zo graag een democratie wil in Irak, ligt het voor de hand om Saddam daar, op een democratische wijze te berechten. Irak is nu verre van stabiel, dus de berechting laat nog wel op zich wachten.

Waarom zie je hem nooit meer in het nieuws?

Wat is er over Saddam te melden?

Ik denk dat dit, net als zo veel dingen in Amerika, zo niet alles, gewoon een dikke farce is.
of ben ik echt heel erg paranoia en moet ik er een keer een weekend afblijven

Het stikt hier op PF van mensen die overal complotten zien. Ligt niet aan de drugs, wel aan jullie manier van denken. Graaf eens wat dieper, denk eens wat meer na of verdiep je eens wat meer ergens in.;)

Zoiets heet een hype

Ik denk dat hij is ontvoerd door buitenaardse wezens :D

Of moet ik er een keer een weekend afblijven?

lijkt me voor jou sowieso niet onverstandig

ohhh thnx m8 wist het allemaal effe niet meer ;)

Werkzaam bij Rage-Online
Maar waar is ie nu dan?

Volgens mij is het de bedoeling dat het geheim is waar hij nu is... :)

oh ja, voor al die arabieren die hem willen dooschieten

volgens mij heeft Amerika weer eens een overwinning verzonnen

zijn ze goed in
Volgens mij ben jij in dingen zien en geloven die er niet zijn. Jouw overtuiging is groter dan je logica blijkbaar.:S

VS wilt Saddam lieveren niet berechten, dan komt er namelijk nogal wat aan het licht wat misschien niet zo gunstig is voor iemand die dit jaar herkozen wilt worden.

Internationaal gerechtshof erkent de VS niet, dus dat zal niet lukken.

Irak kan hem niet berechten, ze hebben niet eens een grondwet.

Dus wie moet hem dan gaan berechten en waar precies voor?
VS wilt Saddam lieveren niet berechten, dan komt er namelijk nogal wat aan het licht wat misschien niet zo gunstig is voor iemand die dit jaar herkozen wilt worden.

Dat niet alleen, de VS kan het niet maken om Saddam te berechten. Dat past niet in hun strategie van een 'nieuw democratisch Irak'.

Dus wie moet hem dan gaan berechten en waar precies voor?

Afghanistan heeft ook een nieuwe grondwet gekregen, dat zal bij Irak uiteindelijk ook het geval zijn. Ondanks alle problemen wil de VS de macht zo snel mogelijk overdragen, dan kan ook worden begonnen met het inrichten van het systeem. Daarna komt de berechting wel aan bod.
Waarvoor? Heu, tegen datgene wat volgens de nieuwe grondwet een overtreding is. Dat zullen er wel een heleboel worden.
Misschien als Irak straks in handen is van fundamentalisten dat ze Saddam kunnen veroordelen op grond van zijn samenwerking met de VS in de jaren'80.;)

Afghanistan heeft ook een nieuwe grondwet gekregen, dat zal bij Irak uiteindelijk ook het geval zijn. Ondanks alle problemen wil de VS de macht zo snel mogelijk overdragen, dan kan ook worden begonnen met het inrichten van het systeem. Daarna komt de berechting wel aan bod.
Waarvoor? Heu, tegen datgene wat volgens de nieuwe grondwet een overtreding is. Dat zullen er wel een heleboel worden.

Ja, maar in hoeverre zijn die daden geldig.

Als morgen bepaalt word dat je niet door groen mag fietsen, dan kunnen ze jou ook niet berechten voor het feit dat je door groen hebt gefietst.

Dus dat is een beetje moeilijk, daarbij duurt het jaren voordat het gerecht daar op het niveau is om zijn zaak te kunnen behandelen.

Misschien als Irak straks in handen is van fundamentalisten dat ze Saddam kunnen veroordelen op grond van zijn samenwerking met de VS in de jaren'80

Ghehehe ;P
Ja, maar in hoeverre zijn die daden geldig.
Dus dat is een beetje moeilijk, daarbij duurt het jaren voordat het gerecht daar op het niveau is om zijn zaak te kunnen behandelen.

Tja, ik zou dat niet weten. Dat is aan het 'nieuwe Irak'. Waarschijnlijk is het de bedoeling dat er een grondwet komt met (natuurlijk) Westerse idealen erin, zoals gelijkheid, mensenrechten enz.
Het is wel duidelijk dat Saddam de 'universele mensenrechten' heeft overtreden. Daar kan je hem op pakken (net als tientallen andere landen).

Juist, een soort Nurnberg proces zou makkelijker zijn ;P

Maar als het een serieus proces word, dan mag de VS hopen dat ze een dikke vinger in de pap houden, voor het geval er bepaalde dingen publiekelijk gemaakt worden.
Daar zet de VS wel consequenties op. Bijv: als de aap uit de mouw komt dan is het gedaan met het handelscontracten.

saddam is nu kok bij een iraansafhaalcentrum in manhattan genaamd El Qasira
laatste aanpassing
Zo was Hitler gezien als ober in een Amsterdams theehuis.:D

Ja, maar dat van Hitler is waar ;)

ja theehuis 'joods onderonsje' toch?

waar je bij een kop thee een heerlijk verse jodenkoek kreeg