Partyflock

Forumonderwerp · 636620
Ik zag net op het journaal dat de AIVD een terroristische aanslag in Nederland heeft voorkomen. Als het goed is volgt er nog meer nieuws.
Vijf vermoedelijke terroristen opgepakt

Uitgegeven: 22 oktober 2003 18:45
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2003 20:43

ROTTERDAM - Politie en justitie hebben vrijdag vijf vermoedelijke terroristen aangehouden. Hiermee denkt justitie een terroristische aanslag te hebben voorkomen. Het zou gaan om een bomaanslag. Voor de achtergrond van de verdachten moet worden gedacht "aan een radicaal moslim netwerk".

Dat heeft het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) woensdag laten weten. Waar de aanslag had moeten plaatsvinden, is nog onduidelijk. Justitie kan ook niet zeggen of het doel in Nederland ligt.

Ontploffing

De vijf arrestanten zijn voorgeleid aan de rechter-commissaris. Vier van hen zijn voor tien dagen in bewaring gesteld. Een van hen is vrijgelaten wegens onvoldoende verdenking. Ze worden onder andere verdacht van "voorbereiding van een ontploffing" en "deelneming aan een criminele organisatie".

De zaak kwam aan het rollen na een tip van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). De informatie kreeg de dienst in het doorlopende onderzoek naar extreme moslims in Nederland en had volgens het OM betrekking op "een mogelijk ophanden zijnde terroristische actie".

Valse papieren

De verdachten, allen mannen, zijn afkomstig uit Amsterdam (2), Amersfoort, Den Haag en Schiedam. De verdachte uit Amersfoort is op vrije voeten gesteld. Het OM geeft verder geen informatie over de identiteit van de arrestanten. Die wordt volgens de woordvoerder nog onderzocht.

Bij huiszoekingen nam justitie onder meer computers, diskettes, videobanden en cassettes in beslag. Verder werden een vals paspoort en een vals rijbewijs aangetroffen.p>
nu.nl
laatste aanpassing

Laat maar, iemand had het Uk al uitgelegd. :)
laatste aanpassing

pfffffffffffffffffff­f wat een lucht hier....iemand zitten schijten soms met de deur open??
wil nie gaan lope stoken nu maar Dhr. uK had het wel degelijk goed verstaan.. zo werden Nederland Engeland en Italie specifiek genoemd...

incl. ondertitels..
laatste aanpassing
Wedden dat die terroristen nauwlijks straf krijgen? Aangezien ze de daad nog niet hadden gepleegd is er weinigs starfbaars gebeurt. Er moet hier echt een aanslag komen wil de politiek snappen dat die gekken keihard aangepakt moeten worden en geen rechten dienen te hebben.
daarom gaan ze ook die moskee in rotterdam bouwe..daar worde dan meteen de grootste deals en zwaarste aanslagen voorbereid..en weten ze meteen waar ze t moeten zoeke..
In Eindhoven schijnt wel een walhalla (of mekka) voor jihad strijders te zijn. Maar dat past allemaal nog net binnen het raamwerk van de democratie. Belachelijk!
Maar daar zijn al genoeg onderwerpen over geweest. Iedereen weet wel hoe er in Nederland over wordt gedacht. Behalve de politiek lijkt wel, hoezo: volksvertegenwoordig­ing?
woon vrijwel naast de amerikaanse school hier in Nederland als ik binnekort een klap hoor zal ik het ff melden.
volgens mij is het onzin..
de AIVD heeft zoveel fouten gemaakt en is zo
op zn bek gegaan met die hele mabel grap...
dat ze nu ff wat gaan verzinnen om weer positief
in beeld te komen...:D:D:D
Hmmm, leuke theorie. Maar ik geloof er alleen niet in. Nederland is in principe een mooie plek voor een aanslag. Wij zijn het schoothondje van de VS, wij hebben soldaten in Irak, wij hebben een leuke haven met leuks stoffen. Bovenal is dit een land vol verdorven honden (denk even aan de wallen);)

Als ze Nederland aanvallen...dan hebben ze ook Europa als tegenstander.

En er wonen hier zoveel moslims, dat ze ook hen kunnen opblazen.
En er wonen hier zoveel moslims,

Invasie is al begonnen ;)
Ik zat maandag in het vliegtuig, ik pak een krantje staat er op de voorpagina: osama bedreigt nederland met aanslagen :S Daar word je op zo'n moment ook niet echt gelukkig van...... gelukkig was de betreffende krant de Telegraaf

bestaan die nog joh? telegraaflezers? :S

909 22 oktober 2003 20:25
Hmmm, leuke theorie. Maar ik geloof er alleen niet in. Nederland is in principe een mooie plek voor een aanslag. Wij zijn het schoothondje van de VS, wij hebben soldaten in Irak, wij hebben een leuke haven met leuks stoffen.

En hebben jullie inderdaad niet geleerd bij aardrijkskunde dat we de belangrijkste poort zijn voor vervoer per water voor driekwart van Europa .. Ook niet verkeerd om zoiets eens te voorzien van wat aanslagen.
Ach, die aanslag komt vanzelf nog wel. Het WTC was voor 11 september al eerder doelwit van islamitische terroristen.
We hebben behalve de Europoort nog meer mooie plekken voor een aanslag. Wat te denken van de Deltawerken?
En dan zegt de AIVD ook nog dat het voorkomen van een aanslag belangrijker is dan de berechting van de daders, waarvan al weer een op vrije voeten is. :S
wat denken jullie van het WTC in amsterdam?
Dat is niet een interessant doelwit. Het heeft niks met het andere WTC te maken, het gebouw hier staat nergens voor. Het WTC in New York was een symbool van Amerika's (finaciële) macht. Als je toch een leuk gebouw wilt pakken, neem dan de Rembrandtoren of Schiphol.

WTC... hahaha.. vind het zo onzinnige dat wij hier bang zijn voor een aanslag van terroristen.. wij horen dan wel bij het westen maar als ze hier in europa een aanslag plegen doen ze de vs. er geen pijn mee.. en denk dat dat niet de bedoeling is van de terroristen want ze willen juist amerika pakkuh...
De terroristen willen de vijanden van de islam pakken, en dat is niet alleen de VS. Aangezien wij nu soldaten in Irak hebben zijn we volgens Al-Qaida een moderne kruisvaarder die aangepakt moet worden.

Wie pleegt er nu een aanslag in nederland? Je kan hier nergens een aanslag plegen zonder niet minstens vier of vijf verschillende nationaliteiten te raken! Integratie (y) ;) Nou ff de deur dicht, ik moet sgijten..
sgijt lekker giga!

mogguh trouwens :D

true true..
Hoop dat dit de enige actie was en niet dat het een afleidin is voor een andere :-(
En er wonen hier zoveel moslims,

Invasie is al begonnen

idd

whaha nieuwe film: the invasion of the moslims
Ach ze doen maar.

Er wordt hier in dit land zoveel getollereed dat als er een aanslag wordt gepleegd niemand echt raar staat op te kijken.

En als het moment dan daar is dan is ineens heel het land in rep en roer en wordt er weer over gediscuseerd hoe dat had kunnen voorkomen worden.

En of ze nu die paar gasten nu hebben opgepakt dat maakt dan ook niks mee uit.

En wat die moskee in rotterdam betreft ik snap niet dat er zulke mensen in dit land bestaan die dit kunnen goedkeuren zo vraag je toch om moeilijk heden want zo'n moske is juist een broeinest voor terroristen.
Als het aan mij ligt dan mag die moske direct na z'n opbouw gelijk weer worden afgebroken steletje gekken hier zo

Maar dit is mijn mening

ik sluit me aan bij Bas de hakker z'n mening

mensen, mensen, wat zijn jullie snel bang te maken zeg...

De Aivd stond gewoon behoorlijk voor lul door dat geval met Mabeltje.
Toevallig dat ze(aivd) nu dan opeens als ware helden een aanslag voorkomen.
Is mij wat TE toevallig!!!

Chris
pfff als die moslims hier een aanslag hadde gepleegd nou dan komt die burgeroorlog dr wel een x volgens mij:s
ik ben r klaar voor..
Burgeroorlog niet, wel rassenrellen. Dat had ik al uitgelegd in een ander topic:
Kijk maar naar de VS. Steden als Detroit, Los Angeles en New York hebben zo hun geschiedenis met rassenrellen. Ook zijn ze in de Mid-lands (Manchester, Leeds, Liverpool en Sheffield) in Engeland geen onbekend verschijnsel meer. Zelfs in Antwerpen liepen de spanningen al hoog op.
Het begint allemaal met kleine irritaties die er over en weer zijn. Dankzij het crimineel gedarg van die Marokkaantjes waar heel Nederland zich aan ergert en een slappe politiek lopen ook hier de spanningen steeds verder op. Er is niet veel voor nodig om de vlam in de pan te laten slaan.
Kijk maar in Los Angeles, daar waren in 1992 enorme rellen. Het begon allemaal met een zwart meisje dat werd neergeschoten door een koreaanse winkelier. Zij werd vrijgesproken. Daardoor verloren de zwarten hun (toch al zwakke)vertrouwen in justitie.
Daarna kwam ook eens de zaak van Rodney King, die total-loss werd gemept door de politie. Ondanks dat alles op video stond kwamen de agenten ervan af met vrijspraak of lichte straffen. Toen sloeg de vlam in de pan. De gevolgen zijn verder bekend.
Toevallig zien we in een andere vorm langzaam aan steeds een verdere herhaling hier. De Marokkaanse gemeenschap die protesteerd tegen de politie. Nederlanders die die lui zat zijn, en het idee hebben dat we alles maar moeten tolereren. Beide groepen hebben weing vertrouwen in de politie. Verder hebben '9/11',de oorlog in Irak en de situatie in Israël ook voor spanningen gezorgd. Zeker bij de Marokkanen. Dan doet de AEL er nog een schepje bovenop.
Kortom: er zijn veel sentimenten die wachten om geuit te worden. Wedden dat we binnen 5 jaar ook onze rassenrellen hebben?
bestaan die nog joh? telegraaflezers?

Had ook liever een Volkskrantje gehad, maar die lag er niet. Tsja Transavia he.... kutmaatschappij by the way

mensen die met transavia reizen..bestaan die nog? :|
*ahem*
Ik denk nu toch ook wel dat het een afleiding van de mabelgate was... Je hoort er nu helemaal niets meer over!

who would've thought that conspiracies *do* exist? :S :|

Ach, ze pakken terroristen op. Wedden dat ze binnenkort worden vrijgelaten....

Niemand hoeft een aanslag op NL te plegen om het land naar de klote te laten gaan, we hebben Balkenende al.
Wedden dat ze binnenkort worden vrijgelaten....

Verdachten aanslag op vrije voeten:/

De vier mannen die vast zaten op verdenking van het voorbereiden van een terroristische aanslag, worden woensdag op vrije voeten gesteld. Ze werden vorige week, samen met nog een man, opgepakt na een tip van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst. Justitie zegt nu dat er onvoldoende bewijs was om de vier nog langer vast te houden. De vijfde verdachte werd eerder al vrijgelaten wegens onvoldoende verdenking.

Het Openbaar Ministerie verklaart zelfs dat er tot nu toe niet is gebleken dat een aanslag zou zijn voorkomen. Justitie zegt wel dat de mannen verdacht blijven. De verdenkingen bestaan uit "voorbereiding van een ontploffing'', "deelneming aan een criminele organisatie'' en "het vervalsen van documenten". De verdachten zouden uit een "radicaal moslimnetwerk'' afkomstig zijn.

Justitie kon bij de arrestatie van de vijf niet zeggen of het doel van de terreurgroep in Nederland lag. Ook was niet bekend wanneer de aanslag precies had moeten plaatsvinden.

Twee van de verdachten zijn afkomstig uit Amsterdam. De anderen werden opgepakt in Amersfoort, Schiedam en Den Haag. Bij huiszoekingen nam de politie onder meer computers, diskettes, videobanden en cassettes in beslag. Verder werden een vals paspoort en een vals rijbewijs aangetroffen.

Advocaat Viktor Koppe, advocaat van één van de mannen, reageerde daags na de arrestatie geïrriteerd op het rumoer waarmee het Openbaar Ministerie het oppakken van de vijf moslims had gemeld. Hij zei geen enkele aanwijzing te zien dat ze "verschrikkelijke dingen" zouden hebben voorbereid, zo zei hij in het Radio 1 Journaal. "Het lijkt net of Nederland op het nippertje is ontsnapt aan allerlei verschrikkelijke dingen, terwijl ik dat op geen enkele wijze afleid uit het dossier", aldus Koppe.
bron:nos.nl

Nederland: het paradijs voor terroristen...:S
laatste aanpassing

Wedden dat we binnen 5 jaar ook onze rassenrellen hebben?

Dat denk ik nou ook en daarom moet Nederland nu toch wat gaan ondernemen.
dat weet ik wel zeker ja.
als dat maar fout gaat!!! :S
verrekte terroristen...
Dat protest van de Marokkanen in Amsterdam tegen de politie was al een uiting van collectieve woede. Dat zou wel niet de laatste keer zijn geweest. Ik denk dat we meer van deze dingen gaan zien, en van zowel alloctonen als autochtonen.
laatste aanpassing
en dat heeft nederland aan zich zelf te danken!!!
dan moesten ze maar niet zoveel tuig in nederland laten wonen!
Ach, het is een maatschappelijk proces. Dt soort dingen zie je overal gebeuren in de geschiedenis. Maar dit houd niet in dat Nederland daarom alles hoeft te pikken.
(lekker offtopic )
laatste aanpassing

on topic :

lijnvluchten, opzettelijke woordspeling of grappig toeval?
een verborgen code, signaal of boodschap;)

subliminal messages..placed in an altered reality..

*twilightzone muziekje*
laatste aanpassing

Vooral maar blijven zeggen, dat er geen probleem is en dat het wel goed gaat komen, ja toch??? :S
Even een up-date:
Van de week las ik in de Metro dat Spanje ongeveer 12 of 13 Al-Qaida terroristen vrij heeft gelaten i.v.m. gebrek aan bewijs. De politie had anders wel grondstoffen voor napalm gevonden.
Dus Nederland is niet het enige land dat er erg laks mee omspringt. Maar van Spanje mag je toch verwachten dat ze wel raad weten met een terreur dreiging. De ETA heeft al voor genoeg ellende gezorgd.:/
Soms heb ik het idee dat in Europa de dreiging flink wordt onderschat omdat er (nog) geen aanslag is geweest. Het is wachten op een Europees 11 september.
laatste aanpassing